Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Raluca Turcan laudă programul ‘Teleșcoală’: ‘Cred că în perioada următoare trebuie extins’

Avatar

Publicat

in

Vicepremierul Raluca Turcan a declarat vineri că Teleşcoala a fost un proiect bun, iar în perioada următoare trebuie extins pentru a se putea merge cu predarea de la distanţă pe cât mai multe canale.

“Teleşcoala a fost un proiect bun, derulat în reţeaua TVR, dar cred că în perioada următoare trebuie extins şi să mergem pe măsura aceasta de predare de la distanţă pe cât mai multe canale, astfel încât să simţim educaţie de calitate peste tot în România”, a spus Turcan, la Gala Teleşcoala, organizată în grădina Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară, potrivit Agerpres.

Publicitate

Citește și: SONDAJ CURS – Viitorul Parlament va fi controlat la limită de o mare alianţă de dreapta

Ea s-a arătat impresionată de efortul pe care l-au făcut profesorii care au participat la Teleşcoală.

“Să ştiţi că şi Guvernul a făcut un efort uriaş să poată asigura partea de educaţie viabilă, funcţională, în condiţiile în care aproape peste tot ne explodau în fiecare zi probleme şi îmi doresc ca atunci când va începe şcoala, în septembrie, să putem spune că suntem mult mai pregătiţi pentru orice situaţie decât am fost atunci când cursurile au fost suspendate şi am luat criza cu toţii faţă în faţă şi a trebuit să răspundem aşteptărilor oamenilor”, a menţionat Raluca Turcan.

Vicepremierul a afirmat că mai sunt foarte multe de făcut în privinţa sistemului de educaţie din România, pentru că sunt în continuare discrepanţe foarte mari, “inegalităţi şi inechităţi.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Tesiune URIAȘĂ: Israel a atacat Siria

Avatar

Publicat

in

De

Israelul a revendicat luni seară loviturile aeriene asupra Quneitra, ca represalii pentru “tentativele” de a plasa bombe artizanale de-a lungul frontierei sale contestate cu Siria, relatează marţi France Presse.

Citește și: Bătălia de la Capitală: cum se joacă meciurile în fiecare sector. Alianța de dreapta riscă un eșec de proporții/ ANALIZĂ

Publicitate

“Ca răspuns (la această tentativă), avioanele de luptă, elicoptere de atac şi avioane ale forţelor armate israeliene au lovit ţinte militare din sudul Siriei aparţinând forţelor armate siriene”, a anunţat armata israeliană într-un comunicat revendicând acţiunea, un fapt rar.

“Printre ţintele lovite se numără posturi de observaţie şi sisteme de colectare a informaţiilor, instalaţii antiaeriene şi sisteme de control în bazele forţelor armate siriene”, a adăugat armata israeliană în această rară admitere a loviturilor aeriene în Siria.

“Forţele armate israeliene consideră guvernul sirian responsabil pentru toate activităţile de pe teritoriul sirian şi vor continua să acţioneze decisiv împotriva tuturor violărilor suveranităţii israeliene”, a mai declarat armata, fără a elabora asupra acestor atacuri aeriene.

De la începutul conflictului în Siria în 2011, Israelul a efectuat numeroase raiduri împotriva forţelor regimului, dar şi împotriva aliaţilor acestuia, Iranul şi Hezbollahul libanez, duşmani ai săi.

Israelul, care rareori îşi confirmă operaţiunile în Siria, insistă în mod regulat că nu va lăsa Siria să devină capul de pod al Teheranului.

Loviturile imputate Israelului sau revendicate de armata israeliană vizează în mod regulat poziţiile din Siria unde sunt staţionate forţele iraniene sau combatanţi ai Hezbollah, uneori făcând morţi.

La 20 iulie, cinci combatanţi pro-Iran, inclusiv un membru al Hezbollahului libanez, au fost ucişi în lovituri aeriene israeliene la sud de Damasc, potrivit Observatorului Sirian pentru Drepturile Omului (OSDO), care a raportat de asemenea 11 răniţi, inclusiv şapte soldaţi sirieni.

Duminică seară, armata israeliană a ucis patru “terorişti”, despre care a spus că plasau explozibili în apropierea unui gard de securitate de-a lungul părţii ocupate de Israel în Golanul sirian.

Bărbaţii neidentificaţi “se aflau pe teritoriul israelian, dar dincolo de barieră” şi au fost atacaţi de o unitate israeliană, sub acoperirea lunetiştilor şi a raidurilor aeriene, a declarat locotenent-colonelul Jonathan Conricus.

Responsabili militari israelieni s-au referit recent la un “al doilea front” al Hezbollah, mişcarea şiită libaneză aliată a Teheranului, în Golanul sirian.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Adevăratul DEZASTRU generat de PANDEMIE: Profitul unei bănci din România a SCĂZUT cu 47%

Avatar

Publicat

in

De

E haos pe piața bancară din România, și cel mai probabil efectele vor fi resimțite de clienții care vor să ia credite.

Grupul BRD a obţinut un profit de 415 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 787 milioane lei în perioada similară din 2019, în scădere cu 47%, potrivit rezultatelor financiare ale băncii remise luni Bursei de Valori Bucureşti.

Publicitate

“În primul trimestru al anului, România şi întreaga lume au intrat într-o criză sanitară fără precedent, cu implicaţii economice puternice, complexe şi dificil de cuantificat. Ne-am adaptat rapid şi cu succes organizaţia, aplicând imediat măsuri corespunzătoare pentru protejarea angajaţilor şi clienţilor noştri, pentru a asigura continuitatea activităţii, pentru a oferi sprijin adecvat clienţilor şi pentru a atenua impactul financiar asupra băncii. Având în vedere contextul semnificativ deteriorat, BRD a obţinut o performanţă financiară globală rezilientă şi continuă să se bazeze pe fundamente puternice, cu o rată de adecvare a capitalului solidă, lichiditate confortabilă şi calitate ridicată a activelor. Ultimele luni au amplificat orientarea către serviciile digitale. Suntem pe deplin angajaţi să răspundem acestor aşteptări, în schimbare, ale pieţei şi accelerăm planul de digitalizare, aşa cum am demonstrat cu ultimele noastre lansări”, a declarat Francois Bloch, directorul general al BRD Groupe Societe Generale.

Conform sursei citate, creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, s-au majorat cu 1,2% faţă de finalul lunii iunie 2019. Evoluţia creditelor retail (-0,4% în dinamică anuală) a fost determinată de scăderea creditelor de consum (-3,6% în dinamică anuală), cauzată de reducerea abruptă a volumului de credite nou acordate în perioada restricţiilor şi de credite nete cvasi stabile în portofoliul BRD Finance (+0,4% an pe an), dar cu o tendinţă vizibilă de revenire începând cu luna mai, atingând în luna iulie un nivel similar celui anterior crizei.

Finanţarea companiilor a crescut cu 5,4% faţă de finalul lunii iunie 2019, evoluţie susţinută atât de creditele pentru IMM-uri (+7,2% în termeni anuali), cât şi de cele acordate companiilor mari (+4,6% în termeni anuali). Portofoliul de leasing a crescut cu 16,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind susţinut de finanţarea vehiculelor comerciale şi a echipamentelor pentru agricultură şi industrie. BRD menţionează că participă activ în programul IMM Invest.

Depozitele clienţilor şi-au consolidat baza deja solidă de resurse retail. Creşterea anuală a depozitelor retail (+8,1% an pe an), cu un ritm aproape dublu faţă de trimestrul precedent, a fost determinată de intrări mai mari de la clienţii persoane fizice (+7,5% în dinamică anuală), cu conturi curente în creştere cu 32% în dinamică anuală. Depozitele corporate au scăzut (-1,6% în termeni anuali), determinate de o contracţie de două cifre a depozitelor clienţilor mari companii, influenţate în principal de reducerea conturilor netranzacţionale în euro, ca urmare a unei alegeri asumate de gestiune bilanţieră, în timp ce resursele IMM-urilor au crescut puternic (+18,6% în dinamică anuală).

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,2% la finalul lunii iunie 2020, în scădere cu 2,3 puncte procentuale faţă de finalul lunii iunie 2019.

Potrivit comunicatului, digitalizarea serviciilor oferite de BRD a fost prioritară încă dinaintea perioadei de restricţii, care doar a evidenţiat necesitatea de a accelera ritmul şi de a lansa funcţionalităţile aşteptate. Utilizarea canalelor digitale a continuat să se intensifice, după cum reflectă avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet şi mobile banking, la 651.000 la sfârşitul lunii iunie 2020 (+19% în termeni anuali) şi volumul de tranzacţii prin canalele electronice în creştere rapidă (+32% în termeni anuali) în primul semestru al anului 2020.

Apple Pay, o modalitate sigură şi rapidă de a efectua plăţi, este acum disponibilă utilizatorilor digitali, iar clienţii au acum posibilitatea să îşi actualizeze datele prin intermediul paginii de internet a băncii, www.brd.ro.

“Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a înregistrat un nivel foarte ridicat, cu mai mult de 96% din tranzacţii realizate prin canale digitale. Experienţa digitală a clienţilor corporate a continuat să fie îmbunătăţită, prin oferirea de noi soluţii digitale: implementarea token-ului fizic BRD@ffice, ce încorporează ultimele standarde de securitate şi automatizarea fluxului de acreditive, ce succede automatizării fluxului scrisorilor de garanţie, apropiindu-ne astfel de digitalizarea integrală a ofertei de trade finance”, spun reprezentanţii băncii.

În premieră în Europa, BRD, în parteneriat cu Mastercard şi Octet Europe, oferă IMM-urilor acces uşor şi gratuit la o platformă internaţională de comerţ. Platforma facilitează parteneriatele de afaceri şi asigură realizarea de tranzacţii comerciale într-un mod sigur şi simplu.

Conform documentului, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 1,512 miliarde de lei în primul semestru din 2020, în scădere cu 6,0% faţă de perioada similară a anului trecut, determinat în special de scăderea veniturilor din comisioane şi a altor categorii de venituri, în timp ce veniturile nete din dobânzi au dovedit rezilienţă. Evoluţia cvasi-stabilă a veniturilor nete din dobânzi faţă de anul precedent (-0,3%) este rezultatul combinat al scăderii creditelor nou acordate persoanelor fizice (în mod special a creditelor de consum), în contextul restricţiilor, declinului ratelor determinat de criză (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,72% în semestrul I 2020 faţă de 3,20% în semestrul I 2019) şi efectelor nefavorabile de structură.

Scăderea veniturilor nete din comisioane, -14% în semestrul I 2020 faţă de perioada similară a anului trecut, a fost determinată în principal de schimbările reglementare, volume mai mici şi acţiuni comerciale în sprijinul clienţilor. Evoluţia altor venituri bancare se explica în principal printr-un efect de bază determinat de câştiguri semnificative din reevaluare înregistrate în semestrul I 2019.

Cheltuielile operaţionale au scăzut uşor în prima jumătate a anului 2020 în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, atingând 800 de milioane de lei. Costurile reglementare (cu Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi Fondul de Rezoluţie) au avut o contribuţie favorabila, scăzând cu 40%, la 43 milioane lei, de la 72 de milioane de lei în 2019.

Cheltuielile cu personalul au crescut doar moderat (+2,2% faţă de anul precedent), în principal datorită ajustărilor salariale din 2019, într-un context de accelerare a creşterii salariilor la nivelul întregii economii.

“Criza COVID-19 a adus costuri suplimentare, care au fost necesare atât pentru protecţia angajaţilor noştri, cât şi a clienţilor. Au fost achiziţionate materiale de protecţie şi au fost implementate măsuri de prevenţie în toate unităţile. Planul de transformare digitală a continuat, chiar a accelerat pe anumite proiecte de importanţă strategică pentru bancă. Influenţate în principal de elementele descrise mai sus (costuri sanitare şi IT&C), alte categorii de costuri au crescut cu 4,8% în H1 2020 faţă de perioada similară a anului trecut. Analizând evoluţia trimestrială şi excluzând costurile sanitare şi efectul nefavorabil generat de ajustările din anul precedent recunoscute în iunie 2019, cheltuielile operaţionale au scăzut în comparaţie cu trimestrul II 2019, reflectând acţiunile de economisire implementate deja în trimestrul II 2020”, se menţionează în raportul băncii, publicat pe site-ul BVB.

Având în vedere toate cele de mai sus, indicatorul cost/venit la nivelul Grupului BRD a crescut moderat la 52,9%, de la 50,0% în perioada similară a anului trecut. Având în vedere contextul puternic deteriorat, Grupul BRD a înregistrat o performanţă operaţională rezilientă, profitul operaţional brut atingând 713 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 805 milioane lei în semestrul I 2019.

Calitatea portofoliului de credite a rămas solidă, cu o rată NPL (creditele neperformante conform definiţiei ABE) de 4,0% la finalul lunii iunie 2020 (faţă de 3,8% la finalul lunii iunie 2019) şi un nivel ridicat de acoperire a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 74,5% la finalul lunii iunie 2020 faţă de 75,7% la finalul lunii iunie 2019). Costul net al riscului a devenit negativ, atingând 225 de milioane de lei, faţă de o eliberare de provizioane de 144 de milioane de lei în primul semestru al anului 2019, ce reflectă în principal deteriorarea perspectivei economice.

Ca urmare a celor de mai sus, profitul Grupului BRD a fost de 415 milioane lei în semestrul I 2020, faţă de 787 milioane lei în semestrul I 2019.

BRD se bazează pe fundamente bilanţiere solide. Rata de solvabilitate este la un nivel confortabil, atingând 27% la finalul lunii iunie 2020 (faţă de 20% la finalul lunii iunie 2019), cea mai mare parte a creşterii fiind explicată de integrarea în totalitate a profitului aferent anului 2019, permiţând astfel cea mai mare capacitate de susţinere a economiei în contextul actual de criză.

Potrivit băncii, ca răspuns la actuala criză, BRD şi-a adaptat rapid şi cu succes organizaţia, pentru a asigura continuitatea activităţii. Munca de acasă a fost pusă în aplicare pe scară largă, iar măsurile de prevenţie au continuat să fie aplicate în toate unităţile, siguranţa clienţilor şi a angajaţilor fiind prioritară.

“BRD s-a dovedit din nou un partener de încredere şi a stat alături de clienţii săi în aceste momente dificile, oferind flexibilitate în rambursarea creditelor pentru mai mult de 44.000 de clienţi (atât în baza moratoriului BRD, cât şi a celui legislativ). Pentru a răspunde rapid la solicitările clienţilor, capacităţile contact center-ului au fost sporite şi a fost creată o pagina web dedicată. Utilizarea canalelor digitale a fost încurajată prin oferirea accesului gratuit şi tranzacţii fără comision pe platformele MyBRD de mobil şi internet banking, în perioada 15 martie – 15 iunie. Interacţiunea cu companiile a fost şi mai digitalizată (semnătura electronică, aplicaţii front-end pe internet) ca răspuns la contextul actual COVID-19. Au fost organizate conferinţe online #Restartăm împreună, prin intermediul cărora le-am împărtăşit clienţilor BRD din experienţa noastră, oferindu-le totodată mai mult confort în luarea deciziilor, în mediul de afaceri curent, cu mari provocări”, se mai spune în document.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend