Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

Studiu Deloitte: cheltuielile de sărbători revin pe creștere în 2021, dar 68% dintre consumatori se așteaptă la scumpiri în acest sezon

Publicat

in

Cheltuielile de sărbători revin pe creștere anul acesta, cu un avans de 5% comparativ cu 2020, după un declin de 7% anul trecut, dar 68% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari față de sezonul precedent, potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021. La rândul lor, o treime dintre comercianții participanți la studiu mizează pe o creștere de două cifre a comenzilor de sărbători, în timp ce 43% estimează majorări sub 10%.

Conform studiului, anul acesta sumele alocate cheltuielilor de sărbători se vor ridica, în medie, la 1.463 de dolari de persoană, în creștere de la 1.387 de dolari în 2020, evoluție bazată în mare parte pe comportamentul persoanelor cu venituri ridicate. În același timp, 73% dintre comercianți mizează pe cheltuieli mai mari sau mult mai mari în acest sezon.

Pe de altă parte, 39% dintre consumatori pun suplimentarea sumelor pentru cheltuielile de sărbători pe seama creșterii prețurilor. Dintre cei care spun că vor cheltui mai puțin anul acesta, 50% dau vina pe scumpirea alimentelor. Totodată, jumătate dintre comercianții participanți la studiu admit că produsele vor fi mai scumpe anul acesta, iar promoțiile nu vor fi atât de ample încât să anuleze avansul prețurilor.

În schimb, 78% dintre participanți afirmă că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a îmbunătățit față de anul trecut, iar 67% estimează că ritmul economiei va accelera în 2022 sau se va menține la același nivel ca în 2021.

„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor. Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Temperarea temerilor cu privire la riscul de îmbolnăvire îi motivează pe unii consumatori să iasă mai mult pentru cumpărături sau în alte scopuri. Procentul celor care evită ieșirile a scăzut la 40%, de la 51% în 2020, aspect care a determinat creșterea cheltuielilor destinate diverselor activități cu 15%.

Totuși, anumite tendințe accentuate în timpul pandemiei se mențin. Interacțiunea cu platformele digitale rămâne ridicată – peste 60% din cheltuieli vor fi realizate online anul acesta. În același timp, 40% dintre comercianți estimează o creștere de două cifre a vânzărilor realizate prin intermediul canalului digital.

Pentru 60% dintre consumatori, principalul criteriu în alegerea unui comerciant este reprezentat de amploarea reducerilor acordate, dar creșterea prețurilor și scăderea numărului de promoții ar putea să diminueze impactul ofertelor, arată studiul. Mai mult de jumătate dintre comercianți (57%) estimează că activitatea promoțională va rămâne constantă sau se va reduce în acest an față de 2020.

Studiul Deloitte 2021 Holiday Retail Survey a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 30 de directori din companii de retail care au, în proporție de 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Real Madrid, detronată – Lista celor mai valoroase cluburi din lume, conform Forbes

Publicat

in

De

Red. Sport • HotNews.ro

Real Madrid nu mai este cel mai valoros club din lume, formația de pe Santiago Bernabeu fiind detronată de FC Barcelona, marea rivală, conform Forbes.

Santiago Bernabeu la partida Real Madrid – Manchester City din Liga CampionilorFoto: Real Madrid / Twitter

Barcelona a întrerupt dominația celor de la Manchester United și Real Madrid

În ultimii 16 ani, ierarhia a fost monopolizată de Manchester United (de 11 ori prima) și de Real Madrid (de patru ori).

În acest moment, Barcelona a fost evaluată la 4.76 miliarde de dolari, în timp ce Real Madrid „doar” la 4.75 miliarde de dolari, relatează Mundo Deportivo.

Clasamentul celor mai valoaroase 20 de cluburi din lume

Pe podiumul ierarhiei celor mai valoroase cluburi din lume se află FC Barcelona (1), Real Madrid (2) și Bayern Munchen (3).

1. FC Barcelona: 4,760 miliarde de dolari

2. Real Madrid – 4,750

3. Bayern Munchen – 4,215

4. Manchester United – 4,200

5. Liverpool – 4,100

6. Manchester City – 4,000

7. Chelsea – 3,200

8. Arsenal – 2,800

9. Paris Saint-Germain – 2,500

10. Tottenham Hotspur – 2,300

11. Juventus – 1,950

12. Borussia Dortmund – 1,900

13. Atletico Madrid – 1,000

14. Inter Milano – 0,743

15. Everton – 0,658

16. AC Milan – 0,559

17. AS Roma – 0,548

18. West Ham United – 0,508

19. Leicester City – 0,455

20. Ajax – 0,413.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Gimnast rus, interzis timp de un an în competiții – A purtat litera Z pe echipamentul sportiv

Publicat

in

De

Un gimnast rus a fost interzis timp de un an pentru că a purtat un simbol asociat cu sprijinul pentru invazia Ucrainei în timp ce se afla pe podiumul de premiere.

Ivan Kuliak a afișat o literă „Z” pe maiou în timp ce primea medalia de bronz pentru o probă din Qatar, în martie. La ceremonie, el a stat alături de câștigătorul medaliei de aur, un ucrainean.

Z-ul este pictat pe tancurile și vehiculele rusești din Ucraina și este purtat de rușii pro-război, inclusiv de politicieni.

Fundația de etică a gimnasticii a constatat că tânărul de 20 de ani a încălcat regulile organismului de conducere al sportului.

De asemenea, Kuliak trebuie să returneze medalia și premiul în bani, dar poate face apel la decizie.

Vezi și: Gimnastul rus Ivan Kuliak care a purtat simbolul Z, la Cupa Mondială, își explică gestul: Am vrut doar să arăt de unde sunt, atâta tot .

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend