Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

VESTI PROASTE ! Medicii de familie nu vor mai acorda servicii decontate de CAS – Consultatiile, doar contra cost sau pro bono

Publicat

in

– Incepand cu data de 3 ianuarie 2018, cabinetele de medicina familiei nu vor mai acorda servicii decontate de casele de asigurari de sanatate.

Vesti proaste pentru romani ! Societatea Nationala de Medicina Familiei si Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie anunta ca, incepand cu data de 3 ianuarie 2018, cabinetele de medicina familiei nu vor mai acorda servicii decontate de casele de asigurari de sanatate. In aceasta situatie, consultatiile in cabinetele medicilor de familie se vor efectua doar contra cost sau pro bono, in functie de decizia fiecarui medic. Motivul este nesemnarea actelor aditionale de prelungire a contractelor de furnizare de servicii de asistenta medicala primara incheiate cu casele de asigurari de sanatate judetene.

Advertisements

Medicii de familie sunt nemultumiti si de faptul ca „In locul unei cresteri a procentului alocat asistentei medicale primare de la 5.77% la 10% din Fondul National Unic al Asigurarilor Sociale de Sanatate, administrat de CNAS, proiectul de buget pentru anul 2018 aflat in acest moment in dezbatere in Parlamentul Romaniei, prevede o stagnare la 5.8% ! ”
„Desi medicii de familie sunt baza piramidei sistemului public de sanatate, CNAS, Guvernul si Parlamentul Romaniei aleg sa ignore soarta a peste 25 000 de medici si asistenti medicali care ofera servicii medicale intregii populatii a Romaniei”, acuza reprezentantii medicilor de familie.

Iat mai jos, integral, comunicatul Societatii Nationale de Medicina Familiei si Federatiei Nationale a Patronatelor Medicilor de Familie remis redactiei:

Prim Ministrul Mihai Tudose, invins de CNAS

In 15 noiembrie a.c. medicii de familie si pacientii lor protestau in Piata Victoriei impotriva unui sistem de sanatate deteriorat, deviat de la directia fireasca, cauza faptului ca poporul roman este cel mai bolnav din Europa, in ciuda finantarii crescande.

Prim-Ministrul Mihai Tudose si-a manifestat disponibilitatea pentru dialog si in prezenta Ministrului Sanatatii, Ministrului de Finante, Presedintelui interimar al CNAS si Ministrului Dialogului Social a decis formarea unui grup de lucru cu scopul de a raspunde solicitarilor medicilor de familie, declarand: „Numai Biblia si Constitutia nu pot fi schimbate acum, aici!” Acest grup de lucru a inceput sa functioneze imediat, zeci de ore de discutii si consultari consumandu-se in echipe paralele care au abordat atat la CNAS cat si la Ministerul Sanatatii debirocratizarea, o noua abordare a asistentei medicale primare, o finantare de tip european, drepturi ale medicilor de familie.

La mai bine de o luna de atunci constatam ca principalele revendicari nu si-au gasit rezolvarea. Cu exceptia unor minime cosmetizari ale proiectului de Contract-cadru viitor, rezultatele discutiilor purtate in ultima luna sunt doar promisiuni, amanari, prevederi echivoce, propuneri ramase in analiza si refuzuri nejustificate ale propunerilor organizatiilor medicilor de familie. In locul unei cresteri a procentului alocat asistentei medicale primare de la 5.77% la 10% din Fondul National Unic al Asigurarilor Sociale de Sanatate, administrat de CNAS, proiectul de buget pentru anul 2018 aflat in acest moment in dezbatere in Parlamentul Romaniei, prevede o stagnare la 5.8% !

Cei responsabili de reglementarile din sistemul de sanatate si de asigurarea unei finantari corecte a segmentului de asistenta medicala primara dovedesc o disponibilitatea extrem de redusa de a modifica ceva consistent.

Se constata la propriu ca autoritatea Prim-Ministrului Romaniei este sfidata de functionarimimea unui sistem inert si rigid, incapabil de ameliorari de substanta! Desi medicii de familie sunt baza piramidei sistemului public de sanatate, CNAS, Guvernul si Parlamentul Romaniei aleg sa ignore soarta a peste 25 000 de medici si asistenti medicali care ofera servicii medicale intregii populatii a Romaniei.

De aceea, organismele reprezentative ale medicilor de familie, parteneri in Coalitia Solidari pentru Sanatate considera aceasta atitudine o jignire majora adusa pacientilor si profesionistilor din medicina familiei.

Societatea Nationala de Medicina Familiei si Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie anunta ca incepand cu data de 3 ianuarie 2018, cabinetele de medicina familiei nu vor mai acorda servicii decontate de casele de asigurari de sanatate, ca urmare a nesemnarii actelor aditionale de prelungire a contractelor de furnizare de servicii de asistenta medicala primara incheiate cu casele de asigurari de sanatate judetene.

Societatea Nationala de Medicina Familiei (SNMF)  este o organizatie profesionala, stiintifica, nonguvernamentala, apolitica, de drept privat, cu personalitate juridica, constituita din organizatii judetene, cu personalitate juridica, ale medicilor de familie din judetele Romaniei si a municipiului Bucuresti.

Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) este o federatie patronala care reuneste organizatii patronale ale medicilor de familie. Federatia are caracter non profit, apolitic si neguvernamental. Scopul FNPMF este reprezentarea, sustinerea si aprobarea intereselor membrilor sai in relatiile cu autoritatile publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice. 

Comenteaza cu profilul de FB

Dezvaluiri

Marcel Vela vrea să scoată ‘Doi și-un sfert’ la vedere! Ordinul pe care îl pregătește

Publicat

in

De

Mutare interesantă pregătită de ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela! Șeful Internelor vrea să dea un Ordin de ministru prin care „Doi și-un sfert” – serviciul secret al Ministerului de Interne – nu va mai fi atât de secret.

Concret, prin Ordinul ministrului de Interne pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, angajații Direcției Generale de Protecție Interne, fosta „Doi și-un sfert”, vor autoriza, din punct de vedere al securităţii industriale, companiile care vor să aibă contracte cu unitățile MAI.

Advertisements

Prin această mutare, Marcel Vela va transparentiza un proces care avea loc şi până acum, dar conform unor reguli specificate într-un document care iniţial a fost secretizat, informează Adevărul.

Conducătorii entităţilor MAI, deținătoare de informații clasificate utilizate în cadrul activităților contractuale sunt responsabili pentru clasificarea şi definirea acelor componente ale contractelor ce presupun accesul la astfel de informații, în conformitate cu normele în vigoare, sens în care pot solicita sprijinul de specialitate al Direcției Generale de Protecție Internă”, se arată în proiectul de act normativ, consultat de Bugetul.ro.

În cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Direcția Generală de Protecție Internă este structura responsabilă pentru îndrumarea și controlul aplicării normelor”, mai spune proiectul de Ordin de ministru.

Vezi și EXCLUSIV Marcel Vela a început marea rebranduire a Poliției Române! Au fost trimise în misiune!

Odată cu intrarea în vigoare a noului Ordin de ministru, va fi abrogat Capitolul VIII din Normele de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. S/353/2002, declasificat, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordinul ministrului de interne nr.S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare, declasificat, nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ofițerii „Doi și-un sfert” vor constata și aplica amenzi celor care nu respectă normele

Conform Ordinului pe care îl pregătește Marcel Vela, „constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale cu privire la nerespectarea normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne se realizează de ofițeri anume desemnați din cadrul Direcției Generale de Protecție Internă”.

Mai multe contracte cu UN SINGUR aviz

Potrivit Art. 233 din Hotărârea nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, „termenul de valabilitate al certificatului de securitate industrială este determinat de perioada derulării contractului clasificat, dar nu mai mult de 3 ani, după care contractantul este obligat să solicite revalidarea acestuia”.

Conform noului Ordin pregătit de Marcel Vela, „valabilitatea unui aviz de securitate industrială va avea o durată de până la 3 ani. Pe cale de consecință, un operator economic care deține un aviz de securitate industrială (spre exemplu de tip II), poate participa la toate contractele de pe spațiul MAI care presupun gestionarea informațiilor clasificate, în format hârtie, inclusiv la sediul său, în condițiile specificate”.

Vezi și

Apare o nouă taxă! Toți românii vor fi obligați să o achite

Mega-veste! Cum puteți intra în posesia a mii de lei

EXCLUSIV Lovitură în plin pentru șeful SRI, Eduard Hellvig! Salariul său, în cădere liberă, după ‘Era Dragnea’ și până în prezent!

EXCLUSIV Lovitură pentru Mihai Gâdea! Afacerea soției s-a prăbușit

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

CONTROALE FĂRĂ PRECEDENT ÎN ARGEȘ, NEREGULI MAJORE – 250 firme controlate de sute de polițiști și jandarmi

Publicat

in

De

  • PREFECTUL EMANUEL SOARE, ACȚIUNE DE CONTROL ÎN TÂRGUL SĂPTĂMÂNAL: “FAC APEL CĂTRE PRIMĂRIA PITEȘTI SĂ INTERVINĂ ȘI SĂ ASIGURE CONDIȚII MAI BUNE COMERCIANȚILOR”

Prefectul Emanuel Soare continuă verificările în județ, insistând pentru respectarea prevederilor Legii 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Duminică dimineață, prefectul Emanuel Soare a participat la o acțiune de control în târgul săptămânal din Pitești, împreună cu subprefectul Andrei Ciungu, șeful IJJ Argeș, Gheorghe Lupescu, șeful IPJ Argeș, Mihai Neagoe și adjunctul Poliției Locale Pitești, Mihai Ciprian.

Prefectul Emanuel Soare a descoperit mai multe probleme în târgul săptămânal, pe care Primăria Pitești a insistat să-l redeschidă din 26 iunie. Prefectul a constatat că, în general, se poartă masca de protecție, dar, în special în zona meselor, din spațiile de alimentație publică, se crează aglomerație. Prefectul a insistat pentru o reorganizare a locului, reducerea numărului meselor, dezinfectarea lor, atragerea atenției clienților și schimbarea măștilor angajaților mai des.

Advertisements

Discutând cu comercianții din târg, prefectul Emanuel Soare a aflat și nemulțumirile lor. Toti s-au plâns de lipsa condițiilor oferite de administratorii târgului, respectiv de Primăria Pitești. Primăria, pentru a asigura un comerț civilizat, ar trebuie sa rezolve de urgență problemele cu furnizarea apei potabile, să igienizeze toaletele, să pună la dispoziție materiale sanitare și să facă reparațiile necesare în târgul săptămânal.

“Fac apel public către Primăria Pitești și administratorii târgului sa intervină de urgență și să rezolve problema apei, să asigure săpun și dezinfectant. E nevoie de condiții mai bune pentru comercianți, iar aceștia trebuie verificați permanent pentru a ne asigura că respectă regulile impuse de starea de alertă. Nu este suficient să deschizi târgul, sa trimiți hârtii către Instituția Prefectului că verifici măsurile, trebuie să și faci ce te-ai angajat”, a declarat prefectul Emanuel Soare după controlul din târgul săptămânal.

#Peste 250 de societăți comerciale verificate

Aproximativ 400 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști locali au acționat , în acest sfârșit de săptămână, pentru verificarea respectării normelor legale impuse de starea de alertă. Pentru prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus, polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști locali, dar și reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control au continuat acțiunile de prevenire în zonele aglomerate din județul Argeș și în mijloacele de transport în comun, verificând modul de respectare a măsurilor de protecție individuală și de distanțare sociale.

Astfel, au fost verificate peste 250 de societăți comerciale, aproape 300 de autovehicule și au fost legitimate aproximativ 600 de persoane. Ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate aproape 300 de sancțiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 25.000 de lei, pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală și 11 sancțiuni, în valoare de 13.800 de lei, conform Legii 61/1991.
De asemenea, polițiștii au desfășurat activități de prevenire, prin care au adus la cunoștința agenților economici și a persoanelor desemnate pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 55/2020, să informeze permanent angajații, dar și clienții că este important să respecte măsurile de protecție individuală, de distanțare socială și de igienă persoanală, mai ales în spațiile închise.

Vă amintim de TELVERDE – 0800800165, numărul de telefon la care puteţi sesiza nereguli privind respectarea măsurilor stabilite în contextul COVID–19.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend