Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Profitul companiilor de asigurări ajunge în tările de origine iar transportatorii români sunt pe punctul de a-şi închide porţile din cauza creşterii RCA cu 60%

Avatar

Publicat

in

Lipsa unui punct de vedere din partea Guvernului asupra unui proiect de lege care reglementeză valoarea RCA iniţiat de PSD încă din 3 iunie a dus blocarea acestuia la nivelul Parlamentului căci legislaţia prevede ca producedurile pe proiectele de lege să continue numai după avizul consultativ al Guvernului. Acest proiect ar fi putut detensiona piaţa transporturilor care stă acum pe un butoi de pulbere din cauza pretenţiilor exagerate ale companiilor de asigurări, acceptate în mod bizar de oficialii ASF plătiţi din bani publici să supravegheze această piaţă dar care par a fi mai degrabă reprezentanţi ai companiilor străine de asigurări.  Din acest motiv tot mai mulţi transportatori români arată cu degetul spre Guvernul tehnocrat pe  care îl acuză de subminarea firmelor româneşti de transport care ajunseseră să ocupă o poziţie importantă pe piaţa europeană.

Astăzi la ora 14 a expirat timpul până la care reprezentanţii ASF şi transportatorii ar fi putut aduce amendamente proiectului de lege al social democraţilor care prevede, ca principii de bază, existenţa unui tarif de referinţă al RCA în cadrul căruia va fi inclus un adaos comercial maxim admis astfel încât companiile de asigurări să nu mai  poată pune pe brănci, pentru maximizarea propriilor profituri, prin costuri insuportabile, firmele româneşti de transport.

DE INTERES

Deputatul PSD de Argeş, Radu Vasilică spune că RCA s-a scumpit în 3 etape din cauza asiguratorilor care nu au mai avut bani pentru plata despăgubirilor şi au  găsit de cuviinţă, în lipsa unui ASF funcţional, să transfere întreaga povara pe umerii transportatorilor şi astfel companiile de asigurări  să realizeze profituri uriaşe  pe care le  trimit apoi în ţările de origine.

turturoiuvasilica

La 31 decembrie 2015, conform comunicatului oficial al ASF, în România 90% din piaţa naţională de asigurări aparţine firmelor străine iar RCA a crescut în ultimele 6 luni cu 60%.

Proiectul de plafonare a RCA va intra în dezbaterea Senatului marţi, 13 septembrie iar pe 20 septembrie se va da vot final ăn Camera Deputaţilor.

Războiul cu transportatorii români a fost subiect de discuţie şi pentru reprezentantul PMP ,Cristian Diaconescu. Şi el ca şi deputatul PSD, Radu Vasilică, aduce acuzaţii Guvernului şi ASF că reprezintă mai degrabă interesele companiiilor de asigurări în defavoarea firmelor româneşti şi reconfirmă faptul că profiturile făcute de asiguratori în România sunt transferate în proporţie de 100% în ţările lor de origine astfel că România cu câştigă nimic ci dimpotriva, economia ar putea avea scpăderi serioase ca urmare a distrugerii unor firme mari de trasport care au ajusn să conteze pe piaţa europeană.

Transportatorii au protestat la începutul acestei săptămâni pentru a-şi arăta dezacordul faţă de majorarea exagerată a RCA.

 

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES

ACTUAL

Mare atenție dacă veți călători în această țară! Au fost introduse noi restricții

Avatar

Publicat

in

De

În contextul în care anumite zone ale regiunii Madrid se află deja sub restricții stricte, guvernul spaniol a anunţat miercuri un acord privind extinderea măsurilor de combatere a COVID-19.

„Am ajuns  la acest acord aprobat cu o majoritate largă” de către regiuni, care sunt competente să decidă în materie de sănătate, a declarat presei ministrul sănătăţii Salvador Illa. Chiar dacă mai multe regiuni au votat împotrivă, inclusiv Madridul, aceste măsuri „trebuie să fie aplicate” după publicarea decretului în Jurnalul Oficial în zilele următoare, a adăugat ministrul. De asemenea, el a spus că nu întrevede ca regiunea Madrid să nu le aplice, conform agerpres.ro

DE INTERES

„Situaţia din Madrid este complexă şi îngrijorătoare”, a spus ministrul, menţionând că 43.7% din cazurile noi înregistrate în Spania sau fost identificate în capitală.

Acordul anunţat prevede în special interdicţia de a părăsi Madridul pentru cei peste trei milioane de locuitori ai săi, cu excepţia unor motive specifice, cum ar fi mersul la serviciu, la medic sau dusul copiilor la şcoală.

Trebuie menționat că nouă municipalităţi de la periferia capitalei vor fi, de asemenea, afectate de aceste restricţii.

Măsurile prevăd, de asemenea, o rată de ocupare plafonată la 50% în hoteluri şi restaurante şi închiderea acestora la ora 23:00.

Guvernul central al socialistului Pedro Sanchez presează de câteva zile această regiune, condusă de dreapta, să extindă la întreaga capitală restricţiile în vigoare de săptămâna trecută în cele mai afectate cartiere ale Madridului.

În aceste zone, locuitorii se pot deplasa liber în propriul cartier, spre deosebire de primăvară, când măsurile de carantină au fost extrem de stricte.

Spania a anunţat miercuri 177 decese şi 11.016 de noi cazuri în ultimele 24 de ore, ducând bilanţul total la 769.188 de cazuri de coronavirus şi 31.791 de decese.

Problemele cu care se confruntă sistemul bancar din Spania ar putea să ducă la o cădere care să genereze un efect de domino cu consecință întoarcerea Europei în anii întunecați de la începutul ultimului deceniu.

Faptul că sectorul bancar ar putea deveni mai devreme sau mai târziu una dintre cele mai mari victime ale pandemiei de coronavirus a fost clar încă de la început, imediat ce au început să se resimtă efectele recesiunii economice.

Toamna bate la ușă și datele din ultimele luni, care în multe cazuri au fost chiar mai descurajante decât era de așteptat, par să anunțe „furtuna perfectă” care ar putea genera mai mult de un cutremur în lumea bancară.

Însă, oricare ar fi evenimentul esențial în jurul căruia s-ar putea genera criza din sectorul creditelor, nu este încă complet clar în acest moment, obligându-i astfel pe analiști să fie atenți la predicții.

Totuși, Banca Centrală Europeană pare să fi identificat – și în urma retrogradării din partea agenției de rating Moody’s – una dintre principalele preocupări pentru reziliența băncilor europene: riscul de faliment al Turciei.

Potrivit ziarului „Business Insider”, țara cu cel mai mare risc în zona euro ar fi Spania, al cărei sector bancar nu a trecut în ultimii ani prin perioade excelente. Și, mai presus de toate, odată cu căderea sa ar putea genera un efect de domino care amenință să readucă Europa în anii întunecați de la începutul ultimului deceniu.

De asemenea, după cum a relatat „Business Insider”, BCE a decis „excluderea temporară a instituțiilor sistemice din zona euro de a-și expune mecanismul de leverage către Banca Centrală”.

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

ACTUAL

Biroul Electoral al Municipiului București a luat decizia! Voturile vor fi renumărate?!

Avatar

Publicat

in

De

Comenteaza cu profilul de FB
DE INTERES
Citeste mai mult

PROMO CAMPANIE

Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Mioveni

În Trend