Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Rusia ar putea pierde războiul până în primăvară. Regatul Unit intenționează să ofere Ucrainei tancuri Challenger 2

Publicat

in

Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord examinează pentru prima dată de la începerea agresiunii ruse asupra Ucrainei posibilitatea de a-i oferi acesteia din urmă tancuri, a relatat postul Sky News, citat de Reuters.

Conform unei surse neprecizate citate de postul britanic, de câteva săptămâni au loc discuţii despre trimiterea către Ucraina a circa zece tancuri Challenger 2.

Acesta este un tanc principal de luptă aflat în dotarea armatei britanice începând din anul 1994 şi care a fost desfăşurat în operaţiuni în Bosnia, Kosovo şi Irak.

Ministrul britanic de externe James Cleverly a declarat săptămâna trecută că Marea Britanie va continua să colaboreze cu aliaţii occidentali pentru ca Ucraina să primească ajutorul militar de care are nevoie în războiul cu Rusia.

Tancurile ar putea într-adevăr să fie incluse, iar de unde vor proveni (…), care sunt aliaţii care le vor furniza, este ceva ce, evident, stabilim în coordonare cu fiecare” aliat, a spus James Cleverly după o întrevedere cu omoloaga sa germană Annalena Baerbock.

Ucraina cere insistent tancuri occidentale, punând accent pe tancul german Leopard, dar până în prezent a reuşit să obţină doar tancuri franceze AMX-10RC, care de fapt sunt blindate de recunoaştere pe roţi echipate cu un tun de 105 mm.

Referindu-se la acestea din urmă, purtătorul de cuvânt al preşedintelui rus Vladimir Putin, Dmitri Peskov, a susţinut luni că ele nu vor schimba fundamental desfăşurarea campaniei militare ruse în Ucraina.

‘Are puţin sens să vorbim doar despre decizia Franţei. Ştim că Europa colectivă, NATO şi SUA au oferit Ucrainei arme de miliarde de dolari. Acestea nu pot şi nu vor putea schimba nimic în Ucraina (…), pot doar să provoace şi mai multă durere poporului ucrainean şi să-i prelungească suferinţa”, a spus Peskov, potrivit agenţiei EFE, informează agerpres.ro.

Vezi și:

Vladimir Putin este pe punctul de a pierde războiul! Serviciul de Informații al Ministerului Apărării din Ucraina: Forțele armate ruse au un deficit de rachete balistice

Se încing spiritele la nivel mondial! Federația Rusă și China condamnă dur politica SUA și a aliaților: Impun hegemonie în lume și provoacă confruntări

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

ACTUAL

Valeriu Stoica, fost președinte PNL, despre situația pensiilor speciale: ‘În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie’

Publicat

in

Valeriu Stoica, fost președinte al PNL și fost ministru al Justiției, a vorbit desper actuala situație a pebsiilor soeciale.

PNL și PSD nu au curajul să intervină asupra pensiilor speciale, a spus fostul președinte al liberalilor, Valeriu Stoica, pentru Digi24, citează STIRIPESURSE.ro.

Partidele sunt pe nicovala opiniei publice și au deasupra mai multe ciocane – ciocanul Comisiei Europene, ciocanul acestor categoriile profesionale care luptă să-și păstreze pensia de serviciu. Și, ca urmare, PNL, PSD nu au curajul să pună mâna pe acest cartof fierbinte. Fiecare încearcă să îl arunce spre celălalt, să bage mâna în foc să ia cartoful.

În spatele acestei chestiuni se ascunde lenea. Foarte mulți vor să intre în Poliție, în Armată pentru că vor ieși repede la pensie și după aceea vor putea să facă altceva. Încurajarea nemuncii”, a spus Valeriu Stoica, la emisiunea „În fața ta”.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a afirmat, joi, după o vizită de lucru în Prahova, că România nu are un sistem distorsionat de pensii speciale faţă de ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, el punctând şi că dacă se ajunge la o reformă „dură”, există „riscul de depopulare” a unor „sisteme de importanţă strategică pentru România”.

Pensionarii au dreptul la pensie, a transmis și președintele României, Klaus Iohannis. El a solicitat coaliției de guvernare să găsească acea soluție astfel încât sistemul să fie sustenabil și peste 20 de ani.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Corina Crețu, după accidentul feroviar din Gara CFR Galați: ‘Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar’

Publicat

in

Europarlamentarul Corina Creţu a declarat, după accidentul feroviar produs sâmbătă seara în Gara CFR Galaţi că este imperios necesară capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Europarlamentarul Corina Creţu a atras atenția că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului înainte de a se petrece o tragedie majoră.

Din păcate, un alt grav accident feroviar s-a produs în această seară, de această dată la Galați.

”România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate”

Spuneam pe 3 martie, când a avut loc un accident similar în județul Teleorman, din care au rezultat 12 răniţi şi multe pagube materiale, că Guvernul trebuie să acorde o prioritate maximă sectorului transportului – rutier și feroviar în primul rând – înainte de a se petrece o tragedie majoră!

România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport – în primul rând pe autostrăzi, însă, având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, trebuie să fim conştienţi că oricând s-ar putea înregistra un accident de nivelul celui din Grecia.

În timpul mandatului meu de Comisar European, am aprobat proiectul major din sectorul feroviar Radna-Gurasada-Simeria, dar am spus tot timpul că alocarea de 1.3 Miliarde de EUR din Fondul de coeziune (sau 87 % din bugetul pentru transportul feroviar) unui singur proiect contribuie, într-adevăr, la reuşita segmentului de transport din POIM- Programul Operațional Infrastructura Mare- 2014-2020, însă nu este în regulă că aceasta reușită se bazează în mare pe un singur proiect. Nu am cunoștință despre lansarea unor serii de investiţii noi în materialul rulant.

”Niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional”

În această privinţă, este imperios necesară consolidarea capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).

Potrivit unui studiu realizat de către Comisia Europeană, niciuna dintre investiţiile semnificative efectuate în sisteme de semnalizare feroviară nu a fost încă dată în folosinţă, punându-se astfel în pericol viaţa pasagerilor şi împiedicând creşterea vitezei de deplasare funcţionale pentru traficul feroviar. Fără un sistem ERTMS funcţional, niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional. De asemenea, pentru a remedia această situaţie, Autoritatea Feroviară Română (AFER), organismul care este responsabil de verificarea instalării corecte a ERTMS, trebuie să fie mobilizată urgent şi să-şi consolideze capacitatea administrativă pentru a face faţă acestei cerinţe.

Întreţinerea investiţiilor în domeniul transporturilor este o alt obiectiv foarte important.

Este bine cunoscut faptul că bugetele actuale destinate întreţinerii reţelelor rutiere şi feroviare din România nu sunt suficiente. Trebuie să se găsească mai multe surse de finanţare noi pentru întreţinere, cu scopul de a proteja investiţiile din fondurile ESI şi de a asigura o reţea de transport de înaltă calitate în România. În timp ce Ministerul Fondurilor Europene reprezintă autoritatea de management, Ministerul Transporturilor este un organism intermediar în cadrul POIM şi, prin urmare, trebuie să îşi asume mai multe responsabilităţi.

În acest sens, este important să se accelereze pregătirea unui portofoliu lărgit de proiecte mature ce ar putea fi finanţate atât din PNRR, cât și din Programul Operațional de Transport 2021-2027 (în valoare de 9,6 miliarde de euro), care nu a fost lansat, deși banii pot fi cheltuiți de mai bine de un an și jumătate.

În PNRR sunt alocate 3,5 miliarde de euro modernizarii infrastructurii de transport și sper ca acest lucru să fie demarat urgent, având în vedere că perioada de contractare în PNRR poate fi făcută până în decembrie 2024, iar realizarea efectivă până la finalul anului 2026.

”E vorba de proiecte mult întârziate”

Îmi pare extrem de rău că toate semnalele mele de alarmă nu au fost și nu sunt luate în considerare, ca și în cazul spitalelor regionale. E vorba de proiecte mult întârziate, în domenii-cheie pentru orice societate: transport și sănătate.

Sincere condoleanțe familiei îndoliate ca urmare a încetării din viața a doamnei conductor.

Îmi exprim solidaritatea și compasiunea fata de toți cei implicați în accidentul din aceasta seară!, a scris Corina Creţu, sâmbătă pe Facebook.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend