Conecteaza-te cu noi
(function (document, window) { var a, c = document.createElement("script"); c.id = "CleverCoreLoader48572"; c.src = "//scripts.cleverwebserver.com/9fa80e175795759b2749da4ab953784d.js"; c.async = !0; c.type = "text/javascript"; c.setAttribute("data-target", window.name); c.setAttribute("data-callback", "put-your-callback-macro-here"); try { a = parent.document.getElementsByTagName("script")[0] || document.getElementsByTagName("script")[0]; } catch (e) { a = !1; } a || (a = document.getElementsByTagName("head")[0] || document.getElementsByTagName("body")[0]); a.parentNode.insertBefore(c, a); })(document, window); ">

NATIONAL

S-a lansat un tren de noapte Paris – Viena. Franța plănuiește în acest deceniu chiar și trenuri directe între Paris și Stockholm

Publicat

in

Trenurile de noapte își continuă relansarea în Europa, mai ales în Austria și Franța, iar de acum există și un tren direct Paris – Viena care face 14 ore. Franța a lansat două noi trenuri de noapte și planurile sunt ca până în 2030 să existe mai multe rute interne, dar și trenuri de foarte lung parcurs precum Paris – Copenhaga sau Paris – Stockholm. Trenurile de noapte au revenit la modă în Europa, vagoanele sunt moderne, dar pentru dezvoltarea rețelei este nevoie de subvenții guvernamentale consistente.

Pe noua rută Paris – Viena circulă unul dintre trenurile europene cu cel mai lung parcurs, peste 1.400 km, drumul durând 14 ore în vagoanele foarte moderne ale austriecilor de la OBB care dețin brandul Nightjet. De la 12 decembrie Nightjet a introdus și un tren direct Zurich – Amsterdam.

În 2023 ar trebui să se lanseze și un tren direct Paris – Berlin, iar ministrul francez al Transporturilor vorbea despre posibilitatea lansării unor trenuri directe Paris – Madrid, Paris – Roma, Paris – Copenhaga și chiar Paris – Stockholm, până în 2030.

Mai este mult până acolo, dar după ce trenurile de noapte fuseseră eliminate în 2016 în Franța, dintr-o mulțime de motive, ele încep să revină, iar pentru asta au fost modernizate linii și sunt planuri clare de renovare a cel puțin 50 de vagoane în 2022, la un cost de 100 milioane euro .

În decembrie 2020 a fost relansat trenul de noapte Paris – Nisa, iar din 12 decembrie 2021 circulă trenurile Paris – Briancon și Paris – Lourdes. Următorul pe listă este trenul Paris – Aurillac.

Ministrul francez al Transporturilor ar vrea ca până în 2030 să existe peste 10 trenuri de noapte interne, pe rute precum Bordeaux-Marseille, Dijon-Marseille, Tours-Lyon și Paris-Toulouse.

Un raport din Franța estima la 1.5 miliarde euro costurile necesare pentru a cumpăra vagoane și locomotive noi pentru viitoarele rute ale trenurilor de noapte.

Sunt și trenuri de noapte europene de lung parcurs care dispar o dată cu noul Mers al Trenurilor, un exemplu fiind Budapesta – Berlin.

Surse: sudouest.fr, Railway Gazette International

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Recursul compensatoriu a fost abrogat, dar încă produce efecte – Decizie CCR de care pot beneficia unii deținuți

Publicat

in

De

Curtea Constituțională a declarat neconstituțional un fragment din textul legal care reglementa recursul compensatoriu. Deși textul care oferea deținuților reduceri ale pedepselor pentru condițiile necorespunzătoare de detenție a fost abrogat, acesta produce în continuare efecte în virtutea statutului de lege penală mai favorabilă.

„În ședința din data de 17 mai 2022, Curtea Constituțională, în cadrul controlului legilor posterior promulgării, cu majoritate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.55 ind.1 alin.(5) lit.b) din Legea nr.254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal sunt neconstituționale”, transmite CCR.

Textul declarat neconstituțional: „(5) În sensul prezentului articol nu se consideră executare a pedepsei în condiţii necorespunzătoare ziua sau perioada în care persoana a fost: […] b) în tranzit.

Recursul compensatoriu a fost abrogat în decembrie 2019. Totuși, fiind normă de drept penal substanțial, este supusă principiului constituțional al legii penale mai favorabile. Astfel, toți cei care au săvârșit infracțiuni sau se aflau deja în detenție în perioada în care legea a fost în vigoare pot beneficia de reducerea pedepselor pentru condițiile necorespunzătoare din penitenciare. În urma deciziei CCR, la calculul termenelor pentru recursul compensatoriu se va adăuga și perioada petrecută de deținut în tranzit.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ambasadorul Ucrainei la Berlin, noi ironii la adresa cancelarului Olaf Scholz: Iar ne este frică?

Publicat

in

De

​Andrei Melnik, ambasadorul Ucrainei la Berlin, l-a ironizat din nou pe cancelarul german Olaf Scholz după ce liderul german a declarat că „escaladarea” războiului din Ucraina trebuie să îngrijoreze.

Cancelarul german Olaf ScholzFoto: Christophe Gateau / AFP / Profimedia

„Temeri legate de escaladare din nou? Hmm, de câte ori am auzit asta de la anexarea Crimeii în 2014? Nu ar trebui să facem nimic să îl provocăm pe Putin pentru ca situația să nu escaladeze. Politica de împăciuire a Berlinului nu a prevenit războiul de anihilare dus de Rusia [în Ucraina]”, a notat Melnik pe pagina sa de Twitter.

Ambasadorul ucrainean a făcut comentariile la o postare în care a distribuit o știre din tabloidul Bild în care Olaf Scholz este citat spunând că escaladarea războiului din Ucraina „trebuie să îngrijoreze”.

Melnik a spus despre Olaf Scholz că este un „lebăr ofensat”

Andrei Melnik a lansat un atac dur la adresa cancelarului german la începutul lunii mai, comparându-l pe acesta cu un „lebăr ofensat” după ce Scholz a criticat refuzul Kievului de a-l primi pe președintele german Frank-Walter Steinmeier în vizită datorită pozițiilor sale pro-ruse din trecut.

„Este vorba despre cel mai brutal război de anihilare de la atacul nazist asupra Ucrainei, nu este o treabă de grădiniță”, comenta Melnik pe 3 mai.

Steinmer a recunoscut la începutul lunii aprilie că s-a înșelat în privința „nebuniei imperiale” a lui Vladimir Putin și a calificat gazoductul Nord Stream 2 drept o „greșeală”.

Pe 12 mai președintele ucrainean Volodimir Zelenski a anunțat că a avut o conversație la telefon cu Scholz și că i-a mulțumit pentru sprijinul acordat de Germania după ce Berlinul a decis să furnizeze Ucrainei echipamente grele de luptă.

Urmărește ultimele evoluții din a 83-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend