Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Profesorul Mircea Coșea îi avertizează pe români: ‘Debranșările vor fi făcute al nivel individual. Povara asta cu compensarea e foarte periculoasă, pentru că suma e atât de mare încât bugetul n-o va putea plăti’

Publicat

in

Mircea Coșea, profesor universitar la Academia de Studii Economice, a precizat că suma pe care statul trebuie să o achite în schema de compensare a facturilor la energie este atât de mare încât bugetul n-o va putea plăti. 

Povara asta cu compensarea e foarte periculoasă, pentru că suma e atât de mare încât bugetul n-o va putea plăti. Deocamdată, această sumă este preluată părțial de bănci, pentru că furnizorii și distribuitorii s-au dus la bănci. Acum două săptămâni a fost un comunicat nu foarte clar. dar foarte bine înțeles în pofida acestei neclarități, anume că băncile nu vor mai continua să mai finanțeze pentru că au conștiința faptului că sunt credite neperformante.

În condițiile astea, și aici nu discutăm de sumă, poate fi un miliard sau 40 demiliarde, costurile de producție și toate celelalte nu sunt acoperite, furnizorul, dar și distribuitorul poate să înceteze activitatea și asta înseamnă blocaj, care duce la o situație pe care noi am cunoscut-o parțial acum vreo 30 și ceva de ani, anume la debranșări. Debranșările vor fi făcute al nivel individual.

La nivelul economiei reale lucrurile sunt mult mai complicate, pentru că acolo consecințele sunt foarte grave. Statul nu va putea să intervină decât dacă se va împrumuta, iar împrumuturile devin atât de scumpe în momentul de față încât ajungem într-o anticameră a incapacității de plată și n-aș vrea în niciun caz să ajungem acolo”, a explicat Mircea Coșea, la B1TV.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu: ‘Am obținut reconfirmări ale susținerii din partea a 15 state. Am arătat foarte clar că poziția României este una de susținere pentru măsuri care să întărească managementul frontierelor externe ale UE’

Publicat

in

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a afirmat, luni, referindu-se la rezultatul alegerilor din Austria, că se poate trage uşor concluzia cu privire la impactul temei Schengen în acest context electoral.

“Vedem rezultatele alegerilor din Austria. Sigur, ca ministru de Externe, nu pot să comentez asupra rezultatelor unor alegeri interne dintr-un alt stat, dar aceste rezultate sunt foarte clare. Cred că se poate trage uşor concluzia cu privire la impactul sau absenţa impactului folosirii temei Schengen în Austria, în această campanie sau în acest context electoral. De aici înainte, cred că cel mai important este să continuăm şi să dezvoltăm dialogul pe care l-am început deja, un dialog constructiv pe care l-am declanşat cu Austria”, a declarat, luni, Bogdan Aurescu.

Acesta apreciază că ”este foarte important să continuăm toate demersurile pe care le-am început deja”.

”Reamintesc aici demersurile făcute la nivel de preşedinte, discuţia pe care a avut-o cu preşedintele Austriei, retrimiterea ambasadorului nostru la Viena, care a fost iarăşi un gest de deschidere, care a fost apreciat de partea austriacă”, a mai declarat Aurescu.

Partidul Popular (ÖVP) al cancelarului austriac Karl Nehammer şi-a pierdut majoritatea absolută, din cauza unui scor bun al naţionaliştilor din cadrul Partidului Libertăţii (FPÖ) – care a obţinut cu un sfert mai multe voturi decât în alegerile anterioare – în alegeri regionale-cheie, duminică, în Austria Inferioară, şi este nevoit să încerce să formeze o coaliţie pentru a rămâne la putere, pentru prima oară în ultimii 20 de ani, ceea ce semnalează o scădere a susţinerii Guvernului lui Nehammer.

Ministrul de Externe a precizat că a avut discuţii cu omologii săi pentru susţinerea României în accederea la spaţiul Schengen.

“Vreau să reamintesc aici faptul că am discutat cu peste două treimi din omologii mei din statele care sunt în acelaşi timp membre ale Uniunii Europene şi membre ale spaţiului Schengen. E vorba aici de 23 de state care votează în Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne. Practic, am discutat şi am obţinut mesaje de susţinere şi reconfirmării ale susţinerii din partea a aproximativ 15 miniştrii de externe şi de afaceri europene din aceste state. Iar aceste eforturi vor continua şi în perioada imediat următoare”, a mai afirmat Aurescu.

Potrivit acestuia, preşedinţia suedeză este extrem de hotărâtă să ne susţină.

”Am avut aceste discuţii atât la nivel de preşedinte, cu primul-ministru suedez, de asemenea, cu ministrul de externe suedez am discutat în repetate rânduri cu acesta. Practic, avem toată susţinerea din partea Suediei, care în perioada următoare va declanşa un proces de consultări”, a mai afirmat Bogdan Aurescu.

El a mai afirmat că şi Bulgaria continuă demersurile pentru a accede la zona Schengen. 

“Sunt convins că şi Bulgaria continuă demersurile atât în relaţia cu Austria, cât şi în relaţia cu Olanda, pentru că Olanda, după cum ştiţi, se opune Bulgariei şi are o serie de condiţii care trebuie să fie îndeplinite de către Bulgaria. Dar avem un dialog constructiv şi cu Bulgaria. Vă readuc aminte de discuţia telefonică a preşedintelui României cu preşedintele Bulgariei foarte recent. Şi, de asemenea, trebuie spus că avem practic înaintea noastră şi o serie de consultări pe care le-a convenit cu ministrul de Interne, domnul Bode, în discuţia cu ministrul de Interne austriac la Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne, discuţiile la nivel de experţi din cele două ministere de interne care vor demara în perioada imediat următoare”, a mai transmis ministrul de externe.

Întrebat dacă rezultatul alegerilor din Austria poate schimba într-o oarecare măsură poziţia guvernului de la Viena în privinţa ţării noastre, Aurescu a răspuns: 

“Aceasta este o evaluare pe care cred că autorităţile de la Viena trebuie să o facă în primul rând după aceste alegeri. Repet, nu vreau să comentez foarte mult aceste rezultate, pentru că nu este potrivit din această poziţie de ministru de Externe să fac acest lucru. Dar, după cum ştiţi, noi am făcut toate gesturile de deschidere spre dialog constructiv. De asemenea, am arătat foarte clar că poziţia României este una de susţinere pentru măsuri care să întărească managementul frontierelor externe ale Uniunii Europene, măsuri care să combată migraţia ilegală, să facă frontierele externe ale Uniunii Europene mai sigure chiar dacă România nu acceptă conexiunea artificială între acest subiect, mai ales în ceea ce priveşte imigraţia ilegală din Austria şi lărgirea spaţiului Schengen cu România şi, respectiv, Bulgaria”, conform news.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Cât încasează, lunar, un angajat din Transport și Distribuție: Plaja salarială este foarte largă și depinde de program

Publicat

in

Peste 2.600 de joburi în transport și distribuție au fost postate de angajatori de la începutul anului și până acum pe eJobs.ro, acesta fiind unul dintre domeniile care recrutează masiv, dar și care atrage, lunar, un număr mare de aplicări – peste 60.000 înregistrate doar în luna ianuarie.

Cele mai multe dintre aceste joburi se adresează candidaților entry level și fără experiență, urmați de cei mid level (care au între doi și cinci ani de experiență în domeniu). Mult mai puțin sunt căutați, la acest început de an, seniorii și managerii.

„Asta se întâmplă pentru că vorbim despre un domeniu cu fluctuație mare de personal pe aceste segmente – entry și mid level. În plus, volumele de business ale angajatorilor din sector au crescut considerabil în ultimii doi ani, astfel încât și de aici a venit nevoia unor extinderi firești ale echipelor. Spre exemplu, numai pentru curieri, unul dintre cele mai căutate profile de candidați din transport și distribuție, avem în acest moment peste 700 de joburi deschise în platformă”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu al celor care lucrează în transport și distribuție este de 3.500 de lei pe lună. Un promoter câștigă 2.800 de lei, în timp ce media pentru un dispecer auto ajunge la 4.000 de lei. Șoferii au salarii medii de 2.700 de lei, însă acest plafon este aplicabil doar celor a căror activitate nu implică deplasări în alte orașe sau în afara țării. „În ceea ce-i privește pe șoferi, plaja salarială este foarte largă și depinde de program, de timpul de autovehicul condus și, desigur, de distanțele pe care trebuie să le parcurgă. Astfel, salariul unui șofer de camion urcă la o medie de aproape 3.800 de lei pe lună, iar cel a unui șofer de tir pe curse internaționale poate depăși 13.000 – 14.000 de lei”, completează Roxana Drăghici.

Deși media salarială din acest domeniu este de 3.500 de lei și mai mult de jumătate dintre pozițiile deschise vizează candidați entry level, pentru joburile de specialiști sau manageri, salariile oferite pot ajunge să depășească media generală pieței pentru poziții similare. Astfel, au fost introduse și salarii de 20.000 de lei pentru funcția de director economic, 18.000 de lei pentru Chief Technological Officer, 16.000 de lei pentru project manager sau 13.000 de lei pentru un director administrativ.

În ultima lună, pe eJobs.ro au fost înregistrate 61.000 de aplicări pentru locurile de muncă din transport & distribuție. 90% dintre aplicări sunt pentru joburile din țară și 5,3% pentru cele din străinătate. Pentru locurile de muncă entry level, diferența de salarizare dintre România și țări din vestul Europei poate fi și de 1 la 5. 4,7% din aplicări sunt pentru joburile remote.

Cele mai mici salarii MEDII nete introduse până în acest moment de către angajații din transport și distribuție sunt pentru:

Operator calculator – 2.300 de lei Curier – 2.500 de lei Gestionar depozit – 2.700 de lei Tehnician – 2.700 de lei Contabil junior – 2.800 de lei

Orașele cu cele mai mici salarii MEDII nete din transport & distribuție sunt:

Galați: 1.800 de lei Vaslui: 2.300 de lei Buzău: 2.500 de lei Brăila: 2.500 de lei Zalău: 2.700 de lei

Orașele cu cele mai mari salarii MEDII nete din transport & distribuție sunt:

București : 4.000 de lei Cluj – Napoca: 3.800 de lei Timișoara: 3.500 de lei Sibiu: 3.300 de lei Arad: 3.000 de lei

Iată și care sunt pozițiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu:

Director economic: salariul mediu net la nivel național – 6.500 de lei, salariul maxim introdus în Salario – 20.000 lei Project manager: salariul mediu net la nivel național – 6.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario – 16.000 lei Director transporturi: salariul mediu net la nivel național – 6.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario – 15.000 de lei Dispecer transport: salariul mediu net la nivel național – 4.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario – 13.000 lei Specialist recrutare: salariul mediu net la nivel național – 3.500 lei, salariul maxim introdus în Salario – 12.000 lei În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 33.000 de locuri de muncă. Peste 550.000 de specialiști și-au introdus veniturile până în prezent în Salario comparatorul de salarii marca eJobs, potrivit dcbusiness.ro

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend