Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

STUDIU | 3 din 5 IMM-uri nu investesc în strategia financiară

Avatar

Publicat

in

DATE oferite despre IMM prin studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”:

67% dintre respondenți doresc recomandări de optimizare a afacerii și sunt deficitari –

Publicitate

antreprenorii vor “mai mult decât contabilitate” ;

31% dintre antreprenorii participanți consideră raportarea financiară doar importantă – antreprenorii sunt deficitari la raportarea financiară pentru management și recomandări optimizare business;

antreprenorii transferă așteptările din zona financiară către contabil; în acest context contabilul nu mai poate să livreze servicii simple, de contabilitate. Antreprenorii nu știu ce înseamnă strategia financiară și forța acestui “instrument” corect și agil implementat în business, care dă structură, control și eliberează resurse de timp la antreprenor, prin delegare.

Citește și: Ludovic Orban ANUNȚĂ o nouă OUG: ‘Modificări care NU pot să afecteze drepturile și libertățile românilor’

Ioana Arsenie, consultant în strategie financiară și de management a realizat un studiu denumit „Raportarea Financiară la Antreprenori”, din dorința de a afla care este relația antreprenorului român cu departamentul financiar-contabil (intern sau extern) și care sunt așteptările sale în materie de managementul banilor.

Studiul a fost distribuit și prin Patronatul Investitorilor Autohtoni PIAROM și a fost elaborat pe un eșantion de 573 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 500.000 de euro și 2 – 3 milioane de euro din orașe precum București, Cluj-Napoca și Sibiu, din sectoare ca producție (automotive, uniforme, tricotaje, fashion), comerț, servicii și consultanță (fonduri europene, logistică, traduceri, asigurări, medical spa, publicitate). Studiul a fost lansat în luna septembrie 2019 iar perioada de colectare a răspunsurilor s-a încheiat în luna decembrie și este independent de perioada pandemiei, contextul de confuzie la antreprenor privind relația cu departamentul financiar-contabil este unul continuu, fără influențe externe.

„Antreprenorul român are nevoie de un partener de business. Competențele contabile sunt insuficiente daca nu sunt însoțite de competențe financiare și de strategie de business. Antreprenorii știu că demersul de optimizare a afacerii trebuie să vină și din analiză, din cifre”, spune Ioana Arsenie, consultant în strategie financiară și inițiatoarea studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”.

Departamentul financiar joacă un rol strategic pentru evoluția și dezvoltarea unei companii, cu implicare directă în activitățile operaționale pentru a le eficientiza, este un element important în cadrul proceselor de transformare organizațională și un punct de legătură între obiectivele strategice și obiectivele financiare ale companiei.

Principalele concluzii ale studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”

Câte IMM-uri au un buget definit pentru anul în curs?

Antreprenorii români se gândesc la finalitate, procesele de optimizare și de creștere, fără să înțeleagă necesitatea de a parcurge etapele intermediare, astfel doar 31% dintre cei intervievați declară că au un buget definit pentru anul în curs.

Ce ar trebui să facă un contabil pentru micul întreprinzător român?

Pentru antreprenorul român, printre principalele atribuții ale contabilului său (intern sau extern) se numără următoarele sarcini:

37% spun că acesta trebuie să țină o evidență contabilă corectă;

22% declară că vor să aibă un contabil care să facă recomandări de optimizare a afacerii;

pentru 20% e important ca un contabil să mențină o corectitudine a taxelor și a declarațiilor fiscale;

doar 13,6% consideră că un contabil ar trebui să facă raportare financiară pentru management;

4% spun că este important să aibă un contabil cu abilități de comunicare;

pentru 3,4% este importantă proactivitatea contabilului.

La întrebarea care sunt aspectele financiare unde considerați că aveți nevoie de ajutor, antreprenorii români au răspuns astfel:

67% au nevoie de recomandări de optimizare a afacerii;

31% au nevoie de raportare financiară pentru management;

66% merg către: proactivitate (36%), comunicare cu contabilul (18%), corectitudinea taxelor și a declarațiilor fiscale (5,7%) și corectitudinea evidenței contabile (5,7%).

În ceea ce privește exercițiul de a întocmi și utiliza bugetului firmei, antreprenorii care au participat la studiu, declară:

53% nu au un buget implementat;

31% au un buget implementat;

14% consideră că definirea unui buget în firmă este o prioritate;

2% nu consideră important și necesar implementarea unui buget anual în firmă.

În ceea ce privește organizarea departamentului financiar-contabil, IMM-urile se prezintă astfel:

87% dintre antreprenorii intervievați au un departament financiar-contabil extern;

8% au un departament financiar-contabil intern;

5% au un departament financiar-contabil intern dar colaborează și cu consultanți externi pentru review-uri periodice.

„Prin lansarea acestui studiu, mi-am propus să conștientizez mai bine nevoile în zona de suport pentru creșterea afacerii ale antreprenorului român și care sunt aspectele de îmbunătățit în ceea ce livrează departamentul financiar-contabil. Mă interesează, în special unde se blochează în procesul de creștere micul întreprinzător și ceea ce își dorește în strategia financiară. Mă uit la ce așteptări au antreprenorii de la un contabil sau departament financiar, care încearcă prin mijloace proprii să depășească cifra de afaceri, mai mult de 100.000 Euro sau să ajungă la primul milion de euro”, adaugă Ioana Arsenie.

Din „Raportarea Financiară la Antreprenori”, reiese foarte clar că antreprenorii înțeleg importanța deciziilor analitice, însă, din lipsa rapoartelor orientate către business și nu contabil-fiscal, aceștia merg pe intuiție.

Este important să integrăm strategia financiară între strategie și contabilitate, aceasta fiind pârghia de execuție și recalibrare a strategiei și măsurare a performanței operaționale, în mod dinamic, agil, însă imposibil de realizat doar prin contabilitate.

Despre Ioana Arsenie, strateg financiar – fondator Trusted Advisor

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Sindicaliștii din silvicultură, scrisoare către Iohannis: Să stopeze un tun de miliarde de euro pe seama pădurilor statului

Avatar

Publicat

in

De

Federația Sindicatelor Silva a solicitat miercuri, 5 august, Președintelui României, Klaus Iohannis, și Avocatului Poporului, Renate Weber, să atace la Curtea Constituțională Proiectul de Lege PL-x nr. 188/2020 privind unele măsuri pentru deblocarea procesului de restituire a terenurilor către foştii proprietari, adoptat de Camera Deputaților în data de 28 iulie2020 şi trimis spre promulgare luni, 3 august 2020.

„Dacă luăm ca referință doar Raportul Ministerului Apelor și Pădurilor privind starea pădurilor României în anul 2017,  prin legifererea acestui proiect de lege, Statul Român va pierde cel puțin 142.722 hectare terenuri forestiere, ceea ce reprezintă circa 5% din pădurile  pe care încă le mai deține, la un calcul simplu rezultând o pierdere de circa 2,6 miliarde de euro, raportată doar la valoarea lemnului de pe această suprafață.

Publicitate

Mai mult, prin retrocedarea acestor suprafețe de păduri,  vor fi desființate după evaluările noastre cel puțin 20 de ocoale silvice de stat și vor fi disponibilizați circa 1.000 de salariați.

Cu siguranță însă, suprafața care va fi ”smulsă” din patrimoniul public al statului va fi mult mai mare odată deschisă ”Cutia Pandorei” prin această lege, iar efectele asupra administrației pădurilor statului vor fi semnificative (după unele evaluări, suprafața afectată poate depăși chiar 1 milion de hectare)”, se arată într-un comunicat al Federației Sindicatelor din Silvicultură Silva.

Proiectul de lege trimis spre promulgare conține prevederi controversate, precum posibilitatea restituirii terenurilor forestiere pe alte amplasamente, chiar dacă pădurile respective s-au aflat în proprietatea statului înainte de anul 1948, sau introducerea noțiunii de ”fond forestier proprietate privată a statului” pentru a crea posibilitatea retrocedării pădurilor aparținând statului.

Federaţia Sindicatelor din Silvicultură Silva apreciază că iniţiativa legislativă încalcă prevederile Constituţiei României, respectiv art. 135 alin. (2) lit. b) şi lit. d)-e), care reglementează principiile pe care Statul Român trebuie să le asigure în cadrul economiei de piaţă, art. 136 alin. (2) care garantează şi ocroteşte proprietatea publică, alin. (4) care statuează caracterul inalienabil al bunurilor proprietate publică, precum și dispozițiile art. 34 din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic (”terenurile forestiere proprietate publică a statului nu fac obiectul constituirii dreptului de proprietate sau al vreunui dezmembrământ al acestuia”).

De asemenea, Federația Sindicatelor Silva consideră că iniţiativa legislativă nu se fundamentează pe o analiză socio-economică, cu atât mai puţin pe o analiză privind afectarea mediului înconjurător, care să rezolve sau cel puţin să propună soluţii pentru aspectele sesizate în trecut şi de către Curtea de Conturi în Raportul de audit privind ”Situația patrimonială a fondului forestier din România, în perioada 1990-2012” şi nici nu evaluează impactul pe care legea, odată adoptată, îl va produce, având în vedere complexitatea şi amploarea procesului de restituire a imobilelor preluate în mod abuziv de regimul comunist, astfel cum prevede Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă.

„Reamintim că din totalul de 6,56 milioane de hectare păduri la nivel național, au fost validate pentru reconstituirea dreptului de proprietate peste 3,3 milioane de hectare, din acestea circa 212 mii hectare păduri proprietate privată neavând nici în prezent servicii de pază asigurate, fiind expuse unui risc iminent  de a cădea pradă tăierilor ilegale.

Urmare aplicării succesive a legilor de retrocedare începând din anul 1991, s-a ajuns astăzi ca statul să mai dețină în proprietate doar 48 % din suprafața de păduri a României.

Pentru toate aceste motive şi altele detaliate în cele două solicitări înaintate către autorităţi, Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva apreciază că se impune intervenţia Preşedintelui României şi a Avocatului Poporului pentru sesizarea Curții Constituționale a României, anterior promulgării legii”, se mai arată în comunicat.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

SURPRIZA generată de pandemie pe piața muncii: aproape 40% din români își caută NOI locuri de muncă

Avatar

Publicat

in

De

Pandemia de coronavirus a schimbat părerea românilor privind locurile lor de muncă. Oamenii au aplicat tot mai mult pentru joburi noi în iulie, numărul CV-urilor depuse crescând cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut și cu peste 20% față de luna iunie a acestui an, conform BestJobs.

Schimbările ultimelor luni au pus o amprentă puternică pe piața muncii, interesul angajaților în ceea ce privește căutarea unui loc de muncă a crescut de la o lună la alta, inclusiv în rândul specialiștilor care au fost până acum mai puțin activi în căutarea unui nou loc de muncă, conform Mediafax.

Publicitate

Citește și; ‘EROII’ din prima linie: bolnavă de cancer, LĂSATĂ SĂ MOARĂ pentru că era infectată cu coronavirus

Astfel, în luna iulie, angajații din domeniul IT au fost printre cei mai activi în căutarea unui nou job, cu un volum de peste 20.000 de căutări, dublu față de media lunilor anterioare. Contabilii și inginerii au fost și ei foarte activi în căutarea unui loc de muncă în luna iulie, cu un volum total de peste 50.000 de căutări.

Ofertele pentru joburi la distanță au continuat să fie la mare căutare și după ieșirea din starea de urgență, pe fondul interesului mare al angajaților de a lucra în continuare de acasă. Astfel, pe parcursul ultimelor trei luni au fost înregistrate, în medie, lunar, peste 20.000 de căutări pentru astfel de joburi, în timp ce domeniul poate cel mai solicitant în contextul actualei crize (medical & pharma) a înregistat o scădere de până la 25% a interesului candidaților pentru joburile din acest domeniu în luna iulie, comparativ cu luna anterioară.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend