Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Vânzările Dacia pe plan mondial au scăzut cu 46% în prima jumătate a anului

Avatar

Publicat

in

​În contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault a vândut 1.25 milioane vehicule în prima jumătate din 2020, cu o redresare comercială puternică în luna iunie. La nivel de grup scăderea a fost de 35%, iar la brandul Dacia, de 46%. Singurul punct pozitiv ține de vânzările mașinii electrice Renault Zoe care au atins un nou record de 42.000 în lume.

Vânzările grupului Renault în prima jumătate din an au scăzut cu aproape 700.000 de mașini, de la 1,93 milioane unități. La Dacia scăderea a fost dură, de la 392.000 de unități în prima parte din 2019, la 211.000 între ianuarie și iunie.

Europa

Înmatriculările Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piață care a înregistrat o scădere de 38,9%. Grupul și-a reînnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur și ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vândut vehicul din segmentul B în prima jumătate a anului în Europa, cu 102.949 de unități vândute.

În prima jumătate a anului, marca Dacia a înregistrat o scădere cu 48,1% a vânzărilor, ajungând la 161.334 de vehicule vândute, scăderea fiind determinată de prezența sa pe piața de retail care a fost puternic afectată de criza generată de pandemia de Covid-19.

În iunie, vânzările Grupului în Europa au crescut. Renault a înregistrat 10,5% cotă de piață (marcă lider), iar Dacia 3,5%.

Pe piața vehiculelor electrice, Renault ZOE este cea mai bine vândută mașină din Europa, cu o creștere de aproximativ 50%, până la 37.540 de unități, în prima jumătate a anului și, totodată, cu un nivel record de comenzi de 11.000 de unități în luna iunie.

Rusia

În cea de-a doua țară din punct de vedere al volumului de vânzări ale Grupului, acesta este lider cu o cotă de piață de 30,2%, în creștere cu 1,4 puncte. Vânzările au scăzut cu 19,5% pe o piață care s-a contractat cu 23,3%.

Cota de piață a mărcii Renault a crescut cu 0,3 puncte până la 8,1%. Arkana și-a confirmat succesul cu peste 7.000 de vehicule înmatriculate în prima jumătate a anului și a consolidat poziția Renault într-un nou segment coupé-SUV din Rusia.

LADA are o cotă de piață de 20,8%, la care se adaugă 1,3% pentru modelul NIVA (AVTOVAZ), care tocmai a primit din nou sigla LADA, în iulie. LADA Granta și LADA Vesta rămân cele mai vândute vehicule din Rusia.

Vânzările Dacia în Europa – date istorice anuale

2019: 576.000
2018: 522.000
2017: 460.000
2016: 412.000
2015: 375.000
2014: 362.000
2013: 290.000
2012: 237.000

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Signal nu va înlocui WhatsApp. O spune chiar Brian Acton

Avatar

Publicat

in

De

Signal nu va înlocui WhatsApp. O spune chiar Brian Acton, omul care este co-fondator al ambelor aplicaţii şi preşedinte al Fundaţiei Signal, relatează mediafax.

Descărcările aplicaţiei de mesagerie Signal au crescut cu 4.200% la începutul anului, după ce WhatsApp a anunţat o serie de termeni şi condiţii pe care utilizatorii sunt obligaţi să le accepte şi care care implică schimb de informaţii între serviciul de mesagerie WhatsApp şi Facebook, compania-mamă a acestuia.

Însă Signal nu va înlocui WhatsApp, este de părere Brian Acton, care s-a aflat atât în echipa iniţală care a fondat WhatsApp, cât şi în cea care a fondat Signal, el fiind acum preşedintele executiv al Fundaţiei Signal, scrie ZF.

Cele două aplicaţii au scopuri foarte diferite, a declarat Brian Acton pentru TechCrunch, săptămâna aceasta.

Acton a ajutat la dezvoltarea aplicaţiei Signal. Tot el a fost co-fondator al WhatsApp, aplicaţie care a fost vândută către Facebook pentru 22 de miliarde de dolari în 2014.

„Nu am nicio dorinţă să facem toate lucrurile pe care le face WhatsApp”, a declarat Acton, deşi el nu a specificat cu exactitate care sunt părţile pe care nu le va replica.

El a spus că se aşteaptă ca oamenii să se bazeze pe Signal pentru a discuta cu familia şi prietenii apropiaţi, în timp ce continuă să folosească WhatsApp pentru alte conversaţii.

„Dorinţa mea este de a le da oamenilor libertatea de a alege”, a declarat Acton, adăugând că „nu este vorba despre un scenariu de tipul învingătorul ia totul”.

Brian Acton a fost un critic vocal al companiei Facebook în ultimii ani şi chiar i-a încurajat pe utilizatori în 2018 să-şi şteargă conturile de Facebook.

Anterior, Acton a declarat că a părăsit WhatsApp în 2017 „din cauza unor diferenţe legate de utilizarea datelor utilizatorilor şi de publicitatea targetată”.

Presa internaţională scria la acel moment că Brian Acton a părăsit compania cu scandal, după ce Mark Zuckerberg nu a respectat promisiunile pe care i le făcuse la achiziţia WhatsApp. Printre promisiunile stabilite cel puţin verbal exista ideea ca WhatsApp să nu integreze niciodată reclame şi să nu colecteze datele utlizatorilor – nu în modul în care s-a dovedit între timp că o făcea Facebook.

În 2018, Brian Acton a ajutat la dezvoltarea Fundaţiei Signal alături de CEO-ul Moxie Marlinspike şi a pus la bătaie 50 de milioane de dolari din propriile fonduri pentru acest proiect, potrivit Business Insider.

Signal, o aplicaţie creată iniţial în 2014, s-a concentrat pe intimitatea utilizatorilor şi a promis că nu va vinde niciodată datele utilizatorilor către terţi şi că nu va introduce reclame în aplicaţie.

În data de 6 ianuarie WhatsApp a anunţat o schimbare a termenilor de utilizare pe care îi obligă pe utilizatori să o accepte pentru a putea folosi aplicaţia în continuare. Aceste schimbări înseamnă că utilizatorii sunt obligaţi să accepte că datele lor, inclusiv numărul de telefon şi locaţia, vor fi transmise către Facebook.

WhatsApp a clarificat că aceste modificări îi vor afecta doar pe utilizatorii din afara Uniunii Europene şi a Marii Britanii.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Bilanţul cutremurului din insula Sulawesi a crescut la 42 de morţi şi peste 800 de răniţi

Avatar

Publicat

in

De

Cel puţin 42 de persoane au murit vineri, într-un cutremur puternic pe Insula Sulawesi, în Indonezia, iar peste 800 de oameni au fost răniţi, potrivit unui ultim bilanţ anunţat de autorităţi, relatează Reuters potrivit news.ro.

În urma cutremurului şi a replicile acestuia, peste 300 de case şi două hoteluri au fost distruse

De asemenea, cutremurul a distrus şi un spital, unde mai multe persoane au fost prinse sub dărâmături.

Cutremurul de magnitudinea 6,2, potrivit Institului american de geofizică USGS, a avut loc vineri, la ora locală 2.18 (joi, 21.18, ora României).

Epicentrul seismului a fost localizat la 36 de kilometri sud de Mamuju, la o adâncime de 18 kilometri, a precizat USGS.

Cel puţin 26 de replici ale cutremurului au fost semnalate.

Regiunea Palu, pe Insula Sulawesi, a fost afectată, în septembrie 2018, de un cutremur foarte puternic, de magnitudinea 7,5, urmat de un tsunami devastator.

Această catastrofă s-a soldat cu 4.300 de morţi şi cel puţin 170.000 de deplasaţi.

Alt seism devastator, de magnitudinea 9,1, a avut loc în largul coastei Insulei Sumatra în 2004 şi a antrenat un tsunami care a ucis 220.000 de oameni în regiune, dintre care aproximativ 170.000 în Indonezia.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend