Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

ACTUAL

Trei tineri din Mioveni arestati – Au fost prinsi in flagrant vanzand canabis

Publicat

in

       Poliţiştii specializaţi în combaterea criminalităţii organizate din Piteşti şi procurorii D.I.I.C.O.T. au documentat activitatea infracţională a trei bărbaţi bănuiţi că ar fi cultivat şi comercializat cannabis. Cei în cauză au fost reţinuţi şi urmează a fi prezentaţi instanţei de judecată, cu propunere de arestare preventivă.

 

La data de 20 august a.c., poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Piteşti şi procurorii D.I.I.C.O.T . – S.T. Piteşti au surprins în flagrant delict trei bărbaţi, din oraşul Mioveni, în timp ce cultivau, preparau şi comercializau plante de cannabis.

 

Din cercetări a rezultat faptul că, în ultimele trei luni, cei trei ar fi cultivat pe un teren viran mai multe plante de cannabis, atât în sol cât şi în ghivece speciale, pe care zilnic le irigau şi le fertilizau.

 

Au fost efectuate 3 percheziţii domiciliare la locuinţele bărbaţilor, în urma cărora au fost ridicate ustensile folosite pentru cultivarea cannabisului, precum şi răsaduri.

 

Şapte persoane au fost conduse la sediul D.I.I.C.O.T. – S.T. Piteşti, pentru audieri.

 

Faţă de cei trei bărbaţi surprinşi în flagrant delict a fost dispusă măsura reţinerii pentru 24 de ore, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de trafic de droguri de risc, urmând a fi prezentaţi Tribunalului Argeş, cu propunere de arestare preventivă.

 

Acţiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Ghid ANAF actualizat: Ce obligații au cei care realizează venituri din chirii în 2022

Publicat

in

Cei care realizează venituri din închirierea imobilelor și a camerelor în scop turistic, dar care sunt locuințe proprietate personală, au obligația să declare veniturile respective, să plătească impozit și contribuții la stat, potrivit legii. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat luni ghidul ce cuprinde toate reglementările pentru veniturile din chirii pe anul 2022, aducând exemple de calcul al datoriilor în funcție de regimul de impozitare.

Concret, ghidul ANAF arată modalitățile prin care veniturile din chirii se declară și se taxează. Ghidul ANAF atrage atenția și asupra unei obligații pe care o au cei are închiriază în scop turistic, indiferent că încasează chiria în numerar sau prin carduri de credit/debit, respectiv cea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

1. Veniturile din închirierea de bunuri mobile și imobile din patrimoniul personal

La stabilirea venitului brut anual din cedarea în folosință a bunurilor, pe lângă sumele ce reprezintă chiria în bani, reprezintă venit brut și valoarea investițiilor la bunurile mobile și imobile făcute de chiriași. Prin urmare, proprietarul imobilului are obligația de a declara valoarea investiției, în declarația privind venitul realizat. 

Pentru stabilirea venitului net anual din cedarea folosinței bunurilor se utilizează următoarele regimuri fiscale:

  • regim de impozitare pe baza cotelor forfetare (se aplică în toate cazurile, dacă până la sfârșitul anului anterior se aflau în derulare un număr de până la cinci contracte de închiriere);
  • regim de impozitare în sistem real (se aplică în cazul depășirii numărului de cinci camere de închiriat);
  • regim de impozitare pe baza normelor de venit (se aplică în cazul închirierii în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate privată).

În ceea ce privește impozitul anual, acesta se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net stabilit.

2. Veniturile din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate privată

Ghidul ANAF precizează că pentru acest tip de închiriere nu este necesară obținerea unei autorizații de funcționare în domeniul turismului. Astfel, în cazul închirierii unui număr de până la cinci camere, pentru plata contribuțiilor la stat se vor aplica regulile privind stabilirea normelor anuale de venit. 

De cealaltă parte, în cazul depășirii unui număr de cinci camere închiriate, venitul net anual se va calcula pe baza normei anuale de venit pentru anul fiscal curent, iar în anul următor, venitul net se va calcula în sistem real. 

Persoanele care realizează venituri din închirierea a peste cinci camere în scop turistic au obligația de a depune declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate pentru fiecare an fiscal, până la data de 25 mai, inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului. 

Impozitul anual datorat se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual determinat în sistem real.

3. Cine datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS)?

Cei care realizează venituri din cedarea bunurilor în chirie datorează CASS dacă valoarea cumulată este egală cu 12 salarii minime brute pe țară. În plafonul anual se încadrează, pe lângă veniturile realizate din închiriere, și venituri nete realizate din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, asocierea cu o persoană juridică, activități agricole, silvicultură, piscicultură, investiții și alte surse.

Cota de contribuție de asigurări sociale de sănătate este de 10%.

4. Exemple de calcul al impozitului pe venit anual datorat și al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate 

Ghidul actualizat prezintă și o serie de exemple de calcul. Ele vizează:

  • regimul de impozitare pe baza cotelor forfetare în situația în care nu se datorează CASS;
  • regimul de impozitare pe baza cotelor forfetare în situația în care chiria este exprimată în valută și se datorează CASS;
  • regimul de impozitare în sistem real, pe baza datelor din contabilitate;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit și a CASS pentru veniturile realizate din închirierea în scop turistic a unui număr de camere cuprins între 1 și 5 camere, determinate pe baza normelor de venit;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit în situația ajustării normei anuale de venit;
  • exemplu de calcul al impozitului pe venit în situația ajustării normei anuale de venit prin reducerea acesteia cu 30%.

5. Depunerea Declarației unice pe venit și contribuțiile sociale datorate 

Persoanele care obțin venituri în sistem real din chirii, precum și cei care obțin bani din închirierea în scop turistic, trebuie să depună o Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212), iar nedepunerea acesteia se sancționează cu sume între 50 și 500 de lei.

Versiunea declarației unice valabilă în 2022 a fost oficializată la începutul anului de ANAF, după ce a fost adaptată cu mici ajustări.

Declarația poate fi depusă, împreună cu anexele completate, fie prin mijloace electronice de transmitere de la distanță, cum ar fi serviciul „Spațiul privat virtual” sau site-ul e-guvernare.ro, fie în format hârtie, direct de la registratura organului fiscal sau prin poștă. 

Termenul de plată al impozitului pe venit este de 25 mai, inclusiv, a anului următor celui de realizare a veniturilor, iar acesta poate fi plătit prin virament bancar; în numerar în conturile deschise la Trezoreria Statului; prin mandat poștalonline, prin intermediul platformei „Ghiseul.ro” sau cu cardul la casieriile Trezoreriei Statului.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Vești importante pentru anumite categorii de persoane! Vor primi mai multe tichete de acest tip

Publicat

in

De

Vești bune pentru sute de mii de români! Începând cu luna viitoare și până la sfârșitul acestui an, persoanele singure sau familiile cu venituri mici vor putea cere autorităților un ajutor financiar pentru alimente de bază și mese calde, ce se va acorda sub forma unor tichete sociale. În cazul anumitor familii, respectiv a celor ce includ pensionari sau persoane cu dizabilități cu venituri reduse, aceste tichete sociale se vor putea cumula.

Așa cum prevede OUG 63/2022, începând cu iunie și până în decembrie 2022, cei ce sunt în risc de sărăcie extremă, pe fondul creșterii prețurilor, vor primi tichete sociale pentru alimente de bază și mese calde.

De aceste tichete vor putea beneficia, de luna viitoare, persoanele vulnerabile, și anume:

  • pensionarii și persoanele, indiferent dacă sunt copii sau adulți, cu handicap (grav, accentuat sau mediu) cu venituri mai mici sau egale cu 1.500 de lei;
  • familiile cu cel puțin doi copii în întreținere care au, pe membru de familie, venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile monoparentale care au venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001;
  • persoanele fără adăpost.

De principiu, potrivit OUG 63/2022, persoanele care se încadrează în mai multe dintre categoriile enumerate vor beneficia “de sprijinul aferent unei singure categorii din care fac parte la data acordării acestuia”.

Totuși, ca excepție, în situația în care o familie din lista de mai sus, respectiv cu venituri mici, include și un pensionar sau o persoană cu handicap (indiferent dacă este copil sau adult), ce nu câștigă mai mult de 1.500 de lei, sprijinul material se cumulează.

Tichetele sociale pentru alimente de bază și mese calde au valoarea de 250 de lei și se vor acorda o dată la două luni. Acestea se vor emite pe card și se vor distribui prin poștă.

Cei mai mulți dintre beneficiari vor fi identificați de autorități, respectiv în cazul pensionarilor, de către Casa Națională de Pensii Publice/ casele de pensii sectoriale, în timp ce, în cazul celorlaltor categorii, de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

Excepție de la această regulă vor face familiile cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei, care vor trebui să ceară ajutorul de la primăria de care aparțin, informează avocatnet.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend