Conecteaza-te cu noi

AUTO

SPECTACULOS ! Renault lanseaza EZ-GO, primul vehicul-robot electric UITE CUM ARATA

Avatar

Publicat

in

– Premiera mondială a conceptului Renault EZ-GO, un vehicul-robot electric conceput special pentru transportul public sau privat în oraș.

– Renault își lărgește gama de motorizări și prezintă un nou motor pe benzină, 1.3 Energy TCe pentru Renault Captur, și un nou motor R110 pentru ZOE 2018, cel mai vândut model electric in Europa.

– Talisman în versiunea sa exclusivă S-Edition este mai rafinat și oferă un nou motor pe benzină de 1,8 TCe 225

Salonul Auto de la Geneva, 6 martie 2018 – Renault sărbătorește 120 de ani în serviciul clienților săi şi prezintă un concept de vehicul – robot dedicat mobilității la cerere, al cărui design aparte se integrează perfect în mediul urban. Obiectivul care stă în spatele proiectului este de a promova noi modalități dedicate deplasării în jurul orașelor aglomerate.

Renault EZ-GO, primul vehicul robot din lume conceput pentru o mobilitate urbană de tip carsharing

Renault EZ-GO este primul concept vehicul-robot, electric şi autonom, de tip carsharing, care permite utilizatorilor să se deplaseze dintr-o locație precisă, o stație sau dintr-un punct localizat prin aplicație. Potrivit Renault, crearea unor astfel de servicii, legate de infrastructurile urbane, de analizele de date sau asocierea cu senzori inteligenți, vor juca un rol-cheie în succesul soluțiilor de mobilitate şi al orașelor inteligente de mâine. EZ-GO este atât un serviciu, cât și un vehicul-robot conceput pentru a fi utilizat atât de companii, cât și de persoane private. Aceasta reprezintă o alternativă pentru autoturisme și transport public, cum ar fi metroul sau autobuzul.

“Serviciile de mobilitate la cerere și de tip carsharing reprezintă o oportunitate importantă pentru Renault, în special în zona urbană. Multe orașe au o populație îmbătrânită sau foarte tânără şi sunt în căutarea unor noi soluții de mobilitate”, declară Thierry Bolloré, Director General Adjunct al Grupului Renault. “Am început deja să dezvoltăm acest tip de servicii. Datorită expertizei noastre în domeniul vehiculelor private și vehiculelor utilitare ușoare, credem că Groupe Renault este bine poziționat pentru a investi în piață de mobilitate electrică, autonomă și conectată. Noul nostru concept de mașină oferă o privire asupra viitorului.”

Disponibil la cerere, prin intermediul aplicațiilor sau al stațiilor fixe răspândite în oraș, acest robot combină flexibilitatea și confortul mașinilor personale cu eficiența și siguranța transportului public, lucru care permite pasagerilor să nu își mai facă griji cu privire la drum.

Datorită design-ului său inovator, vehiculul extinde la maxim vizibilitatea senzorilor în sistemul său autonom și permite lumina naturală să intre prin acoperișului panoramic de sticlă. Înălțimea restrânsă a acestui vehicul robot nu limitează vederea pietonilor. Odată conectat la stația sa, vehiculul oferă o platformă largă echipată cu o rampă pentru a permite atât utilizatorilor de scaune rulante, cât persoanelor valide, să urce cu ușurință. Caracteristicile EZ-GO răspund direcției strategice “Easy Life” a mărcii Renault, care se bazează pe simplitate.

“Am conceput EZ-GO ca simbol al orașului. Acest model electric şi autonom explorează beneficiile mobilității de tip carsharing pentru publicul larg.”, spune Laurens van den Acker, Directorul de Design, Renault Group. “Elegant și adaptat mediului urban, vehiculul oferă vizibilitate de neegalat la 360 de grade spre oraș, un spațiu prietenos și plăcut pentru relaxare.”

Renault EZ-GO este echipat cu o capacitate de conducere autonomă de nivel 4, ceea ce înseamnă că este capabil să păstreze distanța față de vehiculul din față, să rămână pe o bandă de circulație sau să o schimbe și să se întoarcă într-o intersecție. De asemenea, poate să evite în siguranță cazuri de incidente excepționale din apropiere, în mod independent sau prin conexiunea cu centrul său de control. Renault EZ-GO promovează în mod activ siguranța pasagerilor datorită vitezei maxime de 50 km/h. În plus, ușa largă frontală permite trecerea și oprirea autovehiculului în siguranță și departe de trafic, cu o lumină la sol indicând locul unde se va deschide platforma.

Tehnologia inovatoare Renault 4CONTROL cu patru roți directoare a fost, de asemenea, integrată în vehicul pentru a promova agilitatea și precizia.

Conceptul EZ-GO propune o viziune a robotului de mâine. Ambiția Grupului este de a comercializa noi soluții de mobilitate care includ carsharing, vehicule roboți și servicii de mobilitate la cerere. În acest scop, va continua să dezvolte si alte inovații prin intermediul parteneriatelor sale cu alte companii private și cu sectorul public, profitând în același timp de resursele de cercetare și dezvoltare ale Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

ZOE versiunea 2018 şi noul său motor R110

Versiunea 2018 a modelului ZOE, cel mai bine vândut vehicul electric din Europa, inaugurează un nou motor 100% electric de 80 kW. R110 dezvoltă 12 kW suplimentari și păstrează aceeași masă a predecesorul său, R90. Clientul se bucură de o capacitate mai mare de accelerare pe șosea și pe autostradă, cu un câștig de aproape 2 secunde la 80-120 km / h. Această îmbunătățire semnificativă a reprizelor conferă un plus de confort la viteze mai mari. Ca evoluție a motorului R90, R110 păstrează performanța excelentă în ceea ce privește eficiența energetică și dinamismul la viteză redusă, prin livrarea unui cuplu maxim de 225 Nm.

R110, primul motor electric Renault în curs de omologare conform protocolului WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – protocolul care înlocuiește sistemul de omologare NEDC), va avea cinci versiuni (44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW și 80 kW) și va fi disponibil pe următoarele modele: Kangoo Z.E., Master Z.E. și ZOE pentru Renault și Smart Electric Drive pentru Daimler.

Această versiune a modelului oferă, de asemenea, compatibilitate cu Android Auto, pentru o conectivitate mai bun si o nouă culoare exclusivă “Violet Blueberry” – violet închis metalizat.

Noul motor va intra în game din Romania în al doilea semestru al anului.

Noul motor benzina 1.3 TCe

Renault lansează un nou motor pe benzină de 1,3 TCe care va fi disponibil pe modelul Captur. Motorizarea este de generație nouă şi este dezvoltată în comun de Alianță și partenerul său Daimler. Această nouă versiune îndeplinește cele mai înalte standarde de calitate ale ambilor parteneri și propune o putere mai mare decât motorul anterior TCe, un cuplu mai mare (în special la viteze reduse), o reducere a emisiilor de CO2 și a consumului.

Talisman S-Edition

Renault Talisman își extinde gama cu S-Edition, o versiune exclusivă, mai rafinată, care introduce noul motor pe benzina de 1.8 TCe 225 CP (165 kW) care dezvoltă un cuplu de 300 Nm şi este asociat cu o cutie de viteze EDC cu 7 trepte. Acest model este echipat cu un interior sportiv, tapițerie neagră cu accente si cusături roșii, oferind același confort. De asemenea, încorporează în versiunea standard sistemul 4-Control, amortizare pilotată, jante noi din aliaj de 19 ”.

“Cu S-Edition, Talisman propune un plus de sportivitate gamei, lucru deja așteptat de clienții noștri. Odată cu sosirea noului motor 1,8 TCe 225 CP, acest model combină puterea cu rafinamentul pentru o plăcere mai mare de a conduce”, explică Sandra Gomez, Director Program, segmentul D.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

GALERIE FOTO – DACIA PREZINTĂ NOILE LOGAN, SANDERO ȘI SANDERO STEPWAY

Avatar

Publicat

in

De

  • A treia generație a modelelor de succes propune un design nou, o platformă și echipamente noi
  • Un stil mai atrăgător și mai contemporan
  • O motorizare ECO-G eficientă și economică și cele mai noi motorizări pe benzină


Cu cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia reînnoiește simultan trei din modelele sale emblematice și redefinește automobilul practic și contemporan, care se adresează nevoilor reale ale clienților, la prețul corect.
Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.

Noul Sandero beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.
Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

O NOUĂ EXPERIENȚĂ LA BORD

Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.

În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.

ECHIPAMENTE MODERNE PENTRU MAI MULTĂ SIGURANȚĂ

Datorită platformei modulare CMF, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.

UN PLUS DE EFICIENȚĂ ȘI MAI MULTĂ PLĂCERE LA VOLAN

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică. În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

AUTO

Stații de încărcare pentru mașini electrice – Combustibilul viitorului

Avatar

Publicat

in

Înainte de a cumpăra o mașină electrică, un potențial proprietar ar trebui să se familiarizeze cu o serie de caracteristici – capacitatea bateriei, rezerva de putere și principalele tipuri de stații de încărcare pentru mașini electrice și conectori pentru încărcător. Stația de încărcare pentru mașini electrice este cel mai important factor care poate influența decizia de a cumpăra o mașină electrică sau poate provoca un refuz de a o cumpăra. Acest lucru se aplică și românilor, care se confruntă adesea atât cu lipsa infrastructurii pentru stațiile electrice din afara orașelor, cât și cu compatibilitatea tehnologiilor de recuperare a bateriei. Uneori, un adaptor ajută la rezolvarea problemei – dar este mai bine să cumperi o mașină, ai cărei conectori sunt compatibili cu stațiile de încărcare.

Tipuri de stații de încărcare

Standardul de încărcare este la fel de important ca dimensiunea cabinei și specificațiile tehnice. Mai mult, este relativ ușor să alegi parametrii, cunoscându-ți în avans preferințele și capacitățile financiare. Având standardele stațiilor de încărcare potrivite pentru mașini electrice, totul este mult mai ușor. Mașinile electrice de la diferiți producători sunt echipate cu propriile opțiuni de conectare. Și nu este necesar ca o benzinărie întâlnită pe drum să fie echipată cu un tip adecvat de dispozitiv. Benzinăriile care sunt dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice sunt marcate cu un însemn, însă stațiile de încărcare pentru acasă sunt cele mai potrivite, deoarece îți oferă posibilitatea de a încărca bacteria mașinii mult mai ușor și mai simplu, și în plus ori de câte ori ai nevoie.

Clasificare europeană

În Europa, poți găsi stații de încărcare pentru mașini electrice, care sunt împărțite în 4 tipuri, nu după nivel, ci după modul:

Modul 1. Cea mai mică stație care poate fi alimentată de la o sursă de alimentare de uz casnic. Timpul pentru reîncărcare a unei mașini electrice cu acest tip de dispozitiv este de până la 10-12 ore. Corespunde tipului american de nivel 1 și aproape că niciodată nu este folosită pentru vehiculele electrice moderne.

Modul 2. Stație de încărcare standard AC, care este utilizată atât acasă, cât și la stațiile electrice. Sunt potrivite pentru aproape orice tip de vehicul electric, cu o priză tradițională și un sistem de protecție în interiorul cablului. Timpul de încărcare pentru o mașină electrică standard este de până la 8 ore.

Modul 3. Cel mai puternic mod pentru stațiile de încărcare AC. Compatibile cu conectorii de tip 1 pentru circuite monofazate și de tip 2 pentru circuite trifazate. Timpul de încărcare poate varia de la câteva minute până la 3-4 ore.

Modul 4. Încărcare de mare viteză, utilizând nu curent alternativ, ci curent continuu. Timpul de recuperare a capacității bateriei unei mașini electrice medii este de o jumătate de oră, cu o încărcare de până la 80%.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend