Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

ULTIMA ORĂ ANI dă un nou tun: Lot de aleși locali, în incompatibilitate și conflict de interese

Publicat

in

TAIFAS MARIAN,

Primar al Comunei Horia, Jud. Tulcea

INCOMPATIBILITATE

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 04 septembrie 2017 – 20 iulie 2021, întrucât, a deținut și exercitat simultan cu funcția de primar și calitatea de comerciant persoană fizică, încălcând prevederile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

CREȚU OVIDIU TEODOR,

fost Primar al Mun. Bistrița, Jud. Bistrița-Năsăud

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de primar 2016 – 2020, CREȚU OVIDIU TEODOR a semnat ordonanțări de plată și facturi cu mențiunea „bun de plată” pentru societatea comercială în cadrul căreia persoana evaluată figurează ca acționar și a realizat venituri din dividende, încălcând astfel prevederile art. 70 și art. 76 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. c) din O.U.G. nr. 57/2019 (text în vigoare începând cu data de 05.07.2019).

PÎRVULESCU VIRGIL,

Viceprimar al Mun. Râmnicu Vâlcea și Funcționar public în cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Vâlcea – Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Craiova

INCOMPATIBILITATE

S-a aflat în stare de incompatibilitate ulterior alegerii în funcția de consilier local al Mun. Râmnicu Vâlcea pentru mandatul 2020-2024, întrucât, în perioada 29 septembrie – 26 octombrie 2020, a exercitat simultan și calitatea de funcționar public, deși la data 29 septembrie 2020 a intervenit suspendarea de drept a raportului de serviciu, încălcând astfel prevederile art. 97, alin. (2), lit. b) din Legea nr. 161/2003 coroborate cu  prevederile art. 492, alin. (1) și (2), lit. l) și art. 513, alin. (1), lit. b) din O.U.G. nr. 57/2019.

BĂHNĂREANU MIHAI,

Consilier local în cadrul C.L. al Com. Tătărăni,  Jud. Vaslui și fost primar al comunei

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI SESIZARE PARCHET

În exercitarea mandatului de primar 2016 – 2020, a inițiat proiectul de Hotărâre privind modificarea calității a două posturi de natură contractuală în funcții publice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și a semnat referatul de aprobare aferent proiectului de Hotărâre. În urma acestui proiect, a fost adoptată H.C.L. 29 octombrie 2019 în baza căreia a fost emisă la data de 31 octombrie 2019, Dispoziția privind numirea soției persoanei evaluate în funcția publică de execuție de referent superior în cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel prevederile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 coroborat cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 (text în vigoare la data săvârșirii faptei).

Agenția Națională de Integritate a sesizat și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către BĂHNĂREANU MIHAI a infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de  art. 301 din Codul Penal.

GRIGORUȚ ALEXANDRU,

Consilier local în cadrul  C.L. al Orașului Dolhasca, Jud. Suceava

INCOMPATIBILITATE

Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 27 octombrie 2020, întrucât exercită simultan cu calitatea de consilier local și o funcție contractuală în cadrul unui serviciu din cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel prevederile art. 88, alin. 1, lit. c) din Legea nr. 161/2003.

STOICA ION,

Consilier local în cadrul C.L. al Com. Filipeștii de Pădure, Jud. Prahova

INCOMPATIBILITATE

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada  27 octombrie 2020 – 18 iunie 2021, întrucât a exercitat simultan cu funcția de consilier local și funcția de director general în cadrul unei societăți comerciale înființată de C.J. Prahova și aflată în subordinea acestuia, încălcând astfel prevederile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

PĂUNOIU CONSTANTIN CRISTIAN,

fost Consilier local în cadrul C.L. al Orașului Băbeni, Jud. Vâlcea (2016-2020)

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor care ar fi putut influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor ce îi reveneau, a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a C.L. în data de 28 noiembrie 2019 prin care s-a aprobat modificarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al primarului, ale serviciilor și instituțiilor de subordonare locală, printre care și înființarea funcției contractuale de conducere de administrator public în subordinea primarului.

În baza  acestei hotărâri,  la data de  20 ianuarie 2020, prin dispoziția primarului orașului Băbeni, PĂUNOIU CONSTANTIN CRISTIAN a fost numit în funcția  de administrator public.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70, 71 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019.

BELU FLORIAN,

Consilier local în cadrul C.L. al Com. Unirea, Jud. Călărași

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor care ar fi putut influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor ce îi reveneau, a participat deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a C.L. în data de 22 martie 2021 privind închirierea prin atribuire directă a pajiștilor aflate în proprietatea privată a comunei.

În baza  acestei hotărâri,  BELU FLORIAN a încheiat cu Primăria Comunei Unirea un contract de închiriere pentru suprafețele de pajiști.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019.

MOLNOȘ AURELIAN GHEORGHE, fost Consilier local în cadrul C.L. al Orașului Cernavodă, Jud. Constanța

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local 2016 – 2020, a participat la deliberarea și adoptarea unor Hotărâri ale C.L. în baza cărora au fost alocate sume de bani unei asociații în cadrul căreia MOLNOȘ AURELIAN GHEORGHE a deținut funcția de președinte executiv.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 75 și art. 77 din Legea nr. 393/2004 (text în vigoare până la data de 05.07.2019), art. 46 din Legea nr. 215/2001 (text în vigoare până la data de 05.07.2019) și art. 228, alin.1, lit. f) și alin. (2) din O.U.G. 57/2019 (text în vigoare începând cu data de 05.07.2019).

RĂDUȚ CRISTINEL DANIELUS,

Consilier local în cadrul C.L. al Com. Constantin Daicoviciu, Jud. Caraș – Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local 2016 – 2020, RĂDUȚ CRISTINEL DANIELUS a participat la deliberarea și adoptarea H.C.L. din 31 martie 2020 prin care s-a hotărât darea în administrare pe 10 ani a unui teren în suprafață de 877 mp situat în intravilanul localității Prisaca din comuna Constantin Daicoviciu, către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului din Cadrul C.J. Caraș – Severin, cu intenția de a construi un imobil care să deservească centrului în cadrul căruia persoana evaluată deține o funcție contractuală de conducere.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 și prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. d) din  O.U.G. 57/2019.

BOLDEA GRIGORE IOSIF,

fost Consilier local în cadrul C.L.  al Com. Prigor, Jud. Caraș Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local 2016 – 2020, societatea comercială în cadrul căreia soția acestuia deține funcția de administrator și calitatea de asociat unic a furnizat servicii comerciale Primăriei Prigor, încălcând prevederile art. 90, alin. (1) și (2) din Legea nr. 161/2003.

URSU TITINEL,

Consilier local în cadrul C.L. al Com. Fălciu, Jud. Vaslui

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local 2016 – 2020, a participat la deliberarea și adoptarea H.C.L. din data de 27 ianuarie 2020 privind aprobarea concesionării prin licitație a unui teren extravilan în suprafață de 27,10 ha aparținând domeniului privat al comunei Fălciu.

În temeiul acestei hotărâri a fost derulată procedura de licitație, iar unicul ofertant, respectiv societatea comercială al cărei administrator unic este persoana evaluată și în cadrul căreia deține și calitatea de asociat împreună cu fratele său a fost declarată câștigătoare. La data de 27 aprilie 2020 persoana evaluată a semnat (în calitate de reprezentant al societății) contractul de concesiune încheiat cu Primăria com. Fălciu (în calitate de concedent) având ca obiect folosința suprafeței agricole pe durata a 5 ani, în temeiul căruia societatea a încasat de la A.P.I.A. – Centrul județean Vaslui suma de 885.973, 48 Lei.

Până la data de 27 ianuarie 2020, societatea comercială a depus cereri unice de plată (aferente campaniilor 2007 – 2019) în baza cărora a fost încasată de la A.P.I.A. – Centrul județean Vaslui suma totală de  5.914.809,64 Lei.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) și c) și alin.                  (2) – (5) din  O.U.G.   nr. 57/2019.

STOICAN ALIN IULIAN,

Consilier local în cadrul C.L. al Com.  Dragodana și fost funcționar public în cadrul Primăriei Comunei Dragodana, Jud. Dâmbovița

INCOMPATIBILITATE

În perioada 21 octombrie – 24 decembrie 2020, a deținut simultan atât funcția publică de execuție în cadrul Primăriei comunei Dragodana cât și funcția de consilier local în cadrul C.L. al com. Dragodana, încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 460 din O.U.G.  57/2019.

De asemenea, persoana evaluată a încălcat și prevederile art. 97, alin. (1) și alin. (2), lit. b) din Legea nr. 161/2003, întrucât avea obligația de a-și suspenda raportul de serviciu din cadrul primăriei, atât pe perioada desfășurării campaniei electorale din luna septembrie a anului 2020 cât și până la încetarea funcției eligibile de consilier local în care a fost ales.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame

NATIONAL

President informs Parliament about forces of Army, Internal Affairs participating in 2022 missions abroad

Publicat

in

De

President Klaus Iohannis sent a letter to Parliament on the forces and resources of the Romanian Army and the Ministry of Internal Affairs (MAI) approved for 2022 to be made available with a view to participating in missions outside the national territory, from the budgets of the Ministry of National Defense (MApN) and MAI.

According to the document, as many as 3,273 forces of the Romanian Army and 2,536 belonging to the MAI will be sent this year on missions and operations outside the national territory.

“In a constantly deteriorating security environment, the Romanian armed forces are called upon to respond to increasingly diverse challenges, and there is an ever growing trend towards diversification of the manner, the areas of action and the level of the involvement. At present, Romania benefits from strong security guarantees offered by the membership in the North Atlantic Alliance (NATO) and the European Union (EU), as well as the good relations with the neighboring countries and with its strategic partners,” reads the president’s letter.

The President states that our country will continue to rely, in addition to NATO and the EU, on the Strategic Partnership with the United States of America, which “ensures the optimal framework for strengthening relations between the armies of the two countries, in order to substantiate Romania’s strategic position at the Black Sea”.

In 2022, the forces and capabilities of the Romanian Army participating in missions and operations outside the territory of the Romanian state will be under NATO, EU, UN, OSCE leadership, as well as under the leadership of anti-ISIL/Daesh and within the Takuba Task Force.

“The main effort will be to increase participation in operations in the Western Balkans (KFOR, under NATO auspices and EUFOR ATHEA, under EU auspices), including by making available the reserve forces, on hold in Romania, while maintaining a significant contribution to NATO’s rapid response forces and within the fighting group for ensuring NATO’s enhanced forward presence in Poland,” mentions the document.

The Romanian Army participates in the Takuba Task Force, under the leadership of France, throughout 2022, for “training, advising, mentoring and accompanying in combat the Malian and Nigerian armed forces, facilitating and coordinating the coalition’s activities in order to identify and counteract the activities and actions of the extremist-violent and terrorist organisations in Sahel, according to the specific operational requirements,” states the head of state.

In 2022, the Ministry of Internal Affairs will make available forces and resources for the EU, OSCE, NATO and UN missions, as well as within the leadership structures of these international organizations, to operational commands in mission areas and EU agencies, Iohannis said.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult

NATIONAL

Adrian Câciu e CATEGORIC: România VA IMPOZITA multinaționalele cu 15% – CUM SE APLICĂ măsura

Publicat

in

De

Multinaționalele trebuie să fie pregătite: România, prin vocea ministrului său de Finanțe, Adrian Câciu, începe pregătirile pentru implementarea, chiar de la 1 ianuarie 2023, a Directivei privind nivelul minim de impozitare, arată Miruna Enache, Partener, EY România.

Cum costurile administrative și de conformare la introducerea impozitului minim global pe profit (GloBE) vor fi minime, așa cum dă asigurări Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), unde va trebui să lucreze cu adevărat Guvernul va fi la adaptarea legislației, astfel încât să ia în calcul toate situațiile specifice și să pregătească norme clare, care să asigure o aplicare ușoară a Directivei europene, spune Miruna Enache, Partener, Liderul Diviziei de Asistență Fiscală în tranzacții.

Măsura introducerii unui impozit minim global a fost anunțată drept revoluționară de toată lumea fiscală la jumătatea anului trecut și prevede introducerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaționalelor și taxarea lor în statele în care realizează profitul. Din punct de vedere tehnic, OCDE dă asigurări că ”regulile GloBE au fost concepute cu scopul de a minimiza costurile și complexitatea, atât pentru autoritățile fiscale, cât și pentru contribuabili, în contextul obiectivelor politicii fiscale ale pilonului doi”. Argumentele Organizației includ faptul că noua măsură utilizează pragurile și definițiile deja cunoscute statelor în raportările pe care trebuie să le realizeze țară cu țară, așa-numitele CbCR. Adică, vor fi folosite informațiile financiare la nivel de entitate și standardele de contabilitate existente, fără ajustări; vor fi excluse din operațiunile dintr-o jurisdicție unde se obțin sub 1 milion euro în profit și 10 milioane euro în venituri.

Intenția este ca entitatea mamă ultimă, cea care are capacitatea de a plăti suma necesară, să plătească o diferență de impozit doar atunci când este cazul. De altfel, viitorul cadru de implementare va include îndrumări administrative suplimentare cu privire la obligațiile declarative și de plată: țările pot dezvolta anumite reguli, pentru a ajuta la atenuarea sarcinilor de conformitate pentru companiile multinaționale.

OCDE ia în considerare și posibilitatea ca nu toate țările, deși majoritatea statelor lumii au aderat la impozitul minim global, să poată aplica reglementarea în același timp și cu privire la același venit cu impozitare redusă.

Pentru a elimina riscul de supraimpozitare, conform regulilor OCDE, se aplică reguli prioritare care asigură dezactivarea regulilor de impozitare minimă globală, în situațiile în care venitul cu impozitare redusă este deja supus impozitului minim în altă parte. În plus, regulile impozitului minim pe profit asigură că toate jurisdicțiile care implementează GLOBE au același punct de plecare, atât cu privire la regim, cât și la interpretare. Cadrul incluziv va asigura, de asemenea, că normele funcționează efectiv într-un mod coordonat pe măsură ce țările trec în faza de implementare.

În plus, țările care adoptă regulile OCDE nu vor fi obligate să introducă taxe interne suplimentare asupra propriilor contribuabili rezidenți, dar pot alege să facă acest lucru. În măsura în care o țară alege să implementeze impozitul minim intern calificat, o astfel de taxă va reduce valoarea taxei suplimentare care ar putea fi altfel aplicabilă, în conformitate cu regulile GloBE și plătibilă într-o altă jurisdicție.

De exemplu, dacă taxa suplimentară de 100 de euro este datorată într-o anumită jurisdicție, dar aceasta impune propriul impozit intern calificat minim tot de 100 de euro, atunci nu va exista taxă suplimentară datorată, conform regulilor impozitului minim global (GloBE). Cu o rată de impozitare efectivă minimă de 15%, regulile GloBE sunt de așteptat să genereze aproximativ 150 de miliarde USD în venituri fiscale globale suplimentare pe an. Acestea includ nu doar veniturile așteptate din aplicarea normelor în sine, ci și venituri suplimentare din impozitul pe profit așteptate din reducerea transferărilor de profituri ca urmare a introducerii regulilor. O rată de impozitare efectivă jurisdicțională de 15% reprezintă un pas important față de ratele istorice, adesea foarte scăzute, pentru veniturile din sursele străine ale multinaționalelor.

Se așteaptă că regulile GloBE să reducă presiunea resimțită de guverne în a oferi investitorilor stimulente fiscale, reduceri sau eliminări parțiale ale taxelor. În plus, se așteaptă ca țările în curs de dezvoltare să își poată proteja în continuare baza de impozitare prin aplicarea unui tratat care le va permite țărilor să-și păstreze dreptul de impozitare, pe care, altfel, l-ar fi cedat, în temeiul unui tratat fiscal, asupra anumitor plăți efectuate către părți afiliate din străinătate, care prezintă adesea riscuri BEPS, cum ar fi dobânzi și redevențe. Dar, dincolo de asigurările oferite de OCDE, să vedem care vor fi efectele resimțite de companiile din întreaga lume și din România.

În primul rând, Uniunea Europeană a aprobat în decembrie 2021 un proiect de directivă vizând BEPS 2.0, care va introduce din 2023 și, respectiv, din 2024, prevederi comune în Statele Membre privind aplicarea Regulii de Includere a Veniturilor și, respectiv, a Regulilor de Plăți Sub-impozitate. Astfel, sunt avute în vedere caracteristici proprii Pieței Unice Europene și definițiile și regulile vor trebui implementate în fiecare Stat Membru. Regulile europene vor acoperi și grupurile domestice care au o cifră de afaceri cumulată de peste 750 de milioane de euro, iar entitatea mamă care aplică Regula de Includere a Veniturilor va plăti impozitul suplimentar, nu doar pentru filialele din jurisdicții terțe, ci şi pentru entități rezidente în state membre. Statele membre pot alege să implementeze impozitul suplimentar pentru entitățile din grup situate pe teritoriul lor.

România va trebui să își adapteze legislația pentru a include aceste noi reguli de impozitare, acoperind și situații specifice (cum ar fi microîntreprinderile, situația în care o entitate din grup aflată în România trebuie să aplice impozitul minim suplimentar, chiar dacă nu este societate holding etc.). Pregătirea unor norme clare pentru aplicarea practică a noilor reguli este extrem de importantă (așa cum s-au dovedit extrem de utile normele de aplicare pentru toată legislația europeană implementată la noi).

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend