Conecteaza-te cu noi

AUTO

Renault vine cu vești uriașe! Va apărea un nou gigant auto

Publicat

in

Această companie a făcut o propunere ”de fuziune transformativă” grupului Renault, potrivit unui anunț făcut în cadrul unei tranzacții de bază de schimb de acțiuni, care va crea al treilea lider global și va ajuta la rezolvarea unora dintre slăbiciunile a două companii uriașe.

Este vorba despre o propunere din partea companiei Fiat Chrysler către Renault. Tranzacţia va crea al treilea producător auto global, cu vânzări anuale de 8,7 milioane de vehicule şi o prezenţă solidă în regiunile cheie, care va genera economii anuale de aproximativ cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari).

În urma acestei fuziuni, FCA și Renault vor înființa o companie holding listată în Olanda. După plata unui divident special de 2,5 miliarde de euro acționarilor FCA, fiecare grup va deține 50% din noile acțiuni ale entității combinate.

Cele două companii încearcă să-şi unească forţele pentru a face faţă schimbărilor structurale cu care se confruntă industria auto pe plan global.

Compania combinată rezultată în urma fuziunii dintre Renault şi FCA ar urma ulterior să demareze noi achiziţii care i-ar extinde afacerile în lupta pentru dominaţia mondială cu rivalii Volkswagen şi Toyota, afirmă FT.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Citește și:

Atac devastator la Dacian Cioloș: ‘Ia-ți salariul de la Bruxelles și taci’

EXCLUSIV Oficial! Informația despre fraudarea alegerilor, aruncată în spațiul public azi de USR, este falsă

Analiza care aruncă-n aer alegerile europarlamentare! USR-PLUS are șase candidați cu probleme, la fel ca PSD

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

ACTUAL

ALERTĂ! Renault suspendă extinderea fabricii DACIA de la Mioveni și va concedia 14.600 de angajați în toată lumea

Publicat

in

De

Compania franceză Renault a anunțat planul măsurilor de redresare, la scurt timp după ce partenerii din alianță, Nissan, își prezentaseră propriul plan și după ce împreună, Renault, Nissan și Mitsubishi au făcut public noul program de fucnționare a alianței. Renault, companie franceză care deține și marca Dacia, și-a propus un obiectiv important: să-și reducă toate costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a 3 ani. Măsura vine ca urmare a performanței slabe din 2019, dar și pentru a compensa pierderile aduse de criza de coronavirus prin oprirea fabricilor și prin blocarea vânzărilor timp de aproape 2 luni. Ceea ce vrea să facă Renault este cam același lucru pe care l-a anunțat Nissan, aflată într-o situație financiară mult mai alarmantă: „simplificarea proceselor, reducerea diversității componentelor vehiculelor și ajustarea capacităților industriale.”

Potrivit anunțului oficial, în Franța, compania va fi organizată în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Renault vorbește despre o reorganizare a activității la Flins și Guyancourt, două uzine importante. De asemenea, vorbește despre „ajustările necesare în privința forței de muncă”. Ceea ce și-a propus Renault urmărește, în final, reducerea a 4.600 de locuri de muncă în Franța, dar sunt prevăzute împreună măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Renault precizează că, în restul lumii, vor fi concediate 10.000 de persoane.

Proiectul de restructurare Renault include următoarele elemente principale: – Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR: – Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței. – Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului. – Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR – Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0 – Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”). – Dimensionarea corectă a capacităților industriale: – Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour). – Ajustarea numărului de angajați din producție. – Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume. – În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale: – Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței. – Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110. – În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi. – La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică. – Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR – Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc. – Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe: – O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa. – Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.   Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Dacia a redeschis, de astăzi, uzina – Și Ford Craiova a reluat producția

Publicat

in

De

De luni, activitatea de producție a fost repornită în cele două uzine auto din România – Ford Craiova și Dacia Mioveni. Dacă, din 21 aprilie, Dacia a reluat activitatea la Uzina Mecanică și Șasiuri și la Departamentul de Presaj pe bază de voluntariat, iar de acum activitatea se reia complet în ambele uzine.

Activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând din 21 aprilie, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj.

„​În acord cu partenerii sociali şi din respect pentru protejarea şi siguranţa angajaţilor, toate măsurile sanitare de protecţie în vigoare, în România, au fost implementate pentru a relua progresiv activitatea de fabricaţie derulată pe platforma industrială Dacia de la Mioveni. Astfel, începând cu data de 21 aprilie, activităţile de producţie ale celor două uzine vor fi reluate pe bază de voluntariat: Uzina Mecanica şi Şasiuri este pregătită să redemareze activitatea în echipă redusă de lucru, în timp ce Uzina Vehicule va relua producţia în departamentul Presaj, în două schimburi. Din data de 4 mai, vor redemara activităţile ambelor uzine. Pe tot parcursul perioadei în care activitatea de producţie a fost întreruptă au fost definite si aplicate măsuri pentru a proteja angajaţii în perspectiva revenirii acestora la lucru. Aceste măsuri care ţin de igienizare şi securitate vor fi aplicate în mod riguros. Angajaţii vor fi informaţi despre necesitatea respectării măsurilor luate pentru protejarea sănătăţii lor şi a colegilor”, anunța compania.

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a oprit începând pe 19 martie, ca măsură preventivă în condiţiile pandemiei de coronavirus. În această perioadă, conform contractului de muncă, angajaţii au primit 85% din salariu.

Lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault, Groupe Renault România a avut în 2018 o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro, a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019 și are în România 18.000 de angajaţi.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

PITEȘTI

Publicitate
Publicitate

Mioveni

În Trend