Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Șeful Consiliului Concurenței spune că plafonarea tarifelor RCA nu este suficientă: ‘După 6 luni, vor fi aceleași probleme’

Publicat

in

Plafonarea preţurilor nu este suficientă pentru a rezolva criza de pe piaţa RCA şi este nevoie de un pachet de mai multe măsuri pentru a fi siguri că, după şase luni, nu vor mai exista aceleaşi probleme, a afirmat, pentru AGERPRES, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

„Pe piaţa RCA există probleme, dar nu de ieri de azi. Există un proiect de lege în Parlament şi un proiect de ordonanţă la Ministerul de Finanţe, deci problemele le ştim. Toate variantele sunt pe masă, dar trebuie să găsim o formulă prin care să ne asigurăm că peste şase luni lucrurile se vor îmbunătăţi şi nu cred că avem o singură soluţie, ci trebuie să adoptăm mai multe soluţii, să avem un plan format din mai multe măsuri ca să însănătoşim piaţa de RCA”, a arătat el.

Întrebat dacă plafonarea preţurilor în acest moment ar fi justificată, Chiriţoiu a precizat că instituţia pe care o reprezintă va analiza acest lucru.

„Trebuie să găsim un ansamblu de măsuri. Vom vedea dacă acest ansamblu de măsuri ar trebui să includă sau nu plafonarea, dar trebuie să fim siguri că după şase luni vom fi într-o situaţie mai bună. Când vom primi de la Guvern proiectul de act normativ îl vom analiza şi aviza cu celeritate, dar vrem să ne asigurăm că avem un plan care rezolvă problemele din piaţă. Nu cred că o singură măsură, plafonarea sau alta, este suficientă”, a explicat Chiriţoiu.

De asemenea, întrebat ce alte măsuri ar trebui luate, el a arătat că acest lucru trebuie discutat cu Guvernul şi cu ASF.

„Sunt o serie de iniţiative în Parlament, propuneri pe care le-am făcut noi, pe care le-a făcut ASF, există acel proiect de OUG la Ministerul de Finanţe. Rămâne să vedem ce măsuri selectăm pentru implementare”, a răspuns şeful autorităţii de concurenţă.

Tarifele la RCA au mai fost plafonate în urmă cu cinci ani, dar ca parte a unui plan mai amplu de măsuri, a amintit el.

„Plafonarea a fost însoţită de modificarea legislaţiei, ceea ce a avut efecte pozitive, dar, din păcate, nu tot ce s-a decis privind acea lege a fost complet aplicat, erau lucruri prevăzute în ordonanţa din 2017 care nici până astăzi nu au fost implementate. Şi, de asemenea, a fost cel puţin o eroare în momentul în care a fost aprobată ordonanţa în Parlament. Undeva modul de aprobare a ordonanţei a creat mai multe probleme decât a rezolvat, ceea ce a contribuit la criza actuală”, a mai spus Chiriţoiu.

El a adăugat că, dacă există voinţă politică, se poate lua rapid un pachet de măsuri care să pună punct crizei de pe piaţa RCA.

„Dacă în 2017 a fost dată o ordonanţă, acum intenţia este de a folosi o Hotărâre de Guvern în baza Legii concurenţei, ceea ce este o premieră, această prevedere din Legea concurenţei nu a mai fost aplicată, cel puţin în perioada recentă. Atunci, fiind un lucru complet nou, va trebui să fim siguri că îl facem bine. Va trebui să ne asigurăm că avem o analiză temeinică, un studiu de impact şi, repet, că ansamblul de măsuri pe care îl luăm va duce la rezultate pozitive în piaţă”, a conchis Chiriţoiu.

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) au reacţionat vineri după publicarea proiectului de Hotărâre de Guvern care instituie o plafonare pe termen de 6 luni a tarifelor de primă la asigurările RCA, avertizând că măsuri similare luate în urmă cu câţiva ani şi-au dovedit totală lipsa de eficienţă pe termen mediu şi lung.

„Propunerea de act normativ, publicată astăzi pe site-ul Ministerului Finanţelor, pare a nu lua în considerare faptul că măsuri similare luate în urmă cu câţiva ani şi-au dovedit totală lipsa de eficientă pe termen mediu şi lung. De altfel, decizia anterioară de plafonare a tarifelor RCA a atras după sine demararea procedurii de infringement de către Comisia Europeană şi a condus la adoptarea unei legislaţii RCA care a afectat piaţă de asigurări şi a contribuit la situaţia actuală. De altfel, industria de asigurări a atras constant atenţia asupra acestor aspecte şi a depus eforturi importante pentru a îmbunătăţi cadrul normativ în domeniul asigurărilor, în beneficiul tuturor românilor, al economiei şi societăţii – venind cu propuneri concrete”, se menţiona într-un comunicat transmis AGERPRES.

Ministerul Finanţelor a lansat în dezbatere proiectul de Hotărâre care vizează limitarea temporară, pentru şase luni, a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA.

„Ca urmare a ieşirii recente din piaţa asigurărilor RCA a asigurătorului cu cea mai mare cotă de piaţă, asigurător în portofoliul căruia se aflau cea mai mare parte a asiguraţilor, a fost generată o evoluţie ascendentă accelerată a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA care a condus la încadrarea unui număr ridicat de asiguraţi RCA în categoria asiguratului cu risc ridicat. Prima medie anualizată (prime brute subscrise/unităţi anuale de expunere), la nivelul pieţei fără a include Societatea de Asigurare – Reasigurare City Insurance SA, a înregistrat o creştere în anul 2021”, se arată în nota de fundamentare.

Dacă în primul semestru din 2021 prima medie anualizată a fost de 578 de lei, în trimestrul trei, după retragerea autorizaţiei Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance SA a fost de 725 de lei şi a ajuns în trimestrul patru să fie de 1.050 de lei.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Zelenski numește loviturile cu rachete asupra Kremenciuk „unul dintre cele mai nerușinate atacuri teroriste din istoria Europei”

Publicat

in

De

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a calificat atacul aerian rusesc asupra unui mall din orașul Kremenciuk (centrul țării) drept „unul dintre cele mai nerușinate atacuri teroriste din istoria Europei”, relatează CNN.

Volodimir ZelenskiFoto: Ukraine Presidency / Zuma Press / Profimedia

„Oraș pașnic, un centru comercial normal, cu femei înăuntru, copii, civili obișnuiți. Aproximativ 1.000 de oameni se aflau acolo înainte să fie anunțat raidul aerian”, spune Zelenski într-un mesaj video postat luni seară pe paginile sale de social media.

„Numai teroriști complet nesăbuiți, care n-au ce căuta pe Pământ, pot lovi cu rachete un astfel de loc”, continuă el.

Președintele ucrainean spune că atacul a fost unul deliberat.

„Aceasta nu e o lovitură cu rachete din greșeală. Acesta e atac rusesc planificat asupra respectivului centru comercial”, spune Zelenski în mesajul video. „Operațiunile de salvare continuă, dar trebuie să fim conștienți că pierderile pot fi semnificative”.

___

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ariane 5 a ajuns la misiunea cu numarul 113

Publicat

in

De

Miercuri a avut loc prima lansare Ariane 5 a anului, venita dupa succesul misiunii JWST in decembrie 2021. Ariane 5 a ajuns astfel la misiunea cu numarul 113, potrivit Space Alliance.

Ariane 5Foto: youtube.com

Noua Ariane 6 era asteptata sa intre in serviciu anul acesta, dar debutul sau a fost amanat pentru inceputul lui 2023 si nu ar fi nici o surpriza sa se duca si mai departe.

Zborul cu indicativul VA257 a folosit versiunea cea mai puternica a lansatorului european, ECA+. Doi sateliti de telecomunicatie au fost ridicati intr-o orbita 250 km x 35786 km x 6 grade inclinatie dupa 28 si respectiv 39 de minute: MEASAT-3d si GSAT-24.

MEASAT-3d a fost construit de Airbus pentru concernul malaezian Measat. Un satelit Eurostar 3000 cu greutate de 5.6 tone, el vine echipat cu transpondere in banda C, Ku si Ka. Suplimentar un serviciu in banda L pentru monitorizarea traficului aerian sud coreean in cadrul sistemului Korea Augmentation Satellite System (KASS).

Pentru urmatorii 18 ani el va opera in regiunea Asia-Pacific, la 91.5 longitudine estica, acolo unde mai sunt satelitii MEASAT-3a si MEASAT-3b.

GSAT-24 este primul dintr-o flota noua de sateliti de telecomunicatie ce vor fi operati de NewSpace India Limited, o societate public-privata desprinsa din ISRO, Agentia Spatiala Indiana.

Este o platforma I-3k, cu greutate de 4.1 tone. In mod normal ISRO lanseaza satelitii de telecomunicatie mai mici la bordul rachetei sale mari GSLV intre timp modernizata in intregime cu componente indigene (ultimul de acest fel GSAT 29, lansat in noiembrie 2018).

GSAT -24 este usor peste limita de transport in GTO a lui GSLV si in plus nu trebuie sa uitam ca fiabilitatea rachetei indiene nu este cea mai buna (in contradictie cu fratele mai mic PSLV care a realizat o sumedenie de zboruri inclusive pentru clienti internationali); de aceea nu trebuie sa ne surprinda ca GSAT-24 a fost mutat pe Ariane 5.

India are o colaborare foarte buna cu industria spatiala europeana, oferind si in acelasi timp primind servicii de lansare (colaborare care a inceput in 1981, GSAT-24 fiind satelitul cu numarul 25 lansat de o racheta Arianespace), potrivit Space Alliance.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend