Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Medic ATI, despre varianta OMICRON: ‘Ceea ce nu știm în acest moment este sensibilitatea ei la vaccinuri’

Publicat

in

În acest moment nu poate fi luată în calcul oprirea vaccinării cu actualele seruri anti-COVID-19, a subliniat Radu Țincu, medic primar ATI la Spitalul Floreasca, duminică, pe B1 TV, unde a explicat că deocamdată nu există vreun fundament științific care să arate că varianta Omicron nu mai este sensibilă la anticorpii produși prin vaccinare sau de trecerea prin boală.

„Avem informațiile, deja se conturează din partea specialiștilor care au studiat și studiază această nouă variantă virală. Cel mai probabil va exista o scădere a eficienței acestor vaccinuri, dar nu avem până la acest moment date care să ne spună cât de mult a scăzut această eficiență. Sunt deja vehiculate anumite cifre, dar nu sunt susținute în totalitate de date științifice, sau cel puțin nu le-am putut accesa noi. Se vorbește de o scădere a eficienței vaccinurilor la 40% – 50%, ceea ce reprezintă în continuare o rată de protecție suficient de bună, asta înseamnă că jumătate din populația vaccinată este protejată împotriva acestei noi variante virale, deci în niciun caz în acest moment nu putem lua în calcul oprirea vaccinării cu actualele vaccinuri, pentru că nu avem niciun fel de fundament științific care să ne spună că această variantă virală nu mai este sensibilă la anticorpii produși prin vaccinare sau prin trecerea prin boală”, a explicat medicul.

Întrebat dacă e în continuare doza 3 un scut, Radu Țincu a adăugat: „Dacă mergem pe această idee a scăderii eficienței vaccinurilor, da, ea este o doză protectoare și este evident că își va face efectul. Chiar dacă o să discutăm, de exemplu, de îmbolnăvirea persoanelor cu această variantă virală, până la urmă dacă ei vor dezvolta o formă ușoară de boală sau o formă medie de boală tot este un avantaj, comparativ cu cei care sunt nevaccinați și pot dezvolta forme severe. Este nevoie de o perioadă de câteva săptămâni pentru a avea toate aceste informații clare. Ceea ce știm în acest moment – știm că are peste 32 de mutații, care afectează proteinele membranele, proteinele nucleocapsidei și proteina spike, ceea ce conturează ideea și scenariul că este mai transmisibilă și că va îmbolnăvi mai mulți oameni, comparativ cu variantele precedente”.

„Ceea ce nu știm în acest moment este sensibilitatea ei la vaccinuri, și nu discutăm doar de vaccinuri aici, discutăm și de sensibilitatea la anticorpii pe care îi avem la trecerea prin boală sau pentru anticorpii monoclonali care există în tratamentul acestei boli. Toți specialiștii care lucrează în acest moment ne spun că undeva în două-trei săptămâni vom avea date preliminare cu privire la această sensibilitate”, a mai spus el.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Primul tip de carne artificială aprobat în Europa va fi comercializat în Marea Britanie

Publicat

in

Marea Britanie va deveni prima ţară din Europa unde se va comercializa carne cultivată în laborator, după ce organismele de reglementare au permis unui start-up local să producă carne de pui din celule cultivate în laborator, carne ce va fi destinată animalelor de companie, transmite Bloomberg, conform Agerpres.

“Proprietarii de animale de companie caută o modalitate mai bună pentru a-şi hrăni pisicile şi câinii cu carne. Acum ne putem continua misiunea de a le da consumatorilor o alegere uşoară”, a declarat directorul general al companiei Meatly, Owen Ensor.

Carnea cultivată în laborator a făcut vâlvă în ultimii cinci ani cu promisiunea că va diminua impactul asupra mediului provocat de carnea produsă în mod convenţional. Însă industria are probleme din cauza reducerii investiţiilor, a dificultăţilor în a ajunge la un volum mare de producţie şi a reacţiilor ostile apărute în unele ţări.

Carnea cultivată în laborator este creată în urma unui proces prin care se folosesc celule animale pentru a crea ţesut muscular asemănător cu carnea provenită de la animale sacrificate.

Obţinerea aprobărilor necesare pentru consumul de către oameni al cărnii cultivate în laborator este de aşteptat să fie un proces îndelungat în Europa, ceea ce a făcut ca start-up-urile din acest domeniu să se uite spre Asia şi SUA pentru creşterea viitoare. Chiar dacă America şi Singapore au permis vânzarea de carne de pui cultivată în laborator către oameni, cantităţile vândute până acum au fost minimale.

Citeste mai mult

NATIONAL

O piață crește ca Făt-Frumos în România. Marile branduri de fast-food se înghesuie să vină la noi în țară (analiză)

Publicat

in

Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos. Unu din patru lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fast-food, anunță Ziarul Financiar.

Recent, lanţul american Wendy’s şi-a anunţat venirea în România în sistem de franciză. În 2022, americanii de la Popeyes au intrat oficial pe piaţa locală, deschizând primele restaurante. Şi alte branduri internaţionale ar putea intra pe acest segment în viitorul apropiat, CEO-ul Sphera Franchise Group declarând anterior pentru ZF că are în vedere extinderea portofoliului. Chick-Fil-A şi Chipotle sunt doar câteva dintre numele mari care încă lipsesc.

Reţeaua de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei româneşti de restaurante, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 18%, mult peste inflaţie. KFC, al doilea cel mai mare actor din domeniu, a postat o creştere de 12%. Chiar mai alert au avansat vânzările Taco Bell (21%) şi Amrest Food, companie care operează nouă restaurante Burger King (20%), alţi doi jucători din piaţa extrem de efervescentă a fast-foodului românesc.

Nu doar lanţurile internaţionale sunt cele care se bucură de popularitate în aceas­tă perioadă în care inflaţia ridicată îi deter­mină pe oameni să facă trecerea de la res­taurantele a la carte la cele de tip fast-food, care sunt considerate a fi mai ief­tine. Reţeaua de shaormerii autohtone Dristor Kebap a ajuns la vânzări de 45 mil. lei după o creştere de 26%, în timp ce lanţul So­cului Kebap şi-a majorat cifra de afaceri cu 52% anul trecut versus 2022. Iar acestea sunt doar două exemple de afaceri ro­mâneşti care cresc precum Făt-Frumos pe o piaţă în plină dez­voltare. Un altul este reţeaua de restau­rante cu servire rapidă Mesopotamia.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend