Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Viceprim-ministrul Daniel Suciu la Curtea de Argeş ! A semnat contractul privind aşa zisa modernizare a transportului din oras

Avatar

Publicat

in

-Un metru din actualele trotuare de pe bulevard vor dispărea !

În această dimineaţă, viceprim-ministrul Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice alături de secretarul de stat Adrian Gâdea, secretarul general adjunct Iuliana Camelia Coporan și deputatul Mircea Drăghici, au fost prezenți la Curtea de Argeş cu ocazia semnării contractului cu finanțare europeană ”Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil și durabil în Municipiul Curtea de Argeș” – valoarea totală: 40,837,122.56 lei.  Evenimentul a avut loc in Sala mare a Primăriei Curtea de Argeş.

Publicitate

Primarul Constantin Panţurescu s-a incurcat in functii si spre amuzamentul general, a crezut ca stă de vorbă cu premierul Romaniei.

Din păcate, aşa cum ziarul nostru a atras atentia in repetate randuri, acest proiect are un titlu dar şi un conţinut care induce in eroare populatia orasului:  ”Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil și durabil în Municipiul Curtea de Argeș”. Multi se vor gandi ca orasul va avea, in sfarsit, un transport total diferit fara de ce are acum: microbuze ruginite, fara trasee bine stabilite, fara statii sau panouri informative, etc.  Nimic nu se va schimba! Din contra, stresul si agitatia pe bulevard se va accentua pentru ca obiectivele principale ale proiectului vizeaza realizarea de piste de biciclete pe bulevard si amenajarea a 7 puncte de încărcare pentru autovehiculele electrice. Nimic despre transportul in comun, nimic despre statii de autobuz, autobuze cu podea joasa sau autobuze electrice. Ba mai mult, sustin specialistii, crearea de piste de biciclete pe un bulevard stramt, ar incalca normativele legale si ar spori la maxim stresul pe scurta si frumoasa portiune de bulevard.  Reamintim ca in Bucuresti, circa 7 km de piste de biciclete au fost dezafectate dupa ce s-a constatat exact aceeasi problema ca in Curtea de Arges: nu exista spatiu suficient conform normativelor in vigoare iar pistele pun in pericol siguranta pietonilor si biciclistilor..

In ceea ce priveste amenajarea a 7 puncte de încărcare pentru autovehiculele electrice, putem spune ca numai in Romania si la Curtea de Arges poti cheltui banii sub titulatura de  “Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil și durabil”  şi eliminarea poluarii, atata timp cat orasul are parte de un transport public bazat exclusiv pe microbuze diesel vechi, mari poluatoare iar in documente nu exista inregistrat decat un automobil electric. 

Un metru din actualele trotuare de pe bulevard vor dispărea !

In acelasi proiect s-au prevăzut piste de biciclete ȋncepând din B-dul Basarabilor, km 0+030, unidirecționale, de o parte și de altă a străzii, de lățime 1m, până la sfârșitul Bulevardului, km 1+455. „De-a lungul traseului pe B-dul. Basarabilor s-au prevăzut un număr de 4 traversări ale străzii, la pozițiile km 0+320, 0+580, 0+850 și 1+200, amplasate după trecerile de pietoni. La finalul B-dului Basarabilor, pistele de biciclişti își urmează traseul pe ambele părți ale str. Eroilor, până în dreptul poziției kilometrice 0+050 unde pista de bicicliști de pe partea dreaptă traversează strada și urmând că traseul pistei să continue doar pe partea dreaptă cu dublu sens până la intersecția cu strada 1 Decembrie”, este scris negru pe alb in proiect.

Asadar, ambele trotuare ce marginesc bulevardul vor fi ciuntite, fiecare, cu un metru. Problema este, exact ca in cazul Bucurestiului, normativele legale care impun anumite restrictii iar cum sunt portiuni insemnate pe Bulevardul Basarabilor unde trutoarul nu are mai mult de 2 metri latime, este clar ca fie se va incalca legea, fie se va opta pentru eliminarea actualului spatiu verde dintre partea carosabila si trotuar, fie se va ingusta carosabilul. Cum, necum, spune unul dintre cunoscutii arhitecti ai orasului, pistele de biciclete pe bulevard in forma propusa si finantata astazi, nu va moderniza in niciun caz  zona centrala ci, din contra, o va supraaglomera si va crea disconfort maxim, atat pentu pietoni cat si pentru biciclisti.

Până la inceperea lucrarilor dar si finalizarea lor, ramane de vazut daca denumirea pompoasa a proiectului finantat astazi – ”Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil și durabil în Municipiul Curtea de Argeș”-  va aduce linişte sau, din contră, şi mai mult stres argeşenilor, fie ei pietoni, fie biciclisti !

 

CITESTE AICI CE S-A ÎNTAMPLAT IN BUCURESTI CU PISTELE DE BICICLETE 

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Lovitură pentru Șeful DSU, Raed Arafat: Judecătorii de la Curtea de Apel București ridică măsura carantinării în comuna Gornet

Avatar

Publicat

in

De

Judecătorii de la Curtea de Apel București au admis, marți, cererea autorităților locale din comuna Gornet, județul Prahova, de anulare a ordinului șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) privind intrarea în carantină a localității.

Pe de altă parte, judecătorii au respins cererea autorităţilor locale ca DSU să plătească daune de 4 milioane euro.

„Admite în parte cererea. Respinge acţiunea restrânsă şi modificată formulată de reclamantul Bogdan Dumitru, în contradictoriu cu pârâtul Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, ca neîntemeiată. Admite, în parte, acţiunea restrânsă şi modificată formulată de reclamanta UAT Comuna Gornet, prin reprezentant legal primar, în contradictoriu cu acelaşi pârât.

Publicitate

Anulează Ordinul şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă nr. 4659202/22.07.2020 privind instituirea carantinei zonale în localitatea Gornet, comuna Gornet, judeţul Prahova. Respinge capătul de cerere în pretenţii din acţiunea reclamantei UAT Comuna Gornet, ca neîntemeiat. Cu recurs în termen de maximum 2 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII – a Contencios Administrativ şi Fiscal”, se arată în hotărârea CAB.

Decizia instanţei nu este definitivă, însă este executorie.

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Prahova a votat, în data de 22 iulie, instituirea carantinei zonale în comuna Gornet, după ce în decurs de două săptămâni în localitate au fost depistate 15 cazuri de COVID-19. Ulterior, şeful DSU a emis un ordin în acest sens.

Pe 29 iulie, autorităţile locale din Gornet au atacat ordinul DSU în instanţă.

Iniţial, avocatul care reprezintă comuna Gornet, Bogdan Dumitru, a declarat că autorităţile locale cer despăgubiri în valoare de 500.000 euro de la DSU cu titlul de daune morale/daune interese, în condiţiile în care peste 450 de persoane au rămas fără locuri de muncă pentru că nu au mai fost primite de către angajatori din alte localităţi, iar cetăţenii comunei nu sunt acceptaţi în magazine, farmacii şi alte locuri publice din comunele limitrofe, fiind total izolaţi şi chiar „apostrofaţi”.

Avocatul a anunţat că majorează la 4 milioane euro despăgubirile cerute DSU.

Bogdan Dumitru le-a solicitat judecătorilor de la Curtea de Apel Bucureşti să constate nelegalitatea hotărârii prin care s-a impus carantina în comună, el spunând că DSU a invocat, la emiterea ordinului, o hotărâre a autorităţilor judeţene care nu are legătură cu instituirea stării de carantină, ci cu „măsuri pentru eliminarea răspândirii pestei porcine”.

El a reclamat faptul că DSP Prahova nu a efectuat niciodată o anchetă epidemiologică şi nu a existat niciun fel de colaborare între prefect şi autorităţile locale.

Pe 22 iulie, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a anunţat instituirea carantinei zonale în localitatea Gornet din judeţul Prahova.

Potrivit datelor transmise de Prefectura Prahova, măsura carantinei a fost instituită pentru 14 zile, cu posibilitate de prelungire în funcţie de evoluţia răspândirii comunitare a noului coronavirus.

„În comuna Gornet există un trend crescător al cazurilor în ultimele 14 zile – au fost înregistrate 15 cazuri noi în perioada 8 – 20.07.2020; rata de infectare depăşeşte nivelul de 3 cazuri /1.000 de locuitori; cazurile sunt înregistrate în comunitate (nu există comunităţi închise); ponderea populaţiei cu vârsta de 65 de ani şi peste este similară în comună cu cea din restul judeţului; personalul de specialitate din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Prahova, care efectuează anchetele epidemiologice, este depăşit de numărul de cazuri noi zilnice”, susţinea atunci Prefectura Prahova.

Citește și:

SURSE Cine l-ar fi ucis pe Emi Pian – Este membru al unui clan care acționează în Colentina

E oficial! Vârsta de pensionare are parte de modificări

Șeful DSU a semnat Ordinul! Ludovic Orban și Raed Arafat iau medicii cu arcanul și îi duc în spitalele Covid

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Ministrul Transporturilor a făcut noi promisiuni! Ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov

Avatar

Publicat

in

De

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dă asigurări că autostrada Comarnic-Braşov va fi construită, fie pe fonduri europene, fie în baza unui parteneriat între autorităţile române şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Bode acuză că autorităţi locale din staţiuni de pe Valea Prahovei au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii, deşi exista un studiu de fezabilitate în ceea ce priveşte drumul de mare viteză, iar în acest context studiul de fezabilitate va f revizuit, urmând a fi aleasă varianta cu tuneluri, potrivit news.ro.

Publicitate

Lucian Bode consideră autostrada Comarnic-Braşov ca fiind ”de departe un obiectiv strategic pentru România şi pentru Guvern” şi dă asigurări că aceasta va fi realizată.

Bode a afirmat, luni seară, la Realitatea PLUS, că autorităţile române au încheiat un memorandum de înţelegere cu BERD ”care va sprijini implementarea acestui proiect”.

”Astăzi, când vorbim, am demarat procedura de licitare a unui tronson din autostrada Comarnic – Braşov, mă refer la varianta ocolitoare Comarnic, cei 5,2 kilometri, proiectare şi execuţie – depunerea ofertelor în septembrie, până la sfârşitul anului încheiem contractul de execuţie a acestui tronson, Până la sfârşitul anului încheiem contractul pentru revizuire studiu de fezabilitate şi întocmire proiect tehnic pentru toate celelalte tronsoane dintre Ploieşti şi Comarnic. Autostrada Comarnic – Braşov intră în linie dreaptă şi va avea finanţare, fie că vorbim de finanţare europeană – documentaţia o finanţăm din fonduri europene – fie că vorbim de un parteneriat cu BERD” a afirmat Lucian Bode.

În acest context, ministrul Transporturilor a acuzat că autorităţi locale din staţiuni de pe Valea Prahovei au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii, deşi exista un studiu de fezabilitate în ceea ce priveşte drumul de mare viteză.

”Între timp, din păcate, autorităţile locale au acordat autorizaţie de construire pe traseul autostrăzii. În Buşteni trecea printre imobile, iar, la un moment dat, pe un colţ din curtea Castelului Cantacuzino trece autostrada. În consecinţă, noi am luat decizia să revizuim. Este vina autorităţilor locale, pentru că este inadmisibil ca tu să dai autorizaţie de construire când ştii că există un studiu de fezabilitate şi pe traseul respectiv urmează să se construiască autostrada”, a spus Bode.

Bode a precizat că studiul de fezabilitate va fi revizuit şi că autostrada va fi construită cu tuneluri, urmând a fi ”cu foarte puţin mai costisitoare” decât dacă ar fi fost construită prin staţiuni, fără a fora în munte.

Vezi și:E oficial! Vârsta de pensionare are parte de modificări

Șeful DSU a semnat Ordinul! Ludovic Orban și Raed Arafat iau medicii cu arcanul și îi duc în spitalele Covid

A dat lovitura! Directorul unei importante instituții de stat a încasat un salariu cu 80% mai mare decât anul anterior

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend