Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

LIMITATOARELE DE VITEZĂ, O METODĂ DE A EDUCA PROSTIMEA DE LA CURTEA DE ARGEȘ – Păunescu de la Piață confirmă spusele Primarului Panțurescu – Argeșenii sunt proști, de-aia le-au pus limitatoare

Publicat

in

Dacă în urmă cu două saptamani, la un chef al PSD, primarul Panțurescu ar fi spus nervos ca din cauza că orasul e plin de șoferi și pietoni proști care nu știu să conducă sau să traverseze o stradă regală, a pus limitatoare de viteza cu nemiluita, inclusiv la semafor, șeful de la Piețe, confirmă cele spuse de primar.

Astfel, într-o postare pe Facebook, fostul pălmaș al deputatului Draghici , moștenitor al masinii parlamentarului aflat in pușcărie și același Păunescu care in urma cu ceva ani facea lucrari de mantuială pe la Spitalul Municipal, confirmă și el faptul ca tarla PSD ii consideră niste prosti pe argeșenii regali, niste needucați care nu știu să conducă sau să traverseze o stradă și de aceea s-au montat atatea limitatoare de viteză.

„În concluzie, dacă asta e o metodă de a ne educa, din partea mea e foarte bine că s-au montat aceste limitatoare. Prefer să văd la treabă mai mult mecanicii din oraș….” a scris mâna lui de de zidar Ionel Păunescu, mare șef la Piața din Curtea de Argeș.

Firesc, argeșenii l-au luat în pleaznă pe gherțoi, mulți dintre aceștia fiind cu mult mai educați si plimbați prin lume decat Ionel al lui Drăghici.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Anunț important al Ministrului Marcel Cioloș- Vor avea loc majorări de salarii și accize

Publicat

in

Veniturile profesorilor vor creste în două etape: 13%, de la 1 ianuarie și 7%, din august. Ministrul Boloș susține că anul 2024 este „anul educației”, care ajunge la 4,1% din PIB, cea mai importantă creștere din toate domeniile.

Pilonul 2 de pensii:

„Exact cum scrie în lege în momentul de față. 4,75% contribuția la Pilonul 2 de pensii va intra în vigoare și va produce efecte pentru toți cei care au calitatea de asigurat la fondurile private de pensii. Nu este nicio schimbare, legea își urmează cursul firesc, a fost jalon prevăzut în PNRR. Din acest punct de vedere, lucrurile merg mai departe așa cum erau.”

Accize

„Accizele, conform legii existente în vigoare, actualizarea cu prețul de consum este prevăzută de lege și an de an s-a întâmplat acest lucru. Se vor actualiza cu prețul de consum de la 1 ianuarie așa cum prevede articolul 342 din Codul fisca. Dacă va fi impactul prea mare pentru populație, poate fi o variantă de lucru, dar trebuie discutat în coaliție.”

Despre impactul bugetar al creșterii salariilor la stat:

„Nu pot să dau aceste cifre, dar sigur, cheltuielile cu salariile sunt mari în momentul de față în sectorul public și de aceea trebuie să avem prudență pentru cheltuielile cu salariile, pentru că sunt cheltuieli pe care trebuie să le onorăm lună de lună și crează presiunile de rigoare pe buget. Sumele sunt prinse în buget. Avem obligația legată ca să prevedem aceste cheltuieli în buget.”

Despre creșterea etapizată a salariilor în Educație:

„Domnul prim-ministru, în cursul zilei de luni, va mai avea o discuție cu reprezentanții sindicatelor și așteptăm acea întâlnire pentru definitivarea discuțiilor. Însă noi bugetul trebuie să îl elaborăm conform sarcinii pe care am primit-o de la domnul prim-ministru.”

Cine primește cei mai mulți bani:

„Anul 2024 este anul educației aș putea să spun, în care avem un buget record propus și creștere de 61%. Este anul cu cel mai bogat buget din istoria educației. Sper să îl poată cheltui în folosul educației și al tinerei generații. 4,1% din PIB.”

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Obligaţie pan-europeană- Trenurile din România vor trebui să circule cu 160 km/h până în 2030

Publicat

in

România va trebui să investească în infrastructura feroviară, astfel încât până în 2030 trenurile să circule cu viteza de 160 km/h. Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, susține că aceasta este ”o obligație pan-europeană”.

Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat că trenurile din România vor trebui să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind obligaţie pan-europeană.

”Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană – TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele.

Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră.

Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030”, a menţionat Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies”, scrie Agerpres.

Potrivit comisarului european, mai este o reţea esenţială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 şi reţeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050.

”Toate acestea au standarde, dar au şi oportunităţi, în sensul în care există finanţare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanţă comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ş.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanţare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite.

Deci, practic, ştim ce avem de făcut, ştim până când, ştim la câte standarde – şi în cazul României ştim că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbţie în acest exerciţiu financiar”, a mai spus Adina Vălean.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend