Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Romprest o acuză pe Clotilde Armand de minciună: Primăria Sector 1 va plăti mai mult la REBU

Publicat

in

Compania de salubrizare Romprest reacționează la informațiile apărute în spațiul public legate de „cât plătim pentru curățenie” și precizează că acestea ar fi false și lipsite de relevanță.

„În urma apariției în spațiul public a unei comparații pe două coloane, intitulate “Cât plătim pentru curățenie?”, pe baza unei analize pe care emitenții materialului o fac asupra executării serviciului public de salubrizare în Sectorul 1, analizând valori “atribuite” prestațiilor Romprest și Rebu, ne vedem nevoiți să facem câteva precizări de ordin general:

În primul rând, “plătim” este o formulare nefericită în cazul Romprest, fiind de fapt nereală, deci o minciună.

Asta pentru ca serviciile prestate de catre Romprest in luna August 2020 NU AU FOST PLATITE NICI PANA IN PREZENT, facturile afente acestor servicii aflandu-se in executare silita, respectiv validare de poprire (datorita refuzului Trezoreriei de a popri sumele in contul de indisponibilizare, conform hotararilor instantelor de judecata).

De asemenea, nici catre REBU nu “platim”, pentru ca aceste servicii sunt ESTIMATE pe baza unor cantitati inventate, care oricum nu reies din nicio documentatie Anexa la Contract. Asta lasand la o parte natura serviciilor contractate, care exced obiectului Contractului si implicit cadrului legal si institutional care a fost clar trasat in Acordul Prefectului pentru declararea starii de alerta. Acord care a facut posibila aceasta achizitie de servicii temporare (?!) de salubrizare.

Tabelele colorate pe doua coloane pot face deliciul retelelor de socializare, dar nu pot reflecta niciodata integral circumstantele si conditiile de derulare ale unui contract de utilitate publica, mai ales atunci cand sunt voit ignorate datele obiective si relevante care stau la baza oricarei analize.

Evident, atunci cand intentionezi sa faci o comparatie, aceasta trebuie facuta intre niste termeni comparabili.

Asa dupa cum v-am obisnuit si in spiritul unei totale transparente, pentru o corecta si completa informare, va prezentam o analiza reala asupra valorii prestatiei Romprest, pe baza cantitatilor de servicii real prestate in cursul lunii august 2020, raportat la durata de 20 de zile, in comparatie cu o valoare estimata a serviciilor care au fost contractate pentru o perioada de timp similara cu Rebu.

Sigur ca analiza este mai ampla, nu se poate realiza pe doua coloane reprezentand valori care nu se stie de unde au aparut.

Dar, relevant pentru cei interesati este, fara indoiala, rezultatul acestei comparatii, pe care il sintetizam mai jos:

1. Valoarea prestatiilor

– Valoarea totala a serviciilor prestate de Romprest in luna august 2020, raportata la 20 de zile, este de 6,855,030 lei fara TVA.

– Valoarea estimata a serviciilor contractate de Rebu pentru o perioada de 20 de zile este de 7,663,972 lei fara TVA;

Diferenta este in valoare de 808,942 LEI fara TVA, in plus in noul contract temporar (!) de salubrizare.

In limbajul retelelor de socializare, “platim” mai scump cu 808,942 LEI fara TVA.

Foarte important este insa modul in care se alege sa se faca comunicarea, pe care nu il vom califica noi aici si acum.

Noi adresam doar intrebarea cea mai evidenta:

“Cum se poate ca Valoarea lunara a contractului sa fie de 6,5 milioane lei, cand Valoarea contractului pentru 20 de zile este de 12,9 milioane lei?”

2. Tarifele

Tarifele la care a fost semnat contractul pentru servicii temporare de salubrizare sunt mai mici decat tarifele Romprest pentru activitatile de salubrizare stradala din contractul de delegare. Stim acum exact cu cat, unele cu 10% altele cu 15% mai mici. Stim, insa, si ca structura de tarife a contractului temporar este diferita de cea a contractului de delegare.

Era de asteptat, din toate punctele de vedere. Oricine poate intelege ratiunile pentru care un tarif pentru o prestatie temporara nu va fi niciodata egal cu un tarif pentru un contract de delegare, care are la baza investitii in baze si flota operationala, in dotari, echipamente, etc. Plus ca, tarifele Romprest sunt publice, si era deci foarte facil sa se ajunga cu o fundamentare sub valoarea lor.

Ceea ce este de neinteles, este cum se face ca, desi tarifele se fundamenteaza strict pe baza cerintelor din caietele de sarcini si pe baza elementelor de cost alocate activitatilor pentru care se calculeaza, in cazul de fata se remarca faptul ca valoarea tarifelor reprezinta procente “rotunde” din tarifele Romprest, respectiv 85,0% si 90,0%.

Ne intrebam daca starea de alerta – instituita pe baza unei urgente care nu poate fi demonstrata si care este negata de altfel de insasi semnarea acestui contract in data de 2 august, cata vreme starea de alerta a intrat in vigoare incepand cu data de 24 iulie – permite ca fundamentarea sa se faca direct intr-o coloana dintr-un tabel, aplicand procente.

Suspenda oare starea de alerta toate prevederile legale aplicabile in materia procedurilor de achizitie pentru servicii de utilitate publica? Si daca da, pe ce perioada se pot aplica aceste suspendari?

Pericolul este ca provizoratul are mai mereu tendinta sa devina permanenta. Sa fim atenti.

Prezentam, pentru conformitate, analiza avand la baza, pe de o parte, valorile reale ale prestatiilor Romprest din luna august 2020, raportate la 20 zile, in format complet (cuprinzand tarife de prestatie si cantitati conform contract de delegare) si pe cealalta parte valorile prestatiilor din contractul temporar de salubrizare semnat cu Rebu pentru 20 de zile (asa cum a fost publicat pe site-ul Primariei Sector 1).

Pentru cei care apreciaza o analiza concisa, dar corecta, am inteles sa extragem intr-un tabel o comparatie succinta si elecventa, menita sa demonstreze afirmatiile mincinoase prezentate de catre primar in spatiul public”, se arată în comunicatul Romprest.

content-image

content-image

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

BREAKING Percheziții de amploare în București și 7 județe, într-un dosar de evaziune fiscală. Cât este prejudiciul adus statului

Publicat

in

De

Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti efectuează cercetări într-un dosar în care poliţiştii Capitalei au efectuat 19 percheziţii în Bucureşti şi şapte judeţe, la persoane bănuite de evaziune fiscală în urma unor achiziţii fictive, cu un prejudiciu estimat la circa trei milioane de lei.

Poliţişti din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice Sector 2, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, au pus în aplicare, joi, 19 mandate de percheziţie domiciliară, la locuinţele mai multor persoane, dar şi la sediile unor societăţi comerciale, din municipiul Bucureşti şi judeţele Ilfov, Bihor, Galaţi, Bacău, Olt, Dâmboviţa şi Prahova, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, informează un comunicat al DGPMB.
De asemenea, au fost puse în aplicare 14 mandate de aducere, persoanele fiind conduse pentru audieri la sediul subunităţii de poliţie.

“Din datele şi probele administrate în cauză a rezultat presupunerea rezonabilă că persoanele în cauză, în calitate de administratori ai societăţilor ar fi înregistrat contabil şi declarat fiscal achiziţii fictive de la societăţi cu comportament de tip ‘fantomă’, în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale, prejudiciul cauzat fiind estimat la aproximativ 3.000.000 lei”, arată sursa citată.

Sunt în curs de dispunere măsuri de constituire a sechestrului asigurător asupra unor bunuri imobile, în vederea recuperării prejudiciului.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Evaziunea fiscală a celor mai bogaţi americani aduce SUA pierderi de sute de miliarde de dolari

Publicat

in

De

Evaziunea fiscală a celor mai bogaţi americani aduce Statelor Unite pierderi în valoare de 163 de miliarde de dolari în fiecare an.

Primii 1% dintre câştigătorii americani evită impozite de aproximativ 163 miliarde de dolari în fiecare an, au declarat cercetătorii de la Departamentul Trezoreriei într-un raport, scrie Business Insider, citat de ZF.

Acest lucru contează pentru aproximativ 28% din totalul decalajului fiscal din SUA, o măsurare a impozitelor datorate în comparaţie cu impozitele colectate. Decalajul total este de aproximativ 600 de miliarde de dolari anual şi va aduce guvernului pierderi de venituri de 7 trilioane de dolari în următorul deceniu, a declarat departamentul.

O mare parte a disparităţii este determinată de capacitatea americanilor bogaţi de a se proteja de plata impozitelor. Contribuabilii cu venituri mai mari pot recurge la contabili, pregătitori de impozite sau alte servicii pentru a-şi reduce datoria fiscală reală. Aceşti americani ştiu, de asemenea, că guvernul are puţine resurse pentru a contracara o astfel de evaziune.

Această practică contribuie la alimentarea inegalităţilor economice din întreaga ţară, au declarat reprezentaţii departamentului. Exacerbând decalajul fiscal, americanii bogaţi îi obligă pe parlamentari să aleagă între deficitele bugetare mai mari sau majorările fiscale pentru a putea finanţa programele sociale. Ambele opţiuni sunt din punct de vedere istoric nepopulare şi tind să împiedice Congresul să susţină indemnizaţiile de şomaj, timbrele alimentare şi cheltuielile legate de infrastructură.

Administraţia Biden are un plan pentru a opri decalajul fiscal. Totuşi, convingerea Congresului de a acţiona rămâne o luptă dură.

Casa Albă încearcă să consolideze aplicarea impozitelor pentru a compensa o parte din costul propunerii sale de infrastructură de 3,5 trilioane de dolari. Trezoreria estimează că investiţia de 80 de miliarde de dolari propusă de Biden pentru IRS (Internal Revenue Service) ar putea aduce încă 700 de miliarde de dolari în decurs a 10 ani.

Finanţarea lui Biden ar pune, de asemenea, un accent mai mare pe decalajele fiscale ale celor mai bogaţi americani. Numărul agenţilor dedicaţi combaterii evaziunilor fiscale a scăzut cu 35% în utlimul deceniu, potrivit Trezoreriei. Bugetul IRS a scăzut cu 20%, în timp ce auditurile au scăzut cu 42% din 2010 până în 2017. Potrivit unei fişe informative de la Casa Albă, din 2011 până în 2018 a existat o scădere cu 80% a ratei de audit pentru cei care câştigă peste 1 milion de dolari pe an.

Măsura de evaziuni fiscale a americanilor bogaţi ar putea fi chiar mai mare decât estimările Trezoreriei. Charles Retting, comisar IRS, a declarat că decalajul fiscal ar putea depăşi 1 trilion de dolari.

Aşteptările din reforma IRS ar putea depăşi estimările iniţiale. Casa Albă a solicitat, de asemenea, utilizarea informaţiilor de la instituţiile financiare pentru a impune impozitele pe venit. Creşterea bugetului IRS şi extinderea setului de instrumente ar putea genera până la 1,6 trilioane de dolari în venituri fiscale neîncasate în următorul deceniu, a declarat Trezoreria, mai mult decât dublul jackpotului de 700 de miliarde de dolari estimat de adminsitraţia Biden.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend