Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Un bărbat dispărut de acasă de 2 ani, găsit pe străzile Piteștiului

Publicat

in

Un bărbat, în vârstă de 48 de ani, era dispărut  de acasă de doi ani. În această perioadă, familia nu ar fi știut nimic despre el, dar nici nu au anunțat dispariția sa la poliție. Asta până în urmă cu două zile, pe 18 februarie,  când polițiștii locali, din cadrul Serviciului Siguranță Publică – Biroul Ordine Publică, au fost solicitați de două persoane pentru a le acorda sprijinul în vederea găsirii lui.

Rudele bărbatului aflaseră că acesta ar locui pe străzile Piteștiului, fiind cunoscut în municipiu drept o persoană fără adăpost. În scurt timp, polițiștii locali l-au găsit pe bărbat, care a fost preluat de către familia sa. Acesta era plecat de la domiciliul său, din Râmnicu Vâlce,a de doi ani.

„După stabilirea cu certitudine a celor declarate, imediat s-a trecut la recunoașterea zonelor cunoscute ca fiind locații unde se adăpostesc persoane precum cel în cauză, iar după aproximativ 2 ore, numitul T.V. a fost găsit, fapt pentru care a fost preluat de familia sa”, arată Poliția Locală Pitești.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Ministrul Muncii anunță controale în cazul celor care intră în șomaj tehnic

Publicat

in

De

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a declarat, marți, că vor fi făcute controale în cazul celor care vor solicita șomaj tehnic, după ce se va termina criza provocată de coronavirus. Ea a cerut responsabilitate din parte angajatorilor, subliniind că verificărilor vor fi făcute prin sondaj.

Violeta Alexandru a făcut mai multe clarificări în cazul șomajului tehnic, prevăzut de ordonanțele de urgență emise de Guvern, în cadrul unei declarații de presă, transmisă marți pe pagina ei de Facebook.

„Nu se vor face controale în această perioadă. Dorința Guvernului Ludovic Orban este ca fondurile să ajungă cât mai repede la cei care au nevoie de ele. Sunt entități închise ca urmare a deciziilor autortiăților sau sunt afectate major pentru că această epidemie de coronavirus ne-a adus în situația de a ne lua măsurile de siguranță, ceea ce a avut efect asupra economiei.

Nu se fac controale, avem încredere în cei care depun aceste solicitări, dar ulterior traversării acestor perioade, inclusiv faptul că ne propunem să recuperăm, ca stat, o parte din sume prin sprijinul Comisiei Europene, vor fi făcute verificări prin sondaj. Nu în această perioadă, ci ulterior perioadei de criză. (…) Nu se fac controale în această perioadă.

Consider că statul trebuie să fie foarte aproape și rapid alături de cei care trec prin momente delicate, atât angajați, cât și angajatori în această perioadă. Nu înseamnă, însă, că nu vă solicităm responsonabiltate în condițiile în care vorbim despre bani publici.

Declarația pe propria răspundere înseamnă o semnătură pentru veridicitatea infromațiilor prezentate sub precizarea că în măsura în care acestea sunt prezentate eronat, înseamnă fals în declarații, sancționate de legislația în vigoare”, a spus ministrul Muncii.

Violeta Alexandru a reamintit că plata șomajului tehnic nu se face din fondurile anagajatorilor, ci direct de către stat.

„Nu plătesc angajatorii, respectiv nu avansează niciun ban angajaților sau colaboratorilor de la dânșii. Guvernul va plăti aceste fonduri din care vor face plățile către angajați. Cei care depun începând de mâine (miercuri-n.red.), pentru a se închide luna martie, solicitări la AJOFM vor primi fondurile în maxim 14 zile.

Nu avem intenția să prelungim activitatea AJOFM până în ultima zi din această perioadă. Așteptăm, începând de mâine (miercuri – n.red.), solicitările, pentru a le priocesa în regim de urgență”, a mai spus sursa citată.

Ministrul a explică faptul că, de îndată ce angajatorului primește fondurile guvernamentale și anume 75% din câștigul salarial al persoanei până la maximum 75% din câștigul salarial mediu brut, el va face plata către angajat în termen de trei zile.

„Cei care lucrează în alte forme contractuale și se vor adresa agențiilor județene pentru plăți și inspecțier socială vor depune solicitările, cererea și declarația, începând de mâine.

Ele se vor procesa în regim de urgență. Termenul prevăzut în ordonanță este de 10 zile, dar nu vom aștepta până în ultimul moment, așa încât vă încurajăm să pregătiți documentele și să le depuneți la cele două entități menționate”, a spus Violeta Alexandru.

Toate documentele se depun online, a subliniat sursa arătată anterior.

„Cele două instituții (AJOFM, AJPIS – n.red.), au dedicat adrese speciale de email, comunicate pe paginile de internet ale acestora. Niciun angajator nu va plăti de la el, urmând să i se ramburseze fondurile, ci stat va acoperi aceste cheltuieli din care anagahtorul va plăti mai departe angajații, respectiv cluburile sportive vor plăti sportivii contractați prin contracte de activitate sportivă, iar cei care lucrează sub alte forme de muncă vor primi banii direct de la stat”, a mai spus Violeta Alexandru.

Mai mult, demnitarul a spus că angajatorii care pot să suplimenteze sumele acoperite de stat o pot face, conform Mediafax.ro

Vezi și:

Lidl, mutare în plină epidemie de coronavirus! Se întâmplă din 30 martie, în magazinele din România

Război în PNL pentru contractele privind achiziția de măști medicinale

EXCLUSIV În lupta cu coroanvirusul, Guvernul Orban 2 cumpără combinezoane de protecție de la un magazin on-line! Firma are doar 3 angajați. Contract de peste 3 milioane de lei

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Gabriela Firea a semnat contractul privind achiziția a 100 de troleibuze noi. ‘Viața trebuie să meargă mai departe și în timpul pandemiei’.

Publicat

in

De

Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul privind achiziția celor 100 de troleibuze noi.

Primul troleibuz va fi livrat in luna noiembrie a acestui an.

Primarul General, Gabriela Firea: „Viaţa economică vitală trebuie să meargă mai departe şi in timpul pandemiei! Am semnat contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, de care bucureştenii au atât de multă nevoie, cele din trafic fiind achiziţionate în anii de după Revoluţie.

Licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, care a fost declarat câştigător ca urmare a îndeplinirii cerinţelor solicitate în caietul de sarcini, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. – Sileo Gmbh.

Mă bucur că mai facem un pas înainte pentru înnoirea parcului auto al STB şi pentru eliminarea autovehiculelor vechi, intens poluatoare. Este un proiect benefic pentru calitatea transportului public în comun, pentru confortul cetăţenilor, dar şi pentru creşterea calităţii aerului în Capitală”.

Noile troleibuze au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri, şi, în cazul întreruperii furniării curentului electric, autonomie în exploatare de minim 20 de km, asigurata prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.

Astfel, numărul noilor mijloace de transport în comun contractate până acum de actuala conducere a Primăriei Capitalei pentru modernizarea parcului auto al Societăţii de Transport Bucureşti ajunge la un total de 630, îsumând cele 100 de troleibuze, cele 400 de autobuze Euro 6 achiziţionate anul trecut şi care se află în trafic şi cele 130 de autobuze hibrid Mercedes- Benz, a căror livrare va incepe curând îşi se va efectua etapizat.

Troleibuze ultramoderne cu climatizare automată şi tehnologie wireless.

Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi.

De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru călători şi prize USB pentru încărcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor despre călătorie în timp real, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a troleibuzelor către Societatea de Transport Bucureşti.

Potrivit contractului, livrarea se va face incepând cu luna noiembrie 2020 şi se va întinde pe o perioadă de 16 luni, după cum urmează: primul troleibuz va fi livrat in luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Garanţia funcţionării de care dispun troleibuzele Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S.- Sileo Gmbh este de 4 ani şi 240.000 km. De asemenea, troleibuzele dispun şi de garanţie extinsă pentru 4 ani şi 240.000 km, în intervalul de exploatare corespunzător de la anul 5 pana la anul 8 inclusiv.

Valoarea contractului este de aproximativ 43 de milioane Euro fără TVA, iar finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai putin poluante în transportul public local de persoane”.

Cererea Primăriei Capitalei a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat in decembrie 2018, informează Agerpres.ro

Vezi și:

Lidl, mutare în plină epidemie de coronavirus! Se întâmplă din 30 martie, în magazinele din România

Război în PNL pentru contractele privind achiziția de măști medicinale

EXCLUSIV În lupta cu coroanvirusul, Guvernul Orban 2 cumpără combinezoane de protecție de la un magazin on-line! Firma are doar 3 angajați. Contract de peste 3 milioane de lei

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

PROFIT 24 TV LIVE

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend