Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

ULTIMA ORĂ: CCR a respins inițiativa cetățenească privind alegerea primarilor în două tururi VEZI MOTIVUL

Publicat

in

Curtea Constituțională (CCR) a respins marți, cu unanimitate de voturi, inițiativa legislativă cetățenească privind revenirea la alegerea primarilor în două tururi, pe motiv că proiectul nu îndeplinește condițiile minimale pentru a intra în dezbatere parlamentară: numărul minim de semnături de susținere și dispersia teritorială a susținătorilor.

”În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a con- statat că iniţiativa legislativă a cetăţenilor intitulată “Lege privind modificarea unor acte normative în materie electorală” nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de art.74 alin.(1) din Constituţie, respectiv numărul de susținători (de cel puțin 100.000) și dispersia teritorială (să provină din cel puțin un sfert de din județele țării, iar în fiecare din aceste județe, respectiv în municipiul București, să fie înregistrate cel puțin 5.000 de semnături)”, se arată într-un comunicat transmis de CCR.

Advertisements

Pe 22 februafrie, grupul de organizatori a anunţat depunerea la Senat a iniţiativei cetăţenești „Oameni noi în politică” privind reforma legislaţiei electorale. Inițiativa a fost lansată de PLUS, USR, PACT pentru România şi Partidul Oamenilor Liberi, plus 26 de organizații civice, ai căror membri s-au ocupat și de strângerea de semnături.

În total sunt 26 de organizații civice inițiatoare ale demersului și patru partide politice: USR, Mișcarea România Împreună, Partidul Oamenilor Liberi și PACT pentru România.

Modificările propuse la legislația electorală:

Reintroducerea alegerilor în două tururi pentru primari.

Scăderea numărului de semnături necesare pentru înscrierea în alegeri:

  • Regula generală este că vor fi necesare 0,1% din numărul de voturi valabil exprimate pentru funcția respectivă la alegerile precedente;
  • Pentru alegerile locale (primari, consilieri), numărul minim de semnături necesare într-o circumscripție este de 20, iar numărul maxim este de 500;
  • Pentru alegerile parlamentare, numărul maxim de semnături necesare într-o circumscripție este de 500.

Eliminarea pragului electoral pentru alegerile locale 

  • pentru alegerile locale (consilieri locali și județeni), pragul electoral de 5% este înlocuit cu un coeficient local calculat prin împărțirea numărului total de voturi valabil exprimate la numărul de mandate puse în joc;
  • pentru alegerile parlamentare și pentru Parlamentul European, pragul electoral rămâne neschimbat.

Votul pe listă deschisă:

  • Se introduce votul pe listă deschisă pentru toate alegerile cu listă (locale, parlamentare, PE);
  • Alegătorul va avea posibilitatea să indice atât partidul, cât și candidatul preferat. Nu este obligatoriu să indice și candidatul;
  • Distribuirea mandatelor între partide rămâne neschimbată, proporțional cu numărul de voturi și ținând cont de pragul sau coeficientul electoral;
  • Atribuirea mandatelor în interiorul listei de partid ține cont și de preferințele exprimate de alegători. Exemplu: Partidul A primește 4 mandate, care, potrivit legislației actuale vor fi repartizate candidaților propuși pe listă la pozițiile 1-4. Totuși, în cazul în care candidatul de pe poziția 20 primește mai multe voturi „personale” decât coeficientul electoral (numărul de voturi necesar pentru obținerea unui mandate), el va primi mandatul în locul candidatului de pe poziția 4.

Calcularea numărului de mandate de parlamentar:

  • Numărul de mandate de deputați și senatori nu mai este fix (la momentul actual el este stabilit printr-o anexă la lege), ci se actualizează înainte de fiecare alegeri, în funcție de variația numărului de locuitori și norma de reprezentare;
  • Se introduce înscrierea automată a cetățenilor cu domiciliul în străinătate în Registrul Electoral, în baza datelor de la direcția pașapoarte;
  • Este eliminat pragul de minim 2 senatori, respectiv 4 deputați;
  • Astfel, în unele județe poate să scadă sau să crească numărul de reprezentanți, în funcție de evoluția populației. Numărul de parlamentari din Diaspora crește semnificativ. Numărul total de parlamentari scade, evitând o încălcare a referendumului din 2009.

Facilități pentru votul în străinătate:

  • Cetățenii cu domiciliul sau reședința în străinătate vor putea vota pentru Circumscripția 43 (Diaspora), iar numărul de parlamentari pentru aceasta circumscriptie crește proporțional cu numărul de persoane cu domiciliul în Circumscripția 43 (la momentul actual este blocat la 4 deputați și 2 senatori);
  • Cetățenii care doar locuiesc în străinătate, dar au domiciliul în țară, vor vota în secțiile din străinătate, pe un buletin de vot special. Voturile lor se vor număra în străinătate și vor fi transmise în țară către circumscripțiile în care au domiciliul, urmând să fie luate în calcul la distribuirea mandatelor în acele circumscripții. Altfel spus, cetățeanul cu domiciliul în Galați, dar care locuiește la Paris, va stabili deputații și senatorii din Galați.

Evitarea fraudelor:

  • Este prevăzut expres mecanismul informatic de monitorizare a prezenței la vot și prevenire a votului ilegal – aspect preluat din HG-urile adoptate în 2016 pentru a evita modificarea lor prin HG în viitor;
  • Operatorul de calculator înregistrează numărarea voturilor – aspect preluat din HG-urile adoptate în 2016 pentru a evita modificarea lor prin HG în viitor.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Veste bună! Când vom avea un vaccin anti COVID

Publicat

in

De

Veste bună! Într-un interviu din 7 iulie pentru TIME, CEO-ul Pfizer, Albert Bourla, a declarat că e de părere că aprobarea Administrației Alimentelor și a Medicamentului ar putea veni imediat după octombrie.

Pe baza unor rezultate promițătoare, într-un proces în stadiu incipient lansat pe 1 iulie, Pfizer a mărit enorm proiecțiile pentru numărul de doze pe care le va produce în acest an, de la zeci de milioane la 100 de milioane. De asemenea, Bourla a dezvăluit că Pfizer a început discuții comerciale cu guvernele din întreaga lume despre câte doze vor primi.

Advertisements

Bourla este atât de convins că gigantul său farmaceutic global de 52 de miliarde de dolari este pe drumul cel bun încât a decis că Pfizer va începe să producă vaccinul înainte de a primi aprobarea FDA. Este o mișcare pe cât  de riscantă, pe atât de neortodoxă. Vaccinul Pfizer, dezvoltat împreună cu partenerul său biotehnologic german BioNTech, folosește o nouă abordare bazată pe genetică numită mesager ARN; Bourla recunoaște că până în prezent nu a fost aprobat niciun vaccin cu mesagerie ARN pentru prevenirea bolilor infecțioase.

Cursa pentru a dezvolta un vaccin este una dintre cele mai consecvente și urgente provocări științifice ale timpului nostru și există 180 de vaccinuri în dezvoltare, potrivit Institutului Milken. Alți CEO-uri farmaceutice au fost mai puțin agresivi în proiecțiile lor despre momentul în care vor fi disponibile vaccinurile, ceea ce sugerează că orice vaccin este la cel puțin un an.

Pfizer urmează să lanseze un studiu clinic pe scară largă mai târziu în iulie, care va implica 30.000 de persoane în 150 de locații până la sfârșitul perioadei de testare. Bourla, în vârstă de 58 de ani, născută în Grecia și instruit să fie medic veterinar înainte de a-și desfășura activitatea în rândurile de la Pfizer, intenționează să vizeze vaccinul pentru a face profit, însă consideră că guvernele ar trebui să distribuie primele doze celor mai vulnerabili, nu. cost.

Vezi și

Marcel Vela vrea să scoată ‘Doi și-un sfert’ la vedere! Ordinul pe care îl pregătește

Apare o nouă taxă! Toți românii vor fi obligați să o achite

Mega-veste! Cum puteți intra în posesia a mii de lei

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Adrian Năstase a făcut o declarație surprinzătoare: Totul este mai curând o jucărie electorală

Publicat

in

De

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend