Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

Thickest layer of snow measured by meteorologists – 134 cm, at Balea Lake

Publicat

in

The thickest layer of snow right now, according to meteorologists, measures 134 centimetres, at the Balea Lake, at over 2,000 metres altitude, in the Fagaras Mountains.

There is also a high risk of avalanches at the Balea Lake, according to a warning valid until Monday evening.

The Sibiu mountain rescuers recommend skiers to avoid the Balea Lake area on Monday.

„Compression tests by mountain rescuers also indicate that the snow is not cohesive. We recommend that skiers avoid winter sports in these areas. Highland hiking trails are closed,” the mountain rescuers said.

Balea Lake is accessible by car up to the Balea Waterfall, from where only the cable car can be used to go further.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Întoarcerea la omul primitiv

Publicat

in

De

China se joaca pentru moment cu sufletele consumatorilor occidentali. Epoca consumerismului isi va arata limitele si oamenii vor deveni primitivi. Bataia la raft si la benzinarie va fi o realitate distopica in anumite state din lume. Putin si Xi nu sunt atat de nebuni pe cat vrem noi sa credem, sunt mult mai cinici si inteligenti decat ne imaginam. Alaturi de America au redesenat marea resetare pana la cele mai mici detalii. Tot ceea ce vedem in ultimii doi ani, de la mascarada medicala la cea militara, este un scenariu pregatit minutios.

Brusc peste noapte, Omicronul si mucii fac ravagii in China. Daca in Romania mancam mici si bem bere linistiti cu Omicron langa, in China pericolul este imens. Realizand hilarul situatiei, trebuie sa deschizi ochii si sa te uiti dupa perdeaua de fum. Prima intrebare care iti vine in minte este de ce Shanghai? Iti raspund pe loc. Portul logistic din Shanghai se ocupa de 20% din fluxurile comerciale internationale ale Chinei. Prin inchiderea lui, lanturile de aprovizionare au sarit in aer si de aceea vezi companii, precum Amazon sau Adidas, care plang ca niste copii dupa componente sau produse. Daca trecem sa ii analizam pe cei care depind de materiile prime din China, vom vedea o lista lunga de CEO cu avc-ul pe drum. Winter is coming!

Aceste lockdown-uri succesive sunt gandite diabolic. Azi Australia, maine Sua, poimaine Europa si cand totul parea ca se intoarce la normal, pac China. V-ati pripit, unde va grabeati asa catre normal? Adica sefii la lume planuiesc resetarea globala de cel putin un deceniu si voi credeati ca scapati cu doua-trei seringi in brat. Nici vorba. Pentru a continua in acelasi registru, tin sa te anunt ca China are 7 din primele 10 porturi logistice din lume. Imagineaza-ti singur consecintele unui lockdown in aceste orase precum Shenzen, Guangzhou sau Beijing.

In alta ordine de idei, tariful transporturilor de marfa s-a dublat in 2021, FMI estimand ca peste un punct procentual din inflatia de azi isi are cauza in acest factor. Daca la primul lockdown de la inceputul mascaradei, companiile aveau stocuri si doar 20% din transporturi aveau timpi de intarziere, astazi peste 80% din marfuri sunt intarziate. Pe langa toate acestea, India in aceste zile a decis stoparea unor exporturi de grau pentru asigurarea securitatii alimentare interne. Superb. Se apropie bataia la raft a “evoluatilor” occidentali.

Revenirea la normal preconizata pentru toamna va cauza un alt set de probleme. Porturile logistice din Sua si UE vor fi inundate de produse, capacitatea de prelucrare a containerelor fiind limitata. Pentru marile companii, bataia se va muta in port. S-ar putea ca la acel moment, virusul ucigas sa se mute iarasi in Occident, desavarsind o saga continua intre pandemie si razboi. Occidentul va deveni primitiv, inundat de oameni simpli haituiti care nu vor intelege nimic. Pe zi ce trece, imi dau seama ca faza a doua de resetare este cel putin la fel de nenorocita ca prima. Cu toate acestea, cu totii suntem aici pe App pentru a va salva, trebuie doar sa ganditi, sa radeti si sa nu va panicati. Ceea ce vom trai noi este nimic pe langa cozile la lapte ale parintilor nostrii sau razboiul bunicilor nostri.

un comentariu de Dana Budeanu, pentru Verdict App

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Alro Slatina înregistrează pierderi de 18 milioane lei în primul trimestru

Publicat

in

De

Alro Slatina, producător de aluminiu şi cel mai mare consumator de energie electrică din România, a declarat pierderi de 18 milioane de lei în T1/2022, de la un declin de aproximativ 62 de milioane de lei în perioada similară de anul trecut, conform datelor din raportul financiar publicat la Bursă.

Pierderea vine ca urmare a faptului că „veniturile din vânzări nu au putut compensa costurile mari de producţie rezultate din preţurile materiilor prime şi ale utilităţilor”.

De asemenea, societatea a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 1,1 miliarde de lei între ianuarie şi martie 2022, cu 48% mai mare decât in T1/2021 (744 milioane de lei), pe fondul creşterii cantitative a livrărilor de produse procesate şi al creşterii preţului aluminiului la Bursa de Metale din Londra (LME).

Compania notează în acest sens „cotaţii medii ale LME in T1/2022 (3.280 dolari/tonă), în creştere cu 1.184 dolari/ tonă, comparativ cu T1/2021 (2.096 dolari/ tonă), o creştere de 56% a cotaţiei pe piaţă”.

„Grupul a fost nevoit ca în T1 2022 să reducă producţia de aluminiu electrolitic, oprind activitatea în trei din cele cinci hale de electroliză, prin aplicarea de măsuri tehnologice specifice care vor permite o repornire rapidă şi eficientă a halelor de electroliza atunci când condiţiile pe piaţa energiei vor reveni la niveluri sustenabile. Această decizie s-a bazat pe un model economic care ne ajută să ne păstrăm lichidităţile şi să ne îndeplinim toate obligaţiile financiare, inclusiv plata la timp a salariilor, impozitelor şi taxelor către Stat, precum şi a datoriilor către furnizorii noştri şi a ratelor la împrumuturile contractate”, reiese din raport.

În plus, pentru a anula impactul asupra cifrei de afaceri, grupul a achiziţionat metal primar rece de pe piaţă în T1/2022 şi a reuşit să crească producţia de produse laminate plate cu 21% comparativ cu T1/2021.

În acelaşi timp, Alro şi-a regândit strategia de afaceri pentru filialele sale. Astfel, Alum a ajustat temporar operaţiunile de la unităţile sale de producţie pentru a satisface nevoile reduse de alumină ale societăţii-mamă, iar Sierra Mineral Holdings I, Ltd şi-a redus producţia pentru a asigura livrarea de bauxită în conformitate cu cerinţele Alum.

Acţiunile ALR s-au depreciat cu aproape 20% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii totale de circa 11 milioane de lei, dinamica fiind afectată de efectele războiului ruso-ucrainean şi de preţurile ridicate din industria energetică.

Compania este controlată în proporţie de 51,2% de Vimetco Plc, urmat de Pavăl Holding (23,2%), alţi acţionari (12,4%) şi Fondul Proprietatea (10,2%). Valoarea de piaţă a Alro Slatina ajunge la circa un miliard de lei, în scădere cu 52,8% în ultimele 12 luni, conform datelor BVB.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend