Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Sindicaliștii se răscoală! Lovitură pentru Klaus Iohannis

Publicat

in

Președintele Klaus Iohannis a întors Parlamentului spre re-examinare legea care instituie amenzi mai mari pentru angajatorii care nu respecta prevederile legale și le impun angajaților să muncească excesiv, depășind numărul maxim de ore suplimentare permis de lege.

Legea, adoptată pe 18 septembrie 2019, modifică art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, care prevede sancționarea contravențională, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei, în situația nerespectării dispozițiilor privind munca suplimentară „pentru fiecare persoană identificată ca prestând muncă suplimentară”.

Această lege a fost adoptată ca urmare a documentării realității dure cu care se confruntă lucrătorii români, mulți dintre aceștia aflați în situația de a presta ore suplimentare excesive și neplătite. In lipsa unor instrumente legale eficiente care să descurajeze acest fenomen, angajatorii preferă de multe ori să plătească amenzile modice și să continue netulburați practicile de exploatare.

Având în vedere că modificarea legislativă nu face altceva decât să coreleze cuantumul amenzilor cu numărul de persoane salariate în privința cărora angajatorul nu respectă dispozițiile privind munca suplimentară, argumentele președintelui Iohannis de reexaminare nu sunt serioase, ci mai curând pretexte ca să amâne sau să zădărnicească publicarea și aplicarea legii. Obiecțiile pe care le ridică președintele Iohannis nu se susțin dacă modificarea legislativă votată în 18 septembrie este citită în contextul mai larg al Codului Muncii, pe care îl modifică (Legea 53/2003). Răspunsurile la obiecțiile ridicate în cererea de reexaminare se află deja în actualul Cod al Muncii, care identifică în mod expres situațiile privind munca suplimentară de natură să atragă aplicarea unei amenzi contravenționale.

De pe urma refuzului de a promulga legea votată în 18 septembrie 2019 beneficiază în primul rând angajatorii care scot profit din exploatarea muncitorilor români și este încă un semnal nedorit că România nu este o țară care își respectă și protejează cetățenii care muncesc.

Ne manifestăm dezamăgirea față de gestul președintelui Iohannis, care astfel perpetuează o stare de fapt în care mii de salariați sunt exploatați din cauza unei legislații care nu are efect disuasiv. În pofida acestei dezamăgiri, ne exprimăm speranța că alte proiecte de lege susținute de Campania noastră, cum ar fi cel care prevede utilizarea coșului de consum pentru un trai minim decent ca element de fundamentare a salariului minim, nu vor avea aceeași soartă.

Proiectul, votat de Camera Deputaților în data de 15 octombrie 2019, așteaptă să fie promulgat de către Președinte. Sperăm că președintele Iohannis va da dovadă de mai multă sensibilitate socială, promulgând proiectul de lege. O Românie normală nu poate fi decât o Românie socială!

„Reamintim Președintelui că, odată cu semnarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, România s-a angajat să promoveze o economie socială de piață și principiile jusțiției sociale. Elementul de social din sintagma „economie socială de piață” este prea des uitat când se construiesc și analizează polticile publice în România.” a declarat Bogdan Hossu, președintele CNS Cartel ALFA, organizație membră a Campaniei Viață și Muncă Decentă.

Vezi și

Lege cu dedicație pentru șefii din Poliție! Vârsta de pensionare sare la 62 de ani

Noi detalii bombă ies la iveală! Cine este procurorul DNA care a închis dosarul lui Dan Barna

EXCLUSIV Majorare de 75%. Guvernul Dăncilă a ‘umblat’ la indemnizațiile foștilor deținuți politic

Citeste mai mult

NATIONAL

În urma cercetărilor, comisia internă a Spitalului “Sf. Pantelimon” din București a constatat că nu există nicio abatere profesională

Publicat

in

De

Comisia internă a Spitalului “Sf. Pantelimon” din Capitală nu a constatat nicio abatere profesională în urma cercetărilor efectuate cu privire la cele 17 decese produse luna aceasta în decurs de patru zile în secţia ATI şi considerate suspecte, scrie Rador Radio România.

Şi Corpul de control al ministrului sănătăţii a finalizat ancheta. Astfel nu există nicio dovadă că ar fi fost modificată doza de noradrenalină administrată pacienţilor, conform reclamaţiei iniţiale privind o posibilă eroare în administrare, iar sesizarea depusă şi datele apărute în presă sunt generate de o stare conflictuală permanentă, atât la nivelul conducerii spitalului, cât şi a secţiei de terapie intensivă, influenţată şi de fluctuaţia de cadre medicale de la ATI, se arată în raportul comisiei interne a unităţii medicale.

Aceasta consideră că se impun măsuri urgente pentru ridicarea nivelului profesional al angajaţilor din secţie şi a gradului de empatie cu pacienţii şi rudele acestora.

Echipa de control de la minister a constatat că sesizările formulate de angajaţii spitalului au la bază o comunicare defectuoasă între conducerea unităţii şi persoanele în cauză.

Citeste mai mult

NATIONAL

Aproape nimic nu poate provoca întârzierea trenurilor de mare viteză în Japonia. Şi, totuşi, un şarpe a făcut-o

Publicat

in

De

Aproape nimic nu poate face ca faimoasele trenuri de mare viteză din Japonia, aşa-numitele trenuri-glonţ, să aibă întârzieri, dar un şarpe micuţ care s-a strecurat într-un vagon de pasageri a reuşit să facă acest lucru, deşi pentru doar 17 minute, relatează News.ro citând CNN.

Un depou cu trenuri ShinkansenFoto: Mike Clegg | Dreamstime.com

Marţi, un călător a raportat personalului din gara din Tokyo că un şarpe de 40 de centimetri a fost observat în vagonul unui tren care venea dinspre Nagoya, potrivit companiei feroviare centrale a Japoniei.

Trenul era programat să plece spre oraşul Osaka, dar a fost scos din circulaţie ca măsură de precauţie. Un alt tren a trebuit să fie alocat pentru această rută, ceea ce a provocat o întârziere de 17 minute care – deşi scurtă, după standardele multor alte căi ferate naţionale – a fost relativ semnificativă Japonia, unde punctualitatea impecabilă a serviciilor feroviare este renumită.

Nu a fost panică şi nu au fost raportaţi răniţi ca urmare a prezenţei reptilei, dar peste 600 de pasageri au fost afectaţi de această întârziere de 17 minute.

Specia şarpelui este deocamdată necunoscută, iar o analiză este în curs de desfăşurare pentru a determina cum a ajuns şarpele la bord, a declarat compania feroviară pentru CNN.

Clienţii Shinkansen pot aduce la bord câini de talie mică, pisici şi alte animale, inclusiv porumbei – dar nu şerpi. „Este greu de imaginat că şerpi sălbatici s-au urcat cumva în tren într-una dintre staţii. Avem reguli care interzic aducerea şerpilor în Shinkansen”, a declarat un purtător de cuvânt pentru AFP. „Dar nu verificăm bagajele pasagerilor”, a adăugat el.

Trenul-glonţ, cunoscut sub numele de Shinkansen în Japonia, este cunoscut pentru eficienţa sa, precum şi pentru vitezele de până la 320 de kilometri pe oră. Navetiştii din Japonia mizează pe fiabilitatea serviciului feroviare. În 2017, un conductor al unui tren, Tsukuba Express, a declanşat scuze în lanţ după ce a plecat cu 20 de secunde mai devreme, reaminteşte CNN.

Patrulele efectuate de agenţi de securitate în uniformă la bordul trenurilor de mare viteză au fost intensificate după o înjunghiere mortală în 2018 într-un tren Shinkansen, o crimă ce a şocat Japonia, în mod normal o ţară ultra-sigură.

Securitate suplimentară a fost adăugată pentru Jocurile Olimpice de vară din 2021 şi pentru reuniunile Grupului celor Şapte de anul trecut.

Lansată pentru prima dată în 1964, reţeaua Shinkansen nu a avut niciodată un accident soldat cu moartea sau rănirea vreunui pasager, potrivit Japan Railways.

Trenurile au o întârziere medie de 0,2 minute. (News.ro)

foto: Mike Clegg | Dreamstime.com

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend