Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Reactia CFR si MT la demersul ziarului: “Felicitari, vom reanaliza inchiderea traseului feroviar!”

Avatar

Publicat

in

Implicarea ziarului nostru alaturi de toti argesenii, cititori fideli, sau nu, in chestiunea inchiderii traseului de cale ferata dintre Curtea de Arges si Pitesti, nu a ramas fara ecou, ba, am putea spune, se dovedeste inca o data ca echipa ziarului isi respecta si isi reprezinta cu adevarat cititorii si ca demersurile noastre sunt intotdeauna luate in seama de factorii responsabili.

Astfel, asa cum am anuntat si v-am tinut permanent la curent, luni dimineata ziarul nostru a transmis pe cai oficiale catre Ministerul Transporturilor si CFR o solicitare din partea publicatiei prin care ceream amanarea cu 6 luni a deciziei de inchidere a traseului Pitestei- Curtea de Arges. Alaturi de solicitare am atasat atat lista de semnaturi generata de petitia online pe care voi ati semnat fara ezitare dar si planul detaliat de eficientizare a rutei feroviare, plan intocmit de echipa redactionala dupa consultarile cu dumneavoastra.

Publicitate

Ieri, atat reprezentantii CFR cat si ai Ministerului Transporturilor au confirmat primirea solicitarilor noastre. Am fost asigurati ca decizia finala in cazul acestui traseu va depinde foarte mult de demersul nostru comun, de lista de semnaturi trimisa  si am fost felicitati pentru planul de eficientizare propus de noi. “Am primit si am analizat cu cea mai mare atentie adresele dumneavoastra. Vreau sa va spun ca am ramas susprinsi de implicarea dumneavoastra, ca ziar, de evaluarea corecta a situatiei, dar ne-a susprins si lista de semnaturi care arata ca argesenii se implica la fel de mult ca dumneavoastra. Din pacate, o spun cu ricurile de rigoare, nu acelasi lucru pot afirma despre autoritatile locale din Curtea de Arges. Am studiat cu atentie planul de eficientizare propus de dumneavoastra, bine ancorat in realitate si, din punctul nostru de vedere, ne-ati convins, insa decizia finala va apartine acum Ministerului Transporturilor. Cel mai probabil si noi, de la CFR, le vom propune o reanalizare a situatiei acestui traseu avand ca motivatie acel plan de eficientizare propus.  Deja vom face zilele acestea o noua evaluare in teren, pe traseu, dar, din pacate am prins momentul cand elevii si studentii sunt in vacanta. Noi vom merge pe planul propus de dumneavoastra, am fi de acord cu amanarea pentru 6 luni a inchiderii traseului si, personal, cred ca acel plan va da rezultatele scontate insa, repet, decizia finala o vor da cei de la Minister dar, cu siguranta, demersul vostru ar putea duce la amanarea inchiderii. Din pacate, cred ca sunteti constienti  ca, de succesul planului propus, depinde si implicarea autoritatilor din Curtea de Arges. Sincer, nu o spun cu placere, daca acestea ar fi aratat ca le pasa in ultimii ani de acest traseu, de interesul Curtii de Arges, altfel ar fi stat lucrurile. Sa va dau si un exemplu concret de neimplicare a celor de acolo: cand noi, cei de la CFR, am introdus trenurile Sageata Albastra pentru Campulung Muscel si Curtea de Arges, niciun oficial din Curtea de Arges nu a fost interesat de asta. Va aduceti bine aminte ca la inaugurarea de la Curtea de Arges a Sagetii Albastre a fost liniste deplina, nimeni de acolo nu a dorit sa stie de asta, sa participe macar la inaugiurarea traseului. Asta ar fi dat incredere cetatenilor in CFR si serviciile noastre. La Campulung Muscel, chiar voi ati scris, noul traseu a fost promovat la maxim de primaria de acolo, s-a facut inaugurare, au participat primarul si consilierii, au fost televiziuni, ceea ce a insemnat o promovare a acelui traseu, promovare care a atras de la inceput sute de calatori. Ulterior, primaria Campulung a fost interesata permanent in mentinerea traseului feroviar oferind tot ce este necesar, inclusiv facilitati precum cele descrise in planul dumneavoastra de eficientizare. E bine ca macar dumneavoastra va implicati si argesenii insa,  daca nici autoritatile nu o vor face macar acum,  demersul argesenilor, al publicatie dumneavoastra si al acelui plan de eficientizare nu isi va arata efectele fara implicarea autoritatilor din zona. Din pacate, in aceste zile nu am primit nimic din partea lor, e totusi bine ca ati facut-o dumneavoastra. Pe noi ne-ati convins pentru o amanare si cred ca si pe cei de la Ministerul Transporturilor, iar ei vor lua decizia finala. Important este ca primul pas a fost facut si, cu siguranta demersul vostru va cantari foarte mult in luarea decizie finale”, a declarat pentru ziarul nostru Catalin Mocanu, directorul  Reginalei CFR Calatori – Craiova.

NOTA: In spiritul obiectivitatii, sa amintim ca singurul politician care a facut demersuri la Bucuresti, la ministrul Transporturilor, Lucian Sova, pentru a anula deciziqa de inchidere a traseului feroviar, a fost deputatul Mircea Draghici. In rest, niciun ales local, primar, viceprimar sau alti politicieni din Curtea de Arges, nu numai ca nu au reactionat ci nici macar nu au luat atitudine publica in acest sens.

 

IATA PLANUL DE EFICIENTIZARE PROPUS DE ZIARUL PROFIT DUPA CONSULTARILE CU VOI SI CARE, SE PARE, VA CANTARI ENORM DACA DECIZIA DE INCHIDERE VA FI ANULATA, LA FEL DE MULT CA PETITIA ONLINE SEMNATA DE ARGESENI

Propunerile ziarului si ale cititorilor – Solutii pe termen scurt pentru eficientizarea traseului CFR Curtea de Arges-Pitesti

1. Stabilirea prin HCL a 2 trasee de microbuze transport public urban care sa aiba oprire in fata garii, la orele de plecare si sosire a trenurilor – Scop: acces mai usor al navetistilor, elevilor, studentilor si turistilor catre gara si dinspre gara. In orice oras civilizat, exista legaturi rapide si facile spre si dinspre gara. Asta ar trebui sa convinga pe cei care stau la ocazie ca pot ajunge rapid la gara sau pot ajunge rapid de la gara in oras. De verificat cate zeci de persoane stau zilnic la ocazie la Bascov sau la iesirea din Curtea de Arges.

2. Solicitare cate SNCFR – regionala Craiova, pentru a repune la ore convenabile plecarile si sosirile pe acest traseu, orea care sa fie convenabile atat navetistilor, elevilor, studentilor dar si turistilor.

3. Adresa catre Consiliul Judetean Arges prin care sa remedieze rapid transportul deplorabil cu Maxi Taxi intre Curtea de Arges si Pitesti. Eliminarea de catre CL Curtea de Arges a statiei de Maxi Taxi din fata bisericii Domnesti cu motivatia simpla ca traseul nu este unul turistic pentru a avea ca statie terminus cel mai important obiectiv turistic din Curtea de Arges.

4. Dialog si colaboarare cu operatorii de transport ai marilor centre comerciale din Pitesti ( Carrefour, Auchan Bradu si Mall Pitesti) pentru a include in traseul lor de transport gratuit si opriri in gara Pitesti la orele la care ajung trenurile din Curtea de Arges.

5. Solicitare catre SNCFR si, eventual, Ministrul Transtporturilor, a introducerii, pe modelul Trenurilor Zapezii, a doua curse directe, trenuri expres, Bucuresti Curtea de Arges, sub denumirea „Trenul Regal”, cu oprire doar in orasele de pe traseu. Trenurile sa aiba caracter sezonier, intre 1 iunie si 1 septembrie , si doar in weekend-uri. Scop: atragerea unui numar mai mare de turisti, evitarea coloanelor de autocare in zonele centrale ale orasului.

6. Pe perioada curselor „Trenului Regal”, intre 1 iunie si 1 septembrie, acordarea de trasee de week-end pentru un operator de transport a unor curse regulate tur/retur cu statie plecare Gara Regala catre zona turistica Transfagarasan, cu statii la : Manastirea Curtea de Arges, Cetatea Poienari, Baraj Vidraru, Valea cu Pesti, Cumpana, Piscul negru si/sau chiar Balea Lac.

7. Solicitare catre SNCFR privind preluarea Garii Regale ( administrare, concesiune, atribire directa, etc) si transformarea ei in principal obiectiv turistic al orasului.

 

 

NOTE:

La Curtea de Arges autoritatile au ignorat complet gara si cursele de tren, la Campulung, primar, viceprimar si consilieri promovau traseul feroviar prin orice mijloc

Vicele Ţâroiu vestitorul toamnei: Revine trenul în gara Câmpulung!

 

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Nelu Tătaru: Nu e conducere militară, nu există aşa ceva

Avatar

Publicat

in

De

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat ce se întâmplă cu DSP Bucureşti, după ce mai multe televiziuni și chiar agenții de presă au anunțat că va fi preluată de o conducere militară. 

„Nu e conducere militară, nu există aşa ceva. Ionel Oprea este secretar de stat în Ministerul Sănătăţii şi pensionar militar. Nu facem ca la Suceava, unde am trimis conducere militară. Coordonarea DSP-urilor era la Horaţiu Moldovan. Am scos de acolo DSP Bucureşti, cel mai mare DSP din ţară, şi l-am pus coordonator pe Ionel Oprea. Acolo sunt 250 de oameni, plus 90 detaşaţi, care trebuie puşi la treabă. Şi directorul de la Direcţia Asistenţă Medicală, dr. Nica, se va ocupa şi el efectiv. El face evaluarea, care este în curs.

Publicitate

Am trecut DSP Bucureşti în atribuţiile domnului secretar de stat Oprea. Acolo erau probleme mari, a fost şi acel focar de COVID, laboratoarele care făceau teste nu erau plătite. Va continua evaluarea! Rămâne conducerea actuală, dar sub conducerea dlui secretar de stat Ionel Oprea„, a declarat Nelu Tătaru în exclusivitate pentru DC NEWS.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Decizie radicală luată de luptătorul K1 Cătălin Moroşanu! Pentru ce funcție candidează

Avatar

Publicat

in

De

Cătălin Moroşanu a precizat că va intra în competiţia electorală pentru Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi la rugămintea preşedintelui organizaţiei judeţene a PNL, senatorul George Stângă, de care îl leagă o prietenie de pe vremea când amândoi făceau parte din structurile centrale de conducere ale tineretului liberal.

Cătălin Moroşanu, originar din Iaşi, a precizat că încă este consilier judeţean din partea PNL la Iaşi, dar în cel mai scurt timp va avea un nou act de identitate cu mutaţie în Galaţi, oraş în care urmează în prezent cursurile pentru un master în geopolitică la Universitatea Dunărea de Jos.

Publicitate

Acesta a mai spus că a ales să candideze pentru un mandat de consilier judeţean la CJ Galaţi, pentru că la CJ Iaşi nu a găsit sprijinul necesar implementării proiectului său de suflet- dezvoltarea sportului de masă la nivel judeţean.

„Trebuie să-mi demonstrez valoarea undeva. Am ales judeţul Galaţi. Eu am făcut performanţă pentru România, cred că am reprezentat tricolorul la cel mai înalt nivel şi consider, cu performanţa mea, cu experienţa mea, că pot veni în Galaţi să fac acelaşi lucru. Proiectul meu este unul pentru sportul de masă, pentru copiii noştri, o educaţie sportivă care trebuie implementată la nivel judeţean. E foarte important să explicăm părinţilor că fiecare copil trebuie să facă sport. Un copil care face sport de la o vârstă fragedă ştie ce înseamnă concurenţa, înfrângerea, victoria şi uite aşa reuşim să creştem o naţie puternică şi competitivă de la vârstă fragedă”, a spus Cătălin Moroşanu.

Cătălin Moroşau are 36 de ani, s-a născut la Cotnari (Iaşi), este absolvent al Faculăţii de Drept şi este membru PNL din 2012, aflându-se la al doilea mandat de consilier judeţean din partea PNL Iaşi. Totodată, Cătălin Moroşanu este în prezent vicepreşedinte al PNL Iaşi, prim-vicepreşedinte al Tineretului Naţional Liberal şi secretar general regional pe NE Moldovei în cadrul Biroului Executiv al PNL.

Citește și:

Un cadru medical cerea șpăgi de mii de euro pentru falsificare de acte și angajări prin ‘pile’

Mare atenție! Amenda va fi majorată pentru această faptă

Dialog cu scântei între Marius Tucă și Raed Arafat: ‘De ce să nu-l cunoști, când le știi pe toate?’, ‘Nu ești omul implicat direct, ca și profesionist’

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend