Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Rafila: Vaccinarea nu va fi obligatorie în România / Nu cred că este potrivită, cel puţin în ţara noastră şi cred că trebuie să lucrăm mai mult pentru informare

Publicat

in

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, consideră că vaccinarea nu va fi obligatorie în România şi crede că nu este potrivit acest lucru, mai ales în ţara noastră, precizând că trebuie lucrat mai mult pe partea de informare, relatează News.ro.

Rafila a declarat, duminică, la Antena 3, că vaccinarea arată că are efect favorabil asupra persoanelor infectate cu noul coronavirus şi o recomandă mai ales persoanelor aflate în categorii de risc.

“Aşa cum nu este documentat faptul, de exemplu, că Arbidolul ar avea vreun efect, nu există niciun articol, unul în lume care să arate să arbidolul ar putea să aibă efect favorabil asupra infecţiei cu noul coronavirus, tot aşa există dovezi zi de zi pe care le am de la mine de la spital, de la celelalte spitale din România care îmi arată că 9 din 10 persoane care sunt la terapie intensivă sau care decedează sunt nevaccinate. E clar că dacă 9 din 10 sunt grav sau mor e clar că vaccinul are un efect. Ăsta e lucru demonstrabil. Sunt şi foarte multe articole ştiinţifice în acest sens şi mod evident în această conjunctură eu recomand vaccinarea foarte serios, mai ales persoanelor care sunt din categoriile la risc. Adică ce categorii? Cele care ar putea să facă datorită vârstei, datorită altor boli pe care le au”, a declarat Rafila.

Întrebat dacă vaccinarea va fi obligatorie în România, Alexandru Rafila a răspuns: “Din punctul meu de vedere nu va fi obligatorie”.

„Nu cred că va fi un punct de vedere superior care să facă obligatorie vaccinarea în România, mai ales că oprirea transmiterii virusului în acest moment, cu aceste vaccinuri, poate că şi vaccinurile se vor dezvolta şi vor opri din nou transmiterea şi lucrul acesta este posibil, este dificilă. Această opţiune legată de vaccinare pentru a preveni sufocarea sistemului de sănătate şi pentru a preveni foarte multe decese pentru că practic cazul şcoală a fost în nordul Italiei în 2020 când s-au îmbolnăvit foarte mulţi vârstnici, au umplut spitalele, restul care nu au mai avut loc au murit acasă. Lucrul ăsta nu ar mai trebui să se întâmple în secolul XXI şi din cauza asta vaccinarea o recomand cu tărie. Apropo de obligativitatea nu cred că este potrivită, cel puţin în ţara noastră şi cred că trebuie să lucrăm mai mult pentru informare şi o să vedeţi deja în săptămâna care vine pachete de informaţii legate de vaccinare, pachete de informaţii, care vor răspunde întrebărilor oamenilor”, a adăugat ministrul Sănătăţii.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

HARTĂ Primăria Sectorului 2 vrea să facă 36 de km de piste pentru biciclete / Pe ce artere vor trece

Publicat

in

De

Primăria Sectorului 2 vrea să facă în parteneriat cu Primăria Capitalei o rețea de 36 km de piste pentru biciclete și de parcări securizate dedicate, cu bani din PNRR. Pistele sunt pe bulevarde, dar și pe străzile secundare. De exemplu, una dintre piste va lega una dintre principalele intrări în oraș de centru, pe Șoseaua Colentina-Calea Moșilor – bd. Carol, iar alta va lega principalele parcuri din sector. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor.

Trafic ColentinaFoto: Hotnews

Pe unde trec pistele pentru biciclete

Potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2, este vorba despre 10 trasee de piste pentru biciclete:

  • Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd. Pache Protopopescu – Blvd. Carol I – Pța. CA Rosetti
  • Traseu 2 (3,10 km): Pța. CA Rosetti –Grădina Icoanei – Pța. Gheorghe Cantacuzino –– Pța. Spania –– Str. Leonida –– Aleea Circului – Parcul Circului
  • Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Blvd. Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
  • Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu
  • Traseu 5 (4.45 km): Metrou Obor – Pța. Obor – Str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național
  • Traseu 6 (4.35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munţii Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita
  • Traseu 7 ( 2.90 km): Parcul Ioanid – Blvd. Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Blvd. Ferdinand I – Pţa. Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ştefan – Pţa. Sfântul Ştefan
  • Traseu 8 (7.10 km): Limită sector 2 – Șos. Colentina – Calea Moșilor – Blvd. Carol I
  • Traseu 9 (2.90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina
  • Traseu 10 ( 2.90 km): Blvd. Barbu Văcărescu (intersecția cu Str .Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu)

  • „Traseele propuse sunt bazate pe criterii clare de îmbunătățire a mobilității urbane. Asigură conexiunea dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 ( Pța. Iancului – Obor – Ștefan cel Mare) și cele de pe Magistrala M2 ( Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera).
  • Conectează cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera.
  • Asigură acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale & comerciale & HoReCa.
  • Conectează parcurile din Sectorul 2 cu Salba de Lacuri (aici sunt preconizate piste de biciclete)”, se arată într-un comunicat transmis recent de Primăria Sectorului 2.

Proiectul este deocamdată în stare incipientă. În luna mai a fost aprobat în Consiliul General un protocol de colaborare cu Primăria Capitalei, deoarece pistele trec și pe artere administrate de această instituție, și a fost depusă cerere de finanțare pe PNRR. Lucrările ar putea începe în 2023, în cel mai optimist scenariu.

  • „Am încheiat un protocol cu Primăria Generală, în vederea realizării acestor piste, pentru că nu are sens să facem piste care duc dintr-un loc în altul, fără să studiem cu atenție matricea origine-destinație, de unde pleacă omul și unde vrea să ajungă.
  • Și dacă vrem ca aceste piste să aibă sens, o parte trebuie făcute pe străzile administrate de Sectorul 2 și o altă parte pe străzile administrate de Capitală.
  • Nu avem proiectarea făcută. Așteptăm decizia de finanțare prin PNRR după care vom demara studiile de fezabilitate și execuția.
  • Lucrările vor începe anul viitor în cel mai optimist scenariu. Probabil că execuția se va împărți în mai multe faze. Nu se va lucra la toate în același timp și nu vor fi gata toate în același timp.”, a explicat primarul Radu Mihaiu.

Întrebat cum a ajuns la aceste trasee, edilul spune că pistele au fost preluate din draft-ul master-planului velo, care se discută la nivelul Primăriei generale, dar încă nu a fost supus dezbaterii și aprobării.

Radu Mihaiu spune că pistele vor fi făcute pe carosabil și vor fi delimitate de traficul auto.

„Legea spune că pistele trebuie făcute pe carosabil, nu pe trotuar, pentru că pun în pericol integritatea pietonilor. Vrem să facem piste de biciclete ca afară, delimitate de trafic, nu ne dorim doar să trasăm niște benzi pe jos și să spunem că am făcut piste pentru biciclete. Siguranța este cel mai important lucru pentru folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ”, a explicat primarul.

Întrucât pe foarte multe dintre arterele propuse spațiul este foarte mic, am întrebat pe unde vor fi făcute totuși pistele pentru biciclete.

  • „Unele zone sunt dificile, dar o să avem soluții, posibil ca o parte din soluție să fie îngustarea într-o limită rezonabilă a trotuarelor. Atâta timp cât nu mai avem mașini parcate pe ele, cred că lucru acesta ar trebui să fie benefic, și să putem merge cu bicicleta de acasă la muncă.
  • Pentru asta, tot în acest proiect, avem și parcări securizate pentru biciclete, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să urce cu bicicleta în casă sau să o lege de balustrada din scara blocului. Numărul lor va fi stabilit prin studiul de fezabilitate”, a spus primarul.

La pachet cu pistele pentru biciclete ar putea fi reamenajate și bulevardele, a mai spus Radu Mihaiu.

Valoarea estimată a proiectului este undeva la 35.886.483 ron.

Pistele vor avea următoarele caracteristici, potrivit datelor furnizate de Primăria Sectorului 2:

  • bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens, fără obstacole
  • spațiu de siguranta de 0.5 m liber de orice obstacol
  • suprafață cu material rigid, stabil și finisaj antiderapant
  • infrastructură proiectată pentru deplasare cu viteză de 30km/h
  • tehnic – cu sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale, legături facile și sigure cu partea carosabilă.

Bucureștiu are doar puțin peste 30 de km de piste pentru biciclete

În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.

Cu excepția pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, care este delimitată de traficul auto, restul pistelor sunt pe carosabil sau pe trotuar. Cele de pe trotuar sunt în bună parte nepracticabile.

Spre exemplu, Parisul are 1.200 de km de piste pentru biciclete (oraș plus zona metropolitană).

Ce piste de biciclete face Primăria Capitalei în 2022

Primăria Capitalei a alocat în bugetul pe 2022 peste 43 milioane lei pentru amenajarea pistelor pentru biciclete. Banii merg pentru finalizarea lucrărilor la pistele din nordul Capitalei și a celor de pe bd. Elisabeta și Splaiul Independenței, dar și unele noi pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, bd. Unirii, bd. Decebal și bd Basarabia.

O parte din piste se vor realiza pe trotuar, altele pe carosabil. Experiența arată că pistele făcute pe trotuar nu sunt funcționale. Proiectele sunt cele lăsate moștenire de fostul primar Gabriela Firea, iar o parte din bani vin de la Ministerul Mediului.

Banii s-au prevăzut pentru urmîătoarele tronsoane:

  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 1 – Piața Victoriei – B. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – str. Alexandru Șerbănescu – Bd. Aerogării – DN 1 – Piața presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan conform HCGMB nr. 248/04.05.2018 – 6,6 milioane lei;
  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 2,3, 4– Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu 3 – -Calea Victoriei – Bd.Regina Elisabeta- Bd. M. Kogalniceanu – Splaiul Independenței- 4 – Bd. Libertății – Bd. Unirii- Bd. Decebal – Bd. Basarabia HCGMB nr.316,317,318/14.06.2018 38 – 37 milioane lei;

Din primul calup, o parte din piste au fost realizate încă din 2018. A mai rămas de făcut tronsonul dintre Casa Presei, Șos. Kiseleff și bd. Prezan.

Din calupul 3, a fost realizată bucata pe pe Calea Victoriei, între bd. Elisabeta și Piața Națiunile Unite, cele de pe Splaiul Independenței, pe carosabil, și cele de pe Bd.Regina Elisabeta și Bd. M. Kogalniceanu. pe trotuar. Cele de pe trotuar nu sunt funcționale, după cum a aratătat HotNews.ro aici, iar cele de pe Splaiul Independenței, deși sunt pe carosabil, pentru că nu au fost delimitate de benzile auto prin stâlpișori, sunt ocupate frecvent de mașini parcate sau circulă mașinile pe ele.

Deci au rămas nefăcute traseele 2 și 4 și o bucățică din traseul 1.

Am întrebat la Primăria Capitalei dacă noile piste, din traseele 1, 2 și 4 se vor face pe trotuar sau pe carosabil. Pentru Traseul 1 – tronsonul de la Piața Presei Libere- Șoseaua Kiseleff- Bd. Constantin Prezan se vor face pe trotuar.

Pentru Traseul 4, tronsonul Piața Unirii – Alba Iulia se va realiza tot pe trotuar, cu două excepții la Piața Alba Iulia, iar pentru tronsonul de la Piața Muncii – Bd Basarabia- Arena Națională se vor realiza pe carosabil. Pentru cele de pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu nu am primit răspuns dacă se vor realiza pe carosabil sau pe trotuar.

În luna mai, Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru execuția a 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan.

Contractul de execuţie a fost atribuit direct, companiei municipale Trustul de Clădiri Metropolitane București, iar municipalitatea va plăti pentru execuție 3.944.323,50 lei.

Pista va fi făcută pe trotuar.

Primăria mai are în plan să facă piste de biciclete și pe programul Anghel Saligny.

”În ceea ce privește strategia municipalității, se are in vedere realizarea Proiectului nr. 8- Traseu prioritar pietonal și de bicicliști din cadrul PIDU care include 42 de subproiecte privind realizarea de trasee pietonale si de bicicliști, pentru care au fost înaintate cereri de finanțare prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”, se mai arată în răspunsul transmis de municipalitate.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Vor merge benzinarii pe oferta guvernului de reducere cu 50 de bani? Guvernul crede că va scădea peste tot

Publicat

in

De

Mecanismul de reducere cu 50 de bani la carburanți va fi adoptat cel mai probabil miercuri în ședința de Guvern, dar e posibil să nu vedem peste tot scăderea, de la 1 iulie. Întrebat de reporteri dacă toate benzinările vor face această reducere, purtătorul de cuvânt al Guvernului a spus doar că „toate benzinăriile care vor aplica acest mecanism”, subliniind că mecanismul are o componentă privată.

Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a declarat luni la finalul ședinței de Guvern că mecanismul și valoarea de 50 de bani a reducerii prețurilor la carburanți vor fi stabilite cel mai probabil miercuri prin ordonanță de urgență.

În condițiile în care premierul Nicolae Ciucă a fost încurcat luni când a fost întrebat de jurnaliști dacă reducerea se va aplica la toate benzinăriile, de la 1 iulie, HotNews.ro a solicitat purtătorului de cuvânt al executivului să explice cum se va vedea la pompă această reducere.

Redăm mai jos dialogul între reporteri și purtătorul de cuvânt al Guvernului:

Reporter: Benzinăriile vor fi obligate să facă reducerea de 50 de bani? Va exista un mecanism prin care de vineri, 1 iulie, vom vedea cu 50 de bani mai puțin pe bon la pompă?

Dan Cărbunaru: Prudența domnului prim ministru a fost generată de efectele din alte state, nu le voi nominaliza acum, în care anumite măsuri au generat dezechilibre și nevoia de a raționaliza consumul de combustibil.

Ca atare Guvernul României este preocupat să găsească echilibrul adecvat între instrumentele pe care le activează pentru a proteja populația și economia și nevoia de a respecta funcționarea unei piețe libere.

Tocmai de aceea acest mecanism, ale cărui detalii vor fi prezentate după ce el va fi aprobat în ședința de Guvern, include din perspectiva nevoii de solidarizare, o abordare integrată între Guvern care normează această măsură de protecție și benzinării, practic furnizorii de carburanți catre agenții economici și cetățeni.

Ca atare, în acest sens se explică prudența premierului deoarece mecanismul concret prin care vor fi angrenați în egală măsură factorii din zona sectorului public, de reglementare, și zona pieței private respectiv furnizoprii de carburanți vor avea..

Reporter: De ce e nevoie de prudență la o intrebare simplă: omul va vedea sau nu reducerea de 50 de bani pe bon? Decizia a fost luată in Coalitie, a fost anunțată..

Dan Cărbunaru: Evident că o va vedea și o va vedea la pompă, așa cum s-a și anunțat, doar că mecanismul concret..

Repoter: Toate benzinăriile vor reduce cu 50 de bani?

Dan Cărbunaru: Toate benzinăriile care vor aplica acest mecanism vor avea o reducere de 50 de bani la pompă.

Reporter: Sunt și benzinării care nu vor aplica acest mecanism?

Dan Cărbunaru: Este un mecanism care implică o componentă privată. Ca atare componenta privată care va fi angrenată în acest mecanism va putea oferi această reducere la pompă de 50 de bani.

Reporter: Repet. Există vreo componentă privată care să nu aplice această ordonanță?

Dan Cărbunaru: În momentul în care va fi publicată ordonanța și mecanismul în sine va fi descris in detaliu cred ca veti primi raspunsuri si la această intrebare.

Ciucă, întrebat dacă poate garanta că de vineri scade cu 50 de bani prețul la carburanți în toate benzinăriile: Sincer nu am intrat în acest detaliu

Premierul Nicolae Ciucă a fost încurcat luni de întrebarea jurnaliștilor dacă benzinăriile vor fi obligate să reducă prețul carburanților cu 50 de bani, începând de vineri, 1 iulie.

„Sincer nu am intrat în acest detaliu, dar vom analiza și vom veni cu răspuns în acest sens. Măsura se va concretiza într-o Ordonanță de urgență. Ca atare ea va trebui să fie aplicată.”, a spus premierul Ciucă.

Întrebat dacă poate garanta că vineri, 1 iulie, vor fi reduse prețurile la toate benzinăriile, a spus că nu s-a discutat acest aspect.

„Mediul privat e liber să-și stabilească măsurile și modalitatea în care își desfășoară business-ul. În acest moment reglementarea este la nivelul Guvernului și ea va cuprinde întreg spectrul. Sincer, încă o dată, nu am discutat punctual, ce se va întâmpla la benzinăriile private.”, a declarat luni premierul Nicolae Ciucă.

Guvernul a anunțat joi decizia de a compensa cu 50 de bani litrul de combustibil, timp de 3 luni, începând cu 1 iulie, iar premierul Ciucă a spus că statul are la îndemână și un instrument util împotriva creşterilor nejustificate ale preţurilor – Ordonanța de Urgență privind combaterea efectelor speculative.

Decizia statului de a compensa la pompă, cu o sumă fixă, prețul la motorină și benzină timp de 3 luni, fusese agreată în Coaliție și anunțată miercuri la Palatul Victoria de premierul Nicolae Ciucă (lider PNL) și de liderul PSD Marcel Ciolacu.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend