Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

UE elimină restricţiile suplimentare pentru titularii certificatului digital european privind COVID

Publicat

in

Ţările membre ale Uniunii Europene au ajuns luni la un acord privind actualizarea normelor pentru facilitarea liberei circulaţii în UE în condiţii de siguranţă în timpul pandemiei de COVID-19, acordul venind ca urmare a unei propuneri din 25 noiembrie anul trecut făcute de Comisia Europeană, indică un comunicat al executivului comunitar, citat de Agerpres.

Principalele actualizări ale recomandării sunt eliminarea, în principiu, a restricţiilor suplimentare pentru titularii certificatului digital al UE privind COVID şi alinierea perioadei de valabilitate la actul delegat, respectiv 270 de zile pentru ciclul primar de vaccinare.

“Astăzi, statele membre au reconfirmat că deţinerea unui certificat digital al UE privind COVID valabil ar trebui să fie suficientă, în principiu, pentru a putea călători în timpul pandemiei. Acordul la care s-a ajuns plasează, aşadar, certificatul digital al UE privind COVID în centrul abordării noastre coordonate. Este important ca statele membre să dea curs acestui acord şi să pună în aplicare fără întârziere normele convenite. Fiecare stat membru decide în funcţie de situaţia cu care se confruntă. Varianta Omicron s-a răspândit până acum în întreaga Europă şi este timpul să analizăm dacă pot fi eliminate măsurile suplimentare privind călătoriile pe care o serie de state membre le-au introdus în ultimele săptămâni, îngreunând şi reducând previzibilitatea călătoriilor în întreaga UE. Le solicităm acum tuturor statelor membre să pună rapid în aplicare normele comune pentru a asigura coordonarea şi claritatea pentru cetăţenii şi călătorii europeni”, au declarat comisarii europeni Stella Kyriakides (sănătate) şi Didier Reynders (justiţie).

Aceştia au amintit că cele peste 1,2 miliarde de certificate emise sunt o dovadă a succesului acestui instrument, care a fost pus în aplicare în întreaga UE şi la scară mondială. ”Acesta reprezintă o adevărată poveste de succes europeană, replicată la nivel mondial”, au menţionat comisarii europeni pentru sănătate şi justiţie.

La 3 septembrie 2020, Comisia Europeană a formulat o propunere de recomandare a Consiliului menită să garanteze că toate măsurile care restrâng libera circulaţie adoptate de statele membre ca răspuns la pandemia de COVID-19 sunt coordonate şi comunicate clar la nivelul UE. În 13 octombrie acelaşi an, statele membre s-au angajat să asigure o coordonare mai bună şi un schimb de informaţii mai eficient prin adoptarea recomandării Consiliului.

Pe 1 februarie 2021, Consiliul a adoptat o primă actualizare a recomandării, care a introdus o nouă culoare, ‘roşu închis’, pentru marcarea zonelor de risc şi a stabilit aplicarea de măsuri mai stricte călătorilor care sosesc din zonele cu risc ridicat.

La 20 mai 2021, Consiliul a modificat recomandarea pentru a permite călătoriile neesenţiale ale persoanelor complet vaccinate, precum şi pentru a consolida măsurile de limitare a răspândirii variantelor care suscită îngrijorare.

În 14 iunie anul trecut, Parlamentul şi Consiliul au adoptat Regulamentul de instituire a cadrului referitor la certificatul digital al UE privind COVID. Pentru a utiliza în mod optim certificatul digital al UE privind COVID, Consiliul a adoptat, în aceeaşi zi, o a doua actualizare a recomandării Consiliului, care prevede derogări de la restricţiile de călătorie pentru persoanele complet vaccinate şi pentru persoanele vindecate.

Începând din iunie 2021, introducerea certificatului digital al UE privind COVID a progresat într-un ritm rapid. La 18 octombrie, Comisia a publicat primul raport privind sistemul certificatului digital al UE privind COVID, un instrument disponibil pe scară largă şi a cărui fiabilitate este larg acceptată, pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

La 25 noiembrie, având în vedere aceste evoluţii, Comisia a propus actualizarea abordării comune prevăzute în Recomandarea (UE) 1475/2020 a Consiliului, solicitare formulată şi de Consiliul European în concluziile sale din 22 octombrie 2021. La 21 decembrie, pentru a asigura o abordare comună în toate statele membre, Comisia a adoptat Regulamentul delegat (UE) 2288/2021 de stabilire, în contextul călătoriilor, a unei perioade standard de acceptare de 270 de zile pentru certificatele de vaccinare care indică finalizarea seriei de vaccinare primară.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Zece persoane condamnate sau vizate de mandate de arestare preventivă pentru infracţiuni precum ucidere din culpă, distrugere, furt, extrădate

Publicat

in

De

Opt persoane condamnate la pedepse cuprinse între 1 şi 4 luni şi 5 ani de închisoare pentru infracţiuni precum ucidere din culpă, distrugere, furt, tâlhărie, ultraj, conducere fără permis şi alte două persoane acuzate de act sexual cu un minor, pe numele cărora fuseseră emise mandate de arestare preventivă, au fost aduse în ţară în ultimele două zile din Germania, Cehia, Marea Britanie şi Olanda, potrivit news.ro

”În perioada 18 – 19 aprilie 2024, Poliţia Română a adus în ţară 10 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a unei pedepse privative de libertate sau mandate de arestare preventivă”, anunţă sâmbătă IGPR,

La data 18 aprilie, un bărbat, de 38 de ani, domiciliat în Iaşi, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de tâlhărie calificată, a fost escortat din Germania, fiind condamnat de Judecătoria Iaşi la 2 ani de închisoare.

La aceeaşi dată, a fost adus un bărbat, de 24 de ani, din Dolj, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de furt. Acesta a fost adus din Germania, având emis de către Judecătoria Balş, pe numele lui, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 5 ani.

De asemenea, tot la data de 18 aprilie, un alt bărbat, de 30 de ani, din Bucureşti, a fost escortat din Marea Britanie, fiind urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de deţinere de droguri. Tribunalul Bucureşti a emis pe numele acestuia un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, fiind condamnat la 3 ani de închisoare.

Tot la data de 18 aprilie, un bărbat, de 32 de ani, din Maramureş, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de distrugere, a fost escortat din Cehia, fiind condamnat de Judecătoria Timişoara la 4 ani de închisoare.

La data de 19 aprilie, un bărbat, de 35 de ani, domiciliat în Galaţi, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de ultraj, a fost escortat din Germania, fiind condamnat de Judecătoria Târgu Bujor la 3 ani de închisoare.

La aceeaşi dată, a fost adus un bărbat, de 30 de ani, din Alba, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Acesta a fost adus din Germania, având emis de către Judecătoria Orăştie, pe numele lui, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 1 an şi 4 luni.

De asemenea, la aceeaşi dată, un alt bărbat, de 20 de ani, din Dâmboviţa, a fost escortat din Marea Britanie, fiind urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de act sexual cu un minor. Tribunalul Bucureşti a emis pe numele acestuia un mandat de arestare preventivă.

Totodată, la data de 19 aprilie, o escortă a Poliţiei Române a adus un bărbat, de 22 de ani, din Dâmboviţa, urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunii de act sexual cu un minor. Acesta a fost adus din Marea Britanie, având emis de către Tribunalul Bucureşti, pe numele lui un mandat de arestare preventivă.

Un alt bărbat, de 30 de ani, din Botoşani, a fost escortat din Olanda, fiind urmărit internaţional pentru săvârşirea infracţiunilor de tâlhărie calificată, conducere fără permis şi refuz de recoltare de mostre biologice. Judecătoria Dorohoi a emis pe numele acestuia un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, fiind condamnat la 2 ani şi 8 luni de închisoare.

La data de 19 aprilie,  un bărbat, de 32 de ani, din Neamţ, urmărit internaţional pentru săvârşirea de infracţiuni rutiere, a fost escortat din Olanda, fiind condamnat de Judecătoria Sibiu la 2 ani şi 10 luni de închisoare.

Cei în cauză au fost încarceraţi, în vederea executării mandatelor.

Citeste mai mult

NATIONAL

Cel mai vechi Volvo din România se află la Zalău

Publicat

in

De

Cel mai vechi automobil Volvo din România, un model PV 544 din 1961, se află la Zalău, în colecţia preşedintelui Retromobil Club Sălaj, Tiberiu Păuşan, cel care, alături de alţi câţiva pasionaţi de maşini de epocă, încearcă să salveze nu doar maşini aparţinând unor mărci străine, ci, în primul rând, mărci româneşti consacrate, precum Dacia, Aro sau Oltcit, potrivit Agerpres.

De profesie şofer de camion, Tiberiu Păuşan este, în timpul liber, un pasionat de maşini vechi, pe care le preferă, oricând, unor modele de ultimă generaţie. “Pasiunea” sa, dar şi a altor câtorva împătimiţi, stă înghesuită, la propriu, în câteva garaje şi spaţii de depozitare ale fostei Cooperative Servirea, din perioada comunistă.

“Avem o problemă cu spaţiile de depozitare”, recunoaşte preşedintele Retromobil Sălaj, în timp ce deschide primul garaj, în care stau ascunse de priviri indiscrete două superbe exemplare Volvo de colecţie. Un Volvo PV 544, de culoare gri, din 1961 şi un Volvo Amazon 121, albastru, din 1966. Ambele sunt perfect funcţionale şi îţi fură privirea şi inima încă din prima clipă, chiar dacă maşinile de epocă nu sunt pasiunea ta. Mai mult decât atât, unul dintre exemplare, cel de culoare gri, este cel mai Vechi Volvo funcţional din România.

“Eu sunt axat pe Volvo, pentru că sunt mai puţine. Am fost invitat de reprezentanţa Volvo România la un eveniment naţional care se organizează la Albac, în 28 – 30 iunie. Mi-au spus că este cel mai vechi Volvo funcţional din ţară. Eu am fost foarte mult în Suedia, ca şofer. Eu m-am îndrăgostit de Volvo acolo, în Suedia, după ce în perioada comunistă această marcă a fost ca inexistentă în România. Este o maşină concepută în anii ’60 ca idee de motorizare. Şi la ora actuală merg cu el, dacă mă grăbesc tare, cu viteze de 120-130 de kilometri la oră, fără probleme şi fără emoţii. Am cumpărat maşina în urmă cu circa doi ani, dintr-o reprezentanţă Volvo din Olanda. A fost maşină de prezentare în reprezentanţă, la 20 de kilometri de firma unde lucram eu. De câte ori mă duceam la reprezentanţă cu camionul pe care lucrez, îi întrebam pe cei de acolo dacă nu îmi vând maşina. Au refuzat mereu, dar la un moment dat au pus-o în vânzare, pentru că nu mai funcţionau deja multe lucruri pe maşină. Atunci am cumpărat-o. E o maşină fabricată în 1961. Acest model, Volvo PV 544, este unul de raliuri. Motorul este unul foarte fiabil, existând exemplare din acest model care au patru milioane de kilometri la bord. E acelaşi motor ca pe Volvo P1800, maşina folosită de Roger Moore în filmul ‘Sfântul'”, povesteşte Tiberiu Păuşan.

Al doilea Volvo este tot din Olanda, din 1966, şi are istoricul complet, făcut în reprezentanţă. E un model mai rar, Amazon 121, cu patru uşi, pentru că modelul standard a fost cu două uşi. Este prima maşină pe care s-au montat, din fabrică, centurile de siguranţă în trei puncte, Volvo fiind renumit pentru măsurile sale de siguranţă.

Pasiunea lui Tiberiu Păuşan nu se rezumă însă la maşini străine, în atenţia sa şi a altor doi prieteni – Ciprian Opriş şi Florin Popa – fiind şi mărcile consacrate ale maşinilor româneşti, precum Dacia, Aro sau Oltcit.

Cei trei au strâns, pentru le salva de la dispariţie şi a le readuce la strălucirea de altădată, toate modelele de Dacia de până în anii 2000 – 1100, 1300, 1310, Papuc şi chiar o Super Nova, Olcit, mai multe exemplare de Aro ce au aparţinut Armatei şi un Aro pentru export, carosat în Italia.

“Una dintre maşini, o Dacia 1100, am găsit-o într-o pădure, lângă Pericei. Era abandonată acolo, în pădure. Am înţeles că a fost a unui doctor din Cluj Napoca, care i-a vândut-o, în urmă cu circa 30 de ani, unui cetăţean din Pericei, care a abandonat-o acolo. Urmează să o restaurăm. Are doar puţină rugină pe uşa din faţă de la şofer, unde crescuse iarbă. E făcută exclusiv sub licenţă Renault. Nu are nicio piesă din România. Toate piesele se aduceau din Franţa şi maşinile se montau la noi”, rememorează preşedintele Retromobil Sălaj.

De altfel, nu doar maşinile străine, ci şi Daciile de epocă, restaurate, atrag atenţia în trafic sau la evenimentele de profil.

“Oriunde parchezi o Dacie de colecţie, când te întorci la maşină te aşteaptă cineva, care te întreabă: Mă lăsaţi să simt mirosul de benzină din maşină? Mă lăsaţi să trântesc uşa? Ştiţi că la Dacia se spune că atunci când închizi o uşă se deschide alta. Dacia are încă foarte mare priză la oameni”, precizează un alt membru al Retromobil Sălaj, Meszaros Istvan.

Pe lângă maşini, clubul din Sălaj deţine şi o colecţie completă cu modelele celebrei motorete din perioada comunistă – Mobra, dar şi un exemplar în perfectă stare de funcţionare al “înaintaşul” Mobrei româneşti, motoreta germană Zundapp.

A deţine o maşină de epocă nu este, în opinia membrilor Retromobil Sălaj, doar o mândrie că ai o maşină valoroasă, ci bucuria de a conduce un autoturism unic în felul lui, la care ai “şurubărit” şi tu şi care îţi poate oferi relaxarea pe care o cauţi în petrecea timpului liber.

În plus, rămâne importantă şi misiunea de a salva, în măsura posibilităţilor şi a disponibilităţilor financiare, istoria automobilistică a României.

“Încercăm să salvăm cât de multe maşini româneşti, pentru că, bune sau mai puţin bune, sunt parte a istoriei României”, îşi prezintă Tiberiu Păuşan misiunea.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend