Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Proiect important pentru România! Ce se va înființa

Publicat

in

Ministerul Sănătății va reorganiza activitatea de transplant din România cu fonduri de la Uniunea Europeană.

Vor fi utilizate peste 15,6 milioane de euro pentru dezvoltarea Registrului Național de Transplant, actualizarea ghidurilor și protocoalelor din domeniu, dar și sistematizarea și simplificarea legislației de transplant.

Proiectul ”Îmbunătățirea procesului de reglementare în domeniul transplantului” care reprezintă unul din cele 7 proiecte depuse de către Ministerul Sănătății în cadrul (IP14/2019) “Sprijin pentru acțiuni de consolidare a capacității autorităților și instituțiilor publice centrale, în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA)” a primit săptămâna aceasta aprobare pentru finanțare.

Aprobarea finanțării proiectului reprezintă un pas important în coordonarea cu prioritățile strategice naționale sectoriale de acțiune și menține crescută cointeresarea privind activitatea într-un domeniu de activitate medicală de interes național.

„În urma acestui proiect tot domeniul de transplant va fi reformat. Vor fi elaborate politici publice care să ducă la îmbunătățirea activității de transplant, dar și la asigurarea transparenței în acest domeniu. Vom începe printr-o analiză care vizează restructurarea tuturor actelor normative care guvernează activitatea de transplant din România, astfel încât să eliminăm  redundanțele legislative, elementele din legislație care nu mai au legătura cu situația existentă. Vom transpune în legislația noastră corect și complet toate directivele europene și vom reașeza actele normative prin eliminarea elementelor care conțin contradicții”, a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătății.

În cadrul proiectului va fi dezvoltatRegistrul Național de Transplant sub forma unui sistem informatic unic integrat de înregistrare și colectare date cu caracter personal și medical a potențialilor donatori, a donatorilor în moarte cerebrală, a bolnavilor ce au ca indicație procedura de transplant, precum și a celor care au beneficiat de o procedură de transplant.

Tot în cadrul proiectului va fi inventariată   fiecare activitate și va fi elaborată o metodologie de calcul a costurilor generate de aceasta.
Vor fi actualizate protocoalele și ghidurile  de practică medicală în transplant, pentru fiecare tip de activitate (testare, coordonare, transport, prelevare, transplant, evaluare post transplant, stocare) și pentru fiecare tip de transplant (rinichi, ficat, cord, piele, cornee, os-tendon, pulmonar, pancreas, celule stem, celule reproducătoare umane).

Registrul Național de Transplant care va fi dezvoltat se va interconecta cu toți actorii implicați în activitatea de transplant.

Va fi elaborat și aprobat Codul transplantului.

Proiectul durează 36 luni.

Vezi și:

Vești pentru mii de români! Ce se întâmplă cu tichetele de masă

EXCLUSIV Răsturnare de situație în cazul Caracal: ‘Nu poate fi declanșată procedura specifică de verificare’

EXCLUSIV Lovitură pentru Dumitru Coarnă și polițiști! Semnalul care răstoarnă planurile șefului SNPPC

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

NATIONAL

Cioloș: „Aflu că unele televiziuni spun că aș fi „forțat” urcarea într-un avion de la București la Cluj-Napoca”. Liderul PLUS povestește de ce a decis să renunțe la călătorie

Publicat

in

De

Europarlamentarul Dacian Cioloș, liderul PLUS și al grupului grupului Renew Europe din PE, povestește vineri seara, într-o postare pe Facebook, că a fost nevoit să coboare la București dintr-un avion care urma să îl ducă la Cluj-Napoca, întrucât Tarom a vândut mai multe bilete decât locurile disponibile.

„Aflu de la prieteni că unele televiziuni spun că aș fi „forțat” urcarea într-un avion de la București la Cluj-Napoca și că acum aș fi bine-mersi în Cluj, datorită unor intervenții făcute „de sus”. Sunt nevoit să fac câteva precizări, doar ca să nu ia amploare ceea ce se conturează a fi manipulare”, își începe Cioloș postarea.

El povestește apoi că a rămas de fapt la București, din cauză că Tarom a vândut pentru cursa de Cluj mai multe locuri decât capacitatea avionului.

„Am aflat așadar că biletul meu este valid, numai că, de fapt, sunt pe o listă de așteptare pentru a urca în avion, o listă pe care erau deja alte două persoane. (…) La un moment dat am primit un bilet de îmbarcare si am urcat în avion (…) Cum decolarea a tot întârziat, am întrebat personalul avionului despre ce e vorba și am înțeles că, dintre celelalte două persoane care mai erau pe lista de așteptare, ar fi trebuit să aleagă doar una pentru ultimul loc liber (…) Am decis să renunț eu la călătorie și am rămas la București”, a relatat liderul PLUS.

Cioloș spune că „scenele de derută și nervozitate de la bord au fost filmate de o pasageră”. „Nu am înțeles cu ce scop, cât timp nu am utilizat nici funcția, nici numele pentru a obține vreun beneficiu suplimentar – dincolo de acela de a zbura pe baza biletului pe care îl cumpărasem”, a scris el.

Fostul premier mai afirmă că a povestit întâmplarea pentru că vrea doar ca „nimeni să nu pice în capcana unor manipulări simpliste ale unor televiziuni care se folosesc de numele meu și creează un subiect „de scandal” doar pentru a-și crește audiența”.

Citește postarea integrală a lui Dacian Cioloș:

Aflu de la prieteni că unele televiziuni spun că aș fi „forțat” urcarea într-un avion de la București la Cluj-Napoca și că acum aș fi bine-mersi în Cluj, datorită unor intervenții făcute „de sus”.

Sunt nevoit să fac câteva precizări, doar ca să nu ia amploare ceea ce se conturează a fi manipulare.

În seara asta, potrivit biletului pe care l-am cumpărat cu mai multe zile în urmă de la TAROM, ar fi trebuit să zbor Bruxelles – București – Cluj-Napoca. Am rămas însă la București, din cauză că TAROM a vândut pe cursa de Cluj mai multe locuri decât capacitatea avionului. E un lucru care se mai întâmplă – această practică „overbooking” nu tocmai fericită pentru cei care se găsesc în situația de mai jos, este destul frecventă la multe companii aeriene și permisă de IATA.

Ajuns la București dinspre Bruxelles, am aflat așadar că biletul meu către Cluj-Napoca este valid, numai că, de fapt, sunt pe o listă de așteptare pentru a urca în avion, o listă pe care erau deja alte două persoane. Motivul: mai multe bilete vândute decât capacitatea avionului. La un moment dat am primit un bilet de îmbarcare si am urcat în avion – înțeleg că în virtutea faptului că fiind în tranzit aveam prioritate potrivit reglementărilor sau unei proceduri a TAROM.

Cum decolarea a tot întârziat, am întrebat personalul avionului despre ce e vorba și am înțeles că, dintre celelalte două persoane care mai erau pe lista de așteptare, ar fi trebuit să aleagă doar una pentru ultimul loc liber.

O situație ingrată și jenantă, atât pentru mine, cât mai ales pentru pasagerii care așteptau de mai bine de o jumătate de oră ca avionul să decoleze. Am decis să renunț eu la călătorie și am rămas la București, cu toate că am câteva lucruri urgente de rezolvat acasă, la Zalău.

Scenele de derută și nervozitate de la bord au fost și filmate de o pasageră, nu am înțeles cu ce scop, cât timp nu am utilizat nici funcția, nici numele pentru a obține vreun beneficiu suplimentar – dincolo de acela de a zbura pe baza biletului pe care îl cumpărasem.

Nu e nimic excepțional, nu vreau nici să mă victimizez că a trebuit să cobor din avion și nici să mă dau erou că am cedat locul primit. Dacă cineva a avut impresia că avionul stă în loc din cauza mea, e în eroare. Sper că ceilalți doi pasageri de pe lista de așteptare au ajuns cu bine la Cluj-Napoca.

Scriu asta aici pentru că vreau doar să nu pice nimeni în capcana unor manipulări simpliste ale unor televiziuni care se folosesc de numele meu și creează un subiect „de scandal” doar pentru a-și crește audiența.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

A murit o deputată irakiană infectată cu COVID-19: avea 46 de ani

Publicat

in

De

O deputată irakiană a murit vineri din cauza noului coronavirus, a anunţat agenţia oficială de presă din Irak, ţară unde numărul cazurilor de COVID-19 a crescut cu 600% în iunie, conform unei organizaţii neguvernamentale, potrivit AFP.

Ghida Kambach, deputată în vârstă de 46 de ani din provincia Diyala, la est de Bagdad, este primul membru al Parlamentului care moare din cauza Covid-19, însă cel puţin 20 dintre colegii săi au fost deja infectaţi cu virusul, a afimat recent preşedintele legislativului, Mohammed al-Halboussi.

Citește și: SURSE – Excluderi în PSD: primari și consilieri județeni ar fi format un cuib pro-PNL în Ilfov

Irakul a rămas mult timp puţin afectat de pandemie, dar în iunie, conform ONG-ului International Rescue Committee (IRC), numărul cazurilor de coronavirus a crescut cu 600%, printre care şi sute de medici infectaţi.

Ministerul Sănătăţii a anunţat vineri că a înregistrat circa 70.000 de contaminări, dintre care aproape 3.000 de decese, în timp ce aproximativ 40.000 de persoane s-au vindecat.

În contextul în care spitalele sunt aproape de saturaţie, spaţiile imense ale Târgului Internaţional de la Bagdad au fost echipate cu paturi de spital şi numeroase hoteluri găzduiesc familii în carantină.

Într-o ţară cu deficit cronic de medici, medicamente şi paturi de spital, numeroase înregistrări video circulă pe reţelele de socializare care arată în special spitale din provincia sudică Dhi Qar fără suficient oxigen pentru a ajuta pacienţii, rudele unora dintre ei năpustindu-se asupra cadrelor medicale şi agresând cel puţin o femeie doctor.

În contextul furiei din ţară, Ministerul Sănătăţii a trimis imediat butelii de oxigen în această provincie, unul dintre bastioanele revoltei populare din octombrie anul trecut, unde manifestanţii continuă să denunţe proasta administrare a autorităţilor.

Ministrul Sănătăţii, Hassan Salman, s-a aflat vineri la Al Diwaniyah, o altă provincie din sud pentru a vizita spitale.

Din martie, diferite avioane cu ajutoare au aterizat în Irak, aducând teste, materiale de protecţie şi sute de butelii de oxigen.

Epidemia de COVID-19 este extrem de îngrijorătoare în Irak cu atât mai mult cu cât această ţară, al doilea producător din OPEP, trăieşte cea mai mare criză economică din istoria sa recentă, iar izolarea privează milioane de irakieni de venituri.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend