Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Se fac pași importanți pentru modernizarea transportului feroviar! Sorin Grindeanu: ‘Am configurat un program de acțiune pentru reformele din domeniul feroviar care să ducă la creșterea traficului pe calea ferată până în anul 2026’

Publicat

in

Potrivit unui comunicat remis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Executivul a aprobat o Hotărâre de Guvern privind aprobarea Planului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă, act normativ care constituie una dintre țintele asumate în cadrul PNRR pentru finalul anului 2021.

Actul normativ configurează sintetic un program de acţiune cuprinzător destinat să asigure realizarea cu succes a obiectivelor de reformă asumate în ceea ce priveşte creşterea traficului feroviar până în anul 2026, se menţionează în comunicatul MTI.

Documentul include: analiza preliminară a obiectivelor de reformă asumate şi identificarea principalelor direcţii de acţiune necesare; acţiunile necesare în vederea implementării cu succes a Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025; definirea unui sistem de prioritizare a investiţiilor în infrastructura feroviară, bazat pe indicatori şi criterii clare; acţiunile necesare pentru compensarea handicapului competitiv al transportului feroviar în raport cu alte moduri de transport, handicap generat de externalizarea masivă a costurilor transportului rutier şi a altor moduri de transport; acţiunile necesare pentru creşterea nivelului intrinsec de competitivitate al serviciilor de transport feroviar, prin creşterea parametrilor de performanţă şi calitate ai acestor servicii, precum şi prin creşterea nivelului de adecvare la cerinţele pieţei. Această categorie include şi acţiunile care exced domeniului de aplicabilitate al Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare.

De asemenea, actul normativ mai include modificările legislative necesare pentru a asigura fezabilitatea programului de acţiune propus; definirea cadrului instituţional adecvat care să asigure implementarea programului de acţiune; stabilirea termenelor şi responsabilităţilor privind realizarea acţiunilor necesare.

Conform MTI, programul de acţiuni include seturi de acţiuni specifice fiecărui tip de trafic vizat, respectiv: traficul feroviar de călători, traficul combinat de marfă pe rute terestre care utilizează preponderent transportul feroviar, traficul feroviar de marfă în vagoane izolate.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că adoptarea acestei Hotărâri de Guvern este cel de-al doilea jalon din PNRR îndeplinit în ceea ce priveşte activitatea MTI.

„Aprobarea HG-ului pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare este al doilea jalon îndeplinit şi asumat prin PNRR şi care vizează activitatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Prin acest HG se configurează un program de acţiune pentru reformele din domeniul feroviar care să ducă la creşterea traficului pe calea ferată până în anul 2026”, a afirmat Grindeanu.

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă prevede un set de reforme şi de investiţii prioritizate în baza unor criterii menite să asigure accesibilitatea şi conectivitatea, elemente cheie pentru dezvoltarea economică şi socială.

Reforma „Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar”, propusă în PNRR, are ca obiectiv consolidarea eficienţei şi competitivităţii căilor ferate din România, prin realizarea următoarelor obiective: aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, punerea în aplicare a Programului de acţiune şi începerea implementării; introducerea unui sistem de eficientizare a utilizării energiei electrice în transportul feroviar; implementarea de noi proceduri operaţionale de management al traficului feroviar, inclusiv modernizarea software-ului care susţine aceste proceduri; plan de acţiune naţional privind implementarea ERTMS.

În procesul de elaborare a PNRR a fost agreată necesitatea unui program de acţiune pentru atingerea obiectivelor de reformă asumate în ceea ce priveşte creşterea traficului feroviar până în anul 2026. Acest program include: un sistem cu indicatori pentru prioritizarea investiţiilor; o structură responsabilă cu pregătirea proiectului; măsuri de creştere a traficului de marfă feroviar cu cel puţin 25% până în 2026 faţă de 2020; măsuri specifice în vederea atingerii unui obiectiv de creştere a numărului de călători din transportul feroviar cu o medie de 25% faţă de nivelul de referinţă din 2021; măsuri de creştere a utilizării materialului rulant nou achiziţionat; măsuri de transfer al călătorilor de la transportul cu autobuze/microbuze la transportul feroviar pe rutele de navetă.

O componentă importantă a acestui program de acţiune se referă la implementarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, document aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 985/2020.

Rolul determinant al implementării acestei strategii în cadrul programului de acţiune destinat creşterii masive a traficului feroviar este dat de orientarea prevalentă a strategiei spre creşterea competitivităţii serviciilor de transport feroviar pe piaţa internă a transporturilor de călători şi marfă, în principal prin creşterea performanţelor circulaţiei trenurilor.

În conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale în vigoare, instrumentul prin care se asigură cadrul legal de implementare a Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025 este contractul de activitate şi performanţă al administratorului infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025, contract încheiat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în numele statului. Acest contract a fost aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 920/2021.

Implementarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025 reprezintă o condiţie necesară, dar nu şi suficientă, pentru atingerea obiectivelor de reformă asumate prin PNRR în ceea ce priveşte creşterea traficului feroviar până în anul 2026, informează agerpres.ro.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Schimbări importante pentru milioane de utilizatori! Modificarea se va face începând cu luna februarie

Publicat

in

Utilizatorii au fost deja notificați că perioada acestei extraopțiuni va fi mai mică. Asta înseamnă că va scădea la o valabilitate de 21 de zile pentru toți clienții cu cartele preplătite, fiind vorba de opțiunea achitată cu 12 euro.

„Din 09.02.2023, opţiunea de 12 euro credit cu roaming SEE va fi valabilă 21 de zile”, este anunțul făcut de compania de telefonie mobilă Orange, scrie zf.ro.

În cazul în care conform ofertei tale din prezent beneficiezi de un tarif național pentru traficul de internet mai mic de 0,0018 euro/MB, atunci compania spune că se va aplica și în roaming SEE același tarif național.

Vodafone, al doilea mare jucător de pe piața locală de telefonie mobilă, a transmis că se află pe urmele celor de la Orange. Asta înseamnă că extraopţiunile cu roaming inclus nu mai sunt valabile 30 de zile, ci 21 de zile

Mai exact, această opțiune are un tarif de 15 euro pe lună pentru clienții care o folosesc în spațiul european și o valabilitate redusă de la 28 de zile la doar 21 de zile.

Telekom Mobile are la rândul său această ofertă cu un cost de 12 euro pe lună. În momentul de față este valabilă 28 de zile, însă opțiunea se mai poate activa doar până la data de 15 februarie 2023.

Cei de la Digi nu au deloc în oferta lor extraopţiuni pentru roaming cu minute şi net inclus pentru că au un alt sistem de tarifare.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Aproape jumătate de milion de mașini au fost rechemate în service- Defecțiunea pe care a gasit-o producătorul

Publicat

in

Producătorul auto american a declarat că retragerea acoperă unele vehicule Explorer, Lincoln Aviator şi Lincoln Corsair 2020-2022 echipate cu camere de 360 de grade şi include 382.000 de vehicule în Statele Unite, informează Agerpres.

Ford a spus că are rapoarte despre 17 accidente minore legate de problema rechemării şi mai mult de 2.100 de rapoarte de garanţie, dar nu există rapoarte de răniri.

Rechemarea extinde şi înlocuieşte o rechemare din 2021, de 228.000 de vehicule.

Dealerii vor actualiza software-ul modulului de procesare a imaginii, iar vehiculele actualizate anterior, în cadrul vechii retrageri, vor avea nevoie de noua actualizare.

Ford a declarat că, la sfârşitul anului 2021 şi 2022, Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a contactat producătorul auto cu privire la rapoartele privind o imagine albastră pe afişajul camerei din spate, după finalizarea retragerii din 2021, ceea ce a determinat compania să investigheze.

În august 2021, NHTSA a deschis o investigaţie după ce Ford a rechemat 620.246 de vehicule în 2020  pentru o altă problemă cu camera spate.

Ancheta analizează dacă Ford a rechemat vehiculele în timp util şi dacă a rechemat suficiente vehicule.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend