Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Sorin Cîmpeanu pune cruce notelor la școală: Aș vrea să ne concentrăm pe calitate, pe competențele care sunt utile copiilor în viața activă

Publicat

in

Sorin Cîmpeanu (PNL), ministrul Educației, consideră că notele și-au pierdut foarte mult din relevanță, prin urmare ponderea lor ar trebui redusă. Ministrul a deplâns faptul că s-a ajuns la o adevărată vânătoare de note și a subliniat că ar trebui pus un accent mai mare pe competențe.

„Învățământul să fie cu adevărat centrat pe elev, iar evaluarea să se facă la nivel de competențe, și nu de cunoștințe.

Cunoștințele sunt doar o parte din ce e definit la nivel de competență. Pe lângă cunoștințe, avem nevoie de abilități și de atitudini. Ele se evaluează mult mai greu, mai dificil într-un sistem numeric, celebrele note.

Și atunci aș vrea să micșorăm această pondere a notelor din procesul de pregătire, să ne concentrăm pe calitate, proces, competențele care sunt utile copiilor în viața activă.

Nu înlocuim notele, dar micșorăm ponderea pe care ele o au.

Am ajuns să dă note copiilor de 5 ani. Am ajuns să notăm orice cu orice…

De asta am introdus acum deja evaluările standardizate, care nu se finalizează cu note, nu generează ierarhizări sau clasificări. Sunt rapoarte narative, desriptice, care sunt puse la dispoziția profesorului, care-și poate construi un plan de învățare individualizat, care sunt puse la dispoziția părinților, așa încât ei să poată avea un raport descriptiv, nu o notă care a devenit tot mai irelevantă, care a devenit un obiectiv… goana după note…

E un obiectiv pentru mulți copii, care n-au o vină prea mare. Mai degrabă au vină părinții care-și obligă copiii neapărat toți să aibă 9 și 10. Nu se poate așa ceva, nu toți copiii sunt de 9 sau 10.

Nota nu trebuie să fie un obiectiv, ci competența”, a declarat Sorin Cîmpeanu, pentru B1 TV.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Tenis de masă: Echipa masculină a României a pierdut în faţa Ungariei la Mondialele de la Chengdu

Publicat

in

De

Echipa masculină a României a fost învinsă de Ungaria cu scorul de 3-2, sâmbătă, în primul său meci din Grupa a 3-a a Campionatelor Mondiale de tenis de masă pe echipe de la Chengdu (China).

Ovidiu Ionescu a adus ambele puncte ale tricolorilor, 3-1 (11-5, 11-8, 7-11, 11-4) cu Bence Majoros şi 3-1 (7-11, 11-2, 11-8, 11-8) cu Adam Szudi, conform Agerpres.

Hunor Szocs a pierdut ambele partide susţinute, 2-3 (11-9, 11-9, 11-13, 6-11, 4-11) cu Adam Szudi şi 0-3 (8-11, 6-11, 8-11) cu Majoros, iar Eduard

Ionescu a fost învins de Tamas Lakatos cu 3-1 (5-11, 11-6, 11-6, 11-3).

În alt meci, Hong Kong a dispus cu 3-2 de Iran.

Duminică, România va întâlni Japonia (11:00, ora României).

Echipele care termină pe prima poziţie în fiecare grupă vor fi extrase în poziţiile capilor de serie pe tabloul principal, echipa clasată pe locul doi va fi extrasă aleatoriu împotriva unei câştigătoare de grupă sau în poziţia de cap de serie neocupată, iar locurile suplimentare vor fi ocupate de cele mai bine clasate echipe de pe locul trei.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

China dă o mare lovitură: Xi Jinping anunță că au intrat în cursă directă cu SUA

Publicat

in

De

Preşedintele Xi Jinping a salutat vineri dezvoltarea primului avion de pasageri chinez destinat curselor pe distanţe medii, ca o concretizare a eforturilor ţării către autosuficienţă, aprobarea de siguranţă fiind acordată, joi, unui avion care îşi propune să concureze marii constructori occidentali de aeronave, transmite Reuters.

Prima aeronavă C919, concepută pentru a concura cu modelele populare cu o singură punte produse de Airbus şi Boeing, va fi livrată până la sfârşitul anului, a relatat agenţia de ştiri Xinhua, informează News.ro.

Vestea a venit la o zi după ce pe reţelele de socializare au fost postate fotografiile de la o ceremonie de certificare a siguranţei pentru avion.

Xi a spus că proiectul emblematic ”va accelera construcţia unei centru major de producţie”, subliniind în acelaşi timp că China va pune siguranţa pe primul loc, a scris Xinhua.

Xi sa întâlnit cu o delegaţie a dezvoltatorilor avionului în Sala Mare a Poporului, iar Xinhua l-a citat spunându-le că sunt pilonii şi eroii poporului.

Rămâne neclar când va putea fi certificat avionul de către Statele Unite sau Europa, deschizând calea vânzărilor pe majoritatea pieţelor străine, dar analiştii din industrie spun că va dura până la un deceniu până când China va putea concura serios duopolul actual Boeing-Airbus.

Totuşi, prima certificare a unui avion cu reacţie non-occidental, în epoca modernă, stabileşte ferm China ca principalul viitor concurent al celor doi producători occidentali.

Analiştii au privit eforturile Chinei de a-şi dezvolta propria industrie de avioane comerciale ca o reflectare a obiectivelor pe termen mai lung în dezvoltarea autosuficienţei în tehnologie şi ca un efort de a stârni patriotismul în conformitate cu ”Visul Chinei” al lui Xi.

Declaraţiile lui Xi vineri au venit cu o zi înainte de Ziua Naţională a Chinei şi au reprezentat o oportunitate de a deplasa atenţia de la o economie care încetineşte, o scădere a yuanului chinez şi nemulţumirea publicp faţă de restricţiile Chinei privind Covid-19.

Dezvoltat de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), aeronava C919, cu 168 de locuri, îşi propune să concureze pe cel mai aglomerat segment al pieţei avioanelor, cu Airbus A320neo şi Boeing 737 MAX.

Companiile aeriene chineze reprezintă aproximativ un sfert din piaţă.

Iniţial, avionul chinez trebuia să intre în exploatare în 2016, dar a fost afectat de o serie de întârzieri de dezvoltare.

Airbus şi Boeing au transmis felicitări pe reţelele de socializare.

Un material video transmis de agenţia Xinhua a arătat o cabină funcţională, cu şiruri de şase locuri, separate de un singur culoar în două grupuri de câte trei, replicând aspectul unui Airbus A320 sau Boeing 737: categoria în care C919 îşi propune să concureze.

Reporterul TV al agenţiei a spus că se simte ”spaţios şi luminos”.

Prima companie aeriană care va primi aeronava va fi China Eastern, a informat presa de stat.

O încercare anterioară de a imita Boeing 707 cu Shanghai Y-10 a eşuat în anii 1970, din cauza unui design învechit, şi nu a depăşit niciodată stadiul de prototip.

Cel mai recent avion regional al Chinei, ARJ21, a înregistrat o creştere lentă a producţiei şi nu a fost certificat în afara Chinei. Deşi C919 este asamblat în China, se bazează în mare măsură pe componente occidentale, inclusiv motoare şi avionică, de la companii precum GE, Safran şi Honeywell International.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend