Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Mihai Daraban: Viitoarea Comisie Europeană trebuie să asculte mai mult vocea oamenilor de afaceri

Publicat

in

Președintele Camerei de Comerţ si Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, și secretarul general al CCIR, Ovidiu Silaghi, au participat în ziua de 12 iunie a.c. la Adunarea Generală a Asociaţiei Europene a Camerelor de Comerţ (Eurochambres), întrunită în scopul definitivării planului de acțiune în ceea ce privește eliminarea barierelor în cadrul pieței unice, precum și a dezbaterii unor acte normative cu impact direct asupra activităţii camerelor de comerț europene.

„Adunarea Generală de astăzi are o semnificaţie aparte, fiind prima organizată după aflarea rezultatului alegerilor pentru Parlamentul European. Anterior acestui eveniment, Eurochambres a emis un raport, pentru perioada 2019 – 2024, în care sunt enumerate și problemele reale pe care le întâmpină camerele de comerț membre, în legătură directă cu activitatea Comisiei Europene. Astfel, printre măsurile adoptate de Parlamentul European în această perioadă, Eurochambres a identificat reglementările din ce în ce mai exigente și împovărătoare pentru mediul de afaceri, fragmentarea continuă a pieței unice, precum și lipsa de progres în ceea ce privește crearea Uniunii Piețelor de Capital, la nivel european. De asemenea, inexistența unei legislații unitare pentru camerele de comerț europene, aspect pe care CCIR l-a semnalat în repetate rânduri în cadrul întâlnirilor avute la nivel oficial, împiedică implicarea mai eficientă a acestora în adoptarea unor măsuri la nivel politic în sprijinul oamenilor de afaceri. Este foarte posibil ca toate aceste probleme să se fi reflectat și în votul pe care anumite formațiuni politice l-au primit la alegerile pentru Parlamentul European. În mod clar, este nevoie ca viitoarea Comisie Europeană să asculte mai mult vocea oamenilor de afaceri”, a declarat președintele CCIR, Mihai Daraban.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Inspectorii DGAF au luat la puricat firmele care fac ITP pentru autovehicule – Nereguli majore descoperite

Publicat

in

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat identificarea unor nereguli semnificative în sectorul inspecțiilor tehnice periodice (ITP) pentru autovehicule. Acțiunile de control ale inspectorilor DGAF au scos la iveală neconcordanțe importante între numărul prestațiilor ITP efectuate și veniturile impozabile declarate de contribuabili.

În cadrul unei campanii inițiale, desfășurate la nivel național, au fost selectați 600 de contribuabili pentru verificări detaliate. Inspectorii DGAF au descoperit că numeroase prestații ITP nu au fost declarate fiscal în anii anteriori, un exemplu notabil fiind un contribuabil cu peste 19.000 de prestații nedeclarate.

Până în prezent, au fost finalizate 383 de controale antifraudă, rezultând în constatarea unor creanțe fiscale suplimentare de peste 45 milioane lei. Aceste controale au avut și efecte indirecte notabile în ceea ce privește conformarea fiscală. Comparativ cu prima jumătate a anului 2023, în aceeași perioadă a anului 2024 s-a înregistrat o creștere de 18% a numărului de bonuri fiscale emise, ceea ce înseamnă peste 100.000 bonuri suplimentare. Valoarea absolută a sumelor fiscalizate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) a crescut cu aproximativ nouă milioane lei, marcând o creștere procentuală de 6%.

Un alt aspect semnificativ al acțiunilor DGAF este reducerea cu 56% a ecartului dintre numărul de prestații declarate la Registrul Auto Român (RAR) și numărul de bonuri fiscale declarate la ANAF prin AMEF.

DGAF anunță că își continuă acțiunile până la diminuarea consistentă a riscului fiscal din acest domeniu, vizând toți contribuabilii cu un comportament fiscal inadecvat, conform analizei de risc efectuate. În acest context, DGAF recomandă tuturor contribuabililor care efectuează ITP să respecte legislația fiscală, să înregistreze sistematic toate veniturile realizate prin emiterea de bonuri fiscale sau facturi, utilizând sistemul RO e-Factura, să respecte disciplina financiară și să angajeze legal forța de muncă.

Citeste mai mult

NATIONAL

Cine riscă să-și piardă pensia – Acesta este documentul pe care mulți pensionari trebuie să îl trimită la CNPP, la fiecare șase luni

Publicat

in

Românii trebuie să fie atenți la mai multe aspecte atunci când ies la pensie. Unii dintrer aceștia riscă să-și piardă venitul dacă nu depun un document, o dată la fiecare șase luni.

Pensionarii care locuiesc în altă țară vor fi nevoiți să trimită, de două ori pe ani, un certificat de viață către Casa de pensii din România, document ce atestă că beneficiarul pensiei stabilite în străinătate este în viață.

Certificatul va fi trimis semestrial, în martie și septembrie, către casele teritoriale de pensii, potrivit noii legi a pensiilor care intră în vigoare de la 1 septembrie 2024, scrie avocatnet.ro.

Astfel, potrivit Legii 360/2023, “pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor bănești acordate de casele teritoriale de pensii stabiliți pe teritoriul altor state, denumiți în continuare beneficiari nerezidenți, au obligația de a transmite semestrial (…) un certificat de viață”.

După cum o indică și numele, certificatul de viață este un document care confirmă faptul că beneficiarul de pensie este în viață. Data până la care trebuie transmis este 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an, scrie antena3.ro.

Printr-un ordin apărut recent, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a stabilit și modelul certificatului de viață

Important de subliniat este faptul că documentul trebuie semnat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt.

Autoritățile pot fi instituţii de asigurări sociale/ pensii, autorităţi administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu sau de reşedinţă. Conform legii, certificatul de viață trebuie transmis de pensionarul nerezident din proprie inițiativă.

În cazul în care pensionarii nu respectă aceste termene, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare.

Reluarea plății pensiei se va face de la data suspendării, dacă beneficiarul nerezident prezintă/ comunică certificatul de viață după expirarea termenelor amintite.

Conform CNPP, acum, “dacă se solicită transferul drepturilor de pensie în străinătate, persoana în cauză este obligată să transmită anual formularul Certificat de viață”. Mai exact, acest document trebuie trimis până în ultima zi a fiecărui an.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend