Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

SUA: Riscul de recesiune este îngrijorător, dar economia este puternică

Publicat

in

Casa Albă este îngrijorată de riscul unei recesiuni în Statele Unite, dar consideră că elementele fundamentale ale economiei rămân puternice pentru a face față, potrivit unui consilier economic al președintelui Joe Biden, citat de AFP.

Rezerva Federala a SUAFoto: Wikimedia Commons

„Este evident o îngrijorare, dar coloana vertebrală a economiei noastre rămâne puternică”, a declarat Cecilia Rouse marți la CNBC.

Rouse a revenit asupra contracției produsului intern brut din primul trimestru, insistând că aceasta a fost cauzată de exporturile slabe.

„Dacă ne uităm la principalele componente ale PIB-ului din ultimul trimestru, acestea au fost de fapt destul de puternice în ceea ce privește cheltuielile de consum”, a comentat ea. „Piața muncii rămâne puternică”, a continuat ea.

Și, în opinia ei, creșterea continuă.

„Astăzi, datele economice par în continuare relativ sănătoase”, a fost de acord Thomas Barkin, președintele biroului regional Richmond al Fed, într-un discurs susținut la Richmond, Virginia.

El a recunoscut, totuși, că datele viitoare sunt „desigur incerte”.

„O recesiune ar fi, desigur, de nedorit, dar nu toate recesiunile sunt la fel”, a continuat el. „Am fost marcați de amintirea Marii Recesiuni și a recesiunii Volcker (din 1981-82, numită după fostul președinte al Fed), dar merită să ne amintim că majoritatea celorlalte recesiuni nu sunt nici atât de lungi, nici atât de profunde.

Tom Barkin a făcut, de asemenea, apel la o anumită perspectivă asupra situației actuale, subliniind că dezechilibrul dintre cerere și ofertă este rezultatul redresării după pandemie.

În opinia sa, o revenire la normalitate nu va implica neapărat o recesiune, deși riscul există.

„Nu cred că o recesiune este inevitabilă”, a declarat duminică secretarul Trezoreriei, Janet Yellen, în cadrul emisiunii ABC News, dar a recunoscut că se așteaptă ca „economia să încetinească” ca parte a unei tranziții către „o creștere lentă și constantă”.

Cu toate acestea, ipoteza unei recesiuni în viitorul apropiat în Statele Unite capătă amploare după decizia istorică a Fed de a majora brusc ratele dobânzilor în încercarea de a limita inflația galopantă.

„Ne așteptăm acum la o recesiune ușoară în următoarele luni, cu o inflație persistentă care va forța o înăsprire mai pronunțată a politicii monetare”, a declarat Gregory Daco, economist șef la EY-Parthenon.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Emmanuel Macron a scandalizat Ucraina, dar și aliații nordici: ‘În loc de Nurenberg – să semnăm un acord cu Rusia şi să dăm mâna?’

Publicat

in

De

Sugestia preşedintelui francez Emmanuel Macron, potrivit căreia Occidentul ar trebui să ia în considerare nevoia Rusiei de garanţii de securitate, dacă Moscova este de acord cu negocieri pentru a pune capăt războiului din Ucraina, a declanşat o furtună de critici la Kiev şi la aliaţii baltici în cursul weekendului, relatează Reuters, potrivit news.ro.

Într-un interviu acordat postului francez de televiziune TF1, Emmanuel Macron a declarat că Europa trebuie să îşi pregătească viitoarea arhitectură de securitate şi, de asemenea, să se gândească „cum să ofere garanţii Rusiei în ziua în care aceasta se va întoarce la masa negocierilor”.

„Există un lucru care depinde de ucraineni şi anume chestiunea frontierelor. Există un lucru pe care trebuie să îl pregătim, şi asta am discutat şi cu preşedintele Biden, şi anume arhitectura de securitate în care vrem să trăim mâine”, a spus Macron. El a vorbit în acest contexzt despre temerile Rusiei faţă de NATO şi despre teama lui Vladimir Putin că Alianţa va veni până la graniţele sale. „Acest subiect va fi unul dintre factorii de pace şi, prin urmare, trebuie să ne pregătim şi pentru el: ce suntem dispuşi să facem, cum ne protejăm aliaţii şi statele membre, oferind în acelaşi timp Rusiei garanţii pentru propria securitate, atunci când se va întoarce la masa negocierilor?”, a arătat Emmanuel Macron.

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski, menţionează Reuters, nu a comentat sugestia lui Macron de a oferi „garanţii de securitate” Moscovei, dar doi dintre colaboratorii săi apropiaţi au făcut-o.

Principalul consilier al preşedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, Mihailo Podoliak, a declarat că lumea este cea care are nevoie de garanţii de securitate din partea Rusiei, şi nu invers. „Lumea civilizată are nevoie de garanţii de securitate faţă de intenţiile barbare ale Rusiei post-Putin”, a declarat duminică Podoliak, pe Twitter.

La rândul său, Oleksii Danilov, secretarul Consiliului de Securitate Naţională şi Apărare al Ucrainei, a declarat că o Rusie „denuclearizată şi demilitarizată” ar fi cea mai bună garanţie a păcii nu doar pentru Ucraina, ci şi pentru întreaga lume. „Cineva vrea să ofere garanţii de securitate unui stat terorist şi ucigaş?” a scris Danilov pe Twitter. „În loc de Nurenberg – să semnăm un acord cu Rusia şi să dăm mâna?” – a adăugat scandalizat Danilov.

David Arahamia, deputat şi membru al echipei de negociere a Ucrainei cu Rusia în perioada în care se desfăşurau astfel de discuţii, a declarat că Ucraina este pregătită să ofere Rusiei garanţii de securitate, dacă Moscova îndeplineşte patru condiţii: „Pentru aceasta este suficient: să părăsească teritoriul ţării noastre, să plătească daunele, să pedepsească toţi criminalii de război; să renunţe voluntar la armele nucleare”, a declarat Arahamia pe aplicaţia de mesagerie Telegram. „După aceea, suntem gata să ne aşezăm la masa negocierilor şi să discutăm despre garanţii de securitate”, a adăugat el.

După mai multe runde de discuţii la începutul războiului, Kievul şi Moscova nu s-au mai întâlnit de luni de zile pentru a negocia încheierea conflictului. Kievul spune că discuţiile de pace sunt posibile doar dacă Rusia îşi încetează atacurile şi se retrage din toate teritoriile ucrainene pe care le-a confiscat. În plus, preşedintele Zelenski a emis un decret prin care interzice negocierea cu Moscova atât timp cât la conducere se află Vladimir Putin.

Kremlinul, la rândul său, a declarat că Occidentul trebuie să recunoască noile anexări de teritorii ucrainene proclamate de Moscova în septembrie înainte de orice discuţii de pace.

Săptămâna trecută, Emmanuel Macron a avut convorbiri cu preşedintele american Joe Biden la Washington pe tema războiului din Ucraina. Biden a declarat ulterior că nu sunt întrunite condiţiile pentru o eventuală discuţie între SUA şi Rusia privind încetarea conflictului.

După ce în weekend s-a întâlnit cu preşedintele Volodimir Zelenski la Kiev, subsecretarul american de stat pentru afaceri politice, Victoria Nuland, a declarat că insistenţa lui Putin de a recunoaşte anexările autoproclamate arată că liderul rus nu este serios în ceea ce priveşte eventuale discuţii de pace.

Sugestia lui Macron de a oferi garanţii de securitate pentru Moscova a stârnit critici şi în unele ţări care se învecinează cu Rusia şi care o văd ca pe o ameninţare tot mai mare.

Fostul premier finlandez Alexander Stubb a declarat că nu este „în mod fundamental” de acord cu Macron. „Singurele garanţii de securitate asupra cărora ar trebui să ne concentrăm sunt, în esenţă, non-ruseşti”, a spus el pe contul său de Twitter. „Rusia trebuie mai întâi să garanteze că nu îi atacă pe alţii”, a arătat el.

Fostul ministru de externe lituanian Linas Linkevicus a declarat că Rusia va avea garanţii de securitate atât timp cât nu „atacă, anexează sau îşi ocupă” vecinii. „Dacă cineva vrea să creeze o nouă arhitectură de securitate care să permită unui stat terorist să îşi continue metodele de intimidare, ar trebui să se mai gândească o dată, asta nu ţine”, a declarat Linkevicus pe Twitter.

Macron şi Zelenski au vorbit de mai multe ori în timpul celor peste nouă luni de război, iar Zelenski i-a mulţumit preşedintelui francez pentru că a încercat să găsească soluţii diplomatice, dar a respins în acelaşi timp sugestiile lui Macron ca ţara sa să fie dispusă să facă un compromis.

În luna mai, Macron a fost, de asemenea, criticat pe scară largă pentru că a spus că Rusia nu ar trebui să fie umilită, astfel încât atunci când luptele din Ucraina se vor opri să se poată găsi o soluţie diplomatică.

În interviul de la TF1, preşedintele francez a declarat că va discuta din nou cu Vladimir Putin pe tema energiei nucleare civile, dar după ce îl va întâlni mai întâi pe Rafael Grossi, directorul general al Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică (AIEA). Ultima sa discuţie oficială cu liderul rus a avut loc la 11 septembrie.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Pe ce bulevarde va face Primăria Capitalei benzi unice pentru transportul public

Publicat

in

De

Benzile unice pentru transportul public sunt una din măsurile aplicate în toate marile capitale europene pentru a încuraja cetănenii să folosească transportul public, fluidizarea traficului și reducerea poluării. Din păcate, Primăria Capitalei, în ultimii 10 ani a reușit să facă doar aproximativ 30 km, culoare unice pentru tramvaie și autobuze. Astfel, cei care aleg să renunțe la mașina personală și să folosească transportul public nu au niciun avantaj și stau blocați în trafic, în autobuz, alături de restul mașinilor? Ce planuri are Primăria Capitalei pentru a prioritiza transportul public?

Banda unica Iuliu Maniu 2Foto: Hotnews

În prezent Bucureștiul are doar circa 30 km de benzi unice pentru transportul public.

Dintre aceștia, 16,15 km sunt benzi unice pentru autobuze:

  • bd.Unirii – 4 km
  • bd.Decebal – 2,8 km
  • bd.Regina Elisabeta – 3 km
  • Calea Plevnei – 0,15 km
  • Splaiul Independenţei – 0,4 km
  • Piaţa Unirii – 0,3 km
  • bd.C.Coposu – 0,3 km
  • Calea Dorobanţilor – 1,2 km
  • bd.Mareşal Prezan – 0,5 km
  • bd.Iuliu Maniu – 1 km
  • bd. Drumul Taberei – 1 km
  • bd.Dacia – 1,5 km

Doar în puține cazuri benzile unice sunt delimitate cu stâlpișori. În rest trasate cu vopsea pe asfalt, iar mașinile intră, uneori chiar opresc pe ele. Iar acestea nu au continuitate. Adică sunt fragmente împrăștiate prin oraș, iar autobuzele nu pot merge de la un capăt la altul pe banda unică.

Separat, s-a făcut și cale unică pentru tramvai, șina fiind separată de restul traficului prin stâlpișori sau gărdulețe. În total circa 14 km. Față de linia 41, făcută înainte de 2007, s-au mai pus separatoare pe linia tramvaiului 1/10 – pe o lungime de 9 km, linia tramvaiului 21 – pe o lungime de 4,65 km și pe linia tramvaiului 32 – 0,6 km, potrivt datelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. În anumite zone circulă și autobuzele pe calea unică pentru tramvai. De exemplu în cazul liniei 21.

Unde vrea să facă Primăria Capitalei benzi unice?

Primăria Capitalei face în prezent 3,5 km de benzi unice, pe Calea Dorobanți și Drumul Taberei, potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro.

Pe Calea Dorobanți, între strada Puțul lui Zamfir și Şoseaua Ştefan cel Mare, banda rezervată transportului public va fi realizată în cadrul sistemului de sensuri unice Floreasca – Beller – Dorobanţi. Până acum s-au refăcut trotuarele, s-au montat bolarzi de protecție a trotuarelor, se montează indicatoare, se toaletează copacii, s-au semaforizat intersecțiile Radu Beller, Popa Marin și Floreasca-Bălănescu-Rosetti), urmeză să fie delimitată și banda unică. Aceasta va avea o lungime de 2,5 km, iar termenul pentru finalizarea uinvestiției este sfârșitul acestui an.

Banda unică de pe bd. Drumul Taberei se face între bd Paul Teodorescu şi drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie. Aceasta are o lungime de1 km, iar proiectul este implementat de Primăria Sectorului 6.

Pe bulevardul Unirii sunt deja trasate benzile rezervate transportului public între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, însă municipalitatea vrea să monteze bolarzi flexibili pentru separarea de traficul general. Lungime benzii este de 3,5 km, iar stâlpișorii vor fi puși până la finalul lunii martie 2023, promit autoritățile.

Primăria Capitalei mai are în curs de avizaremai multe benzi rezervate transportului public pe bulevardul Aviatorilor, astfel:

⦁ între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către vest, astfel încât spre piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public), iar invers 2 benzi;

⦁ între Piața Beijing și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre Piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către est, astfel încât spre Piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public) iar invers 2 benzi;

Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în Piața Charles de Gaulle. Lungime benzilor va fi de 2,2 km, iar termenul de finalizare finalul anului 2023.

Se află în curs de avizare realizarea unei benzi rezervate transportului public pe B-dul Regele Mihai I, între Piața Presei și Arcul de Triumf, pe sensul spre piața Arcul de Triumf, pe zona mediană.

„Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în apropierea Pieței Presei. Lungime benzii va fi de 1,2 km. Estimare finalizare 31.12.2023”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Și fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a amenajat în mai 2017 o bandă unică pe traseul DN1 – Bd. Kiseleff – Bd. Prezan – Calea Dorobanti, însă a renunțat a doua zi deoarece treficul s-a blocat în toată zona de N, coada ajungând până în Otopeni.

Nicușor Dan vrea să facă benzi unice pe liniile de tramvai reabilitate

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat într-un interviu acordat recent HotNews.ro că după reabilitarea celor 50 km de linie de tramvai, unde contractele pentru proiectare și execuție au fost scoase deja la licitație, acestea vor fi delimitate ca benzi unice și vor fi folosite și de autobuze.

”Vrem să extindem circulația autobuzelor pe linia de tramvai. Ca să mergi cu autobuzul pe linia de tramvai trebuie ca ea să fie reabilitată. Dacă ar merge acum, la cum arată linii de tramvai nereabilitate, și-ar nenoroci cauciucurile. Am scos în achiziție publică și o să finanțăm prin POR, 500 de milioane de euro, reabilitarea a 50 km de linie de tramvai. Sunt linii de tramvai care sunt vai de capul lor, de exemplu pe bd. Mihalache sau bd.Basarabiei. Asta va va însemna, pe de o parte, viteză pentru tramvaie, pe de altă parte va însemna linii unice pentru autobuze care au trasee comune”, a explicat Nicușor Dan.

Termenul de finalizare a investiției este de 18 luni din momentul în care contractele au fost semnate.

Contractul scos la licitație este împărțit în 15 loturi, și vizează proiectare, asistență tehnică și execuție pe următoarele tronsoane.

  • Lot 1 “Reabilitare sistem rutier pe Bdul Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan”, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere – valoare estimată -745.280.162,85 RON;
  • Lot 2 ”Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian”, lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă – valoare estimată 76.439.665,89 RON;
  • Lot 4 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii”, lungime traseu 6,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 273.681.486,62 RON;
  • Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 70.333.715,61 RON;
  • Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 217.728.452,45 RON;
  • Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 100.967.312,79 RON;
  • Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 26.549.075,13 RON;
  • Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – 29.887.989,58 RON;
  • Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica”, lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă – valoare estimată 48.106.467,12 RON;
  • Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 81.467.537,27 RON;
  • Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 113.469.201,03 RON;
  • Lot 13 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian”, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 27.168.647,55 RON;
  • Lot 14 “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 14.208.248,62 RON;
  • Lot 15 “Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac”, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 8.018.445,66 RON;
  • Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă” – valoare estimată 52.364.771,51 RON;

Separat va fi scoasă la licitație, pentru execuție, și linia de tramvai de pe bd. Barvu Văcărescu. Acolo proiectarea este deja făcută.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend