Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Ucraina a doborât în două zile avioane multirol rusești în valoare de peste 130 de milioane de dolari

Publicat

in

Forțele de invazie rusești s-au confruntat de la începutul lunii mai cu cea mai puternică ripostă a ucrainenilor de la declanșarea „operațiunii militare speciale” pe 24 februarie, doborârea unora dintre cele mai bune avioane ale Moscovei în doar două zile reprezentând o nouă umilință pentru președintele Vladimir Putin, scrie The Daily Express.

Suhoi Su-30Foto: Wikimedia Commons – Alex Beltyukov

Deși s-a bucurat de superioritate atât în materie de personal, cât și în privința aparaturii militare, armata lui Putin a luptat din greu până acum ca să-și atingă vreunul dintre obiectivele militare propuse.

Igor Girkhin, fostul comandant al separatiștilor pro-ruși din Donbas, avertiza luni într-o critică dură față de conducerea militară de la Moscova că Rusia a pierdut deja bătălia pentru Donbas declanșată pe 18 aprilie și că trebuie să se pregătească pentru un război „dificil de durată și pe scară largă”.

Rușii nu au reușit să își asigure securitatea spațiului aerian și par să plătească scump pentru asta. La începutul lunii mai, forțele ucrainene au doborât cu succes, în doar două zile, trei avioane rusești de război de tip SU-30.

Avioanele moderne SU-30, umilință în Ucraina

Avionul de luptă multirol SU-30 este considerat a fi unul dintre cele mai moderne modele aflate în posesia forțelor armate rusești Rusiei, având un cost estimat la 45 milioane de milioane de dolari..

Viktor Kovalenko, un veteran al armatei ucrainene, anunța pe 5 mai că „apărarea aeriană a Ucrainei a doborât după două zile și cel de-al treilea avion din cadrul celor cu care se mândresc Forțele Aeriene Ruse, respectiv, un avion ultraperfecționat, de tip SU-30.

SU-30 are la bord rachete sol-sol de mare precizie, cu o rază de 120 km și poate transporta bombe de tip AB-500 și de tip KAB-1500KR cu rachete de un calibru între 80 și 130 mm, precum și rachete de tip S-25, cu un calibru de 25 mm.

Costul uriaș al pierderilor înregistrate de Forțele Aeriene ale Rusiei

Armata ucraineană estimează că, de la începutul războiului, a doborât și distrus 200 de avioane rusești.

Serghei Sumlennîi, un analist politic, a calculat că Trezoreria Rusă plătește pentru aceste pierderi cel puțin 5 miliarde de dolari, fără a mai lua în considerare alte costuri precum cele cu instruirea piloților cu repararea avioanelor deteriorate.

Totuși, el a a subliniat că aceste costuri au fost deja absorbite de economia rusă.

„Problema e următoarea: aceste costuri nu sunt reale. În prezent, Moscova nu plătește din propriu-i buzunar pentru toate astea. Este vorba despre niște investiții făcute deja începând din ultimele decenii”, afirmă el.

Urmărește ultimele evoluții din a 82-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

După industria auto, și cea a avioanelor e luată în colimator de lupta anti noxe: Comisia Europeană anunță o nouă alianță

Publicat

in

De

Comisia Europeană lansează oficial Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero, invitând membrii comunităţii aviatice să îşi unească forţele în vederea pregătirii pentru apariţia aeronavelor cu emisii zero, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. Alianţa pentru Aviaţia cu Emisii Zero urmăreşte să pregătească ecosistemul aviatic pentru punerea în funcţiune a aeronavelor cu hidrogen şi a celor electrice, pentru a se asigura că transportul aerian contribuie la obiectivul de neutralitate climatică al Europei pentru 2050. Aceasta va reuni reprezentanţi ai producătorilor de aeronave, ai companiilor aeriene, ai aeroporturilor, companiilor energetice şi furnizorilor de combustibil, ai agenţiilor de standardizare şi certificare, ai grupurilor de interese şi ai autorităţilor de reglementare în materie de pasageri şi mediu.

Aceştia vor colabora pentru a identifica toate barierele din calea intrării în serviciul comercial a acestor aeronave, pentru a stabili recomandări şi o foaie de parcurs, pentru a promova proiectele de investiţii şi pentru a crea sinergii şi dinamică în rândul membrilor. În special, membrii vor analiza aspecte precum cerinţele în materie de combustibil şi infrastructură aeroportuară ale aeronavelor cu hidrogen şi electrice, standardizarea şi certificarea, precum şi implicaţiile pentru operatori (companiile aeriene) şi managementul traficului aerian.

În următoarele două decenii, se preconizează introducerea pe piaţă a mai mult de 44.000 de aeronave noi. Volumul de piaţă potenţial pentru aeronavele cu emisii zero a fost estimat la 26.000 până în 2050, cu o valoare totală de 5 mii de miliarde de euro.

Alianţa îşi va îndeplini în final angajamentul de a alinia sectorul la ambiţiile, obiectivele şi politicile conexe ale UE în materie de climă. Dimensiunea internaţională a sectorului este, de asemenea, un element major, deoarece combaterea schimbărilor climatice reprezintă un efort global.

„Odată cu apariţia aeronavelor cu emisii zero, Europa va scrie următorul capitol al aviaţiei. Neutralitatea climatică este paşaportul pentru creştere, iar Alianţa pentru aviaţia cu emisii zero va ajuta industria aeronautică europeană să pună bazele unei aviaţii competitive şi curate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintele executiv pentru era digitală.

Entităţile private şi publice din comunitatea aeronautică care s-au angajat să sprijine punerea în funcţiune a aeronavelor cu emisii zero sunt invitate să se alăture Alianţei pentru aviaţia cu emisii zero prin intermediul formularului online.

O primă reuniune a adunării generale va avea loc în toamna acestui an.

Industria aeronautică europeană şi alţi actori europeni din sectorul aviaţiei şi-au asumat angajamentul de a asigura că transportul aerian din Europa îndeplineşte obiectivele climatice ale Europei pentru 2050. Comisia sprijină acest obiectiv prin acţiuni concrete, cum ar fi programul pentru o aviaţie curată din cadrul programului Orizont Europa, mecanismele de stabilire a preţului carbonului (de exemplu, EU ETS) şi Fondul pentru inovare. Aceste iniţiative sprijină dezvoltarea de aeronave cu emisii zero, bazate pe tehnologii de propulsie noi (de exemplu, electrice sau pe bază de hidrogen). Astfel de aeronave durabile din punctul de vedere al mediului au un potenţial de piaţă imens şi pot contribui semnificativ la competitivitatea viitoare a industriei de profil în toate segmentele de piaţă.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Atacul armat de la Oslo a alertat autoritățile din Franța: Guvernul consolidează securitatea la evenimente Gay Pride

Publicat

in

De

Ministrul francez de Interne Gérald Darmanin le-a cerut sâmbătă prefecţilor să consolideze securitatea la Marşuri ale mândriei de a fi gay (Gay Pride) în întreaga Franţă, în urma unui atac armat la Oslo, în apropierea unui club gay, soldat cu doi morţi şi 21 de răniţi, relatează AFP, potrivit news.ro.

”Evenimente dramatice la Oslo, ale căror motivaţii nu sunt încă stabilite în întregime, îndeamnă la o creştere a atenţiei generale”, a îndemnat ministrul într-o telegramă consultată de AFP.

El le cere prefecţilor şi directorilor generali de poliţie şi jandarmerie ”să mobilizeze toţi senzorii”, ”de îndată”, pentru a ”detecta eventuale ameninţări susceptibile să afecteze” diverse evenimente ale comunităţilor lesbienelor, gay-ilor, bisexualilor şi transsexualilor (LGBT).

La Oslo, un atac armat s-a soldat cu doi morţi şi 21 de răniţi, zece grav, un atac tratat de către serviciile norvegiene de informaii interne PST drept ”un act de terorism islamist”, iar un Gay Pride a fost anulat.

La Paris, unde autorităţile au prevăzut o mobilizare a 25.000 până la 35.000 de persoane, ”dimensiunea antiteroristă a dispozitivului, luată în calcul întotdeauna, din cauza unui context al unei ameninţări perene, a fost consolidat”, iar ”poziţionarea forţelor de ordine a fost strânsă în jurul manifestaţiei”, declară AFP Prefectura de Poliţie.

”Perimetrul stabilit în jurul cartierului Marais, la festivităţile de (sâmbătă) seara include această parte, de exemplu prin instalarea unor bariere de beton armat la punctele de intrare, în susţinerea forţelor de ordine”, precizează prefectura.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend