Conecteaza-te cu noi

AUTO

Lovitură dură din partea Guvernului pentru românii care își doresc o mașină second hand. Tanczos Barna: ‘Comisia Europeană ne forțează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto’

Publicat

in

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că se va lua o măsură în privința mașinilor mai vechi de 15 ani, menționând faptul că inclusiv Comisia Europeană ne forțează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto.

„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos.

Ministrul a subliniat că este posibil ca până la finele anului să fie luate măsuri în ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani.

Întrebat cât de mare ar putea fi taxa pentru aceste maşini, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului.

„Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”, a explicat ministrul.

Pe de altă parte, acesta a subliniat că în cazul programului Rabla este „o avalanşă” de cereri pentru maşinile electrice, fiind rezervate de la finele lunii aprilie mai multe decât în tot anul 2020.

„Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare”, a punctat Tanczos Barna, informează agerpres.ro.

ACTUAL

DACIA prezintă SANDRIDER, vehiculul de competiție pentru raliul DAKAR ! PERFORMANȚE SUPERIOARE

Publicat

in

  • Dacia dezvăluie azi Sandrider, prototipul vehiculului de competiție care va participa în 2025 la Raliul Dakar și la Campionatul mondial de Rally-Raid.
  • Inspirat din concept-car-ul Manifesto și creat cu ajutorul Renault Group și al companiei Prodrive, Sandrider va fi omologat în categoria Ultimate T1+.
  • Sandrider va utiliza combustibil sintetic produs de compania Aramco.

Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat în 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competențele Renault Group și pe experiența recunoscută a companiei britanice Prodrive, specializată în sportul auto.

Fidel abordării Dacia, Sandrider exploatează într-o manieră inteligentă toate posibilitățile oferite de reglementările categoriei Ultimate T1+, mizând pe agilitate și greutate redusă și răspunzând totodată nevoilor esențiale ale piloților și copiloților. Echipajele au fost, dealtfel, implicate în mod activ în faza de concepție a vehiculului. Piloții au împărtășit experiența lor echipelor de design în cadrul unor ședințe de lucru derulate în realitate virtuală.

UN DESIGN ESENȚIAL ȘI COOL

Conceput de către designerii Dacia, stilul exterior al Sandrider urmărește ceea ce este esențial, evitând orice element inutil. Au fost păstrate doar panourile de caroserie absolut necesare, fără orice element decorativ.

Tot în aceeași abordare, concentrată asupra nevoilor esențiale ale pilotului și copilotului, o atenție specială a fost acordată asigurării unei vizibilități optime. Astfel, capota față este scurtă și puternic înclinată iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant.

La interior, designerii și inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot. Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil care permite fiecărui echipaj să își adapteze ergonomia și dispunerea anumitor elemente în funcție de preferințe.

O CONCEPȚIE ROBUSTĂ ȘI OUTDOOR

Raliul Dakar este, fără îndoială, una din cele mai dificile competiții sportive din lume. Astfel, abordarea „Robustă și Outdoor”, specifică mărcii Dacia, se regăsește din plin în cazul Sandrider.

Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.

Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile. Astfel, răcirea perfectă a motorului va fi asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.

Dincolo de aceste elemente fundamentale de concepție, abordarea „robust și outdoor” vizează și unele elemente care pot părea simple detalii, dar care ușurează mult viața echipajelor.

Astfel, scaunele Sabelt sunt îmbrăcate într-un material special, anti-bacterian și care reglează umiditatea. Roțile de rezervă sunt fixate în locașuri laterale, în spatele ușilor de acces, și pot fi astfel extrase și manipulate mai ușor.

În aceeași logică, echipajul beneficiază de un acces ușor și rapid la uneltele necesare în caz de nevoie, acestea nefiind închise într-o cutie voluminoasă.

Alt exemplu : prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită. Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifică mărcii Dacia.

Sandrider este echipat cu anvelope BF Goodrich de nouă generație, care oferă o aderență optimă pe toate tipurile de teren, cu rezistență maximă la loviri și perforații.

O ABORDARE ECO-SMART

Dacia este hotărâtă să se situeze printre liderii decarbonizării la prețuri accesibile și se asociază pe deplin angajamentului asumat de organizatorii raliului Dakar de a face sportul cu motor mai sustenabil.

Echipele de ingineri au acordat o atenție specială diminuării greutății vehiculului, cu scopul de a reduce consumul de carburant. Astfel, SANDRIDER cântărește cu circa 15 kg mai puțin față de prototipuri comparabile. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unui șasiu tubular mai ușor, prin folosirea fibrei de carbon pentru panourile de caroserie, prin eliminarea oricărui element inutil și prin folosirea unui motor mai compact și mai ușor. Pentru a optimiza tracțiunea și performanța dinamică, a fost mărită distribuția greutății pe puntea față.

Totodată, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamică pentru a reduce consumul de combustibil, îmbunătățind în același timp performanța. Inginerii au reușit să reducă rezistența la înaintare cu 10% și portanța cu 40% în raport cu prototipurile comparabile. O atenție specială a fost acordată profilului prizelor de aer care asigură răcirea motorului.

Gestionarea regimului termic este esențială în condițiile extreme ale raliului Dakar. Pentru a menține temperatura scăzutăîn cabină,Sandriderutilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.

Sandrider este echipat cu un motor care funcționează cu combustibil sintetic furnizat de Aramco. Este o soluție simplă și accesibilă pentru reducerea impactului asupra mediului. Combustibilii sintetici Aramco sunt produși prin combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat, rezultând un produs cu emisii scăzute de carbon, compatibil cu motoarele actuale. Pentru marca Dacia, Raliul Dakar este terenul de testare ideal al acestei tehnologii.

PRIMA PARTICIPARE LA O COMPETIȚIE VA AVEA LOC ÎN luna OCTOMBRIE

Sandrider va fi supus în perioada următoare unei lungi serii de teste în diferite țări. Prima angajare într-o competiție va avea loc în Raliul Marocului 2024, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc între 5 și 11 octombrie.

THE DACIA SANDRIDERS, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului mondial de Rally-Raid în 2025.

THE DACIA SANDRIDERS va fi alcătuită din trei echipaje ai căror membri se remarcă prin experiență, talent și entuziasm…

Sébastien Loeb (50 de ani) a câștigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general.

Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică.

Dacia SANDRIDER – date PRINCIPALE

  • Categorie FIA : Ultimate T1+
  • Șasiu : tubular
  • Caroserie : fibră de carbon
  • Motor : V6, 3 litri, biturbo
  • Putere maximă : 264 kW/359 CP
  • Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
  • Transmisie: 4X4
  • Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
  • Suspensii Față/Spate: braț dublu
  • Cursa suspensiei: 350 mm
  • Roți: Jante de aluminiu 17”
  • Anvelope: BF Goodrich 37”
  • Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Ampatament : 3.000 mm
  • Console Față/Spate: 590/550 mm

Citeste mai mult

ACTUAL

Audi și Porsche sunt mărcile de mașini care au cel mai des kilometrajul dat înapoi în România

Publicat

in

În timp ce piața mașinilor second-hand a devenit mai transparentă de-a lungul anilor, modificarea frauduloasă a odometrelor este o realitate încă răspândită la nivel mondial. Cumpărătorii pierd milioane de euro din cauza vânzătorilor necinstiți și se pare că această situație nu se va schimba semnificativ prea curând.

Compania de date auto carVertical a efectuat cel de-al 4-lea studiu anual în România pentru a afla care modele de mașini au cel mai frecvent kilometrajul dat înapoi, studiu care va fi folosit pentru a crește gradul de conștientizare din rândul cumpărătorilor. În cadrul cercetării s-au analizat doar rapoarte reale care cuprind istoricul auto. Aceste rapoarte au fost achiziționate de utilizatorii carVertical din noiembrie 2022 până în noiembrie 2023.

Mărcile germane de mașini sunt afectate cel mai des de fraudarea kilometrajului 

Audi A8 este mașina din România al cărei kilometraj este cel mai frecvent dat înapoi – 16,25% dintre toate modelele verificate pe carVertical aveau kilometrajul modificat. Un procentaj semnificativ care sugerează că 1 din 6 Audi A8 aflate în țară ar putea avea kilometrajul original falsificat.

Porsche Cayenne (15,55%), Audi A7 (15,05%), Porsche Panamera (14,78%) și Volkswagen Phaeton (13,27%) nu sunt cu mult în urmă.

Din topul celor 20 de modele de mașini din România cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent, 5 sunt produse de Audi. Există o cerere puternică pe piață pentru vehicule rulate de ultimă generație în stare bună, ceea ce explică de ce Audi-urile sunt atât de populare printre escroci.

„7,82% dintre toate mașinile verificate pe carVertical în România au avut odometrul falsificat, iar valoarea medie cu care contoarele de parcurs au fost date înapoi a fost de peste 85.000 de kilometri. Cumpărarea unei mașini cu kilometrajul dat înapoi se traduce întotdeauna în cheltuieli de funcționare imprevizibile și o depreciere accelerată a valorii mașinii”, explică Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical și expert în automobile.

Risc crescut de a avea un odometru falsificat pentru mașinile din clasa premium

De multe ori este mai ușor să dai înapoi citirile odometrelor care aparțin unor vehicule moderne, deoarece necesită mai puțin efort fizic. Având în vedere că totul este conectat, este doar o chestiune de a dispune de echipamentul potrivit pentru ca infractorii să ajusteze odometrul și să crească artificial valoarea unei mașini. Experții avertizează că poate fi dificil să detectezi un caz în care kilometrajul a fost dat înapoi fără să cercetezi istoricul unei mașini second-hand.

Din topul celor 20 de modele de mașini cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent din România, 14 sunt considerate de clasă premium, ceea ce înseamnă că vehiculele din clasa economică au odometrul modificat mai rar.

Modificarea citirilor contorului de parcurs ale mărcilor premium precum Audi, Volvo, Porsche, Land Rover sau Mercedes-Benz le permite escrocilor să câștige mai mulți bani. De asemenea, nu vor să riște să fie prinși de autorități pentru un profit de câteva sute de euro la vânzarea unui hatchback cu kilometrajul falsificat.

Audi A5 este mașina cea mai puțin riscant de cumpărat

Audi A5 este mașina al cărei odometrul este cel mai rar modificat fraudulos, cu o cotă de 7,17%, ceea ce înseamnă că este de 2 ori mai riscant să cumperi un Audi A8 decât un A5. Mercedes-Benz E-Class (7,61%), Volkswagen Amarok (7,73%), Mercedes-Benz CLS-Class (7,76%) și Volkswagen Touareg (7,77%) se numără și ele printre vehiculele al căror kilometraj este cel mai rar dat înapoi.

Când vine vorba de cumpărarea unui vehicul second-hand, nimeni nu se poate feri complet din start de escroci, de aceea este important să verificați istoricul kilometrajului și pe cel al daunelor oricărei mașini. Efectuarea unui test de conducere și vizitarea unei reprezentanțe respectabile pentru o inspecție, diminuează șansele de a cumpăra un vehicul în stare proastă. În caz contrar, cumpărătorii riscă să piardă bani și să își compromită siguranța. 

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend