Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Rondele de ananas pe gratar cu inghetata

Avatar

Publicat

in

Rondele de ananas pe gratar cu inghetata este un desert irezistibil din rondele de ananas caramelizate pe gril si inghetata de vanilie, ciocolata si menta

Acest articol Rondele de ananas pe gratar…

Puteti citi mai multe dand click pe titlul articolului sau vizitand http://tarabucatelor.ro

citeste mai mult

Vezi sursa

Source Article from http://revistablogurilor.ro/rondele-de-ananas-pe-gratar-cu-inghetata/

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Armata franceză a testat în premieră o rachetă de croazieră lansată de pe un submarin

Avatar

Publicat

in

De

Franţa a efectuat marţi, pentru prima dată, un test cu rachetă de croazieră de pe un submarin, conform unui comunicat de presă al ministerului francez al apărării, transmite AFP preluat de agerpres.

Suffren, o nouă generaţie de submarine nucleare de atac (clasa Barracuda) a efectuat “cu succes” acest test de lansare a unei rachete de croazieră navală (MdCN) în largul localităţii Biscarrosse din departamentul Landes situat în sud-vestul Franţei.

Sursa foto: world-defense.com

“Acest succes conferă o nouă capacitate strategică marinei noastre şi o plasează printre cele mai bune din lume”, a salutat premiera ministrul forţelor armate Florence Parly.

“Forţele submarine franceze puteau până acum să lovească submarine şi nave de suprafaţă. Acum pot distruge infrastructură terestră grea pe o distanţă lungă”, a adăugat ea.

Franţa se alătură astfel cercului închis din care fac parte state echipate cu rachete navale de croazieră, precum Tomahawk, racheta americană care a devenit cunoscută după războiul din Golf din 1991.

Cu o autonomie de o mie de kilometri, MdCN este destinată să atingă obiective situate în profunzimea teritoriului inamic, precum centre politice, structuri antiaeriene sau radare.

Racheta este complementară celei de croazieră aeropurtate şi până acum se afla în dotarea fregatelor europene multi-misiune FREMM.

“Capacitatea sa de a opera de pe un submarin permite să planeze asupra adversarului ameninţarea constantă şi nedetectată a unui atac de pe mare”, a subliniat ministrul francez al forţelor armate.

Suffren este primul dintr-o serie de şase noi submarine de atac cu propulsie nucleară, mai discrete şi mai bine dotate cu armament. Livrarea către marina franceză este prevăzută pentru sfârşitul anului 2020, urmând să devină operabil în 2021.

Clasa Barracuda va înlocui cele şase submarine din clasa Ruby date în funcţiune la începutul anilor 1980.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Bucureşti, pe locul al doilea la nivel european în privinţa costurilor sociale generate de poluare

Avatar

Publicat

in

De

Poluarea aerului costă 166 de miliarde de euro pe an în Europa, potrivit unui raport publicat miercuri care a examinat costurile morţii premature, îngrijirii şi pierderii zilelor lucrătoare în 432 de oraşe europene, informează AFP preluat de agerpres.

Acest raport, realizat de firma de cercetare şi consultanţă CE Delft cu sediul la Bruxelles pentru Alianţa Europeană pentru Sănătate Publică (EPHA), a analizat situaţia din 432 de oraşe din cele 27 de ţări ale Uniunii Europene, dar şi din Marea Britanie, Norvegia şi Elveţia.

Studiul compară cei trei poluanţi principali ai aerului – particule, dioxid de azot şi ozon -, precum şi costurile sociale ale acestora, adică costurile directe legate de îngrijiri şi indirecte, precum reducerea speranţei de viaţă sau boli precum bronşita cronică severă.

Londra ocupă primul loc (11.4 miliarde de euro), urmată de Bucureşti (6.3 miliarde de euro), Berlin (5.2 miliarde de euro) şi Varşovia (4.2 miliarde de euro). Capitala Franţei se situează pe locul al şaptelea (3.5 miliarde de euro).

“Studiul nostru arată că aerul toxic este dăunător pentru sănătate, dar şi inegalităţile semnificative care există între diferitele ţări ale Europei”, a comentat secretarul general al EPHA, Sascha Marschang, citat într-un comunicat de presă al asociaţiei franceze Respire.

“Situaţia poate fi îmbunătăţită prin politici publice în domeniul transportului, iar oraşele pot reduce costurile prin încurajarea mobilităţii nepoluante”, a apreciat Marschang.

Poluarea aerului în oraşe este cauzată de factori multipli: transportul, încălzirea locuinţelor sau activităţile industriale şi agricole. Deşi este dificil să se evalueze cu exactitate ponderea fiecărui factor, raportul a analizat cu precădere influenţa transportului şi a estimat că o creştere cu 1% a numărului de maşini dintr-un oraş creşte costurile sociale cu aproape 0.5%.

Poluarea aerului este responsabilă pentru decesul prematur a 480.000 de persoane în Europa, potrivit Agenţiei Europene de Mediu (AEM), bilanţ care ar putea fi subestimat.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend