Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Verdict – Avionul China Eastern Boeing 737-800, prăbușit intenționat: 132 de morți

Publicat

in

Datele de zbor recuperate din cutiile negre de la prăbușirea avionului de linie China Eastern Boeing 737-800 din 21 martie au arătat că „picajul brusc” pe verticală a avionului a fost un act intenționat efectuat de cineva din cabină, a dezvăluit un nou raport.

Zborul China Eastern Airlines MU5735 zbura între Kunming, în sud-vestul Chinei, și Guangzhou, pe 21 martie, când s-a prăbușit într-o zonă muntoasă și dens împădurită din Guangxi. Coborârea bruscă a avionului a fost filmată de camere de supraveghere transmite newsweek.

Într-o exclusivitate publicată marți, The Wall Street Journal citează că persoane apropiate oficialilor americani care efectuează o evaluare preliminară a accidentului au determinat din datele de zbor că acțiunile manuale efectuate asupra comenzilor de zbor au îndreptat avionul în plonjarea sa bruscă într-un munte, ucigând 132 de persoane aflate la bord.

„Avionul a făcut ceea ce i s-a comandat să facă de către cineva din cabina de pilotaj”, a declarat una dintre surse pentru The Wall Street Journal.

Evaluarea preliminară reflectă un raport al publicației comerciale Leeham News and Analysis de luna trecută, care spunea că datele de zbor indicau că pilotul a introdus în mod deliberat comenzile de zbor care au cauzat prăbușirea.

Sursa a menționat că oficialii chinezi care conduc investigația nu au găsit probleme mecanice sau defecțiuni ale controlului zborului care să susțină o altă teorie.

Dacă s-ar găsi dovezi ale unor astfel de probleme, Boeing și agențiile de reglementare a siguranței aeriene ar lansa de obicei alerte la nivel de industrie, dar acest lucru nu s-a întâmplat în acest caz.

Oficialii implicați în investigarea accidentului se concentrează acum pe acțiunile întreprinse de pilot, deși explorează și posibilitatea ca cineva să pătrundă în cabina de pilotaj pentru a provoca accidentul în mod intenționat, a spus sursa.

China Eastern a declarat pentru The Wall Street Journal că dovezile de până acum nu au arătat dacă au existat sau nu probleme cu avionul.

Ei au negat plauzibilitatea unui intrus în cabina de pilotaj și au remarcat că oficialii chinezi au spus că nu au fost activate coduri de urgență din avion înainte ca acesta să se prăbușească.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

După industria auto, și cea a avioanelor e luată în colimator de lupta anti noxe: Comisia Europeană anunță o nouă alianță

Publicat

in

De

Comisia Europeană lansează oficial Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero, invitând membrii comunităţii aviatice să îşi unească forţele în vederea pregătirii pentru apariţia aeronavelor cu emisii zero, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero urmăreşte să pregătească ecosistemul aviatic pentru punerea în funcţiune a aeronavelor cu hidrogen şi a celor electrice, pentru a se asigura că transportul aerian contribuie la obiectivul de neutralitate climatică al Europei pentru 2050. Aceasta va reuni reprezentanţi ai producătorilor de aeronave, ai companiilor aeriene, ai aeroporturilor, companiilor energetice şi furnizorilor de combustibil, ai agenţiilor de standardizare şi certificare, ai grupurilor de interese şi ai autorităţilor de reglementare în materie de pasageri şi mediu.

Aceştia vor colabora pentru a identifica toate barierele din calea intrării în serviciul comercial a acestor aeronave, pentru a stabili recomandări şi o foaie de parcurs, pentru a promova proiectele de investiţii şi pentru a crea sinergii şi dinamică în rândul membrilor. În special, membrii vor analiza aspecte precum cerinţele în materie de combustibil şi infrastructură aeroportuară ale aeronavelor cu hidrogen şi electrice, standardizarea şi certificarea, precum şi implicaţiile pentru operatori (companiile aeriene) şi managementul traficului aerian.

În următoarele două decenii, se preconizează introducerea pe piaţă a mai mult de 44.000 de aeronave noi. Volumul de piaţă potenţial pentru aeronavele cu emisii zero a fost estimat la 26.000 până în 2050, cu o valoare totală de 5 mii de miliarde de euro.

Alianţa îşi va îndeplini în final angajamentul de a alinia sectorul la ambiţiile, obiectivele şi politicile conexe ale UE în materie de climă. Dimensiunea internaţională a sectorului este, de asemenea, un element major, deoarece combaterea schimbărilor climatice reprezintă un efort global.

„Odată cu apariţia aeronavelor cu emisii zero, Europa va scrie următorul capitol al aviaţiei. Neutralitatea climatică este paşaportul pentru creştere, iar Alianţa pentru aviaţia cu emisii zero va ajuta industria aeronautică europeană să pună bazele unei aviaţii competitive şi curate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintele executiv pentru era digitală.

Entităţile private şi publice din comunitatea aeronautică care s-au angajat să sprijine punerea în funcţiune a aeronavelor cu emisii zero sunt invitate să se alăture Alianţei pentru aviaţia cu emisii zero prin intermediul formularului online.

O primă reuniune a adunării generale va avea loc în toamna acestui an.

Industria aeronautică europeană şi alţi actori europeni din sectorul aviaţiei şi-au asumat angajamentul de a asigura că transportul aerian din Europa îndeplineşte obiectivele climatice ale Europei pentru 2050. Comisia sprijină acest obiectiv prin acţiuni concrete, cum ar fi programul pentru o aviaţie curată din cadrul programului Orizont Europa, mecanismele de stabilire a preţului carbonului (de exemplu, EU ETS) şi Fondul pentru inovare. Aceste iniţiative sprijină dezvoltarea de aeronave cu emisii zero, bazate pe tehnologii de propulsie noi (de exemplu, electrice sau pe bază de hidrogen). Astfel de aeronave durabile din punctul de vedere al mediului au un potenţial de piaţă imens şi pot contribui semnificativ la competitivitatea viitoare a industriei de profil în toate segmentele de piaţă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Atacul armat de la Oslo a alertat autoritățile din Franța: Guvernul consolidează securitatea la evenimente Gay Pride

Publicat

in

De

Ministrul francez de Interne Gérald Darmanin le-a cerut sâmbătă prefecţilor să consolideze securitatea la Marşuri ale mândriei de a fi gay (Gay Pride) în întreaga Franţă, în urma unui atac armat la Oslo, în apropierea unui club gay, soldat cu doi morţi şi 21 de răniţi, relatează AFP, potrivit news.ro.

”Evenimente dramatice la Oslo, ale căror motivaţii nu sunt încă stabilite în întregime, îndeamnă la o creştere a atenţiei generale”, a îndemnat ministrul într-o telegramă consultată de AFP.

El le cere prefecţilor şi directorilor generali de poliţie şi jandarmerie ”să mobilizeze toţi senzorii”, ”de îndată”, pentru a ”detecta eventuale ameninţări susceptibile să afecteze” diverse evenimente ale comunităţilor lesbienelor, gay-ilor, bisexualilor şi transsexualilor (LGBT).

La Oslo, un atac armat s-a soldat cu doi morţi şi 21 de răniţi, zece grav, un atac tratat de către serviciile norvegiene de informaii interne PST drept ”un act de terorism islamist”, iar un Gay Pride a fost anulat.

La Paris, unde autorităţile au prevăzut o mobilizare a 25.000 până la 35.000 de persoane, ”dimensiunea antiteroristă a dispozitivului, luată în calcul întotdeauna, din cauza unui context al unei ameninţări perene, a fost consolidat”, iar ”poziţionarea forţelor de ordine a fost strânsă în jurul manifestaţiei”, declară AFP Prefectura de Poliţie.

”Perimetrul stabilit în jurul cartierului Marais, la festivităţile de (sâmbătă) seara include această parte, de exemplu prin instalarea unor bariere de beton armat la punctele de intrare, în susţinerea forţelor de ordine”, precizează prefectura.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend