Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

ACTUAL

Vești bune de la Guvern! Ministrul Daniel Cadariu: ‘În măsura în care banii ajung în conturile noastre de la Ministerul Finanțelor, le virăm la bănci, pentru a ajunge la beneficiari’

Publicat

in

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu a anunțat că în această lună va fi închisă schema de ajutor HORECA, existând bani alocați în buget.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a afirmat că iniţial s-au alocat 2,5 miliarde de lei şi au fost zece mii şi ceva solicitări., această schemă având de la început alocare de la la bugetul de stat

”8.300 de solicitări au fost eligibile, s-a încheiat contractarea şi suma totală necesară a fost de 2,2 miliarde, cu 300 de milioane mai puţin decât se estimase iniţial. S-a făcut o primă plată, de aproximativ 46% din valoare, pentru fiecare beneficiar, numită pro-rata, şi pentru că în decembrie existau bani, un miliard de lei, în conturile ministerului, s-au făcut plăţile”, a spus Cadariu.

Ministrul a mai afirmat că diferenţa de 1,2 miliarde a fost  prinsă în bugetul pe anul acesta.

”Avem alocare, deja facem notificări, în măsura în care banii ajung în conturile noastre de la Ministerul Finanţelor, le virăm la bănci, pentru a ajunge la beneficiari, cu speranţa că în luna ianuarie, dacă toate aceste condiţii sunt îndeplinite, să închidem schema HORECA”, a mai spus ministrul.

Cadariu a mai spus că îşi propune să deblocheze toate programele care au fost blocate anul trecut, o prioritate fiind şi promovare a exportului.

”Avem un deficit comercial care în 2021 a crescut lună de lună, e o realitate”, a spus ministrul precizând că este nevoie de o eprezentare externă a producătorilor – fie că discutăm de turism, târguri, fie promovarea exportului, lista de târguri tradiţionale, şi misiuni economice.

El a explicat că în 2020, din cauza pandemiei, aceste târguri de turism au fost anulate, şi acelaşi lucru s-a întâmplat şi anul trecut.

”Aşteptăm o nouă abordare. Trebuie să ajute şi au ajutat şi în trecut. Dacă nu ar fi necesare, la nivel internaţional, marile firme nu ar participa la ele”, a spus ministrul despre eficienţa acestor târguri de promovare, arătând că este nevoie de o analiză şi după ce se desfăşoară aceste acţiuni.

Daniel Cadariu a mai precizat că va avea o discuţie cu ministrul Mediului, Tzancos Barna, despre situaţia plajelor extinse de la Marea Neagră, din zona staţiunii Mamaia.

”Ştim ce se întâmpla pe tot litoralul, aproape nu mai exista plajă, lucrările în sine trebuiau făcute. Acolo au fost firme, s-au făcut proiecte, lucrări, în momentul de faţă, lucrarea la Mamaia nu e închisă complet, pentru că terenul nu e cadastrat”, a spus mininistrul, precizând că a avut o discuţie cu ministrul Mediului, pentru a se găsi o soluţie, în cadrul legal, conform news.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Ghid ANAF actualizat: Ce obligații au cei care realizează venituri din chirii în 2022

Publicat

in

Cei care realizează venituri din închirierea imobilelor și a camerelor în scop turistic, dar care sunt locuințe proprietate personală, au obligația să declare veniturile respective, să plătească impozit și contribuții la stat, potrivit legii. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat luni ghidul ce cuprinde toate reglementările pentru veniturile din chirii pe anul 2022, aducând exemple de calcul al datoriilor în funcție de regimul de impozitare.

Concret, ghidul ANAF arată modalitățile prin care veniturile din chirii se declară și se taxează. Ghidul ANAF atrage atenția și asupra unei obligații pe care o au cei are închiriază în scop turistic, indiferent că încasează chiria în numerar sau prin carduri de credit/debit, respectiv cea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

1. Veniturile din închirierea de bunuri mobile și imobile din patrimoniul personal

La stabilirea venitului brut anual din cedarea în folosință a bunurilor, pe lângă sumele ce reprezintă chiria în bani, reprezintă venit brut și valoarea investițiilor la bunurile mobile și imobile făcute de chiriași. Prin urmare, proprietarul imobilului are obligația de a declara valoarea investiției, în declarația privind venitul realizat. 

Pentru stabilirea venitului net anual din cedarea folosinței bunurilor se utilizează următoarele regimuri fiscale:

  • regim de impozitare pe baza cotelor forfetare (se aplică în toate cazurile, dacă până la sfârșitul anului anterior se aflau în derulare un număr de până la cinci contracte de închiriere);
  • regim de impozitare în sistem real (se aplică în cazul depășirii numărului de cinci camere de închiriat);
  • regim de impozitare pe baza normelor de venit (se aplică în cazul închirierii în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate privată).

În ceea ce privește impozitul anual, acesta se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net stabilit.

2. Veniturile din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate privată

Ghidul ANAF precizează că pentru acest tip de închiriere nu este necesară obținerea unei autorizații de funcționare în domeniul turismului. Astfel, în cazul închirierii unui număr de până la cinci camere, pentru plata contribuțiilor la stat se vor aplica regulile privind stabilirea normelor anuale de venit. 

De cealaltă parte, în cazul depășirii unui număr de cinci camere închiriate, venitul net anual se va calcula pe baza normei anuale de venit pentru anul fiscal curent, iar în anul următor, venitul net se va calcula în sistem real. 

Persoanele care realizează venituri din închirierea a peste cinci camere în scop turistic au obligația de a depune declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate pentru fiecare an fiscal, până la data de 25 mai, inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului. 

Impozitul anual datorat se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual determinat în sistem real.

3. Cine datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS)?

Cei care realizează venituri din cedarea bunurilor în chirie datorează CASS dacă valoarea cumulată este egală cu 12 salarii minime brute pe țară. În plafonul anual se încadrează, pe lângă veniturile realizate din închiriere, și venituri nete realizate din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, asocierea cu o persoană juridică, activități agricole, silvicultură, piscicultură, investiții și alte surse.

Cota de contribuție de asigurări sociale de sănătate este de 10%.

4. Exemple de calcul al impozitului pe venit anual datorat și al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate 

Ghidul actualizat prezintă și o serie de exemple de calcul. Ele vizează:

  • regimul de impozitare pe baza cotelor forfetare în situația în care nu se datorează CASS;
  • regimul de impozitare pe baza cotelor forfetare în situația în care chiria este exprimată în valută și se datorează CASS;
  • regimul de impozitare în sistem real, pe baza datelor din contabilitate;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit și a CASS pentru veniturile realizate din închirierea în scop turistic a unui număr de camere cuprins între 1 și 5 camere, determinate pe baza normelor de venit;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit în situația ajustării normei anuale de venit;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit în situația ajustării normei anuale de venit prin reducerea acesteia cu 30%.

5. Depunerea Declarației unice pe venit și contribuțiile sociale datorate 

Persoanele care obțin venituri în sistem real din chirii, precum și cei care obțin bani din închirierea în scop turistic, trebuie să depună o Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212), iar nedepunerea acesteia se sancționează cu sume între 50 și 500 de lei.

Versiunea declarației unice valabilă în 2022 a fost oficializată la începutul anului de ANAF, după ce a fost adaptată cu mici ajustări.

Declarația poate fi depusă, împreună cu anexele completate, fie prin mijloace electronice de transmitere de la distanță, cum ar fi serviciul „Spațiul privat virtual” sau site-ul e-guvernare.ro, fie în format hârtie, direct de la registratura organului fiscal sau prin poștă. 

Termenul de plată al impozitului pe venit este de 25 mai, inclusiv, a anului următor celui de realizare a veniturilor, iar acesta poate fi plătit prin virament bancar; în numerar în conturile deschise la Trezoreria Statului; prin mandat poștalonline, prin intermediul platformei „Ghiseul.ro” sau cu cardul la casieriile Trezoreriei Statului.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Vești importante pentru anumite categorii de persoane! Vor primi mai multe tichete de acest tip

Publicat

in

De

Vești bune pentru sute de mii de români! Începând cu luna viitoare și până la sfârșitul acestui an, persoanele singure sau familiile cu venituri mici vor putea cere autorităților un ajutor financiar pentru alimente de bază și mese calde, ce se va acorda sub forma unor tichete sociale. În cazul anumitor familii, respectiv a celor ce includ pensionari sau persoane cu dizabilități cu venituri reduse, aceste tichete sociale se vor putea cumula.

Așa cum prevede OUG 63/2022, începând cu iunie și până în decembrie 2022, cei ce sunt în risc de sărăcie extremă, pe fondul creșterii prețurilor, vor primi tichete sociale pentru alimente de bază și mese calde.

De aceste tichete vor putea beneficia, de luna viitoare, persoanele vulnerabile, și anume:

  • pensionarii și persoanele, indiferent dacă sunt copii sau adulți, cu handicap (grav, accentuat sau mediu) cu venituri mai mici sau egale cu 1.500 de lei;
  • familiile cu cel puțin doi copii în întreținere care au, pe membru de familie, venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile monoparentale care au venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001;
  • persoanele fără adăpost.

De principiu, potrivit OUG 63/2022, persoanele care se încadrează în mai multe dintre categoriile enumerate vor beneficia “de sprijinul aferent unei singure categorii din care fac parte la data acordării acestuia”.

Totuși, ca excepție, în situația în care o familie din lista de mai sus, respectiv cu venituri mici, include și un pensionar sau o persoană cu handicap (indiferent dacă este copil sau adult), ce nu câștigă mai mult de 1.500 de lei, sprijinul material se cumulează.

Tichetele sociale pentru alimente de bază și mese calde au valoarea de 250 de lei și se vor acorda o dată la două luni. Acestea se vor emite pe card și se vor distribui prin poștă.

Cei mai mulți dintre beneficiari vor fi identificați de autorități, respectiv în cazul pensionarilor, de către Casa Națională de Pensii Publice/ casele de pensii sectoriale, în timp ce, în cazul celorlaltor categorii, de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

Excepție de la această regulă vor face familiile cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei, care vor trebui să ceară ajutorul de la primăria de care aparțin, informează avocatnet.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend