Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Studiu Deloitte: producătorii de bunuri de consum au ca obiectiv creșterea veniturilor în 2022. Inflația, sincopele din aprovizionare și forța de muncă, principalele provocări

Publicat

in

​Majoritatea reprezentanților companiilor multinaționale care activează în industria bunurilor de larg consum (93%) și-au stabilit ca principal obiectiv, anul acesta, creșterea veniturilor comparativ cu anul anterior, ca urmare a deciziilor îndrăznețe adoptate în 2021, care acum dau rezultate, conform studiului Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook. Aceștia estimează însă și o serie de provocări generate de persistența dificultăților din lanțurile de aprovizionare, de tensiunile din piața muncii și de creșterea rapidă a costurilor de producție. Pe de altă parte, majoritatea respondenților consideră că 2022 va marca o bătălie pentru menținerea încrederii – 95% dintre aceștia spun că organizațiile care beneficiază de o încredere ridicată din partea consumatorilor sunt mai rezistente.

Conform studiului, cel puțin jumătate dintre companii se așteaptă la o creștere a marjelor operaționale anul acesta, în ciuda majorării costurilor. Totuși, provocările existente ar putea limita capacitatea industriei de a obține rezultatele așteptate. Nouă din zece participanți la studiu consideră că sincopele din lanțurile de aprovizionare reprezintă cea mai mare amenințare pentru creștere, iar șase din zece spun că deficitul de forță de muncă afectează deja perspectivele pentru acest an.

Studiul mai arată că 90% dintre companiile producătoare de bunuri de consum estimează că se vor confrunta cu majorări de costuri în 2022, pe fondul creșterii inflației, iar opt din zece spun că vor transfera parțial costurile suplimentare în prețuri. Însă doar jumătate (54%) cred că prețurile pot fi majorate fără a afecta cererea din partea consumatorilor, sugerând că unii dintre ei nu vor putea sau nu vor fi dispuși să plătească mai mult pentru aceleași produse.

„În prezent, inflația este un fenomen cu care se confruntă toate economiile lumii, inclusiv cea europeană, iar în industria bunurilor de consum, direct responsabilă pentru prețurile finale plătite de consumatori, fenomenul este cel mai vizibil. În România, companiile din domeniu beneficiază însă de o cerere ridicată din partea populației. Potrivit celor mai recente date ale BNR, ramurile producătoare de bunuri de consum, în special de uz curent, grevate mai puțin intens de criza componentelor, au înregistrat, în trimestrul trei al anului trecut, cele mai favorabile ritmuri de creștere. Pentru acest an, autoritățile estimează o evoluție pozitivă a consumului privat (+4,5%), aspect încurajator pentru industrie”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Pentru menținerea sau sporirea încrederii consumatorilor și a celorlalți colaboratori, companiile din domeniu intenționează să acționeze pe trei direcții – îmbunătățirea transparenței, intensificarea digitalizării și modernizarea relațiilor de muncă. În general, companiile simt că pierd încrederea consumatorilor atunci când nu sunt deschise și transparente (90%), când nu întrunesc așteptările cu privire la protecția mediului, implicare socială și guvernanță –ESG – (84%), când lipsa de personal afectează calitatea produselor (79%) sau când prețurile cresc nejustificat de mult (76%).

De altfel, nouă din zece respondenți spun că industria trebuie să facă eforturi mai mari pentru a păstra încrederea consumatorilor.

În final, studiul prezintă și cinci idei care au potențialul de a schimba industria în următorii zece ani. Acestea sunt intensificarea vânzărilor de bunuri digitale (mulți consideră conceptul metavers ca nefiind un loc, ci un moment în timp, în care consumatorii încep să prețuiască mai mult componentele vieții lor digitale, decât a celei fizice), automatizarea cumpărăturilor recurente (77% dintre participanții la studiu consideră că este o evoluție posibilă în următorii zece ani), digitalizarea ambientală (bunuri de uz casnic obișnuite activate de un pachet de servicii digitale, care ar putea lua viață în mediul automat atunci când consumatorii le folosesc), fabrica de proximitate, reapărută ca urmare a interesului pentru lanțurile de aprovizionare mai scurte, și viziunea post-consum, conform căreia consumatorii vor lua mai multe decizii de cumpărare bazate pe durabilitate, din considerente de mediu și/sau de protejare a resurselor ori din cauza prețurilor în creștere.

Studiul Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook a fost efectuat în rândul a 100 de companii multinaționale producătoare de alimente și băuturi, bunuri de uz casnic, îngrijire personală și îmbrăcăminte, cu venituri cumulate de peste un miliard de dolari.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 345.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesioniști.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

SuperLiga: FCSB – Chindia Târgovişte. În căutarea primului succes

Publicat

in

De

FCSB şi Chindia Târgovişte se întâlnesc, duminică, 14 august, pe Arena Naţională, de la ora 21:30, într-un meci contând pentru etapa a 5-a din SuperLiga, transmis în direct de Digi Sport 1, Prima Sport 1 şi Orange Sport 1.

Pontul zileiFoto: Profimedia

FCSB face furori în Europa, acolo unde tocmai s-a calificat în play-off-ul din Conference League, după o dublă victorie cu 1-0 în faţa celor de la Dunajska Streda (Slovacia), dar în SuperLiga ocupă un ruşinos loc 13, cu doar 3 puncte obţinute în 4 etape, toate ca urmare a unor rezultate de egalitate!

Gigi Becali a reacţionat rapid după ce l-a vândut pe Florin Tănase la Al Jazira Dubai (EAU), aducând cinci jucători cu banii încasaţi: Marco Dulca, Eduard Radaslavescu, David Miculescu, Radu Boboc şi Bogdan Rusu.

FCSB încă nu a câștigat în SuperLigă, dar Nicolae Dică speră să spargă gheață în duelul Chindia Târgoviște, penultima în clasament, cu doar două puncte acumulate după patru etape şi echipa cu a doua cea mai slabă apărare din campionat.

Chindia Târgovişte s-a salvat dramatic de la retrogradare în stagiunea trecută, după ce a trecut la loviturile de departajare de Concordia Chiajna, la baraj, dar pare a avea o misiune imposibilă în acest sezon, mai ales că în vară au plecat trei titulari exponenţiali, Paul Iacob, Daniel Florea şi Andrei Piţian, plus antrenorul Emil Săndoi, înlocuit cu Adrian Mihalcea, iar săptămâna trecută Marco Dulca a ajuns tocmai la adversara de astăzi, FCSB!

Dâmboviţenii au remizat acasă cu Hermannstadt şi în deplasare cu FC Farul Constanţa, la care se adaugă înfrângerile cu FC Botoşani (d) şi CFR Cluj (a), astfel că scaunul lui Adrian Mihalcea se clatină tot mai serios!

În ultimele 10 meciuri directe, FCSB (inclusiv perioada în care se numea Steaua) s-a impus de 9 ori, iar o partidă s-a încheiat la egalitate.

În sezonul trecut, FCSB a câştigat ambele întâlniri cu Chindia Târgovişte, 1-0 (d) şi 3-2 (a).

În actualul campionat, cele două echipe încă nu au câștigat vreun meci, dar presiunea mai mare este pe cei de la FCSB, care speră să oprească seria de titluri a lui CFR Cluj.

Superbet oferă cota 2,25 pentru ca FCSB să înscrie în fiecare din cele două reprize ale meciului cu Chindia Târgovişte.

SuperLiga: FCSB vs Chindia Târgovişte Cotă
FCSB înscrie în fiecare din cele două reprize 2.25

* cotă valabilă la ora publicării acestui articol

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Premier League: Chelsea vs. Tottenham. Tuchel – Conte, duelul pentru supremaţia Londrei

Publicat

in

De

Chelsea – Tottenham, meci contând pentru etapa a 2-a din Premier League, se joacă, duminică, 14 august, pe „Stamford Bridge”, de la ora 18:30, în direct la Digi Sport 2 şi Prima Sport 2.

Pontul zileiFoto: Profimedia

Primul derby-ul al noului sezon din Premier League va avea loc în etapa a 2-a, între Chelsea şi Tottenham, două echipe care luptă pentru supremaţie în Londra.

Chelsea a început campionatul cu o victorie (1-0) decisă de penalty-ul transformat de Jorginho în prelungirile primei reprize ale deplasării de la Everton, în timp ce Tottenham a avut parte de un debut mult mai spectaculos, 4-1 acasă cu Southampton, goluri marcate de Sessegnon, Dier, Salisu (autogol) și Kulusevski, după ce „sfinţii” deschiseseră scorul!

Chelsea a fost preluată de la Roman Abramovici de un consorțiu american patronat de Todd Boehly, miliardarul care mai deține echipele LA Lakers (baschet, NBA) și LA Dodgers (baseball, MLB), şi speră la un sezon în care să câștige cât mai multe trofee, principala țintă fiind Premier League.

Thomas Tuchel, managerul „albaştrilor”, i-a adus în vară pe Raheem Sterling, de la Manchester City, pentru 56 de milioane de euro, şi pe Kalidou Koulibaly, de la Napoli, pentru 38 de milioane de euro, pentru a umple golurile lăsat de plecarea lui Antonio Rudiger (Real Madrid), Romelu Lukaku (Inter, împrumut) și Andreas Christensen (FC Barcelona).

Tottenham a prins stagiunea trecută un loc de Champions League, iar peste vară trupa lui Antonio Conte s-a întărit cu Richarlison, de la Everton, Yves Bissouma, de la Brighton, Ivan Perisic, de la Inter, şi Clement Lenglet, de la FC Barcelona.

În ultimele 10 meciuri directe, Chelsea s-a impus de 7 ori, Tottenham a câştigat două partide, iar o întâlnire s-a încheiat la egalitate.

Tottenham a reușit să câștige o singură dată pe „Stamford Bridge” în Premier League: din 30 de partide care au avut loc pe terenul „albaștrilor” în această competiție, gazdele au câștigat 19, iar 10 s-au încheiat la egalitate.

În sezonul trecut, Chelsea a câştigat ambele dueluri cu Tottenham, 1-0 (d) şi 2-0 (a).

Superbet oferă cota 1,38 pentru o victorie a lui Chelsea sau un egal în meciul cu Tottenham.

Premier League: Chelsea vs Tottenham Cotă
Victorie Chelsea sau egal 1,38

* cotă valabilă la ora publicării acestui articol

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend