Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

STUDIU UN SFERT din angajații din România AR DEMISIONA dacă patronii i-ar obliga să se vaccineze

Publicat

in

Un studiu BestJobs relevă că 73% dintre angajaţi ar renunţa la noul job fără să anunţe angajatorul, dacă ar interveni situaţii cu care nu sunt de acord. Totodată, pentru un sfert, un motiv ar putea fi obligativitatea vaccinării. ”După ce 87% dintre candidaţi au declarat recent că li s-a întâmplat să meargă la interviuri care păreau promiţătoare, dar în urma cărora nu au mai primit niciun semn de la recrutor, platforma de recrutare BestJobs a vrut să descopere şi realitatea din cealaltă tabără, a celor care ar renunţa la un job început de curând fără să mai răspundă la telefon. Astfel, cel mai recent sondaj-fulger realizat de BestJobs scoate în evidenţă motivele pentru care angajaţii şi-ar supune noii angajatori fenomenului de „ghosting” la rândul lor”, a transmis, miercuri, BestJobs, într-un comunicat de presă.

Sursa citată precizează că 27% dintre respondenţi au spus că nu văd necesar un asemenea comportament şi consideră că plecarea trebuie anunţată indiferent de motivul care a dus la această decizie. În plus, tot aceştia consideră că ar fi imatur să nu anunţi, cu atât mai mult cu cât din discuţia cu angajatorul poate reieşi feedback valoros şi constructiv pentru ambele părţi. ”73% dintre candidaţi ar renunţa la noul job în perioada de probă fără să anunţe angajatorul, dacă întâmpină situaţii pe care le consideră neplăcute, deşi procesul de schimbare a jobului poate dura până la 6 săptămâni în cazul angajaţilor white collar şi chiar până la 6 luni în cazul angajaţilor din categoria gold collar, conform studiului realizat de D&D Research pentru BestJobs. Dintre aceştia, 27% consideră imorală impunerea vaccinării şi ar fi determinaţi să părăsească jobul fără păreri de rău. Chiar dacă proiectul de lege care prevede obligativitatea prezentării la locul de muncă a certificatului privind COVID-19 este momentan în dezbatere şi nu a fost încă luată o decizie, o bună parte dintre candidaţi îşi arată îngrijorarea cu privire la acest scenariu”, se mai arată în documentul citat.

La polul opus însă, doar 1% dintre respondenţi au spus că s-ar simţi îndreptăţiţi să renunţe la un job nou dacă descoperă despre colectiv că este majoritar împotriva vaccinării. În acelaşi timp, 54% dintre susţinătorii deciziei de a părăsi un job în perioada de probă fără a notifica angajatorul enumeră printre motivele care ar justifica un asemenea comportament lipsa de profesionalism a colegilor sau a superiorilor, neconcordanţa între condiţiile discutate în cadrul interviului şi realitatea din activitatea de zi cu zi, încălcarea condiţiilor obişnuite de muncă prin nerespectarea programului sau a gradului de dificultate a jobului, întârzierea plăţii salariului. Un alt motiv pentru care angajaţii ar renunţa la un job nou fără să mai privească în urmă ar fi dobândirea unei moşteniri sau câştigul la loterie, în unele cazuri chiar fără a juca un bilet, aşa cum declară plini de speranţe alţi 17% dintre candidaţii care au răspuns la sondajul realizat de BestJobs.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

[P] Tot ce trebuie să știi despre bujiile incandescente

Publicat

in

De

​Indiferent din ce perspectivă privești lucrurile, tehnologia mașinilor a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimele decenii. În timp ce unele dintre aceste progrese sunt imediat vizibile și apreciate, precum sunt geamurile electrice și sistemele de suspensie, altele, precum bujiile incandescente, sunt poziționate într-un loc mai ascuns. În realitate, aceste elemente ajung să fie uitate, ceea ce poate să atragă după sine diverse probleme de ordin tehnic. În ultimul timp, tehnologia bujiilor incandescente s-a îmbunătățit semnificativ, reușind astfel să ne bucurăm de un timp mult mai redus pentru pornirea mașinii – în special în diminețile reci. Rămâi alături de noi și descoperă tot ceea ce trebuie să știi despre bujiile incandescente, pe parcursul rândurilor următoare!

Cum îți dai seama că au apărut probleme la nivelul bujiilor incandescente? Foto: UNSPLASH

1. Ce reprezintă bujiile incandescente?

Pentru a înțelege modul în care funcționează mașina și de ce bujiile incandescente sunt atât de importante, este important să înțelegem utilitatea acestora. Pentru început, ceea ce trebuie să știi este că o bujie incandescentă reprezintă un element de încălzire care are un rol activ asupra combustibilului și a aerului în ceea ce privește arderea eficientă a combustibilului într-un motor diesel. Din punct de vedere tehnic, arderea combustibilului este cea care pornește motorul, astfel încât autoturismul să poată fi condus. Fiecare cilindru dispune de o bujie incandescentă, în special în camera de ardere, în cazul motoarelor cu injecție directă.

2. Cum îți dai seama că au apărut probleme la nivelul bujiilor incandescente?

În general, bujiile incandescente au o perioadă de viață destul de lungă, însă acestea se deteriorează treptat datorită uzurii. Astfel, fiecare șofer trebuie să aloce o atenție deosebită indiciilor cu privire la faptul că setul de bujii incandescente trebuie să fie înlocuit cu unul nou. Printre cel mai des întâlnite astfel de semne se numără:

● Indicatorul motorului de pe tabloul de bord s-a aprins

De cele mai multe ori, acest indicator este adesea primul indiciu cu privire la faptul că ceva nu este în regulă. Toate autoturismele care prezintă această lumină se recomandă să fie transportate la un atelier sau la un service auto specializat în vederea diagnosticării în cel mai scurt timp. O serie de defecțiuni pot face ca indicatorul să se aprindă, ceea ce înseamnă că, în anumite cazuri, acesta ar putea să nu fie principala cauză.

● Pornirea mașinii este grea

Un motor cu o pornire grea este cel mai comun indicator al faptului că bujiile incandescente sunt deteriorate. Atunci când afară este frig, dacă bujiile incandescente nu funcționează corect, camera de ardere poate să nu ajungă la temperatura potrivită, astfel încât combustibilul nu se aprinde, iar motorul nu reușește să pornească. În cazul în care problemele cu combustibilul sau cu bateria nu sunt prezente, este momentul ca și bujiile incandescente să fie verificate.

● Aplicarea greșită a motorului

Procesul de ardere în motoarele diesel necesită o viteză mare de compresie, alături de cantitatea corectă de combustibil care ajunge să fie injectat la momentul corespunzător. Acest lucru reușește să aprindă combustibilul, ceea ce duce la ardere. Ratele de aprindere pot fi generate de probleme legate de calitatea combustibilului, precum și de către compresie și injecție. De cele mai multe ori, căldura camerei de ardere este generată ca urmare a presiunii de compresie și a căldurii bujiilor incandescente. Potrivit specialiștilor, aceasta ar trebui să atingă o temperatură de cel puțin 232°C, astfel încât aprinderea să fie generată cu succes. Pe de altă parte, în cazul în care bujiile incandescente prezintă defecțiuni, camera motorul lui nu va reuși să ajungă la temperaturile necesare.

● Schimbări în mersul la relanți

În situația în care una sau mai multe bujii incandescente a ajuns să fie arse, prezintă urme de carbon sau sunt chiar deteriorate, motorul nu va fi la fel de ușor de pornit, dat fiind faptul că temperaturile scad. De aceea, acesta va merge la relanți și va genera un fum alb, timp de câteva minute, după ce autoturismul pornește. Pe de altă parte, recomandarea specialiștilor este să verificați sincronizarea injecției de combustibil, atunci când toate bujiile incandescente sunt arse la vârfuri.

Mulțumită tuturor acestor informații, îți va fi mult mai ușor să îți dai seama atunci când autoturismul tău are nevoie de ajutor în ceea ce privește bujiile incandescente. Chiar dacă anumite simptome sau semne pot fi confundate cu alte probleme, este bine ca, de la bun început, să reușești să elimini această posibilitate chiar de unul singur.

Surse de informații pentru articol:

https://www.autopieseonline24.ro/bujie-incandescenta

https://www.autogreen.ro/auto/cum-se-schimba-bujiile-incandescente/

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Marcel Ciolacu, despre schimbarea șefului Portului Constanța: Acolo era un dezastru! Ne-a prins nepregătiți

Publicat

in

De

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că mult discutata schimbare a șefului Portului Constanța nu a avut substrat politic, dar că atât el, cât și premierul au fost de mai multe ori la fața locului și au găsit ”un dezastru”. Mai mult, Ciolacu arată faptul că Portul Constanța nu era deloc pregătit pentru a primi un flux mare de mărfuri, așa cum s-a întâmplat după izbucnirea războiului din Ucraina.

”Eu nu am avut niciodată vreo discuție privind împărțirea Portului Constanța. Din ce știu acolo nu sunt posturi politice. Acolo a expirat un mandat și s-a efectuat o înlocuire.

Eu îmi aduc aminte că am fost de două ori cu ministrul Transporturilor în Portul Constanța, premierul a fost acolo, am fost cu toții și am văzut cu toții că ne-a prins nepregătiți situația din Ucraina. Era Portul Constanța vreo oglindă? Nu! Am găsit un dezastru acolo!”, a spus Marcel Ciolacu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend