Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Rafila: Nu orice mască ajută împotriva coronavirusului

Publicat

in

Nu orice fel de material poate fi folosit eficient pe post de mască împotriva coronavirusului, a declarat la RFI președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila.

Expertul afirmă pe de altă parte că înainte să oblige locuitorii să poarte mască de protecție când ies din casă, autoritățile locale care au luat asemenea măsuri ar fi trebuit să asigure și stocurile necesare pentru populație.

”Utilizarea măștilor de protecție care nu sunt măști autorizate medical, dacă vreți, este discutabilă. Sigur că orice mască este o barieră în plus, barieră mecanică, dacă vreți, în calea acestor micropicături care răspândesc infecția, ele provin bineînțeles de la persoane bolnave.

Părerea mea este că ar trebui să existe un soi de standardizare, adică nu orice fel de material, orice fel de obiect vestimentar îl folosești pe post de mască.

Trebuie să fie dintr-un bumbac dens sau din alt material textil dens, să-ți permită totuși să respiri cu suficient de multă ușurință și ceea ce este cel mai important, să se poată spăla și călca, altfel, dacă o să folosim improvizat tot felul de lucruri, pe care nu putem să le spălăm, dimpotrivă, le vom încărca cu microorganisme din cavitatea bucală sau din căile respiratorii și ulterior le vom refolosi sau le vom pune în diverse locuri în care pot veni și alții în contact cu ele, nu am făcut nimic.

Deci în momentul când stabilești o astfel de recomandare sau mai mult, obligație, trebuie să și pui la dispoziția beneficiarilor măști sau măcar să le indici de unde să le cumpere”, a spus Rafila.

Metoda eșarfa

Președintele Societății Române de Microbiologie atrage atenția că eșarfele nu ajută prea mult împotriva coronavirusului: ”Eșarfele, mai puțin. Există și măști, nu neapărat sanitare, măști textile, care se pot refolosi, dar ele trebuie să poată fi spălate zilnic și călcate și dezinfectate”.

El crede că înainte să oblige locuitorii să poarte mască de protecție când ies din casă, autoritățile locale care au luat asemenea măsuri ar fi trebuit să asigure și stocurile necesare pentru populație: ”Ei trebuiau să se gândească la lucrul ăsta când au luat decizia, adică întâi pregătești din punct de vedere logistic și după aceea iei decizia. Dacă întâi iei decizia și după aceea te trezești în situația de a nu putea furniza nici măcar o indicație de unde poate omul să-și cumpere o astfel de mască, nu creezi decât neîncredere într-o acțiune de genul ăsta”.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Comisia Europeană pune la cale o strategie farmaceutică pentru Europa: Vom avea medicamente sigure și ieftine

Publicat

in

De

Ca un prim pas către adoptarea unei Strategii farmaceutice pentru Europa, Comisia a publicat marţi o foaie de parcurs, invitând cetăţenii şi părţile interesate să îşi exprime opinia cu privire la strategie, informează un comunicat al Executivului comunitar.

Planificată să fie adoptată înainte de sfârşitul anului, obiectivul general este de a contribui la asigurarea aprovizionării Europei cu medicamente sigure şi la preţuri accesibile şi de a sprijini industria farmaceutică europeană să îşi consolideze statutul de lider mondial şi să rămână inovatoare.

Citește și: Parlamentul a decis! Educația sexuală a fost înlocuită cu ‘educație sanitară’. Cum se va preda în școli

Cetăţenii, experţii şi părţile interesate sunt invitaţi să îşi prezinte opiniile cu privire la foaia de parcurs până la 7 iulie 2020, prin intermediul portalului, pentru o mai bună legiferare, şi să consulte website-ul dedicat pentru informaţii suplimentare şi actualizate.

Foaia de parcurs va fi urmată de o consultare publică, notează Comisia Europeană, scrie agerpres.ro.

Citește și: Nelu Tătaru anunță trei elemente care trebuie gestionate, pentru a evita valul doi de coronavirus: Nu ține doar de noi

„Până la sfârşitul anului, voi prezenta o Strategie farmaceutică ambiţioasă pentru Europa, cu scopul de a asigura preţuri accesibile, sustenabilitate şi securitatea aprovizionării. Pandemia de coronavirus ne-a demonstrat mai mult ca oricând faptul că trebuie să avem un sistem rezistent la crize şi mijloacele de a produce medicamente în UE pentru a le asigura cetăţenilor şi spitalelor noastre accesul în timp util la cele esenţiale, în orice circumstanţe”, a declarat Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate şi siguranţă alimentară.

Citește și: Valer Dorneanu, atenționare pentru DNA: ‘Trebuie să aplice legea și trebuie să aplice și deciziile Curții Constituționale’ .

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Ministerul Justiției propune majorarea schemei de personal a DIICOT. Zeci de posturi, puse la bătaie

Publicat

in

De

Ministerul Justiţiei a pus în dezbatere publică, miercuri, un proiect de hotărâre privind majorarea schemei de personal a DIICOT cu 96 de posturi.

Potrivit proiectului postat pe site-ul Ministerului Justiţiei, se intenţionează crearea a 11 posturi de procuror, 40 de posturi de personal auxiliar de specialitate, economic şi administrativ şi 45 de posturi de specialist. În aceste condiţii, numărul maxim de posturi prevăzut pentru Ministerul Public se va suplimenta de la 6.996 la 7.092.

În nota de fundamentare se arată că, deşi volumul de activitate a crescut constant, numărul posturilor de procuror a fost suplimentat cu numai patru în anul 2015 şi cu 11 în anul 2016, astfel că în prezent DIICOT funcţionează cu un total de 295 de posturi de procuror.

„Majorarea cu 11 posturi de procuror este necesară pentru consolidarea activităţii judiciare din cadrul Structurii centrale a DIICOT, în considerarea faptului că, potrivit art. 2 lit. d) din OUG nr. 78/2016, DIICOT are ca atribuţie şi participarea la şedinţele de judecată în cauzele pentru care procurorii direcţiei au sesizat instanţele de judecată ori au exercitat căile de atac ori în care, potrivit legii, participarea procurorului este obligatorie în raport cu infracţiunile date de prezenta ordonanţă de urgenţă în competenţa direcţiei”, se precizează în document.

SURSE – Tăriceanu pregătește o mișcare de efect: ce înseamnă, de fapt, topirea ALDE în PSD

Un alt argument este acela că 11 birouri teritoriale ale DIICOT funcţionează cu numai doi procurori, dintre care unul cu funcţie de conducere şi unul cu funcţie de execuţie.

„În cadrul acestor birouri teritoriale prevăzute cu un singur post de procuror de execuţie, pe perioada concediilor de odihnă, a concediilor pentru incapacitate temporară de muncă, a concediilor de studii şi alte asemenea perioade, activitatea de judiciar este preluată de procurorul cu funcţie de conducere care trebuie să asigure atât activitatea de management, cât şi activitatea de urmărire penală proprie, ceea ce poate afecta inclusiv durata de instrumentare a cauzelor. Trebuie arătat şi faptul că, în mod constant, este necesar ca un număr de cel puţin 10 posturi la nivelul DIICOT să rămână vacante, pentru a se asigura posturile pentru procurorii cărora le încetează mandatele funcţiilor de conducere şi optează pentru continuarea activităţii în cadrul aceluiaşi serviciu sau birou din cadrul structurii centrale sau teritoriale pe care anterior au condus-o”, se arată în documentul citat.

În ceea ce priveşte numărul posturilor de grefier cu funcţie de execuţie raportat la numărul de procurori – 136 grefieri şi 216 procurori cu funcţii de execuţie – se constată o subdimensionare atât la nivelul structurii centrale, cât şi a celor teritoriale

Referitor la posturile de specialist, se arată că prin Legea 199/2019, posturile de inspectori antifraudă în care funcţionau exclusiv detaşaţi la parchete s-au desfiinţat. Actul normativ a mai prevăzut că „persoanele încadrate pe funcţia de inspector antifraudă în cadrul Direcţiei de combatere a fraudelor la data intrării în vigoare a prezentei legi se transferă şi se reîncadrează în cadrul parchetelor pe posturi de specialişti”.

„Practic, prin această dispoziţie, foştii inspectori antifraudă sunt reîncadraţi la parchete pe aceleaşi posturi de specialişti pe care, până la data intrării în vigoare a legii, funcţionau ca detaşaţi. Aceste posturi au fost prevăzute, până la această dată, ca posturi de specialist antifraudă (…). Această diferenţiere între posturile de specialist antifraudă şi celelalte posturi de specialist nu mai există, fiind necesară, prin urmare, includerea posturilor pe care erau încadraţi foştii specialişti antifraudă în numărul total de posturi de specialist prevăzute pentru DIICOT”, se mai menţionează în nota de fundamentare.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend