Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Top mondial al celor mai mari blocaje în trafic. București, pe locul 5

Avatar

Publicat

in

Bucureștiul ocupă locul 5 într-un top mondial al orașelor cu cele mai mari probleme în trafic. Capitala României a înregistrat întârzieri de 103 ore pe an. 

Bucureștiul este devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) și St. Petersburg (104 ore), se arată într-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialiștii în psihologia transportului de la Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră “PsihoTrafiQ” consideră că ambuteiajele duc implicit la nervozitate și la creșterea accidentelor cauzate de reacțiile impulsive. În același timp, blocajele se petrec din cauza numărului foarte mare de mașini care circulă în București, raportat la cel al populației, iar soluția principală pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului Național de Statistică, în anul 2014, sunt înmatriculate 924.213 autoturisme, la o populație de 1.883.425 de locuitori, adică o mașină la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare

“Infrastructura este, desigur, o mare problemă care generează aceste ambuteiaje în traficul bucureștean, însă nu este singura. Nu putem neglija, totuși, statisticile INS care spun că există o mașină la 2 locuitori, iar tendința populației este de a folosi, într-o proporție covârșitoare, numai acest mijloc de transport. Cognițiile pe care merg majoritatea bucureștenilor, sunt acelea că pot câștiga timp dacă se deplasează cu automobilul propriu, dar aceste cogniții sunt eronate, deoarece timpul de staționare în trafic este mai mare decât dacă s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci când facem analiza unui accident, luăm în considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul și factorul uman”, declară prof. univ. dr. Mihaela Rus, președintele PsihoTrafiQ.

(w670)

“Românii au tendința de a epata cumpărând și etalând valoarea mașinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminări sociale. În Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au înțeles că dacă toată populația ar folosi autoturismele ca singură soluție de transport rutier, practic marile orașe ar paraliza. Vesticii au înțeles, se pare că mai bine decât noi, că autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare, chiar din contră. În cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o soluție foarte bună pentru a evita aglomerația urbană. Datorită faptului că la noi funcționează foarte bine mimetismul, alegem să ne deplasăm cu toții, încolonați, cu autoturismul, într-un oraș cu o infrastructură rutieră precară, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult. În același timp, nu trebuie să neglijăm deloc faptul că ambuteiajele sporesc nervozitatea și agresivitatea șoferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodată, nu trebuie să minimalizăm nici costurile plătite cu sănătatea, ca urmare a poluării accentuate, mai ales în intersecții”, declară psihologul principal Ionel Simionca, vicepreședintele Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră “PsihoTrafiQ”, potrivit unui comunicat de presă Plus Communication.

Soluțiile specialiștilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialiștii de la PsihoTrafiQ recomandă șoferilor să respecte regulile de circulație, să nu intre în intersecții supraglomerate, să evite utilizarea automobilului propriu în zilele și orele de vârf (în special, începutul și sfârșitul săptămânii, dimineața între orele 7 și 9, când majoritatea populației se deplasează spre locul de muncă și între 16 și 18, atunci când oamenii se întorc de la serviciu) și să opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc. 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Florin Cîţu îl urechează pe Dan Barna: ‘Suntem pe locul 4 în topul ţărilor din UE’

Avatar

Publicat

in

De

Premierul Florin Cîţu a afirmat, miercuri, că România este “tot mai aproape de revenirea la normalitate”, precizând că ţara noastră ocupă locul 4 în topul ţărilor din UE privind persoanele vaccinate anti-COVID cu ambele doze.

“Suntem tot mai aproape de revenirea la normalitate. România ocupă locul 4 în topul ţărilor din UE privind persoanele vaccinate anti-COVID cu ambele doze. Avem un nou record de vaccinări în ultimele 24 de ore: 76.590 de persoane. Au fost deschise noi fluxuri şi capacitatea de vaccinare în România depăşeşte 115.000 de persoane pe zi. Vă încurajez pe toţi să vă vaccinaţi! Cu toţii vrem să scăpăm de pandemie şi să ne întoarcem la vieţile de dinainte. Revenirea la normalitate este la îndemâna noastră şi ţine de fiecare dintre noi”, a scris Cîţu, pe Facebook.

Declarația lui Florin Cîțu vine ca răspuns la acuzațiile vicepremierului său, Dan Barna, care i-a strigat că actuala campanie națională de vaccinare „nu arată nici performanță, nici înțelepciune strategică”.

Citește și: Dan Barna îi reproșează lui Florin Cîțu eșecul campaniei de vaccinare: ‘Nu arată nici performanță, nici înțelepciune strategică’ / VIDEO .

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Liberal Chairman Orban: As I see it, there’s no way for ministerial portfolios’ renegotiation

Avatar

Publicat

in

De

Chairman of the National Liberal Party (PNL) Ludovic Orban said today that in his opinion, there is no way for the ministerial portfolios to be renegotiated inside the ruling coalition and be assigned otherwise than now.

“As I see it, the possibility [of renegotiating the ministerial portfolios] does not exists. We have already established the guiding lines for the functioning of the governing coalition and any reopening of portfolio management talks could raise issues,” Orban said at the Palace of Parliament when asked if a renegotiation of the ministries inside the coalition is possible, agerpres.ro confirms.

Asked if the PNL is ready for the break-up of the coalition, Orban replied: “I am convinced that this coalition will move forward. What we want is to constantly increase governing performance, to implement the governing program, to take measures to improve the lives of Romanians. To govern face towards the Romanians.”

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend