Conecteaza-te cu noi

Anchete

Lovitură în plin pentru Austria! Se confirmă ancheta Bugetul.ro despre jocul murdar făcut de Karl Nehammer

Publicat

in

Ultimele date Frontex dovedesc că refuzul Austriei în privința aderării României la spațiul Schengen nu a avut nicio bază reală, Karl Nehammer, cancelarul austriac, mințind cu nerușinare.

Datele Frontex arată că pe ruta Balcanilor de Vest, cea care implică Serbia, au fost înregistrate 145.600 de intrări ilegale în România. De altfel, datele făcute publice astăzi de Frontex confirmă ancheta publicată de Bugetul.ro, la jumătatea lunii decembrie 2022, despre JOCUL MURDAR făcut de cancelarul Austriei, Karl Nehammer.

 „Sursele Bugetul.ro din Ministerul de Interne ne-au dezvăluit că Nehammer a avut la dispoziție datele FRONTEX – Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă, înființată în anul 2004, cu scopul de a sprijini statele membre ale UE și țările asociate spațiului Schengen în protejarea frontierelor externe ale spațiului de liberă circulație al UE –, nicidecum cifrele României. Mai mult, spun sursele noastre, FRONTEX colectează date de la toate țările UE, inclusiv de la Austria. Conform verificărilor făcute de Bugetul.ro, pe site-ul FRONTEX, pe ruta Mării Neagre, care implică România, au fost raportate, în perioada ianuarie-noiembrie 2022, 196 de intrări ilegale în UE. În schimb, pe ruta Balcanilor de Vest, în perioada ianuarie-noiembrie 2022, au fost depistate 139.525 de intrări ilegale. Sursele Bugetul.ro au precizat că eforturile întreprinse de autoritățile române pentru protejarea frontierelor UE și Schengen au fost apreciate chiar și de Ylva Johansson, comisarul european pentru Afaceri Interne, reprezentant al Suediei – țară care inițial s-a împotrivit aderării României la Schengen. Sursele Bugetul.ro au confirmat că, în plină invazie a Rusiei în Ucraina, din această destabilizare, creată în urma votului privitor la extinderea Schengen, are de câștigat doar Vladimir Putin, dictatorul de la Kremlin”, scriam la 16 decembrie 2022.

Vezi și EXCLUSIV Joc murdar făcut de cancelarul Austriei! Cifrele oficiale îl contrazic pe Karl Nehammer! Surse din MAI: ‘Dacă ascundeam cifre, eram puși la zid’

Numărul intrărilor ilegale în Uniunea Europeană a crescut în 2022 cu 64% comparativ cu anul precedent, ajungând la cel mai ridicat nivel de după 2016, a anunţat vineri agenţia europeană de supraveghere a frontierelor, Frontex, potrivit AFP, scrie Agerpres.

Potrivit agenţiei, în 2022 au fost înregistrate 330.000 de intrări ilegale, dintre care 45% pe ruta Balcanilor de Vest. Numărul cetăţenilor sirieni vizaţi s-a dublat, ajungând la 94.000.

„Este al doilea an consecutiv cu o creştere puternică a numărului de intrări ilegale”, a precizat Frontex, într-un comunicat, adăugând că sirienii, afganii şi tunisienii reprezintă împreună 47% dintre intrările ilegale din 2022.

Pe ruta Balcanilor de Vest, au fost înregistrate 145.600 persoane, o creştere cu 136% faţă de anul precedent. Pe ruta Mediteranei Centrale, a doua cea mai folosită, numărul traversărilor a depăşit 100.000, adică o creştere de peste 50%. Circa 10% dintre intrările ilegale au fost efectuate de femei, iar circa 9%, de minori. Separat, aproape 13 milioane de refugiaţi ucraineni au intrat în UE, prin graniţele terestre, din Ucraina şi Republica Moldova începând cu 24 februarie, când a izbucnit războiul, şi până la finalul anului trecut. Acest număr nu a fost inclus în statistica Frontex privind intrările ilegale în UE. În aceeaşi perioadă, zece milioane de cetăţeni ucraineni ar fi ieşit din UE prin aceleaşi secţiuni de frontieră.

Ce am dezvăluit la 16 decembrie 2022:

Cancelarul Austriei, Karl Nehammer, a declarat, joi, că 20.000 din cei 75.000 de migranți ilegali aflați în Austria au traversat România. Mai mult, el a afirmat că Poliția Română cunoaște acest aspect. Sursele Bugetul.ro din Ministerul de Interne ne-au dezvăluit că Nehammer a avut la dispoziție datele FRONTEX – Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă, înființată în anul 2004, cu scopul de a sprijini statele membre ale UE și țările asociate spațiului Schengen în protejarea frontierelor externe ale spațiului de liberă circulație al UE –, nicidecum cifrele României. Mai mult, spun sursele noastre, FRONTEX colectează date de la toate țările UE, inclusiv de la Austria. Conform verificărilor făcute de Bugetul.ro, pe site-ul FRONTEX, pe ruta Mării Neagre, care implică România, au fost raportate, în perioada ianuarie-noiembrie 2022, 196 de intrări ilegale în UE. În schimb, pe ruta Balcanilor de Vest, în perioada ianuarie-noiembrie 2022, au fost depistate 139.525 de intrări ilegale. Sursele Bugetul.ro au precizat că eforturile întreprinse de autoritățile române pentru protejarea frontierelor UE și Schengen au fost apreciate chiar și de Ylva Johansson, comisarul european pentru Afaceri Interne, reprezentant al Suediei – țară care inițial s-a împotrivit aderării României la Schengen. Sursele Bugetul.ro au confirmat că, în plină invazie a Rusiei în Ucraina, din această destabilizare, creată în urma votului privitor la extinderea Schengen, are de câștigat doar Vladimir Putin, dictatorul de la Kremlin.

Vezi și Austria, activată la ordinul lui Putin? Legăturile bolnăvicioase dintre liderul de la Kremlin și mai-marii austrieci

Poziţia Austriei este că trebuie să sprijinim Bulgaria şi România. Nu este o problemă de ţări împotriva altor ţări, este o problemă de securitate. Avem în Austria mai mult de 75.000 de persoane neînregistrate şi ştim că 20.000 de migranţi ilegali traversează România. Ştim asta ca urmare a investigaţiilor derulate de poliţia austriacă. Acum trebuie să găsim o soluţie la această problemă.

(…) Ştiţi că Poliţia Română îi are în evidenţă pe aceşti oameni care sunt înregistraţi în România. În Austria am înregistrat peste 100.000 de migranţi şi 75.000 dintre aceştia nu sunt înregistraţi. Este un număr uriaş.

Este o problemă de securitate pentru întreaga Uniune Europeană. Aceasta este problema şi este necesar să spunem că nu este vorba despre a fi împotriva Austriei, Bulgariei sau României. Trebuie să rezolvăm împreună aceasta problemă de securitate şi cred că o vom face”, a spus Karl Nehammer, înainte de reuniunea Consiliului European, conform Agerpres.

Datele FRONTEX îl contrazic pe Nehammer

Intrări ilegale ale migranților pe ruta Balcanilor de Vest:

Intrări ilegale ale migranților pe ruta Mării Negre:

Ylva Johannson, comisarul european pentru Afaceri Interne: „Bulgaria și România respectă standardele de protecție și securitate a frontierei Schengen”

În plenul Parlamentului European, Ylva Johannson a criticat votul dat, în Consiliul JAI, împotriva aderării României și Bulgariei la Schengen, precizând că singurul câștigător din această situație este Vladimir Putin.

„Așa cum cele două misiuni au confirmat recent: Bulgaria și România respectă standardele de protecție și securitate a frontierei Schengen. Fac acest lucru eficient, fiabil și onorabil. În toți acești ani, Bulgaria și România au ajutat la consolidarea zonei Schengen, în contextul pandemiei și al războiului declanșat de Putin. Avem nevoie de România și Bulgaria în Schengen.

(…) Există un singur câștigător al votului de săptămâna trecută, iar el locuiește la Kremlin. Știu că decembrie este o lună a darurilor, dar zic: Fără cadouri pentru Putin”, a afirmat, luni, comisarul european pentru Afaceri Interne.

Surse din MAI, pentru Bugetul.ro: „Dacă ascundeam cifre, eram puși la zid”

„Nu cred că trebuie să intrăm în jocul ăsta, pentru că nu sunt cifrele noastre. Nu ascundem absolut nimic, pentru că nu sunt cifrele noastre. Noi am discutat cu cifrele FRONTEX pe masă.

FRONTEX este agenția europeană care asigură un mod unitar, o coordonare a activităților pe frontiera Uniunii Europene și toți ne desfășurăm activitatea sub bagheta acestei agenții.

Ei au statistică, ei au colectare din toate țările, inclusiv de la austrieci, ca să fim foarte clari. Sunt cifrele lor, până la urmă, la Frontex, nu ale noastre. Cifrele de la FRONTEX sunt colectate din Austria. Ei, dacă au constatat că (n.r. – migranții) sunt din România, trebuiau să anunțe FRONTEX. Dar ei au spus de unde sunt cei pe care îi au în evidență, pe ce rută au intrat în Austria. Iar FRONTEX a prezentat documentele la Comisie și am văzut ce a spus și doamna Ylva, comisarul european, și ceilalți decidenți. El (n.r. – Nehammer) poate să spună ce vrea.

Ce s-a discutat s-a discutat înainte de JAI, iar în discuțiile tehnice nu au avut un argument în plus, referitor la cifre, că sunt 7 în plus sau 3 în plus. 2,6% – să zicem 3% – din totalul lor sunt din România. Inclusiv ministrul de Interne al Cehiei, țară care a asigurat președinția JAI în această perioadă – a vorbit despre acest subiect.

Nu poți să ascunzi cifre, să spui că migranții din România nu există sau că există mai mulți decât am constatat noi, în contextul în care nu noi centralizăm. E un for european și forul european colectează și de la croați, și de la bulgari, și de la unguri – și le pune cap la cap. Sunt analize integrate.

Cine nu știe sistemul poate să exprime un asemenea punct de vedere sau să-l creadă. Cine știe sistemul, iar ei știu treaba asta, că sunt cifrele FRONTEX… Că dă o declarație de la un microfon și nu-l combate nimeni, aia e altceva.

Să nu intrăm într-un joc sub bariera politică, cred că aici vrea să ne aducă. N-are rost să intrăm într-un joc tehnic. Că tehnic, dacă eram cu virgulă la nivel de problemă, praf ne făceau. Păi, ne mai susțineau 25 de state? 25 de state ne-au susținut, inclusiv Olanda. 25 de state care au avut acces la toată gama de informații și nu orice reprezentant al statelor respective. Noi vorbim de miniștri de interne din 25 de state. 25 au fost observatori, să spunem, dintre noi și austrieci.

25 sunt de partea noastră. Repet, ce calitate au acești 25? Miniștri de interne. Un alt joc, decât politic, nu are niciun fel de susținere.

O completare: a ieșit comisarul european Ylva, care e din Suedia. Ylva Johannson este comisarul pentru Afaceri Interne și reprezentantul Suediei, țară care a fost împotriva noastră, la început. Și Ylva vine și spune: Domne, România lucrează ca parte integrantă a Uniunii Europene și a Schengen. Atenție, Ylva Johannson, care este comisar european! Păi, comisarul european are acces la toate bazele europene și toate agențiile au obligația să-i pună la dispoziție toate datele.

Păi, dacă noi, să spunem într-un scenariu prezentat de domnul cancelar, prezentam 2 în loc de 4, dacă ascundeam cifre, nu eram arși? Eram puși la zid.

Bineînțeles (n.r. – din această destabilizare câștigă Rusia)! Este corect ceea ce spuneți și e încă o dată dovada că, după 24 februarie, nu am înțeles să fim mult mai uniți. S-a dovedit pentru prima dată o breșă între state. Votul respectiv este prima breșă. Până acum, poate că nu a fost o chestiune care să fie atât de vizibilă. Dar, de data aceasta, votul a fost vizibil în afara UE.

Și mai e o chestiune în argumentația că nu e un joc tehnic, ci unul politic. Noi am avut două evaluări. Ați văzut, au fost date publicității. Vorbim de MAI – plus MJ, plus MAE ș.a.m.d. Într-o evaluare au fost 25 de experți din statele membre, plus agenții. Nu toate statele au avut experți. Olanda n-a avut. Olanda a avut în a doua evaluare. În prima evaluare, cu 25 de experți, în care au verificat toate mecanismele de lucru, pe trei componente, respectiv cooperarea polițienească, frontiera și returnările. Deci, pe 3 componente, în raportul lor se apreciază buna activitate și ceea ce înseamnă sistemele care funcționează și exemplificați cu bună practică la nivel european.

În evaluare s-au verificat inclusiv aceste statistici, cum ele sunt colectate și cum asigură schimbul de date la nivel UE. Raportul este unul laudativ. Ce să-i spunem? Să ia raportul Comisiei și să-l citească, care a fost întocmit de cei 25 de experți. Să-l ia și să-l citească, că l-a avut la dispoziție în mapă, când a fost comunicată agenda pentru JAI. Nu te poți juca cu UE!

Nu e o chestiune ca să zici că transmiți datele de la structura A la structura B și nu sunt controlabile, nu sunt verificabile. Migranții care sunt în Europa sunt bob numărat. Să nu intrăm într-un joc tehnic, că jocul e în altă parte”au declarat, pentru Bugetul.ro, surse din Ministerul de Interne.

Eugen DINU

Anchete

DNA confirmă ancheta Bugetul.ro! Dosarul achiziției de BMW-uri de către Poliția Română a fost clasat de DNA

Publicat

in

În luna octombrie 2022 titram EXCLUSIV Istoria unei manipulări: Achiziția de BMW-uri făcută de Poliția Română”, dezvăluind că proiectul tehnic al licitației a fost avizat chiar de Cătălin Drulă, în perioada în care era ministru al Transporturilor.

Sursele reporterului Bugetul.ro au precizat, la acea vreme, că „Specificația tehnică a fost menținută în aceeași formă ca la licitația din 2021” – perioada în care Cătălin Drulă era ministru al Transporturilor din partea USR.

Direcția Națională Anticorupție (DNA)  a clasat dosarul achiziției de BMW-uri.

Dosarul cercetat in rem, adică față de faptă și nu împotriva unei persoane, a fost clasat încă din octombrie, scrie Europa Liberă.

Răspunsul DNA:

„La solicitarea dvs. din data de 08 noiembrie 2023, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să vă transmită că, la data de 16 octombrie 2023, în dosarul la care faceți referire a fost dispusă soluția clasării”.

EXCLUSIV Istoria unei manipulări: Achiziția de BMW-uri făcută de Poliția Română

Pentru prima dată de la intrarea României în Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 a fost inclus, ca axă de finanțare, și domeniul siguranței rutiere. Printre potențialii beneficiari regăsim și Poliția Rutieră. La 30.05.2016, Autoritatea de Management din Ministerul Fondurilor Europene și Organismul Intermediar pentru Transport din cadrul Ministerului Transporturilor au lansat un apel în acest sens. În 2017, Poliția Română a făcut demersuri către Ministerul Transporturilor, în vederea finanțării propunerilor de proiect.

La 1 octombrie 2020, în timpul Guvernului Orban 1, pe când Lucian Bode era la Ministerul Transporturilor, nu la Ministerul de Interne, Inspectoratul General al Poliției Române a depus cerere de finanțare pentru trei proiecte, documentele fiind încărcate în sistemul informatic la 30.09.2020.

De altfel, chiar președintele USR, Cătălin Drulă, a făcut publice proiectele respective vineri, 21 octombrie 2022.

Cele trei proiecte încărcate în sistemul informatic, la 30 septembrie 2020, au fost:

– proiect tehnic autospeciale Poliția Rutieră
– proiect tehnic sistem de colectare a datelor
– proiect tehnic mijloace tehnice.

Acestea sunt semnate de Carmen Camelia Țuicu, adjunct al inspectorului general al Poliției Române. Se poate observa că, încă din toamna anului 2020, la specificațiile tehnice era făcută precizarea că autoturismele ce vor fi achiziționate trebuie să aibă o cutie de viteze automată, cu 8+1 trepte.

În ședința de Guvern din 12.11.2020 s-a concretizat solicitarea făcută de Poliția Română, prin Hotărârea de Guvern nr. 971/2020, publicată în Monitorul Oficial, la 23 noiembrie.

Ce spune HG nr. 971/2020? Art. 1 precizează că <<se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre>>.

<<Proiectul propus spre finanțare prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 constă în dotarea Poliției Române cu un sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație. Prin Nota-raport nr. 412.999 din 3.12.2019 actualizată prin Nota-raport nr. 933.823 din 14.09.2020 a fost aprobată depunerea cererii de finanțare a caracteristicilor principale ale proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“ de către ordonatorul principal de credite. În cadrul proiectului se va realiza și modernizarea necesară a infrastructurii hardware și software a sistemului informatic al Poliției Române – SISPOL, precum și achiziția serviciilor de instruire pentru cele două aplicații care urmează a fi dezvoltate. Alte costuri vor fi reprezentate de achiziția de bunuri și servicii pentru realizarea informării și publicității implementării proiectului, precum și bunuri IT C necesare echipei de implementare a proiectului. Valoarea totală estimată a proiectului este de 126.807 mii lei, cu TVA inclus, și este depus pentru finanțare în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, Axa prioritară 2 (A.P.) Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Prioritatea de investiții 7c – Dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de transport care respectă mediul, inclusiv a celor cu zgomot redus și care au emisii reduse de carbon, inclusiv a căilor navigabile interioare și a sistemelor de transport maritim, a porturilor, a legăturilor multimodale și infrastructurilor aeroportuare, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel regional și local, Obiectivul specific 2.5 (OS) Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului. Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“>>, mai spune Hotărârea de Guvern citată.

La 25.05.2021, prin Decizia nr. 2162, Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DG OIT) aprobă cererea de finanțare.

La 5 iulie 2021, în perioada în care Cătălin Drulă era ministru al Transporturilor, se încheie Contractul de finanțare nr. 106 între Ministerul Transporturilor și Inspectoratul General al Poliției Române, care la Articolul 23, alin. (1), prevede că „următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”.

La 8 iulie 2021, DG OIT, prin directorul Felix Ardelean, dă undă verde. Trebuie făcută precizarea că DG OIT se află în subordinea MinisteruluI Transporturilor, instituție condusă, la acea vreme, de ministrul Cătălin Drulă.

La 25.10.2021, în Sistemului Electronic de Achiziții Publice este lansată procedura de achiziție a celor 300 de autospeciale. O lună mai târziu, la 25.11.2021, aceasta este anulată. Motivul? „Această procedură a fost anulată automat, deoarece, la data limită de depunere ofertă, nu au existat ofertanți care au depus oferta”, se precizează pe SEAP.

Se constată că nu a fost depusă nicio ofertă, deși pe piața auto existau produse ce îndeplineau cerințele tehnice: Alfa Romeo Giulia, BMW 320i xDrive, dar și modele de Jaguar, Volvo și Mercedes.

Potrivit raportului Corpului de Control al MAI, specificația tehnică de la acea vreme s-a făcut cu „respectarea cerințelor minimale din proiectul tehnic depus în 2020”. Practic, licitația s-a desfășurat cu respectarea detaliilor tehnice aprobate de Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă.

La 30 martie 2022 se aprobă mărirea valorii estimate de la 26.000 la 32.000 de euro per autospecială. Totodată, s-a prevăzut încheierea unui acord-cadru pe o cantitate de minimum 300 – maximum 600 de autoturisme, cu păstrarea caracteristicilor tehnice.

Ulterior, la 15 mai 2022, procedura a fost reluată cu termen de depunere 30.06.2022. „Specificația tehnică a fost menținută în aceeași formă ca la licitația din 2021”, au precizat sursele Bugetul.ro.

Procedura a fost finalizată la 29 iulie, iar la 4 august, în urma unui control, Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) a dat „Aviz conform necondiționat final”.

Prețul unitar pentru o perioadă de 24 de luni este de 32.000 de euro fără TVA, în preț fiind incluse rampa de avertizare, inscripționarea, un acumulator suplimentar și un set de anvelope de iarnă.

La 16 august 2022, Poliția Română și Automobile Bavaria au semnat acordul-cadru, urmând ca la 12 septembrie cele două părți să parafeze primul contract subsecvent pentru 100 de autospeciale, cu termen de livrare de 270 de zile.

De ce nu s-au mai înscris alte firme la licitația făcută publică de Poliția Română?

Un răspuns în acest sens este dat de Alfa Romeo, al cărui model Giulia se încadra în specificațiile tehnice. Într-un răspuns pentru G4Media, Auto Italia, importatorul oficial în România al autoturismelor Alfa Romeo, a susținut că prețul stabilit de Poliția Română era prea mic, pentru a prezenta interes.

„Nu am ofertat modelele Alfa Romeo la această licitație pentru că prețul nostru nu s-a încadrat în bugetul licitației”, se arată în răspunsul transmis de Auto Italia, pentru sursa citată.

Autospecialele BMW, folosite doar pentru misiunile specifice Poliției Rutiere!

Având în vedere că vorbim de mașini pentru Poliția Rutieră, aceste autospeciale vor fi folosite doar în misiuni specifice.

Autoturismele nu vor ajunge la Ordine Publică sau la alte structuri ale Poliției Române, au informat sursele Bugetul.ro.

Acuzațiile aduse de Cătălin Drulă, vineri, Poliției Române și ministrului Bode:

Bode-BMW, demascat! A mințit Guvernul, Parlamentul și întreaga Românie

Documentele pe care le prezint azi demonstrează negru pe alb că doctor Bode a manipulat pozele prezentate în conferința lui de presă. Și că a cheltuit o mulțime de bani publici pe o campanie otrăvită, ca să mintă în legătură cu afacerea Iohannis-BMW. REALITATEA: nici eu, nici USR nu avem nicio legătură cu specificațiile tehnice cu dedicație. Nu sunt semnate, nu sunt aprobate, nu sunt asumate de mine. Este un document intern al Poliției, prezentat mincinos și manipulatoriu ca fiind semnat/aprobat de mine. Demonstrăm în continuare această colosală minciună.

Faptele, pe scurt:
Bode a aranjat o licitație cu dedicație pentru prietenul lui Iohannis deturnând un proiect pe fonduri europene pentru siguranță rutieră ca să cumpere 600 de BMW-uri. În loc de demisie, Bode a prezentat un document cu caracteristici tehnice insinuând că ar fi semnat de mine. Presa l-a cerut, dar nu l-a făcut public. Îl publicăm azi și demonstrăm că acel document, un proiect tehnic, e elaborat și semnat chiar de MAI/Poliție. În plus, din document, Bode a mascat o parte-cheie (caracteristicile dimensionale). De ce? Pentru că ulterior, când a făcut licitația la MAI, în caietul de sarcini, această parte era mult mai specifică: aproape întocmai dimensiunile BMW-ului. Dacă nu ar fi mascat-o, i-ar fi demontat minciuna că a fost forțat de proiectul tehnic să facă acest caiet de sarcini cu dedicație.

Pe larg:
În imaginea 1) vedeți ce a publicat mincinos Bode cu acuzația că eu aș fi aprobat achiziția de BMW-uri. A fost întrebat dacă este semnătura mea pe document, a evitat răspunsul pe care îl știa. NU este. Bode a arătat la camere doar un fragment. Realitatea este clară. Documentul este semnat de MAI/POLIȚIE! În imaginea 2) vedeți cum arată întreaga pagină a primei fotografii din minciuna lui Bode. E important să o vedeți în întregime, pentru că acolo Bode a ținut morțiș să ascundă ceva. Aici e dovada că a trucat licitația pentru prietenul lui Iohannis. Observați caracteristicile dimensionale din proiectul tehnic arătat de Bode: doar o lungime minimă de 4,50 m. Iar în imaginea 3) sunt caracteristicile dimensionale din caietul de sarcini al licitației. Pe toate 3 dimensiunile, cu intervale precise, minime și maxime. Interval de doar 4 cm la înălțime, spre exemplu, între 1,41 m-1,45 m. Se potrivesc la fix cu dimensiunile BMW-ului 320i. ÎNCĂ O MINCIUNĂ: Bode a zis că, vai, el nu putea face licitația altfel, că așa era în proiectul tehnic trimis cu cererea de finanțare. FALS. Se vede clar, pe documente, că în caietul de sarcini al licitației a modificat condițiile față de proiectul tehnic.

Spre deosebire de Bode, eu public toate documentele integral. Le găsiți la linkul de mai jos.

Un fapt extrem de interesant: Poliția a făcut cercetare de piață cu modele auto, care s-ar potrivi pentru achiziție. Apar acolo mai multe modele și mărci (altele decât BMW) care au fost considerate potrivite de polițiști când au făcut proiectul tehnic. TOATE acele modele au fost excluse ulterior prin caracteristicile tehnice din caietul de sarcini cu dedicație. Sunt curios să aflu părerea lui Ciucă sau a lui Ciolacu. Oare îl mai tolerează pe Bode acum, că e dovedit public că i-a mințit?! La moțiune au făcut scut în jurul unui corupt demascat public. Cât vor mai accepta să fie mânjiți (mai mult decât sunt oricum) de un mincinos? Părerea lui Don Klaus, capo di tutti capi al acestui sistem mafiot, nu mă interesează. Pe el, complice la această afacere, să-l întrebe DNA de sănătate”.

Vezi și EXCLUSIV Ministrul de Interne răstoarnă spusele lui Cătălin Drulă! Lucian Bode ne-a dezvăluit Articolul care îl contrazice pe liderul USR

Lucian Bode, la 6 octombrie, pentru Bugetul.ro: „Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze

„Dincolo de concluziile raportului Corpului de Control, pe care le-am prezentat așa cum m-am angajat public, eu am prezentat și o cronologie a evenimentelor. Cum s-a derulat în timp această procedură? Sunt șase ani – 2017, 2018 și ajungem la anul 2020. În anul 2020, mai exact pe 1 octombrie, IGPR depune cererea de finanțare, însoțită de proiectul tehnic. Deci, subliniez: CERERE DE FINANȚARE, însoțită de PROIECTUL TEHNIC – proiect tehnic realizat de IGPR.

În 12 noiembrie 2020 se adoptă Hotărârea de Guvern în care se aprobă necesitatea cheltuielilor legate de acest proiect. În 25 mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, evident!, aprobă cererea de finanțare, inclusiv proiectul tehnic. Deci, cererea de finanțare nu putea fi aprobată fără proiectul tehnic, în care se spune exact ce caracteristici vor avea cele 300 de autospeciale.
Mai departe, pe 5 iulie 2021 se semnează contractul de finanțare între Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, și IGPR.

În contractul de finanțare, pe care Drulă nu neagă că l-a semnat, la Articolul 23, se precizează următoarele: „alin. (1) Următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”.

Așadar, cererea de finanțare cu proiectul tehnic, în care se specifică viteză, lungime, cutie de viteze, cilindri, 4×4, toate specificațiile în baza cărora Poliția dă drumul la licitație, toate sunt parte integrantă a acestui contract.

Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze, atâta vreme cât la Articolul 23 se spune că ele sunt parte integrantă ale prezentului contract, având aceeași forță juridică.

Eu îi mulțumesc public, pentru că a facilitat finanțarea unui proiect important, că nu-s numai 300 de autospeciale, sunt și aparate de măsurare a vitezei, aparate radar, acoolteste, drugtest, etilometru, tablete, 4.000 de tablete – contractul este mult mai mare, doar că s-a oprit la mașini. Dar încă o dată, ne-a acuzat că am ales mașini cu 8+1 trepte, iar în proiectul tehnic, anexă la contractul semnat de el, scrie 8+1. Eu nu puteam să pun 7+1. Dacă tăcea, filosof rămânea”, a declarat, pentru Bugetul.ro, Lucian Bode.

Achizițiile planificate, prin POIM 2014-2020, pentru Poliția Rutieră:

– 300 de autospeciale de poliție rutieră;

– 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (radare mobile tip pistol);

– 44 dispozitive electronice mobile de depistare a consumului de substanțe stupefiante de către conducătorii auto;

– 1 sistem informatic (soft și hardware) de colectare, stocare și analiză a informațiilor din teren referitoare la deficiențele de sistematizare a drumului public (ex: pericole din carosabil, lucrări nesemnalizate corespunzător, alte potențiale pericole);

– 4.000 de dispozitive mobile (tablete destinate polițiștilor rutieri din teren) – unde va funcționa aplicația aferentă sistemului informatic;

– 1.400 imprimante mobile – pe care se vor printa diverse rapoarte referitoare la deficiențele de sistematizare colectate

Eugen DINU

Citeste mai mult

Anchete

EXCLUSIV Carrefour, reacție pentru Bugetul.ro: ‘Am retras de urgență de la raft toate loturile ale produsului respectiv din magazin’

Publicat

in

Carrefour România anunță, în exclusivitate pentru Bugetul.ro, retragerea de urgență a unui produs de la raft. Este vorba despre produsul „Conservă SPROT SOS TOMAT 170G HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu dată de expirare în 2026, furnizor SAFEWAY INTERNATIONAL IMP SRL”.

Motivul? O familie din județul Mehedinți a acuzat că a găsit viermi în conservele cu șprot, achiziționate de la Carrefour, după cum am scris AICI.

Familia respectivă a prezentat și un bon care dovedea că a achiziționat conservele respective la data de 27.10.2023, de la Carrefour Drobeta Turnu Severin.

Pentru a proba acuzațiile, oamenii au arătat și o filmare în care se vede cum se mișcă viermii într-o conservă de pește.

Bugetul.ro le-a solicitat duminică, 29 octombrie, un punct de vedere reprezentanților Carrefour România pe acest subiect.

„În urma reclamației primite de la clientul nostru în data de 28.10.2023 legat de produsul Conservă SPROT SOS TOMAT 170G HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu dată de expirare în 2026, furnizor SAFEWAY INTERNATIONAL IMP SRL, am luat rapid o serie de măsuri de precauție și ne-am oferit să oferim clientului imediat alte produse la schimbul celor cu probleme.

Astfel:

  • Am retras de urgență de la raft toate loturile ale produsului respectiv din magazin, continuând apoi cu retragerea națională a acelorași loturi;
  • Am testat aleatoriu câteva alte produse și nu au prezentat modificări organoleptice;
  • Am notificat în mod prompt furnizorul privind conformitatea microbiologică a produsului în cauză, pentru a demara procedurile de verificare ale calității și a ne oferi un punct de vedere”, a explicat, pentru Bugetul.ro, Carrefour România.

De asemenea, Carrefour a precizat, pentru Bugetul.ro, că a demarat o anchetă internă, solicitând furnizorului să-i ofere toate detaliile privitoare la acest caz.

Carrefour România, răspuns pentru Bugetul.ro:

Carrefour România pentru Bugetul.ro

Siguranța clienților noștri este prioritară și acționăm conform principiului precauției pentru garantarea sa, astfel încât luăm întotdeauna toate măsurile necesare pentru fiecare caz în parte, în acord cu recomandările autorităților. 

În urma reclamației primite de la clientul nostru în data de 28.10.2023 legat de produsul Conservă SPROT SOS TOMAT 170G HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu dată de expirare în 2026, furnizor SAFEWAY INTERNATIONAL IMP SRL, am luat rapid o serie de măsuri de precauție și ne-am oferit să oferim clientului imediat alte produse la schimbul celor cu probleme.

Astfel:

  • Am retras de urgență de la raft toate loturile ale produsului respectiv din magazin, continuând apoi cu retragerea națională a acelorași loturi;

  • Am testat aleatoriu câteva alte produse și nu au prezentat modificări organoleptice;
  • Am notificat în mod prompt furnizorul privind conformitatea microbiologică a produsului în cauză, pentru a demara procedurile de verificare ale calității și a ne oferi un punct de vedere. 

Conform analizei de risc, produsele preambalate marcă națională, precum produsul semnalat, prezintă un risc minor de contaminare microbiologică odată ce acestea ajung în spațiile de stocare și depozitare Carrefour România; drept urmare, verificările echipei noastre de calitate se concentrează pe produsele proaspete și ultra proaspete, iar calitatea produselor preambalate este în responsabilitatea directă a fiecărui producător. 

Acest tip de produse, aflate în conservă, trec în procesul de fabricație, printr-o etapă de sterilizare, ce constituie o fază importantă a procesului tehnologic de fabricare a conservelor, care este în responsabilitatea producătorului. Sterilizarea reprezintă tratamentul termic aplicat produselor ambalate și închise ermetic, la temperaturi de peste 100°C, care împiedică alterarea microbiologică și le asigură stabilitatea în timp. Prin sterilizare, sunt distruse formele vegetative ale microorganismelor și parțial, sporii acestora. Sterilizarea termică trebuie să asigure conservabilitatea produselor, menținerea calității și valorii nutritive. 

Ca în cazul oricărei suspiciuni legate de siguranța clienților, am demarat o anchetă internă și am solicitat furnizorului să ne ofere toate detaliile cu privire la acest caz și să verifice toate aspectele de siguranță microbiologică și de calitate ale produselor pe care ni le pun la dispoziție. În funcție de rezultatele anchetei furnizorului, acesta poate propune un plan de acțiuni corective de ameliorare a igienei etapelor de ambalare și depozitare ale produselor.

Dorim să ne reasigurăm clienții că întreprindem toate măsurile pentru a le pune la dispoziție în continuare produse de calitate

Reprezentanții companiei”.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend