Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Silvio Berlusconi revine în Serie A – Monza a trecut la baraj de echipa românilor George Puşcaş şi Marius Marin

Publicat

in

Silvio Berlusconi, fost premier al Italiei și actual patron al echipei Monza Brianza, are ambiții mari după ce clubul condus de el a reușit să promoveze în Serie A învingând formația Pisa, unde evoluează românii George Puşcaş şi Marius Marin.

Silvio Berlusconi (foto arhiva)Foto: Agerpres/Xinhua

Finala play-off-ului pentru promovarea în Serie A a fost câștigată cu 6-4 la general de Monza.

Pisa a condus în retur cu 2-0, având la acel moment 3-2 la general, dar Monza a întors rezultatul și s-a impus până la urmă cu scorul de 4-3 după prelungiri.

La Pisa au evoluat Marius Marin (până în minutul 85) și George Pușcaș (până în minutul 91).

Silvio Berlusconi vrea titlul în Serie A după promovarea reușită de Monza

Silvio Berlusconi, patronul Monzei, are ambiții mari după promovarea echipei și a setat două obiective mărețe pentru viitor: campionatul în Serie A, cât și participarea în Liga Campionilor.

„O mare bucurie, Monza a fost fondată în 1912 şi nu ajunsese niciodată în Serie A. Acum suntem acolo.

Monza Brianza are echipa pe care o merită, are peste 70 de mii de cotizanţi şi este corect să aibă o echipă puternică în Serie A.

Acum ne dorim să câştigăm campionatul şi apoi să mergem în Liga Campionilor. Anul acesta am avut două bucurii, împreună cu campionatul câştigat de Milan” – Silvio Berlusconi.

Berlusconi a controlat AC Milan timp de 30 de ani, fiind preşedinte în perioadele 1986-2004, 2006-2008 şi 2011-2017.

El a cedat clubul, la 3 aprile 2017, omului de afaceri chinez Yonghong Li şi, după ceva mai mult de un an, în septembrie 2018, a cumpărat echipa Monza, care evolua atunci în Serie C, conform News.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Proiecții de animații la Gaep, pentru agenda ta de weekend

Publicat

in

De

​O serie de animații ale Ralucăi Popa, după vechi desene realizate de tatăl ei, vor putea fi văzute sâmbăta aceasta la Gaep. Galeria de artă va fi deschisă pe 20 august, între orele 15:00 și 19:00, pentru o sesiune specială de proiecții, în prezența artistei.

Fig. 5 (2019), Raluca PopaFoto: Eastwards Prospectus

Animațiile Four human figures (2012) și Fig. 5 (2019) au un punct de plecare inedit: studii în creion asupra siluetei umane, realizate de tatăl Ralucăi Popa la mijlocul anilor ’60. După ce le-a descoperit într-un vechi caiet de schițe, artista și-a dorit să lucreze cu sau în legătură cu ele.

Ideea ei a fost de a desena siluetele originale din toate unghiurile, în completarea schițelor tatălui, și de a crea apoi prin tehnica animației o mișcare circulară, ca și când o cameră de filmat invizibilă s-ar roti în jurul personajelor și ar dezvălui părțile care altminteri ar rămâne ascunse. Raluca Popa transformă astfel desenul static în mișcare. Iar publicul care urmărește animațiile este provocat să identifice schițele originale, ale tatălui, în fluxul mișcării – doar pentru un moment ele sunt vizibile printre celelalte desene, ale Ralucăi.

Intrarea la proiecții este liberă. Evenimentul de la Gaep (str. Plantelor 50, București) va încheia Time Lines, un proiect hibrid, online și offline, despre artiștii Ignacio Uriarte, Raluca Popa și Răzvan Anton.

Desene născute din experiența de angajat într-o corporație

Time Lines: Ignacio Uriarte – prima expoziție online din proiect, disponibilă pe gaepgallery.com/viewing-rooms – cuprinde desene realizate cu materiale obișnuite de birou (pixuri, foi de dimensiuni standard, markere, ștampile, rigle), prin acțiuni aparent banale (trasare de linii drepte, scribbling, ștampilare). Practica artistică a lui Uriarte este strâns legată de backgroundul lui profesional: a studiat administrarea afacerilor și a lucrat în companii, înainte de a demisiona din ultimul job corporate pentru a face doar artă. În lucrările lui, rezultate din gesturi repetitive care presupun efort și timp, rutina asociată în mod curent cu biroul supraviețuiește, iar privitorul o poate recrea mental.

Lucrări de control transformate într-o lucrare de artă

Raluca Popa lucrează adesea cu material preexistent, fie că este vorba despre desene ale tatălui ei, pentru animațiile ce vor fi proiectate la Gaep, sau despre propriile ei lucrări de control din gimnaziu și liceu. Pe cele din urmă le-a reprodus manual la scara 1:2 cu ajutorul unui pantograf și le-a organizat în 13 cărți mici ce formează împreună o lucrare de artă: Works (Scale 1:2), prezentată în premieră în expoziția online Time Lines: Raluca Popa.

Locuri și portrete din colecția de imagini a familiei

O altă lucrare bazată pe colecția familiei poate fi descoperită în expoziția online Time Lines: Răzvan Anton. Archival Study (Places and Portraits) este un video pe două canale care prezintă în buclă filmări pe 8mm făcute în cea mai mare parte de tatăl lui Răzvan Anton în anii ’70 și ’80, digitizate și montate acum de artist. El a tratat acest material privat într-un mod similar cu arhivele publice cu care a lucrat anterior. Acționând ca un arhivist care etichetează și clasifică, a organizat secvențe din filmările tatălui în două categorii: locuri și portrete. Publicul este invitat să urmărească simultan cele două canale ale instalației video și să observe cum juxtapunerea peisajelor, grădinilor, caselor și figurilor umane sugerează amalgamul vieții, așa cum îl știm.

Credite pentru imagini

1. Raluca Popa, Fig. 5, 2019, animation, 4 sec in loop, pencil on tracing paper, two series of 48 drawings, A4 each

2. Răzvan Anton, Archival Study (Places and Portraits), 2022, two-channel video, duration: 12’03” and 5’46”, respectively

Articol susținut de Asociația Culturală EASTWARDS PROSPECTUS

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Construcțiile au urcat cu 4,3% în primele 6 luni / Construcţiile inginereşti au scăzut cu 4,7%

Publicat

in

De

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut în prima jumătate a anului cu 4,3%, au transmis joi oficialii INS. Pe obiecte de construcţii, au avut loc creşteri la clădirile de birouri (+16,5%) şi la clădirile rezidenţiale (+6,3%). Construcţiile inginereşti au scăzut cu 4,7%.

Podul de la BrailaFoto: Facebook – Cristian Pistol

Pe metodologia INS, construcţiile inginereşti sunt reprezentate de drumuri, căi ferate, poduri, aeroporturi, stadioane etc.

Iunie 2022 comparativ cu mai 2022

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut, ca serie brută, cu 7,2%, creştere evidenţiată la lucrările de construcţii noi (+9,4%), lucrările de reparaţii capitale (+6,3%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+1,4%).

Pe obiecte de construcţii, au avut loc creşteri la lucrările de construcţii inginereşti (+16,5%), clădirile nerezidenţiale (+1,8%) şi la clădirile rezidenţiale (+0,3%).

Iunie 2022 comparativ cu iunie 2021

Volumul lucrărilor de construcţii, ca serie brută, a crescut, pe total, cu 7,1%. Pe elemente de structură, creşteri s-au înregistrat la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+11,1%) şi la lucrările de construcţii noi (+7,7%). Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 6,0%.

Pe obiecte de construcţii, volumul lucrărilor de construcţii a crescut astfel: clădirile nerezidenţiale (+16,0%), clădirile rezidenţiale (+4,1%) şi la construcţiile ingineresti (+3,3%).

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend