Conecteaza-te cu noi

Mioveni

Un ansamblu folcloric din Mioveni sosește mâine din China. Măsurile luate de autorități împotriva coronavirus

Publicat

in

Membrii Ansamblului Folcloric ”Plai de Dor”, însoțiți de reprezentanții Primăriei Mioveni, au participat la Festivalul Internațional al Primăverii din Chaoyang – Beijing. După aproape o săptămână petrecută în China, care este afectată de noul coronavirus, aceștia vor ateriza marți, 28 ianuarie, în țară, pe aeroportul din Otopeni. Imediat după aterizare, persoanele urmează să fie băgate în carantină, urmând să fie efectuate mai multe teste.

„Se iau măsuri speciale pentru ansamblul folcloric din Mioveni, format din 25 de persoane, care în acest moment se află în Beijing-China și va sosi pe aeroportul din Otopeni, marți, ora 15.00. Deja oficialii români ai ambasadei au luat legătura cu aceștia”, informează Ministerul Sănătății.

Pe data de 22 ianuarie, s-a constituit comitetul interministerial pentru monitorizarea și managementul potențialelor infecții cu noul coronavirus, format din specialiști, sub coordonarea miniștrilor din Ministerul Sănătății, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Acest comitet a recomandat un set de măsuri pentru aeroporturi, cât și pentru unitățile medicale sanitare.
1. Pentru aeroporturi:
• Instalarea de scannere termice pe fluxurile de pasageri pentru detectarea pasagerilor a căror temperatură corporală este ≥ 380. Implementarea acestei măsuri se va decide, luni, 27.01.2020, cu toți factorii decizionali.
• Asigurarea distribuirii de pliante de informare pentru aeroporturi (pregătite de INSP – CNSCBT la porțile îmbarcare/sosire, control pașapoarte, zone de așteptare etc.)
• Expunerea la loc vizibil pe fluxurile de pasageri a unor afișe informative (pregătite de INSP – CNSCBT la porțile îmbarcare/sosire, control pașapoarte, zone de așteptare etc.);
• Asigurarea permanenței de asistență medicală (24/24 – 7/7), în cadrul cabinetelor medicale din aeroporturi, către care vor fi îndrumați pasagerii ce prezină simptomatologie respiratorie/febră;
• Asigurarea cabinetelor medicale din incinta aeroporturilor cu cantități suficiente de materiale de protecție pentru personal (măști și mănuși, precum și cu dezinfectanți pentru mâini și suprafețe;
• Asigurarea personalului aeroporturilor care vine în contact nemijlocit cu pasagerii, cu cantități suficiente de materiale de protecție (măști și mănuși), precum și cu dezinfectanți pentru măini și suprafețe.
2. Pentru măsuri în unitățile sanitare:
• Redactarea definiției de caz conform recomandării OMS și informarea medicilor de familie a Unităților de Primiri Urgențe, precum și a tuturor unităților spitalicești;
• Unitățile medicale desemnate să preia cazurile sunt spitalele de boli infecțioase din Iași, Timișoara, Constanța, Cluj, iar în București – INBI ”Matei Balș”și SCBIT ”Victor Babeș”);
• Redactarea unui chestionar în baza căruia, în urma aplicării definiției de caz, pacientul să poată fi îndrumat către o unitate sanitară, secție sau spital de boli infecțioase. Pacienții suspecți vor fi izolați în condițiile necesare pentru bolile infecțioase cu transmitere aerogenă și cu respectarea precauțiunilor universale;
• Personalul din toate UPU/CPU/camere de gardă vor avea obligația ca pe tot parcursul serviciului să poarte echipament de protecție specific (mască și mănuși);
• Unitățile sanitare au obligația să asigure personalului substanțele dezinfectante pentru mâini și pentru suprafețe în cantități suficiente;
• Primele cazuri suspecte vor fi dirijate către INBI ”Matei Balș”, unde vor fi izolate pentru asistență de specialitate (izolare, diagnosticare și tratament);
• INBI ”Matei Balș” va redacta protocolul de diagnostic și tratament care va fi pus la dispoziția centrelor nominalizate.
3. Capacitatea de identificare și diagnosticare rapidă a cazurilor – implementat prin Institutul Național de Boli Infecțioase ”Prof. Dr. Matei Balș”, care a achiziționat testele de diagnostic recomandate de OMS, pentru spitalele de boli infecțioase din Iași, Timișoara, Constanța, Cluj și București.
4. S-au precizat atribuțiile Institutului Național de Sănătate Publică, după cum urmează:
– Transmiterea definițiilor de caz către DSP și SNMF;
– Postarea pe site-ul și pagina de FB a sfaturilor pentru călători;
– Informarea MAE pentru alerta de călătorie către zonele afectate;
– În funcție de evoluția situației va updata toate alertele de călătorie și eventualele modificări ale definiției de caz;
– INSP prin CNSCBT va implementa metodologia de raportare imediată pe fișe de raportare, precum și telefonic pentru toate cazurile suspecte și va implementa metodologia de raportare imediată a rezultatelor de laborator;
– Odată cu apariția primelor cazuri suspecte se activează linia de gardă 24 / 24, 7 / 7.
5. Difuzarea zilnică a unui buletin informativ pentru public, de către comitetul interministerial, unde se vor comunica informații noi cu privire la evoluția potențialelor infecții cu noul coronavirus, cât și eventualele măsuri dispuse, dar și recomandări din partea organizațiilor internaționale.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

DE MAXIM INTERES ! PAS CU PAS: Amânarea ratelor la credite: Cum poți cere asta, condiții, avantaje și dezavantaje – ATENȚIE LA DOBÂNDĂ

Publicat

in

De

Reglementarea din spatele beneficiului amânării plății ratelor la credite, decis de Guvern în contextul epidemiei de coronavirus, este acum completă. Persoanele fizice sau membri ai familiilor lor care au ajuns în șomaj tehnic, au fost concediați sau li s-a redus salariul în această perioadă pot cere de la bancă amânarea plății ratelor pe o perioadă de la o lună la nouă luni, cel mult. Avantajul celor cu credite ipotecare e că nu are loc capitalizarea dobânzilor.  

Perioada pentru care se poate cere amânarea

Întâi de toate, OUG nr. 37/2020 face referire la contractele de credit, respectiv leasing, inclusiv la creditele ipotecare (chiar și Prima Casă). În cele ce urmează ne referim însă doar la creditele ipotecare.

Datornicul poate alege, conform OUG nr. 37/2020 și normelor de punere în aplicare ale ordonanței, cât anume să-și amâne ratele la credite: cel puțin o lună, cel mult nouă luni, fără a putea depăși data de 31 decembrie 2020. „Scadența ultimei rate incluse în perioada de suspendare la plată este cel mai târziu data de 31 decembrie 2020„, prevăd normele. Amânarea nu se poate extinde, așadar, și în 2021, ceea ce înseamnă că datornicul care amână cel mai mult plata ratelor va începe să plătească din nou, din ianuarie 2021.

Desigur, vorbim atât de amânarea ratelor, cât și de amânarea dobânzilor și comisioanelor aferente.

Condiții pe care trebuie să le îndeplinească solicitantul

Contractul de credit trebuie să fi fost încheiat între un creditor și un debitor înainte de data de 30 martie 2020 – aceasta e prima condiție impusă. De asemenea, data scadenței finale a obligațiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioară acestei date – mai exact, să nu fie vorba de ultimele obligații de plată ale datornicului.

Nu pot beneficia de această amânare nici datornicii pentru care s-a declarat scadență anticipată.

Apoi, reglementarea impune ca solicitanții să nu fie datornici ai băncilor. Mai exact, cel care cere amânarea ar trebui să fie la momentul solicitării la zi cu plățile („nu înregistrează rate scadente restante, la data de 16 martie 2020 inclusiv, sau debitorii au efectuat plata obligațiilor restante până la data solicitării suspendării obligației de plată„, prevăd, mai exact, normele de aplicare ale ordonanței).

Toate acestea de mai sus sunt condiții ce privesc strict contractul de credit. Există însă o condiție referitoare la persoana care cere amânarea: veniturile sale să fi fost afectate direct sau indirect de situația gravă generată de pandemia COVID-19. Pentru a susține acest lucru, solicitantul va face o declarația pe propria răspundere în care va spune cum anume au fost afectate veniturile sale, mai exact:

  • solicitantul însuși sau cineva din familia sa a intrat în șomaj tehnic;
  • solicitantul însuși sau cineva din familia sa a fost concediat;
  • a avut loc reducerea salariului solicitantului sau a cuiva din familia sa;
  • datornicul a fost plasat în carantină instituționalizată sau izolare la domiciliu, s-a îmbolnăvit cu COVID-19 și altele asemenea (nu se înțelege însă la ce anume se referă aceste „altele asemenea„).

Atenție! Membrii familiei debitorului sunt persoanele care au calitatea de soț/soție, părinți și copii, care locuiesc și se gospodăresc împreună cu debitorul, potrivit normelor.

Ce are de făcut debitorul

Datornicii trebuie să le trimită creditorilor lor solicitări de suspendare a ratelor până pe 14 mai 2020, în scris, preferabil prin e-mail, „la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor„, potrivit ordonanței 37. Ordonanța lasă posibilitatea ca solicitarea să se facă inclusiv verbal, la telefon. Fiecare datornic trebuie să ia așadar legătura cu banca și să afle unde anume trebuie să trimită solicitarea, pentru a fi sigur că aceasta ajunge unde trebuie și nu pierde termenul din mai.

Așa cum spuneam, datornicul poate cere o amânare între o lună și cel mult nouă luni. Solicitarea pe care o face este analizată de bancă, conform ordonanței și normelor de punere în aplicare.

În cel mult 15 zile de la solicitare, banca trebuie să dea un răspuns. „Decizia de aprobare conține și numărul de rate pentru care a fost solicitată de debitor și aprobată suspendarea la plată și se comunică debitorului în format letric sau prin poștă electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, sau telefonic, cu respectarea obligației creditorului de înregistrare a convorbirii, după caz, în funcție de opțiunea exprimată de debitor„, prevăd normele de aplicare ale OUG nr. 37/2020.

Aprobarea acestui beneficiu presupune și o modificare a termenilor contractuali – asta se face fără acte adiționale, aflăm din reglementare. Banca va trebui să notifice însă datornicul cu privire la clauzele contractuale modificate, va trebui să-i arate datornicului noul grafic de rambursare a creditului și graficul de rambursare a dobânzilor eșalonate, în termen de 30 de zile de la primirea solicitării.

Ce presupune, de fapt amânarea și ce costuri are aceasta

Practic, datornicul obține o perioadă de pauză de la plata ratelor, dobânzilor și comisioane – o perioadă de o lună sau câteva în care nu plătește nimic. Apoi, el va începe din nou să plătească, ajungând practic să prelungească și perioada în care trebuia să dea banii înapoi cu numărul de luni de amânare.

Costul real al amânării este însă capitalizarea dobânzilor, numai că în cazul creditelor ipotecare NU se va aplica acest mecanism.

Să zicem că datornicul X a obținut amânarea plății ratelor timp de patru luni. Odată ce va începe să achite din nou rate, va plăti această dobândă din urmă. Dobânda pe care ar fi trebuit să o achite în acele patru luni de amânare va trebui plătită conform reglementării din ordonanță și normelor de aplicare – perioada de rambursare a ratelor de dobândă eșalonate va fi de 60 de luni. Dacă s-ar fi capitalizat, adică nu ar fi rămas o creanță distinctă, dobânda pe toată perioada de amânare s-ar fi adăugat la ce are de dat înapoi datornicul băncii și ar fi produs și ea dobânzi. Pentru celelalte tipuri de credite însă nu se aplică această excepție și dobânda se va capitaliza.

Atenție! Dobânda este cea prevăzută în contractul cu banca, nu o altă dobândă, stabilită cu această ocazie.Decizia de aprobare conține și numărul de rate pentru care a fost solicitată de debitor și aprobată suspendarea la plată și se comunică debitorului în format letric sau prin poștă electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, sau telefonic, cu respectarea obligației creditorului de înregistrare a convorbirii, după caz, în funcție de opțiunea exprimată de debitor.Decizia de aprobare conține și numărul de rate pentru care a fost solicitată de debitor și aprobată suspendarea la plată și se comunică debitorului în format letric sau prin poștă electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, sau telefonic, cu respectarea obligației creditorului de înregistrare a convorbirii, după caz, în funcție de opțiunea exprimată de debitor.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru creditele ipotecare contractate de persoane fizice dobânda aferentă perioadei de suspendare se calculează potrivit prevederilor contractului de credit și reprezintă o creanță distinctă și independentă în raport cu celelalte obligații izvorâte din contractul de credit. La această creanță dobânda este 0% și plata de către debitor a acestei creanțe se va face eșalonat, în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de amânare„, prevede, mai exact, ordonanța 37 la articolul 4.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

ZECI DE MEDICI și ASISTENȚI DETAȘAȚI LA SPITALELE DIN MIOVENI și CÂMPULUNG – VEZI LISTA COMPLETA

Publicat

in

De

Instituția Prefectului Argeș informează că se vor face delegări și detașări ale personalului medical din județ, pentru asigurarea asistenței medicale de care au nevoie pacienții COVID-19. Astfel, conform ordinului șefului DSU, Raed Arafat, din 3 aprilie 2020, au fost dispuse detașări spre Spitalul Orășenesc Mioveni și spre Spitalul Municipal Câmpulung. În plus, la Spitalul Județean de Urgență se vor face delegări între secții.

Detașările și delegările operate sunt următoarele:

De la Spitalul Județean de Urgență către Spitalul Orășenesc Mioveni:

-un medic primar boli infecțioase;
-3 medici specialiști boli infecțioase;
-un medic primar ATI;
-3 medici specialiști ATI;
-15 asistenți medicali boli infecțioase;
-un medic primar pneumologie;
-10 asistenți medicali ATI;
-un asistent medical radiologie și imagistică medicală.

Către Spitalul Municipal Câmpulung:

-2 medici medicină internă de la Spitalul Județean de Urgență;
-un medic specialist ATI de la Spitalul Costești;
-2 medici primari medicină generală de la cabinetele școlare din Pitești;
-un medic primar medicină de familie;
-un medic epidemiolog de la Spitalul Mioveni;

Personal delegat în cadrul aceleiași unități:

-2 medici de medicină internă și unul de pneumologie vor fi detașați la secția Boli Infecțioase, în cadrul Spitalului Județean de Urgență Pitești;
-2 medici de medicină internă vor fi detașați la secția Boli Infecțioase în cadrul Spitalului Mioveni.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

SUSȚINE PRESA LIBERĂ

Dacă ești mulțumit de activitatea noastră și crezi că facem o presă liberă, ne poți sprijini să contiumăm în slujba ta, fără a fi nevoiți să încheiem contracte cu statul. Pentru fiecare donație, îți publicăm pe site si print 3 anunturi la loc vizibil.

Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend