Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Se schimbă trendul: a crescut vânzarea de mașini electrice în România

Avatar

Publicat

in

Aproape 2.500 de autoturisme noi electrice şi hibride au fost comercializate în România, în primele trei luni ale anului în curs, în creştere cu 65% faţă de acelaşi interval din 2020, relevă datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES

Analiza de piaţă arată că ponderea autoturismelor electrice şi full hibride noi în totalul pieţei auto locale a ajuns la 12,2%, perioada în ianuarie – martie 2021, de la 5,5%, în primul trimestru al anului trecut.
Raportat la datele înregistrate la sfârşitul lunii martie 2020, în primele trei luni ale acestui an cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibrid, respectiv 1.722 de unităţi, în creştere cu 58,6%.

De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 132,3%, la 360 de unităţi, în timp ce modelele full electrice au consemnat o majorare de 52,2%, până la 414 de exemplare.

Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conduce Volkswagen – cu 123 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 47 de exemplare, BMW (40), Renault (34), Hyundai (27), Mini (24), Nissan (20), Mazda (18), Opel (14) şi Skoda (13).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota – cu 1.422 de unităţi, Hyundai (178), Ford (44), Lexus (36), Honda (15), Renault (14), Subaru (9), Kia şi Suzuki (câte două exemplare).

Potrivit sursei citate, în topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, în primul trimestru din 2021, Volvo era pe prima poziţie, cu 73 de unităţi comercializate, iar pe locurile următoare: Mercedes Benz (70), BMW (59), Renault (47), Mitsubishi (23), Ford (22), Porsche (13), Skoda (8), Mini şi Volkswagen (câte şapte unităţi).

Statistica APIA arată că, la nivelul lunii martie a acestui an, au fost comercializate 827 de maşini ecologice noi, în creştere cu 0,60% comparativ cu februarie 2021, în timp ce ponderea acestui tip de autovehicule în total piaţă a scăzut la 10,7%, de la 12,1%.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

Tricou al lui Michael Jordan, vândut la licitaţie cu 1,38 milioane de dolari

Avatar

Publicat

in

De

Un tricou purtat de legendarul Michael Jordan în sezonul 1982-1983, atunci când juca pentru echipa Universităţii North Carolina, a fost vândut la licitaţie cu 1,38 milioane de dolari, a anunţat Heritage Auctions.

„Suntem extrem de mândri că am stabilit un record pentru un tricou purtat de Jordan”, a declarat Chris Ivy, director de vânzări.

Tricoul vândut la licitaţie este cel purtat de Jordan când a apărut pe coperta revistei Sporting News în martie 1983, în calitate de cel mai bun jucător al anului în NCAA.

Acelaşi tricou a mai fost vândut la licitaţie cu 60.500 de dolari, în 1999. De această dată, Heritage Auctions se aştepta să se ajungă la un milion de dolari.

Precedentul record pentru un tricou şi un şort al lui Jordan a fost stabilit în octombrie 2020, când un echipament al Chicago Bulls a fost vândut cu 480.000 de dolari. Echipamentul data din sezonul 1986/1987.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Uniunea Europeană şi India în discuții pentru un acord de liber schimb

Avatar

Publicat

in

De

Uniunea Europeană şi India au convenit sâmbătă, în timpul unui summit virtual, să reia negocierile pentru un acord de liber schimb, care sunt blocate, şi să promoveze o cooperare mai strânsă pentru combaterea schimbărilor climatice, în condiţiile în care îngrijorările legate de China aduc Bruxelles-ul şi New Dehli mai aproape, transmite Reuters.

Umbrit parţial de criza epidemiei de Covid-19 din India, summitul i-a reunit pentru prima oară pe premierul indian Narendra Modi şi pe toţi liderii celor 27 de state membre ale UE, semn al interesului reînnoit al UE faţă de regiunea Indo-Pacificului.

Summit-urile anterioare ale UE şi Indiei i-au implicat doar pe primul ministru indian, şeful Executivului UE şi preşedintele UE.

“Am convenit să reluăm negocierile pentru un acord comercial care să răspundă provocărilor actuale”, au declarat liderii UE şi indieni într-o declaraţie după discuţii, adăugând că pentru ca negocierile să aibă succes, ambele părţi a trebuit să rezolve problemele de acces pe piaţă.

În paralel, UE şi India vor începe discuţii referitoare la un acord separat de protecţie a investiţiilor şi un acord privind indicaţiile geografice – nume de marcă celebre legate adesea de locurile în care sunt produse mărfurile, de la şampania Franţei până la ceaiul Darjeeling din India.

Ascensiunea Chinei de la un partener comercial benign la o putere rivală cu o prezenţă militară în creştere a alarmat Occidentul şi pe aliaţii săi din regiunea Indo-Pacificului, unde Bruxelles-ul doreşte mai multă influenţă.

”Am convenit că, în calitate de cele mai mari două democraţii ale lumii, UE şi India au un interes comun în asigurarea securităţii, prosperităţii şi dezvoltării durabile într-o lume multipolară”, se spune în declaraţia comună.

Discuţiile comerciale UE-India au fost îngheţate în 2013 din cauza diferenţelor de opinie, inclusiv faţă de reducerile tarifare, protejarea brevetelor, securitatea datelor şi dreptul profesioniştilor indieni de a lucra în Europa.

Liderii blocului, la un summit al UE de la Porto, în Portugalia, s-au confruntat cu presiuni din cauza represiunii guvernului Modi împotriva dizidenţei, grupuri ale societăţii civile, inclusiv Amnesty International, organizând un moment de reculegere cu lumânări în afara locului de desfăşurare a summitului. “Ne-am reafirmat angajamentul de a proteja şi promova toate drepturile omului, inclusiv egalitatea de gen şi promovarea femeilor în toate sferele vieţii”, se spune în declaraţie.

”Am recunoscut importanţa consolidării mecanismelor specifice pentru promovarea drepturilor omului şi a rolului instituţiilor naţionale în domeniul drepturilor omului, al actorilor societăţii civile şi al jurnaliştilor”, afirmă comunicatul.

Un studiu din 2020 realizat de Parlamentul European a stabilit beneficiile unui acord comercial pentru UE cu India până la 8,5 miliarde de euro (10,2 miliarde de dolari), deşi estimarea a fost făcută înainte de plecarea Marii Britanii din blocul european.

UE şi India au convenit, de asemenea, să construiască proiecte de infrastructură comune în întreaga lume, în special în Africa descrise ca un parteneriat de conectivitate.

Acordul rezultă dintr-un acord între UE şi Japonia în 2019, căutând o alternativă la proiectul chinez cunoscut sub numele de Belt and Road Initiative (BRI) (O centură, un drum), care a provocat suspiciuni în Occident şi la Tokyo.

Ambele părţi au promis o cooperare sporită pentru a limita schimbările climatice.

Comunicatul mai afirmă că UE şi India vor organiza întâlniri pentru a colabora în domeniul energiei regenerabile, tehnologiei de stocare a energiei şi modernizării reţelelor electrice, conform news.ro.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend