Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

SUA: Secretarul Apărării anunță obținerea unui vaccin în câteva luni însă experții sunt sceptici

Publicat

in

Liderii Pentagonului și-au exprimat încrederea că un vaccin va fi disponibil până în luna ianuarie și posibil chiar până în toamnă, afirmații care au fost întâmpinate cu scepticism de către oamenii de știință, anunță Yahoo News.

Mark Esper, Secretarul pentru apărare al Statelor Unite a afirmat că, împreună cu Secretarul american pentru sănătate, Alex Azar, va coordona Operațiunea „Viteză Warp”, efortul administrației Trump de a produce 300 de milioane de doze de vaccinuri antiCOVID-19 până în luna ianuarie.

„Sunt încrezător că vom fi capabili să livrăm un vaccin la scară largă la timp prin cooperarea cu alte agenții guvernamentale și sectorul privat”, a declarat Mark Esper.

Advertisements

„Suntem foarte încrezători că un vaccin va fi disponibil cândva la începutul toamnei”, a afirmat la rândul său Șeful de stat major al armatei americane, Mark Milley, adăugând că există „niveluri de încredere foarte ridicate” că Operațiunea Warp Speed își va atinge obiectivul de „a avea către 300 de milioane de doze până la 1 ianuarie”.

Însă experții în dezvoltarea de vaccinuri au respins afirmațiile liderilor de la Pentagon.

„Toți cei din comunitatea științifică suntem nedumeriți cum s-ar putea întâmpla acest lucru”, a afirmat dr. Kavita Patel care a făcut parte din efortul de a obține un vaccin împotriva virusului H1N1 în timpul administrației președintelui Barack Obama.

Chiar și în cel mai optimist scenariu în care un vaccin aflat în testare arată potențial, atingerea unui asemenea termen privind capacitatea de producție ar presupune ocolirea unor pași care necesită timp pentru a se asigura că vaccinul este sigur și eficient, potrivit dr. Patel.

„Ce sacrificăm de dragul vitezei?”, a întrebat aceasta.

O sursă din cadrul Departamentului Apărării apropiată de programul de dezvoltare a unui vaccin s-a declarat doar ceva mai puțin sceptică declarând că „multe lucruri trebuie să se alinieze în maniera potrivită ca acest lucru să se întâmple”.

Însă potrivit sursei citate atingerea obiectivului Operațiunii Warp Speed „nu este în afara tărâmului posibilului”.

Citește și:

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Zeci de victime în urma ciocnirii a două trenuri în Cehia

Publicat

in

De

Zeci de persoane au fost rănite marţi seară, dintre care patru grav, când un tren de persoane a lovit un marfar staţionat în apropiere de Praga, au anunţat serviciile de prim-ajutor, scrie AFP preluat de agerpres.

Citește și: Rusia începe distribuirea vaccinului împotriva coronavirusului: Va asigura o imunitate pentru o perioadă între cinci luni şi doi ani

Advertisements

“Am acordat ajutor la patru persoane cu răni grave şi le-am transportat la spitale din Praga”, a declarat pentru AFP purtătoarea de cuvânt a serviciilor regionale de urgenţă, Petra Effenbergerova. Două elicoptere au fost trimise la locul incidentului, potrivit acesteia.

“De asemenea, am acordat îngrijiri altor 29 de persoane cu răni mai uşoare. Sunt pe punctul de a fi transferate la spital”, a adăugat ea, precizând că serviciile de salvare sunt la faţa locului şi că mai mult de zece persoane s-ar putea adăuga listei.

Deocamdată, nu s-a înregistrat niciun deces, dar purtătoarea de cuvânt nu a exclus ca echipele de salvare “să mai găsească pe cineva”.

Accidentul s-a produs în jurul orelor 19.30 GMT în apropierea oraşului Cesky Brod, la circa 30 de kilometri est de Praga.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Comisia juridică a Senatului: Carantinarea bunurilor – eliminată din proiectul carantinării şi izolării; raportul – votat miercuri

Publicat

in

De

Comisia juridică a Senatului a dezbătut marţi noaptea, timp de patru ore, proiectul privind carantina şi izolarea, membrii forului convenind asupra mai multor texte, iar votul asupra raportului urmează să fie dat în cursul zilei de miercuri.

Dezbaterile au fost reluate după şase ore de discuţii tehnice informale pe texte cu ministrul sănătăţii, Nelu Tătaru. Dezbaterile au început marţi, după ora 21,00 şi s-au încheiat în jurul orei 1,30.

Advertisements

Senatorii jurişti au discutat articolele referitoare la procedura carantinării, eliminând toate referirile la carantinarea bunurilor suspecte de a fi contaminate cu un agent înalt patogen.

Potrivit articolului 7 al proiectului de lege votat în comisie, măsura carantinei persoanelor se instituie pe baza afirmaţiilor ştiinţifice oficiale şi a definiţiei de caz, la domiciliul persoanei, la o locaţie declarată de aceasta sau în spaţiul desemnat de autorităţi cu privire la persoanele suspecte a fi infectate sau purtătoare ale unui înalt agent patogen care: a) sosesc din zone în care riscul epidemiologic este ridicat, pe baza datelor epidemiologice transmise la nivel naţional, european şi internaţional de către organismele în domeniu; b) au intrat în contact direct cu persoane confirmate a fi infectate de o boală infecto-contagioasă.

“În situaţia în care aceste persoane refuză măsura carantinării la domiciliu sau la altă locaţie declarată de acestea, precum şi atunci când persoanele în cauză nu respectă măsura carantinei pe durata acesteia, deşi au consimţit anterior carantina, medicul sau organele de control recomandă iar reprezentatul DSP decide carantinarea persoanei în spaţiul special desemnat de autorităţi, dacă acestea constată riscul de transmitere a unei boli infecto-contagioase, cu risc iminent de transmitere comunitară. (…) Decizia se emite cu celeritate, în cel mult 24 de ore de la informarea făcută de medic sau de organele de control şi se comunică de îndată persoanei în cauză”, au decis senatorii jurişti.

De asemenea, s-a stabilit că persoana în cauză nu poate părăsi domiciliul, locaţia declarată pentru carantină, după caz, spaţiul special desemnat de autorităţi, fără încuviinţarea medicului sau reprezentantului DSP şi că măsura carantinării încetează la expirarea termenului specific perioadei de incubaţie sau anterior, ca urmare a confirmării persoanei ca purtătoare a agentului înalt patogen, cu sau fără semne sugestive specifice definiţiei de caz, fiindu-i aplicabile dispoziţiile privitoare la măsura izolării din acest act normativ.

Senatorii jurişti au discutat şi articolele referitoare la măsura izolării.

“Izolarea se instituie pentru persoanele bolnave cu semne şi simptome sugestive specifice definiţiei de caz, precum şi pentru persoanele purtătoare ale agentului înalt patogen, chiar dacă acesta nu prezintă semne şi simptome sugestive (…), la domiciliu, la o locaţie declarată sau, după caz, în unităţi sanitare”, prevede articolul 8 discutat în comisie.

Textele dezbătute în comisie mai prevăd ca măsura izolării să fie instituită pe o durată limitată în mod nediscriminatoriu şi proporţional cu situaţia de fapt care o determină, să aibă ca scop prevenirea răspândirii unei boli infecto-contagioase, pentru siguranţa persoanei şi sănătatea publică, să fie instituită pe o durată limitată care protejează interesul public şi să nu determine un dezechilibru între nevoia de protejare a sănătăţii publice şi imperativul respectării libertăţii persoanei.

“Izolarea persoanelor se instituie într-o unitate sanitară pentru cel mult 48 de ore exclusiv în vederea efectuării examenelor clinice, paraclinice şi a evaluărilor biologice atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infecto-contagioase cu risc iminent de transmitere comunitar. La expirarea termenului de 48 de ore, pe baza examinărilor clinice şi paraclinice, dacă se menţine riscul transmiterii unei boli infecto-contagioase cu risc de transmitere comunitară medicul recomandă prelungirea măsurii izolării persoanelor (…) în unitatea sanitară ori, după caz, la domiciliul persoanei sau la altă locaţie declarată de aceasta. Izolarea la domiciliu sau la locaţia declarată se instituie dacă nu există riscul contaminării altor persoane sau al răspândirii bolii infecto-contagioase. Izolarea la domiciliu sau la altă locaţie declarată nu poate fi dispusă în situaţiile în care informaţiile ştiinţifice oficiale referitoare la tipul agentului înalt patogen, calea de transmitere şi rata de transmisibilitate impun izolarea persoanelor exclusiv în unităţile sanitare stabilite prin hotărâre a Guvernului”, prevăd textele.

Persoana izolată nu poate părăsi unitatea sanitară sau locaţia declarată fără încuviinţarea medicului sau a reprezentantului direcţiei de sănătate publică, iar măsura izolării încetează la data confirmării persoanei ca persoană vindecată pe baza examinărilor clinice şi paraclinice şi a recomandării medicului care constată că riscul de transmitere a bolii nu mai există.

În situaţia în care persoana refuză măsura izolării dispusă sau dacă persoana nu respectă măsura izolării dispusă la domiciliu sau în locaţia declarată pe durata acesteia, deşi a consimţit-o anterior, medicul sau, după caz, organele de control informează de îndată direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, care poate confirma sau infirma măsura recomandată de medic a izolării persoanei în unitatea sanitară printr-o decizie cu caracter individual.

Senatorii jurişti au discutat şi măsurile legale de ocrotire temporară.

“Când măsura carantinei sau izolării a fost luată faţă de o persoană în a cărei ocrotire se află un minor, o persoană pusă sub interdicţie, o persoană căreia i s-a instituit tutela sau curatela ori o persoană care datorită vârstei, bolii sau din orice alt motiv rămâne fără supraveghere şi îngrijire, părintele, ocrotitorul egal, personalul medical sau reprezentantul Direcţiei de Sănătate Publică anunţă serviciul public de asistenţă socială în vederea monitorizării acestora şi, dacă se impune, în vederea luării măsurilor legale de ocrotire temporară pentru persoanele respective. Monitorizarea şi, după caz, măsurile legale de ocrotire temporară a persoanelor pot fi dispuse numai pe durata în care acestea rămân fără supraveghere şi fără îngrijire şi nu pot avea ca efect suspendarea de drept a exerciţiului drepturilor părinteşti sau a drepturilor ocrotitorilor legali”, prevede textul articolului 9 discutat de Comisia juridică.

Textul stipulează şi că monitorizarea şi, după caz, măsurile legale de ocrotire temporară a persoanelor nu pot fi dispuse dacă părintele sau ocrotitorul legal a desemnat un alt membru al familiei sau o persoană de referinţă pentru supravegherea şi îngrijirea acestor persoane, iar aceasta acceptă să exercite temporar supravegherea şi îngrijirea persoanelor respective.

“Direcţiile generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului vor lua măsuri pentru punerea la dispoziţia acestor persoane de locaţii rezidenţiale corespunzătoare şi personal specializat: educatori, psihologi în funcţie de vârstă şi starea de sănătate a persoanelor ocrotite pe întreaga durată în care acestea rămân fără supraveghere şi îngrijire”, mai prevede articolul 9.

Senatorii jurişti au lucrat marţi în mai multe reprize, public şi informal. La aceste şedinţe au participat miniştrii Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi Justiţiei, Cătălin Predoiu, şi şeful DSU, Raed Arafat.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Advertisements

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend