Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Raed Arafat nu se teme că o să fie schimbat din funcție: ‘Actualul sistem nu e făcut de mine’

Publicat

in

Șeful DSU, Raed Arafat, susține că actualul sistem de sănătate nu este construit de el. Precizările vin în contextul în care au apărut în spațiul public mai multe informații potrivit cărora atribuțiile lui Arafat o să fie reduse în bătălia cu Sars-Cov-2.

„Atribuțiile DSU sunt stabilite prin lege. DSU nu se bagă peste Ministerul Sănătății. DSU preia, întocmește proiectul de hotărâre al CNSU, îl propune și așa mai departe. Ministrul Sănătății poate să nu aprobe. DSU nu este un om, ci o entitate foarte consistentă.

Dacă a venit propunera de la INSP e clar că era cunoscută de INSP, iar noi când am compus textul l-am trimis în patru locuri: și premierului, ministrului nostru, doameni doctor Pistol și domnului Rafila. În ședință când am discutat nimeni nu a spus că nu știe documentul. Săptămânile următoare o să fie luate măsuri.

Doctorul Arafat nu o să preia prerogativele ministerului. Dacă asta e problema, sunt și alte soluții. Dar în niciun caz nu strici un sistem național. Actualul sistem nu e făcut de mine.

Sistemele nu se construiesc pentru un om, ci pentru o țară”, a spus Raed Arafat, la Digi24.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila a declarat, vineri, că în şedinţa de Guvern s-a discutat despre propunerea Centrului European de Control al Bolilor, care recomandă testarea tuturor persoanelor care călătoresc în spaţiul Uniunii Europene cu un test PCR, încât să reducă riscul de transmitere a acestei noi tulpini OMICRON, el arătând că nu a existat niciun conflict cu Raed Arafat şi că trebuie văzut dacă o astfel de măsură poate fi aplicată, ţinând cont şi că este perioada sărbătorilor de iarnă.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Coronavirus în România, date parțiale: Puțin peste 14.000 de cazuri de COVID-19, după trei zile cu peste 19.000 de îmbolnăviri

Publicat

in

De

Puțin peste 14.000 de cazuri de COVID-19 au fost raportate duminică în România, după trei zile în care au fost peste 19.000 de îmbolnăviri, însă în weekend numărul testelor este mult mai mic. De asemenea, s-au înregistrat 22 de decese, arată datele parțiale anunțate de către autorități.

Conform datelor existente la data de 23 ianuarie 2022, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore au fost raportate 14.088 de cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2.

De asemenea, au fost raportate 22 decese. Nu au fost raportate decese anterioare.

Datele complete vor fi transmise de autorități la ora 13.00.

Cu o zi în urmă, au fost raportate 19.371 de cazuri de COVID-19. Vineri, au fost raportate 19.649 de cazuri noi de coronavirus – un record absolut de la începutul pandemiei – , după ce joi fuseseră peste 19.100 de îmbolnăviri. Recordul de cazuri COVID într-o singură zi în România fusese până atunci în 19 octombrie 2021, când au fost raportate 18.863 de îmbolnăviri.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult

NATIONAL

Dispută puternică între Qatar Airwys si Airbuss privind siguranța avioanelor A350. Primele dovezi privind deteriorarea vopselei și protecția anti-fulgere VIDEO

Publicat

in

De

Qatar Airways a dus pe rețelele de socializare o dispută de 4 milioane de dolari pe zi cu compania europeană Airbus, publicând o înregistrare video cu exteriorul deteriorat al avioanelor A350, despre care compania aeriană a spus că subliniază “îngrijorări serioase și legitime privind siguranța”.

Conform Reuters, cele două companii sunt blocate de luni de zile într-o dispută legată de deteriorarea vopselei și a protecției împotriva fulgerelor de pe avioanele de cursă lungă, despre care Airbus a recunoscut că are nevoie de atenție, insistând în același timp că siguranța nu este afectată.

Qatar Airways a ripostat cu primele imagini oficiale ale avioanelor reținute la sol de către autoritatea sa națională de reglementare, în încercarea de a menține atenția asupra problemelor tehnice, după ce Airbus a acuzat compania aeriană că a pus la cale această dispută pentru a obține compensații.

Disputa a dus la blocarea la sol a 21 de avioane din cele 53 de A350 operate de Qatar Airways. De asemenea, a determinat Qatar Airways să excludă Airbus dintr-un contract de mai multe miliarde de dolari pentru înlocuirea a aproape trei duzini de avioane cargo, care ar putea fi preluat de Boeing și care ar putea contribui la consolidarea legăturilor cu Washingtonul.

Qatar Airways face presiuni pentru o compensație de 618 milioane de dolari plus 4 milioane de dolari pe zi și a oprit luarea de noi livrări de A350. Airbus a declarat că va contesta cererea.

În videoclipul publicat pe YouTube, Qatar Airways a arătat defecte pe suprafața unora dintre avioanele A350 reținute la sol de autoritatea de reglementare a țării.

Airbus nu a făcut niciun comentariu imediat cu privire la acest videoclip. Compania a declarat că nu există “nicio bază rezonabilă sau rațională” pentru aceste rețineri la sol, care nu s-au mai întâmplat în altă parte.

Videoclipul a arătat zone cu vopsea decojită sau lipsă, fisuri și deteriorări ale protecției anti-fulger, precum și ceea ce compania aeriană a descris ca fiind fibră de carbon expusă la umiditate și la lumina ultravioletă, potențial dăunătoare.

Investigația a arătat că cel puțin alte cinci companii aeriene au raportat probleme cu vopseaua sau cu învelișul A350 începând din 2016.

Airbus susține că a furnizat informațiile relevante și a concluzionat că nu există niciun risc de navigabilitate, o opinie împărtășită de autoritatea europeană de reglementare aeriană.

Comenteaza cu profilul de FB
Reclame
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

Publicitate decathlon.ro

În Trend