Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Ton din plante sau conserva de peste fara peste

Publicat

in

A venit si randul tonului sa fie imitat. Dupa hamburgerul din plante si friptura din vaca facuta din plante, cercetatorii fac acum ton din plante. Un starup israelian a pus la punct, dupa 12 luni de cercetari, conserva de ton … fara ton. Tonul este poate cel mai popular si cel mai consumat peste din lume, asadar tonul e pescuit excesiv, iar populatiile nu au timp sa se refaca. Asa ca ni se va propune, intr-un viitor nu prea indepartat, tonul din plante. Israelienii de la firma care a inventat tonul din plante spun ca textura falsului ton e foarte apropiata de cea a pestelui real. La fel gustul si mirosul. Problema in acest moment este ca “inventia” e destul de costisitoare. Deci lansarea pe piata ar fi foarte riscanta. Mai multe informatii aici https://www.ucoz.ro/conserve-de-peste-fara-peste/

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Valeriu Stoica, fost președinte PNL, despre situația pensiilor speciale: ‘În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie’

Publicat

in

Valeriu Stoica, fost președinte al PNL și fost ministru al Justiției, a vorbit desper actuala situație a pebsiilor soeciale.

PNL și PSD nu au curajul să intervină asupra pensiilor speciale, a spus fostul președinte al liberalilor, Valeriu Stoica, pentru Digi24, citează STIRIPESURSE.ro.

Partidele sunt pe nicovala opiniei publice și au deasupra mai multe ciocane – ciocanul Comisiei Europene, ciocanul acestor categoriile profesionale care luptă să-și păstreze pensia de serviciu. Și, ca urmare, PNL, PSD nu au curajul să pună mâna pe acest cartof fierbinte. Fiecare încearcă să îl arunce spre celălalt, să bage mâna în foc să ia cartoful.

În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie și după aceea vor putea să facă altceva. Încurajarea nemuncii”, a spus Valeriu Stoica, la emisiunea „În fața ta”.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a afirmat, joi, după o vizită de lucru în Prahova, că România nu are un sistem distorsionat de pensii speciale faţă de ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, el punctând şi că dacă se ajunge la o reformă „dură”, există „riscul de depopulare” a unor „sisteme de importanţă strategică pentru România”.

Pensionarii au dreptul la pensie, a transmis și președintele României, Klaus Iohannis. El a solicitat coaliției de guvernare să găsească acea soluție astfel încât sistemul să fie sustenabil și peste 20 de ani.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Corina Crețu, după accidentul feroviar din Gara CFR Galați: ‘Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar’

Publicat

in

Europarlamentarul Corina Creţu a declarat, după accidentul feroviar produs sâmbătă seara în Gara CFR Galaţi că este imperios necesară capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Europarlamentarul Corina Creţu a atras atenția că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului înainte de a se petrece o tragedie majoră.

Din păcate, un alt grav accident feroviar s-a produs în această seară, de această dată la Galați.

”România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate”

Spuneam pe 3 martie, când a avut loc un accident similar în județul Teleorman, din care au rezultat 12 răniţi şi multe pagube materiale, că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar în primul rând – înainte de a se petrece o tragedie majoră!

România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport – în primul rând pe autostrăzi, însă, având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, trebuie să fim conştienţi că oricând s-ar putea înregistra un accident de nivelul celui din Grecia.

În timpul mandatului meu de Comisar European, am aprobat proiectul major din sectorul feroviar Radna-Gurasada-Simeria, dar am spus tot timpul că alocarea de 1.3 Miliarde de EUR din Fondul de coeziune (sau 87 % din bugetul pentru transportul feroviar) unui singur proiect contribuie, într-adevăr, la reuşita segmentului de transport din POIM- Programul Operațional Infrastructura Mare- 2014-2020, însă nu este în regulă că aceasta reușită se bazează în mare pe un singur proiect. Nu am cunoștință despre lansarea unor serii de investiţii noi în materialul rulant.

”Niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional”

În această privinţă, este imperios necesară consolidarea capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Potrivit unui studiu realizat de către Comisia Europeană, niciuna dintre investiţiile semnificative efectuate în sisteme de semnalizare feroviară nu a fost încă dată în folosinţă, punându-se astfel în pericol viaţa pasagerilor şi împiedicând creşterea vitezei de deplasare funcţionale pentru traficul feroviar. Fără un sistem ERTMS funcţional, niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional. De asemenea, pentru a remedia această situaţie, Autoritatea Feroviară Română (AFER), organismul care este responsabil de verificarea instalării corecte a ERTMS, trebuie să fie mobilizată urgent şi să-şi consolideze capacitatea administrativă pentru a face faţă acestei cerinţe.

Întreţinerea investiţiilor în domeniul transporturilor este o alt obiectiv foarte important.

Este bine cunoscut faptul că bugetele actuale destinate întreţinerii reţelelor rutiere şi feroviare din România nu sunt suficiente. Trebuie să se găsească mai multe surse de finanţare noi pentru întreţinere, cu scopul de a proteja investiţiile din fondurile ESI şi de a asigura o reţea de transport de înaltă calitate în România. În timp ce Ministerul Fondurilor Europene reprezintă autoritatea de management, Ministerul Transporturilor este un organism intermediar în cadrul POIM şi, prin urmare, trebuie să îşi asume mai multe responsabilităţi.

În acest sens, este important să se accelereze pregătirea unui portofoliu lărgit de proiecte mature ce ar putea fi finanţate atât din PNRR, cât și din Programul Operațional de Transport 2021-2027 (în valoare de 9,6 miliarde de euro), care nu a fost lansat, deși banii pot fi cheltuiți de mai bine de un an și jumătate.

În PNRR sunt alocate 3,5 miliarde de euro modernizarii infrastructurii de transport și sper ca acest lucru să fie demarat urgent, având în vedere că perioada de contractare în PNRR poate fi făcută până în decembrie 2024, iar realizarea efectivă până la finalul anului 2026.

”E vorba de proiecte mult întârziate”

Îmi pare extrem de rău că toate semnalele mele de alarmă nu au fost și nu sunt luate în considerare, ca și în cazul spitalelor regionale. E vorba de proiecte mult întârziate, în domenii-cheie pentru orice societate: transport și sănătate.

Sincere condoleanțe familiei îndoliate ca urmare a încetării din viața a doamnei conductor.

Îmi exprim solidaritatea și compasiunea fata de toți cei implicați în accidentul din aceasta seară!, a scris Corina Creţu, sâmbătă pe Facebook.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend