Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Subiectele zilei: Cea mai nouă metodă prin care hoții de lemne păcălesc Sistemul de Urmărire; Studenții cer pedepse pentru sustragerea, distrugerea sau comercializarea tezelor de doctorat; Rareş Bogdan, lăsat din braţe de Iohannis. Orban alege candidatul PNL pentru Capitală

Publicat

in

Nu e bine aşa, d-le preşedinte. După ani de abuzuri, societatea românească e bolnavă de mefienţă. E bine ca preşedintele să-şi pună funcţia la bătaie, spre a-i reda sănătatea, reconstruind justiţia şi încrederea în instituţii. Iar nu discreditându-se. Expusă deceniilor de nefăcute ale partidului-stat şi, mai ales, ultimilor trei ani de abuzuri ale cleptocraţiei dezlănţuite, societatea românească ar avea nevoie, mai mult decât orice, de restabilirea încrederii ei în stat şi puterile lui. Cheia de boltă a acestui proces ar fi reconstrucţia magistraturii, a CCR, a instituţiilor cheie, de forţă, ca jandarmeria şi, în genere, a puterilor unui stat redemocratizat, relatează DW.
Cea mai nouă metodă prin care hoții de lemne păcălesc Sistemul de Urmărire. Tăierile ilegale din păduri îi pot aduce României amenzi usturătoare de la Comisia Europeană. Mai ales că țara noastră nu urmărește de unde provine fiecare bucată de lemn de pe piață, inclusiv butucii, crengile și rumegușul. Mecanismul funcţionează astfel: o companie primeşte autorizaţie să taie, de exemplu, 100 de metri cubi de material lemnos. Numai că pentru a rămâne cu 100 de metri cubi, firma respectivă trebuie să taie mai mult, pentru că o parte mare dintr-un copac nu poate fi folosită la mobilă şi astfel rămân crengi întregi, vreascuri, rumeguş sau chiar buşteni întregi. Aceste resturi ajung la alte firme, care le vând mai departe ca lemne de foc. Şi mai grav este atunci când aşa-zisele resturi de lemne provin direct din pădure, din tăieri ilegale, aşa cum am arătat într-o anchetă a Inspectorului Pro, în Munţii Rodnei, notează Știrile Pro Tv.
Garajul Discordiei. Un milionar al Clujului condiționează un proiect comunitar cu un loc de parcare. Un garaj deținut de un milionar pe strada Republicii din Cluj a ajuns subiect de negociere la Primărie într-un proiect comunitar unic. Este vorba de „Căsuța Părinților”,un adăpost destinat familiilor copiilor bolnavi de cancer, care se va construi pe strada Republicii la nr. 43, în apropierea Institutului Oncologic Ion Chiricuță. Garajul împiedică toate autorizațiile, fiindcă are CF și se află pe spațiul de 1000 de mp deținut și oferit de primărie pentru construcția casei. Proprietarul n-a renunțat la el. Pentru a porni construcția și pentru obținerea tuturor autorizațiilor, e nevoie ca acel garaj să dispară de pe teren, arată Actual de Cluj.
Studenții cer pedepse pentru sustragerea, distrugerea sau comercializarea tezelor de doctorat. Liga Studenților (LS IAȘI) solicită Ministerului Educației Naționale publicarea tuturor tezelor de doctorat, nu doar a celor depuse în format electronic începând din 2016. Aceștia mai cer și transmiterea unei adrese către toate universitățile prin care să se clarifice faptul că prin acest demers nu se încalcă prevederile Regulamentul European de Protecție a Datelor (REPD/GDPR) și nu se aduce nicio vătămare vieții private a deținătorilor titlurilor de doctor. Totodată, organizația solicită incriminarea comercializării de lucrări științifice, introducerea unor sancțiuni administrative pentru instituțiile care „pierd” sau „fac pierdute” lucrări de doctorat și înăsprirea regimului penal pentru sustragerea sau distrugerea lor, scrie News Week.ro.
Sesiunea din toamnă e pentru corigenți. Numai vorbe de dragoste se schimbă peste mesele verzi de negocieri politice preelectorale. Sau, mai degrabă, prin culisele eroticii politice: ba că, speriați de alegeri și, mai ales de sondajele de opinie interne, unii ar vrea să părăsească orgiile partidului pentru că nu mai pot juca rol de dominatrix, ba că nu știu ce lider vânează capetele seci ale adversarilor folosind în diferite moduri morcovii dosarelor penale. Umblă tot soiul de bârfe despre iubiri secrete și interzise între clanuri care până acum își prețuiau reciproc mai mult scalpul decât creierul. Se spune (și se neagă) că PSD-istul din fruntea Iașiului ar putea fi oferta electorală a PNL la alegerile locale, potrivit Europa Liberă.
Rareş Bogdan, lăsat din braţe de Iohannis. Orban alege candidatul PNL pentru Capitală. Preşedintele Klaus Iohannis le-a spus din nou liderilor PNL că nu se va implica în desemnarea candidaţilor pentru alegerile locale, susţin surse politice pentru Adevărul. Şeful statului i-a transmis lui Rareş Bogdan că organizaţia PNL Bucureşti va alege candidatul pentru Capitală, nu el. Ludovic Orban, care controlează filiala Bucureşti, insistă ca Violeta Alexandru să fie candidatul PNL, nu Rareş Bogdan, susţin sursele citate. Liberalii au comandat un sondaj de opinie pe Bucureşti în care îi măsoară pe Rareş Bogdan, Violeta Alexandru, Ciprian Ciucu, dar şi candidaţi externi: Nicuşor Dan şi Vlad Voiculescu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Cursurile online nu sunt cinema

Publicat

in

De

Vremuri grele și nevoia de soluții urgente. Adevărat. Însă chiar și atunci când trebuie să răspunzi rapid, mai ales dacă știi că situația se poate prelungi, e bine să cântărești un pic soluțiile și modul lor de implementare. Mă voi referi în acest material la implemetarea predării online în învățământul superior, ca soluție rapidă de adaptare la închiderea firească a universităților.

Dezbaterile cu privire la predarea față în față versus predarea online (sau la distanță) au deja mai bine de două decenii în cadrul discuțiilor referitoare la eficiența educației în general. Fiecare tip de predare are susținătorii ei și, firește, avantaje și dezavantaje. Pandemia actuală pare să grăbească însă lucrurile (virusurile se conduc după un alt timp…), dar să nu uităm să analizăm în continuare avantajele și dezavantajele, mai ales că acum vom avea la dispoziție ceea ce științele sociale numesc ”un experiment natural” (ce interesant suna această sintagmă atunci când citeam despre ea ca studentă… nici nu îmi imaginam că voi fi parte la unul!). Așadar, vă invit să reflectăm asupra stării de fapt, ca să extragem apoi învăţămintele utile educaţiei. Unii spun că era și timpul să trecem odată la predarea online: este predarea viitorului, modelele față în față fiind desuete. Poate. Dar haideți să vedem dacă este cu adevărat așa.

În primul rând, predarea online şi predarea față în față nu ar trebui să fie foarte diferite în mediul academic. Mă refer aici la stilul de lucru în învăţământul superior, care presupune munca intensă şi a studenţilor dacă aceştia doresc interactivitate şi specializare, şi a cadrelor didactice pentru aceleaşi motive. Deci, cursurile nu sunt nici pentru auto-prezentare dacă sunt faţă în faţă, nici pentru filme dacă sunt online. Ele sunt pentru a-l provoca pe cel care se specializează să analizeze în profunzime conţinuturi, să caute mental exemple, să facă asociaţii cu alte cunoştinţe şi, în cadrul practicii, să le aplice. Cu alte cuvinte, learning by doing aplicat la învăţarea însăşi. Iar din acest punct de vedere, predarea online “forţată” de acum, ne poate ajuta să adoptăm acest stil de lucru sau să îl consolidăm (pentru că, cu siguranţă, mulţi făceau asa şi înainte). Altfel, dacă folosim doar video conferinţe datorită facilităţii lor (şi nu vreau să spun că acestea sunt doar facile, vom vedea la argumentul următor), ele vor deveni filme care nu diferă prin nimic de cursurile plictisitoare la care un cadru didactic dictează sau perorează singur 2 ore (stil criticat în vremuri bune de toată lumea, ca fiind desuet şi nepotrivit pentru învăţământul centrat pe student…). În plus, stilul acesta de lucru este de aşteptat de la studenţi, care sunt la o vârstă la care se pot baza pe învăţarea auto-reglată.

În al doilea rând, este de dorit să fie integrate multiple modalități. Deci din nou, nu e cinema, ci este o îmbinare de modalităţi (clipuri video de clarificare, materiale scrise pe parcurs, activităţi, dezbateri, videoconferinţe, etc.). Fireşte, acest lucru reclamă efort susţinut de ambele părţi – cadrele didactice să creeze conţinuturi în variate forme, studenţii să le parcurgă săptămână de săptămână – însă rezultatul este unul fericit: aprofundarea reală a materiei pas cu pas (cum se întâmplă în sistemul american, de unde luăm adesea doar ce ne place, nu şi lucrurile bine făcute: de pildă, evaluarea în învăţământul superior pe baza a multiple evaluări săptămânale şi un examen final la care mai primesti aproximativ 2 puncte – deci, dacă nu ai realizat tot ce trebuia pe parcursul semestrului, nu poti avea notă finală…). Aici aş mai menţiona şi cât de ciudat este să fie cerute de către unii în contextul actual metode unice (am studenti care m-au intrebat de ce refuz videoconferinţa dacă la alte materii merge bine). Pe de o parte, dacă nici la universitate nu folosim modalităţi multiple şi perspective multiple, atunci unde? Pe de altă parte, vremea “partidului unic” a apus, deci de ce ar trebui toţi să predăm la fel… E mai util să găsim modalităţi variate care să susţină învăţarea de profunzime (inclusiv în cadrul aceleiaşi materii), lăsând loc şi pentru diferenţele interindividuale dintre cadrele didactice şi centrând în fond învăţarea pe studentul care învaţă.

În al treilea rând, dacă am vorbit deja de learning by doing, e foarte posibil că vom descoperi faptul că formele contemporane de online nu pot înlocui deocamdată interacţiunea faţă în faţă (dar nu cea de tip dictare timp de 2 ore…). Interacţiunea directă ca experienţă de învăţare aduce dovezi pentru abordarea cogniţiei ancorate (Barsalou, 2008), adică pentru ideea conform căreia cogniţia nu este separtă de corp şi de contextul în care navighează corpul. În cazul de faţă, se va dovedi că fără interacţiune socială învăţăm mai puţin eficient. În mediul academic avem însă noroc tocmai pentru argumentele de mai sus: avem studenţi care sunt adulţi deja şi care pot folosi învăţarea auto-reglată (reglarea de către alţii trebuie făcută la vârste mai mici, de aceea pentru copii va fi mai dificil în online cu conţinuturi noi) şi care pot transforma această experienţă într-una de learning by doing: studiu individual, cu citit mult şi scheme şi legături între cunoştinţe. E interesant faptul că sunt studii recente care arată că şi în cazul predării faţă în faţă nu entuziasmul cadrului didactic contează pentru cunoştinţe învăţate temeinic, ci modalitatea de studiu… (Motz et al., 2017).

Am putea spune, în concluzie, că nu prea contează formatul dacă ne gândim la formarea de specialiști, unde centrarea trebuie să fie pe aprofundarea de conținuturi dificile. În același timp, contează formatul dacă ne gândim la specia noastră: deocamdată câştigă interacțiunea directă. Observăm că răspunsul nu este unul simplu și de aceea cred că o concluzie mai potrivită este următoarea: e nevoie acum de analize lucide ale stării de fapt, ale avantajelor fiecărui format pentru a ajunge la soluții cu adevărat viabile, cu diferenţe datorate probabil şi tipului de învăţământ (preuniversiar şi universitar). Dezbaterea Stacey întrucâtva cu conflictele dintre adolescenți și părinți: e aparent o luptă între nou și vechi, luptă care dintotdeauna a dus la progresul omenirii. Dar să nu uităm că progresul a fost dictat cel mai adesea de îmbinarea noului cu vechiul: nici noul, nici vechiul nu sunt bune sau rele în sine. Ceea ce este important este că vechiul reține ceea ce a fost bun în trecut, iar noul aduce schimbari care determină modificarea a ceea ce nu a fost eficient în trecut. Așadar, să cântărim cu atenție noul și vechiul în educație, astfel încât pe baza unor argumente solide de ambele părți și cu luciditate să asigurăm un progres real, adică, în mediul universitar, învăţare eficientă care să formeze profesionişti. Și dacă tot suntem actori în acest experiment natural, e momentul perfect pentru a reflecta asupra acestei problematici pe măsură ce se desfăşoară, astfel încât atunci când vom fi depășit pandemia, să putem acționa pentru optimizarea reală a educației.

Și ca să încheiem într-o notă optimistă, poate că așa cum holera a dat și romane minunate precum Dragostea în vremea holerei de Gabriel Garcia Marquez, și coronavirusul ne va da o educație mai eficientă bazată pe analiza situației de acum, adică a educației în vremea coronavirusului…


Comenteaza pe Contributors.ro

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ai afaceri în comerț, amenajări sau imobiliare care sunt afectate de criza Covid-19? Vezi ce recomandări face Dan Pitic, fondatorul grupului Perpetuum, invitat online #deladistanță, miercuri, 1 aprilie, ora 12

Publicat

in

De

Dan Pitic, fondatorul Grupului clujean Perpetuum, care cuprinde 11 divizii specializate în comerț, produse din plastic, imobiliare, va participa miercuri, 1 aprilie de la ora 12.00, la o întâlnire online realizată la distanță și va răspunde întrebărilor cititorilor despre efectele crizei coronavirus asupra firmelor pe care le conduce și măsurile luate pentru a trece mai ușor prin criză. ​

  • Puteți adresa întrebări legate de tema întâlnirii on-line folosind formularul de comentarii de la sfârșitul articolului.
  • Vor fi acceptate doar comentariile și întrebările care respectă tema întâlnirii și care conțin un limbaj decent

Interviul #deladistanță poate fi urmărit pe HotNews.ro, StartupCafe.ro și pe canalul de YouTube StartupCafe;

Discutăm cu Dan Pitic, grupul Perpetuum, despre:

Cum afectează epidemia coronavirus, în mod concret, afacerile din comerț, produse din plastic, imobiliare?

Ce ar trebui să știe și să facă antreprenorii români pentru a trece mai ușor prin criză. Sunt pregătite firmele românești să facă față crizei? Pentru cât timp?

Cum privesc oamenii de afaceri reacția statului în fața noului coronavirus? Sunt măsurile luate suficiente?

La ce se așteaptă oamenii de afaceri în continuare?

Nota redacției:

  • Comentariile nu sunt aprobate automat.
  • Vă rugăm să adresați întrebări legate de tema întâlnirii on-line.
  • Vom accepta doar comentariile și întrebările care respectă tema întâlnirii și care conțin un limbaj decent.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

PROFIT 24 TV LIVE

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend