Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Țările bogate au rămas imune la restricțiile impuse în pandemie: isteria cumpărăturilor a ocolit Germania și Elveția

Publicat

in

Românii au cheltuit anul trecut cu 11,3% mai mulţi bani în magazine comparativ cu 2020. Cel mai alert ritm de creştere e în estul Europei, pe când nemţii nu au apetit de shopping, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. În zece ţări din Europa vânzările de retail au crescut cu peste 10% în 2021 versus anul anterior, scrie Mediafax.

Este interesant de observat că locuitorii din statele est-europene sunt cei care şi-au deschis cel mai mult portofelele în al doilea an marcat de pandemia de COVID-19, creşterea vânzărilor în retail fiind cea mai puternică în Lituania, Slovenia şi Estonia. România se află pe locul şase în top, aproape la egalitate cu Grecia. La polul opus se găsesc în special ţări dezvoltate, în frunte cu Germania şi Elveţia. Spre exemplu, nemţii au cheltuit anul trecut în magazine cu doar 1% mai mult ca în 2020, iar asta în contextul în care inflaţia a fost de 3,2%. Acest lucru înseamnă că apetitul de consum a fost redus.

În România, ritmul de creştere este de aproape trei ori mai alert decât avansul preţurilor. În total, în 2020 (ultimul an pentru care există date financiare relevante), comerţul cu amănuntul s-a ridicat în România la peste 250 mld. lei (50 mld. euro), conform calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

O nouă metodă de phishing – Firmele de curierat sunt principalul vector

Publicat

in

De

Circulă o nouă tentativă de tip phishing. Cei care vor să păcălească persoanele naive se folosesc de imaginea unor firme de curierat, cu activitate mult mai intensă în perioada reducerilor.

„O nouă tentativă de phishing exploatează folosirea serviciilor de curierat, care în perioada reducerilor de sezon au o activitate mult mai intensă. Mulți dintre utilizatori se potrivesc pe acest scenariu, pentru că ar trebui să primească un colet”, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).

Cei care primesc mesaje privind coletele care-i așteaptă trebuie să:

– fie vigilenți și să analizeze cu atenție informațiile primite, înainte de a face o acțiune ce ar putea duce la infectarea dispozitivului sau la pierderea datelor sensibile

– să evite accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate venite din surse necunoscute

– să evite furnizarea de date personale, date financiare sau date de autentificare pe astfel de site-uri și sî verifice mereu în browser-ul de internet că sunt pe site-ul legitim

– să analizeze cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română

– să verifice de fiecare dată adresa expeditorului din sursa mesajului primit. De multe ori atacatorii maschează numele real.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Magazinele groaziei, la Iași: ANPC a închis cinci unități LIDL din cauza mizeriei și a produselor expirate sau prost depozitate

Publicat

in

De

Cinci magazine Lidl din Iaşi au fost închise temporar de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), deoarece au fost găsite mai multe nereguli, printre care mizerie, legume şi fructe depreciate. De asemenea, au fost date amenzi în valoare de aproape 100.000 de lei.

ANPC a transmis, vineri, că în ultimele zile au fost controlate cinci supermarketuri Lidl din Iaşi.

Echipele de control au găsit următoarele nereguli: comercializarea unor legume şi fructe depreciate, modificate organoleptic, în amestec de calibre diferite; utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu acumulări de praf, rugină, condens şi resturi alimentare; folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate. cu poliţe şi paviment murdare; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare la congelatorul de materii prime, produse de panificaţie şi patiserie congelate; utilizarea unor vitrine neigienizate pentru expunerea în vederea comercializării pâinii şi produselor de patiserie.

De asemenea, comisarii au constatat utilizarea unor vitrine frigorifice pentru îngheţată neigienizate corespunzător, folosirea unor condiţii de depozitare care nu corespund celor recomandate de producători, practici comerciale incorecte referitoare la modul de informare a consumatorilor pe produs sau la raft, nerespectarea regimului promoţiilor, neexistând la comercializare produsul de referinţă al pachetelor de tip multi packaging.

Comisarii ANPC au dat amenzi în valoare de 98.000 de lei. De asemenea, ei au decis oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru unul dintre magazine, au propus închiderea temporară a trei magazine, pentru o perioadă de până la şase luni, şi închiderea temporară a unuia dintre magazine, pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni.

Cinci magazine Lidl din Iaşi au fost închise temporar de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), deoarece au fost găsite mai multe nereguli, printre care mizerie, legume şi fructe depreciate. De asemenea, au fost date amenzi în valoare de aproape 100.000 de lei. ANPC a transmis, vineri, că în ultimele zile au fost controlate cinci supermarketuri Lidl din Iaşi. Echipele de control au găsit următoarele nereguli: comercializarea unor legume şi fructe depreciate, modificate organoleptic, în amestec de calibre diferite; utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu acumulări de praf, rugină, condens şi resturi alimentare; folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate. cu poliţe şi paviment murdare; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare la congelatorul de materii prime, produse de panificaţie şi patiserie congelate; utilizarea unor vitrine neigienizate pentru expunerea în vederea comercializării pâinii şi produselor de patiserie. De asemenea, comisarii au constatat utilizarea unor vitrine frigorifice pentru îngheţată neigienizate corespunzător, folosirea unor condiţii de depozitare care nu corespund celor recomandate de producători, practici comerciale incorecte referitoare la modul de informare a consumatorilor pe produs sau la raft, nerespectarea regimului promoţiilor, neexistând la comercializare produsul de referinţă al pachetelor de tip multi packaging. Comisarii ANPC au dat amenzi în valoare de 98.000 de lei. De asemenea, ei au decis oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru unul dintre magazine, au propus închiderea temporară a trei magazine, pentru o perioadă de până la şase luni, şi închiderea temporară a unuia dintre magazine, pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend