Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Rapidiștii visează frumos! Dan Șucu a anunțat un buget de 7 milioane de euro

Publicat

in

Dan Şucu, noul acţionar al FC Rapidul, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, bugetul clubului pentru perioada următoare şi a vorbit despre investiţii, dar şi despre ce îşi propune împreună cu conducerea sportivă a grupării, conform news.ro.

“Ce ne dorim este să reuşim să construim un club care să îşi respecte fanii, să îşi respecte jucătorii şi angajaţii şi să respecte societatea în care trăim, să se comporte fiscal ireproşabil, să fie profitabil şi să fie în acelaşi timp câştigător. Mulţi dintre dumneavoastră aţi putea spune că aşa ceva nu se poate şi nu există. Şi el va exista. Pentru că există seriozitate”, a spus Şucu.

“Cum o vom face? Sunt două planuri, este planul sportiv pe care Nico îl realizează împreună cu antrenorii şi cu jucătorii pe baza bugetelor pe care le discută împreună cu proprietarii şi există planul organizaţional. Sunt două competiţii în Liga 1, nu e doar competiţia pe care o vedem la televizor, cea sportivă. Există şi competiţia organizatorică în spate. Nu sunt implicat în competiţia sportivă în niciun fel şi nu intenţionez să mă implic, n-am competenţe în care să pot ajuta cu ceva. Dar în partea organizatorică cam asta fac de vreo 25 de ani. Asta vom face. Ce vom face? Linii de business clare, responsabilităţi clare, obiective  clare, bugete… Anul acesta vom avea la dispoziţia echipei şi a clubului ca buget în jur de 7 milioane de euro. Nico trebuie să aibă un traseu foarte clar, în care să ştie ce are anul ăsta, ce are în viitor şi ce are anul următor. Anul ăsta are 7, anul viitor va avea 10, anul următor va avea 14. Şi până la 24 mai e puţin”, a adăugat el.

Dan Şucu a subliniat că FC Rapid cu are niciun fel de dorinţă de a intra într-o legătură cu ceva ce are legătură cu statul. “Nu dorim niciun ban din partea niciunei primării, niciun ban din partea niciunui minister, ne vom plăti toate taxele în conformitate, ireproşabil din punct de vedere fiscal. Anul viitor sperăm la venituri 6 milioane spre 7 şi cheltuieli echivalente. Nu are ce căuta banul public în fotbal. Banul public este binevenit în cel mai bun caz în zona de sport de masă. Nu ne interesează doar ideea de a fi campioni, ne interesează şi modul cum ajungem acolo”.

În conferinţa de presă de miercuri, Dan Şucu a vorbit şi despre apropierea sa de Rapid: “Mă gândeam atâţia rapidişti cu pedigree aici şi vă vorbeşte unul care este aşa, rapidist extrem de recent, prin ricoşeu. Copiii mei amândoi joacă la Rapid şi m-au umplut de entuziasm, după aceea vin ăştia tineri de lângă mine, mă fac şi mai tânăr.. şi mai mult entuziasm… Chiar dacă nu am pedigree de rapidist aş putea să fac pentru Rapid la fel de mult ca unul care-l are”.

Şucu a prezentat detalii video despre noua bază a Rapidului, fosta bază Constructorul, care are 3,6 hectare. “Terenul de lângă lac va fi natural, ranforsat hibrid, de acelaşi tip ca pe stadionul mare. Terenul din spate este pentru juniorii de elită, o oportunitate pentru juniori să fie în preajma echipei mari. Va avea un sistem inovator de material sintetic, dar cu granule naturale. Tot ce facem aici, şi aici şi la cealaltă bază, nu e făcut ca un investotor, e făcut ca un tată, un părinte. Vestiar, sală de conferinţe, sală de forţă, sală de relaxare, un mic hotel, tot ce se poate pentru condiţii grozave. Un mic parc, un mic club pentru jucători şi familiile dânşilor, ceva ce nu prea e specific în clipa de faţă în Bucureşti. Baza va fi operată de Rapid”.

El a vorbit şi despre baza sportivă Mobexpert, fostă Coresi, bază pentru sportul de masă. “Aproximativ 1000 de copii vor face fotbal aici. Clădirea de vestiare va avea inclusiv punct medical de prim ajutor, medicină sportivă, kinetoterapie… Inclusiv ne-am gândit pentru părinţi să aibă şi ei o sală de sport, să nu piardă vremea. Dacă vor să piardă vremea, au şi o cafea. Baza va fi sub operarea Şcolii de Fotbal Rapid”.

“Baza pentru sportul de masă a costat 10 milioane de lei, două milioane de  euro a costat terenul şi mai costă două milioane amenajarea. Tot ce are legătură cu partea de renovat de terenuri şi recondiţionări o vom face vara aceasta, tot ce are legătură cu clădirile şi copertinele, avem nevoie cam de 18 luni ca să fie gata. Cam aceleaşi termene sunt şi pentru cealaltă bază. Acolo discutăm de 3,6 hectare, în jur de 3 milioane şi un pic terenul şi până spre 5,5 milioane – 6 milioane investiţia”, a mai spus noul acţionar al FC Rapid.

El spune că FC Rapid ar trebui să fie următoarea câştigătoare în serie a titlului naţional şi a glumit spunând şi ce i-au cerut copiii săi. “Modelul de business de la îl înţeleg foarte greu sau aproape deloc. Pentru că nu e ceva de înţeles din punct de vedere economic. Pe patronul de acolo nu l-am întâlnit în afaceri. Probabil că dacă ar fi fost proeminent în direcţia respectivă… Eu nu am auzit de afacerile dânsului. Copiii m-au rugat să vorbesc cu Nico dacă putem să-l aducem pe Kevin de Bruyne. Dacă CFR a reuşit să ia de cinci ori la rând campionatul probabil că şi următorii care vor începe vor lua campionatul de 5, 6, 10 ori la rând. Şi următorii ar trebui să fim noii”.

Dacă între el şi celălalt acţionar, Victor Angelescu, există păreri diferite, drept de prevalare are Angelescu, el fiind acţionarul iniţial, a explicat Şucu. “Zona de elită de jumiori va avea un buget deja de 10 la sută din bugetul nostru de cheltuieli. În mod cert în doi ani va fi cel mai mare buget din Liga 1 pe partea de juniori. Acolo am cerut eu drept de prevalare”, a mai afirmat el.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Drumarii propun soluții de economisire la CNAIR: ‘Nu mai cheltuiţi banii pe prostii!’

Publicat

in

De

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, reprezentativ în cadrul CNAIR, atrage atenţia factorilor decidenţi asupra cheltuirii responsabile a banului public şi propune mai multe soluţii de economisire, printre care evitare cheluielilor inutile – dând exemplul unui director regional care îşi pune turnicheţi de acces în propriul secretariat – reducerea numărului beneficiarilor de maşini de serviciu la miniştri, directori generali din companiile de stat/şefi de instituţii, oprirea iluminatului arhitectural al oricăror clădiri şi monumente, reducerea cheltuielilor pentru întreţinere şi chirii, inclusiv în cazul sediului CNAIR. ”Toate aceste cheltuieli inutile se produc în timp ce pentru noile tronsoane de autostrăzi nu avem personal, utilaje şi echipamente. Noile tronsoane au fost preluate în administrare de unele districte de drumuri cu personal subdimensionat. Astfel, munca unor angajaţi ai CNAIR s-a dublat. Cu banii cheltuiţi iresponsabil se pot dota toate secţiile de drumuri sau se pot creşte salariile muncitorilor”, afirmă sindicaliştii.

”Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, reprezentativ în cadrul CNAIR, atrage atenţia factorilor decidenţi asupra cheltuirii responsabile a banului public. Prezentăm măsuri simple, dar eficiente, care pot aduce o economie însemnată la buget. Cu aceste economii pot fi achiziţionate utilaje şi echipamente, pot fi crescute salariile de nimic ale angajaţilor sau pot fi recrutaţi alţi muncitori, care să lucreze la întreţinerea drumurilor. Aceste măsuri vor avea efecte pozitive, imediate, asupra participanţilor la trafic. Reducerea cheltuielilor se justifică ţinând cont de salariile mici ale muncitorilor, de lipsa dotărilor cu utilaje şi echipamente pentru întreţinerea drumurilor. Normativele de drumuri privind structura de personal nu sunt respectate (s-a ajuns ca districte de drumuri sa aibă 1-3 muncitori în loc de minim 8-9 oameni). Ne declarăm ”solidari” cu politica Guvernului de economisire cu 15% a energiei electrice, măsură pe care o dorim aplicată de la ”vlădică la opincă”, cu începere de la ”vlădică””, afirmă sindicaliştii într-un comunicat intitulat ”Stinge lumina! Opreşte maşina!”

Sindicatul Drumarilor afirmă că, înainte de a impune măsuri de reducere a consumului de energie sub orice formă, trebuie început cu lucrurile simple, propunând mai multe măsuri.

CE PROPUN SINDICALIŞTII

– Nu mai cheltuiţi banii pe prostii, aşa cum se practică în CNAIR SA,unde un director regional îşi pune turnicheţi de acces în propriul secretariat, sistem folosit de 6 (ŞASE) persoane;

– Nu mai plătiţi parcarea către societatea GEI Palat CFR pentru cei cu maşini de serviciu în valoare de 10 mii de lei PE LUNĂ;

– Nu mai daţi maşini de serviciu decât miniştrilor, directorilor generali din companiile de stat/şefilor de instituţiiŞI ATÂT!DOAR la CNAIR SA se cheltuieşte pe combustibil circa 127 de milioane de lei, din care o cantitate importantă este pentru maşinile de serviciu ale”celor Aleşi”. Extrapolând, la nivelul României, dacă O SINGURĂ COMPANIE CHELTUIEŞTE ATÂT, vă rugăm doar să încercaţi să vă imaginaţi risipa la nivelul întregii ţări pentru ca unii să îşi odihnească incompetenţa pe banchetele maşinilor de serviciu…

– Opriţi iluminatul arhitectural al oricăror clădiri şi monumente sau instalaţii de producere a energiei verzi (de exemplu panouri fotovoltaice) căci, dacă DOAR pentru iluminatul arhitectural al clădirii ministerului Transporturilor cheltuim circa 1 milion de euro anual (cifre din anul 2020, pe care le estimăm mult mai mari azi), atunci pentru TOATE clădirile şi monumentele  din această ţară cheltuim sume echivalente cu valoarea compensărilor pe care Guvernul le dă unei populaţii disperate de creşterea preţurilor la nivelul întregii Românii;

– Opriţi circulaţia lifturilor la fiecare etaj şi creaţi sisteme de oprire alternativă (etaj par/impar) în ministere şi instituţii publice, măsura fiind şi ecologică şi sănătoasă pentru salariaţi. Puneţi lumini cu senzori la băile mizerabile din clădirea ministerului Transporturilor/ministere şi instituţiile publice, tot pentru economie…

– Reduceţi cheltuielile pentru întreţinere şi chirii, căci DOAR CNAIR SA plăteşte pentru o mizerie de sediu, mai mult de 1 milion de euro chirie anual, de minim 10 ani de zile, când îşi putea face cu banii ăştia un sediu neutru energetic pe propriul său teren de lângă CESTRIN, proiectul fiind realizat de un fost director general încă din anul 2010…

”Toate aceste cheltuieli inutile se produc în timp ce pentru noile tronsoane de autostrăzi nu avem personal, utilaje şi echipamente. Noile tronsoane au fost preluate în administrare de unele districte de drumuri cu personal subdimensionat. Astfel, munca unor angajaţi ai CNAIR s-a dublat. Cu banii cheltuiţi iresponsabil se pot dota toate secţiile de drumuri sau se pot creşte salariile muncitorilor! Când Guvernul nu va mai mima dialogul social şi va pune în practică asemenea măsuri pentru ”cei Aleşi”, atunci şi NOI, ”cei muncitori” ne vom conforma solicitărilor şi vom fi partenerii Guvernului!”, conchid reprezentanţii Sindicatului Drumarilor ”Elie Radu”.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

În timp ce Europa este în criză profundă, Rusia jubilează: vom câștiga peste 330 de miliarde de dolari

Publicat

in

De

Volumele mai mari ale exporturilor de petrol, coroborate cu creşterea preţurilor gazelor, vor mări veniturile Rusiei din exporturile de energie la 337,5 miliarde de dolari în acest an, respectiv cu 38% faţă de 2021, potrivit unui document al Ministerului Economiei văzut de Reuters.

Creşterea veniturilor, dacă se va materializa, va ajuta la susţinerea economiei Rusiei în faţa valurilor de sancţiuni occidentale. Aceasta va oferi preşedintelui Vladimir Putin numerar pentru a finanţa cheltuielile militare sau pentru a creşte salariile şi pensiile într-un moment în care economia a intrat în recesiune şi inflaţia erodează nivelul de trai, informează News.ro.

Dar boom-ul veniturilor din energie compensează doar parţial prejudiciul cauzat de sancţiuni asupra economiei în ansamblu, au spus analiştii.

„Impactul sancţiunilor asupra economiei Rusiei este foarte neuniform. În unele sectoare, a fost catastrofal, cum ar fi industria auto.

Sectorul petrolului este relativ nevătămat deocamdată”, a declarat Janis Kluge, asociat senior la Institutul German pentru Afaceri Internaţionale şi de Securitate.

Pe lângă sectorul auto, el a citat IT-ul şi finanţele drept două dintre sectoarele cele mai afectate.

”Aceste sectoare au avut cele mai puternice legături cu Occidentul şi, prin urmare, suferă cel mai mult”, a explicat acesta.

Documentul ministerului prevede că veniturile din exporturile de energie vor scădea la 255,8 miliarde de dolari anul viitor, dar că vor fi mai mari decât încasările din 2021, de 244,2 miliarde de dolari.

Ministerul Economiei nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Preţul mediu de export al gazelor naturale va creşte de peste douî ori în acest an, la 730 de dolari pentru 1.000 de metri cubi, înainte de a scădea treptat până la sfârşitul anului 2025, potrivit prognozei.

Fluxurile de gaze din Rusia, principalul furnizor al Europei, sunt reduse anul acesta, după ce o rută a fost închisă când Moscova a trimis trupe în Ucraina, în februarie, iar către unele ţări europene au fost întrerupte pentru că acestea au refuzat să plătească gazele în ruble şi a izbucnit o dispută legată de reparaţiile la o turbină pentru conducta Nord Stream 1, care are traseul din Rusia până în Germania.

Preţurile gazelor au crescut în consecinţă, confruntându-i pe consumatorii europeni cu ameninţarea raţionalizării energiei în această iarnă şi cu niveluri ale inflaţiei nemaivăzute de zeci de ani.

Ministerul Economiei estimează acum că volumele de gaze din conducte de la exportatorul rus Gazprom vor scădea la 170,4 miliarde de metri cubi (bcm) în acest an, comparativ cu prognoza publicată în mai, de 185 miliarde de metri cubi şi faţă de 205,6 miliarde de metri cubi exportaţi în 2021.

Rusia a început să-şi crească treptat producţia de petrol după restricţiile legate de sancţiuni şi pe măsură ce cumpărătorii asiatici au mărit achiziţiile, ceea ce a determinat Moscova să-şi mărească previziunile pentru producţie şi exporturi până la sfârşitul anului 2025, arată documentul.

Gazprom a spus, de asemenea, că livrările de gaze pentru China sunt în creştere, dar nu a oferit detalii, iar Europa rămâne de departe cea mai mare piaţă a gazului rusesc.

În general, prognozele Ministerului Economiei văzute de Reuters la începutul acestei săptămâni sugerează că economia Rusiei face faţă sancţiunilor mai bine decât se temea iniţial Moscova şi se va contracta mai puţin decât se aştepta.

La un moment dat, ministerul a avertizat că economia este pe cale să se contracte cu peste 12%, ceea ce ar fi cea mai mare scădere a producţiei economice de la prăbuşirea Uniunii Sovietice şi o criză care a rezultat la mijlocul anilor 1990. Acum se aşteaptă ca PIB-ul să scadă cu 4,2% în acest an şi ca veniturile reale disponibile să fie mai mici cu 2,8%.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend