Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Preşedintele COSR, mesaj pentru părinţii lui Popovici: Aţi făcut din copilul vostru un portdrapel al României, el a creat un val extraordinar în toată România

Publicat

in

Preşedintele COSR, Mihai Covaliu, a afirmat, duminică seară, după revenirea în ţară a lui David Popovici de la Campionatul Mondial de nataţie, că sportivul a “creat un val extraordinar”, care speră să nu se oprească, informează News.ro.

“Se cuvine a începe cu felicitări lui David, Robert, Adrian, întregii echipe şi familiei. Aţi făcut un lucru extraordinar cu copilul vostru, aţi făcut din copilul vostru un portdrapel al României, el a creat un val extraordinar în toată România. Sper ca acest val să nu se oprească. Sunt şi alţi sportivi care pot ajunge la această performanţă. David poate deveni cel mai rapid om pe distanţa de 100 de metri din lume, şi asta am auzit-o la Budapesta. Avem datoria să-l ajutăm pe David să realizeze acest obiectiv, să fie cel mai bun sportiv din lume pe distanţa de 100 de metri. Eu îi aştept pe David, pe Robert, pe ceilalţi sportivi în selectul club al campionilor olimpici ai României”, a spus Covaliu.

Preşedinta Federaţiei Române de Nataţie, Camelia Potec, a cerut ca înotătorii români să fie susţinuţi în continuare.

“Maxime felicitări întregii echipe de înot a României. Avem în continuare în competiţie săritori în apă, pe care îmi doresc să îi încurajaţi la fel de mult. Sperăm ca în continuare să-i încurajaţi pe toţi cei din nataţie. Ei merită toată aprecierea. Mesajul meu pentru dumneavoastră e de a-i susţine şi de acum încolo. Cred că mai sunt multe lucruri de rezolvat, începând de mâine trebuie să sne aşezăm la masă şi să discutăm. (…) Felicitări, dragi părinţi. Sunteţi minunaţi. Bravo şi sănătate multă. Felicitări David, felicitări Adrian, felicitări întregii echipe. Astăzi e o zi de sărbătoare şi de mâine se începe pregătirea pentru următoatrele competiţii”, a spus Potec.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

Pe ce bulevarde va face Primăria Capitalei benzi unice pentru transportul public

Publicat

in

De

Benzile unice pentru transportul public sunt una din măsurile aplicate în toate marile capitale europene pentru a încuraja cetănenii să folosească transportul public, fluidizarea traficului și reducerea poluării. Din păcate, Primăria Capitalei, în ultimii 10 ani a reușit să facă doar aproximativ 30 km, culoare unice pentru tramvaie și autobuze. Astfel, cei care aleg să renunțe la mașina personală și să folosească transportul public nu au niciun avantaj și stau blocați în trafic, în autobuz, alături de restul mașinilor? Ce planuri are Primăria Capitalei pentru a prioritiza transportul public?

Banda unica Iuliu Maniu 2Foto: Hotnews

În prezent Bucureștiul are doar circa 30 km de benzi unice pentru transportul public.

Dintre aceștia, 16,15 km sunt benzi unice pentru autobuze:

  • bd.Unirii – 4 km
  • bd.Decebal – 2,8 km
  • bd.Regina Elisabeta – 3 km
  • Calea Plevnei – 0,15 km
  • Splaiul Independenţei – 0,4 km
  • Piaţa Unirii – 0,3 km
  • bd.C.Coposu – 0,3 km
  • Calea Dorobanţilor – 1,2 km
  • bd.Mareşal Prezan – 0,5 km
  • bd.Iuliu Maniu – 1 km
  • bd. Drumul Taberei – 1 km
  • bd.Dacia – 1,5 km

Doar în puține cazuri benzile unice sunt delimitate cu stâlpișori. În rest trasate cu vopsea pe asfalt, iar mașinile intră, uneori chiar opresc pe ele. Iar acestea nu au continuitate. Adică sunt fragmente împrăștiate prin oraș, iar autobuzele nu pot merge de la un capăt la altul pe banda unică.

Separat, s-a făcut și cale unică pentru tramvai, șina fiind separată de restul traficului prin stâlpișori sau gărdulețe. În total circa 14 km. Față de linia 41, făcută înainte de 2007, s-au mai pus separatoare pe linia tramvaiului 1/10 – pe o lungime de 9 km, linia tramvaiului 21 – pe o lungime de 4,65 km și pe linia tramvaiului 32 – 0,6 km, potrivt datelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. În anumite zone circulă și autobuzele pe calea unică pentru tramvai. De exemplu în cazul liniei 21.

Unde vrea să facă Primăria Capitalei benzi unice?

Primăria Capitalei face în prezent 3,5 km de benzi unice, pe Calea Dorobanți și Drumul Taberei, potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro.

Pe Calea Dorobanți, între strada Puțul lui Zamfir și Şoseaua Ştefan cel Mare, banda rezervată transportului public va fi realizată în cadrul sistemului de sensuri unice Floreasca – Beller – Dorobanţi. Până acum s-au refăcut trotuarele, s-au montat bolarzi de protecție a trotuarelor, se montează indicatoare, se toaletează copacii, s-au semaforizat intersecțiile Radu Beller, Popa Marin și Floreasca-Bălănescu-Rosetti), urmeză să fie delimitată și banda unică. Aceasta va avea o lungime de 2,5 km, iar termenul pentru finalizarea uinvestiției este sfârșitul acestui an.

Banda unică de pe bd. Drumul Taberei se face între bd Paul Teodorescu şi drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie. Aceasta are o lungime de1 km, iar proiectul este implementat de Primăria Sectorului 6.

Pe bulevardul Unirii sunt deja trasate benzile rezervate transportului public între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, însă municipalitatea vrea să monteze bolarzi flexibili pentru separarea de traficul general. Lungime benzii este de 3,5 km, iar stâlpișorii vor fi puși până la finalul lunii martie 2023, promit autoritățile.

Primăria Capitalei mai are în curs de avizaremai multe benzi rezervate transportului public pe bulevardul Aviatorilor, astfel:

⦁ între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către vest, astfel încât spre piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public), iar invers 2 benzi;

⦁ între Piața Beijing și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre Piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către est, astfel încât spre Piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public) iar invers 2 benzi;

Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în Piața Charles de Gaulle. Lungime benzilor va fi de 2,2 km, iar termenul de finalizare finalul anului 2023.

Se află în curs de avizare realizarea unei benzi rezervate transportului public pe B-dul Regele Mihai I, între Piața Presei și Arcul de Triumf, pe sensul spre piața Arcul de Triumf, pe zona mediană.

„Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în apropierea Pieței Presei. Lungime benzii va fi de 1,2 km. Estimare finalizare 31.12.2023”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Și fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a amenajat în mai 2017 o bandă unică pe traseul DN1 – Bd. Kiseleff – Bd. Prezan – Calea Dorobanti, însă a renunțat a doua zi deoarece treficul s-a blocat în toată zona de N, coada ajungând până în Otopeni.

Nicușor Dan vrea să facă benzi unice pe liniile de tramvai reabilitate

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat într-un interviu acordat recent HotNews.ro că după reabilitarea celor 50 km de linie de tramvai, unde contractele pentru proiectare și execuție au fost scoase deja la licitație, acestea vor fi delimitate ca benzi unice și vor fi folosite și de autobuze.

”Vrem să extindem circulația autobuzelor pe linia de tramvai. Ca să mergi cu autobuzul pe linia de tramvai trebuie ca ea să fie reabilitată. Dacă ar merge acum, la cum arată linii de tramvai nereabilitate, și-ar nenoroci cauciucurile. Am scos în achiziție publică și o să finanțăm prin POR, 500 de milioane de euro, reabilitarea a 50 km de linie de tramvai. Sunt linii de tramvai care sunt vai de capul lor, de exemplu pe bd. Mihalache sau bd.Basarabiei. Asta va va însemna, pe de o parte, viteză pentru tramvaie, pe de altă parte va însemna linii unice pentru autobuze care au trasee comune”, a explicat Nicușor Dan.

Termenul de finalizare a investiției este de 18 luni din momentul în care contractele au fost semnate.

Contractul scos la licitație este împărțit în 15 loturi, și vizează proiectare, asistență tehnică și execuție pe următoarele tronsoane.

  • Lot 1 “Reabilitare sistem rutier pe Bdul Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan”, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere – valoare estimată -745.280.162,85 RON;
  • Lot 2 ”Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian”, lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă – valoare estimată 76.439.665,89 RON;
  • Lot 4 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii”, lungime traseu 6,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 273.681.486,62 RON;
  • Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 70.333.715,61 RON;
  • Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 217.728.452,45 RON;
  • Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 100.967.312,79 RON;
  • Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 26.549.075,13 RON;
  • Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – 29.887.989,58 RON;
  • Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica”, lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă – valoare estimată 48.106.467,12 RON;
  • Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 81.467.537,27 RON;
  • Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 113.469.201,03 RON;
  • Lot 13 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian”, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 27.168.647,55 RON;
  • Lot 14 “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 14.208.248,62 RON;
  • Lot 15 “Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac”, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 8.018.445,66 RON;
  • Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă” – valoare estimată 52.364.771,51 RON;

Separat va fi scoasă la licitație, pentru execuție, și linia de tramvai de pe bd. Barvu Văcărescu. Acolo proiectarea este deja făcută.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Iarna va înclina balanța pentru armata ucraineană cu o singură condiție. „Probabil că nu au făcut niciodată plajă în ianuarie pe coasta sudică a Crimeei”

Publicat

in

De

Trupele Kievului intenționează să continue operațiunile ofensive în iarna care abia s-a instalat pentru a profita de recentele succese de pe câmpul de luptă și pentru a împiedica forțele rusești să recâștige inițiativa pe frontul din Ucraina, potrivit oficialilor ucraineni, care îi contrazic pe cei occidentali, notează Institutul pentru Studiul Războiului în cea mai recentă analiză a conflictului. Inițiativa trupelor de la Kiev va putea fi susținută, însă doar dacă vor fi ajutate de aliați.

Patrule ale armatei ucrainene în apropiere de linia de front din DonbasFoto: Celestino Arce/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Militarii ucraineni profită de temperaturile scăzute și avansează cu vehiculele grele pe roți și șenile pe solul care a înghețat, spune purtătorul de cuvânt al Grupului de Est al Forțelor Armate Ucrainene, Serhii Cherevatyi. Rușii recenți mobilizați și mercenarii recrutați din închisori de grupul Wagner nu sunt pregătiți pentru a lupta în timpul sezonului rece.

Forțele ucrainene intenționează să continue contraofensiva în lunile reci care vine, ministerul ucrainean al Apărării contrazicându-i pe cei care au spus că iarna va pune pauză ostilităților, precizând că aceștia „probabil că nu au făcut niciodată plajă în ianuarie pe coasta sudică a Crimeei”, sugerând că inițiativa lor contribuie la obiectivul de recucerire a Crimeei.

Declarațiile oficialilor ucraineni privind contraofensiva în curs de desfășurare în regiunea Herson sunt o dovadă în plus că forțele ucrainene vor să stăvilească trupele ruse, notează ISW.

Înalți oficiali guvernamentali americani identifică în mod eronat fereastra optimă de oportunitate pentru ca Ucraina să desfășoare mai multe contraofensive în primăvară și nu iarna, în ciuda declarațiilor oficialilor ucraineni care afirmă contrariul.

Șefa serviciilor secrete din SUA, Avril Haines, a apreciat sâmbătă că ritmul războiului din Ucraina va încetini în timpul iernii, astfel încât ambele armate să se regrupeze și să se reaprovizioneze, în ciuda dovezilor că pe teren există condiții care favorizează o nouă ofensivă și în ciuda tendinței demonstrate a forțelor ucrainene de a iniția noi eforturi de contraofensivă relativ repede.

Capacitatea Ucrainei de a menține inițiativa militară și de a continua ritmul actualelor sale succese operaționale depinde de faptul că forțele Kievului vor continua să desfășoare operațiuni succesive în timpul iernii.

Rusia a pierdut inițiativa în vară, în timp ce forțele ucrainene au câștigat și au păstrat inițiativa din august și au desfășurat de atunci o serie de operațiuni succesive de succes:

  • Ucraina a eliberat cea mai mare parte a regiunii Harkov în septembrie;
  • Orașul Herson în noiembrie;
  • În prezent, creează condițiile pentru mai multe ofensive în alte părți în această iarnă.

Seria de operațiuni succesive de contraofensive ucrainene în regiunile Harkov și Herson demonstrează remarcabila abilitate de planificare operațională a armatei ucrainene și cunoașterea punctelor forte ale artei operaționale sovietice.

Arta operațională sovietică subliniază faptul că armatele își pot obține obiectivele strategice doar prin succesul operațional cumulativ al unor operațiuni succesive desfășurate în mod ideal fără pauze operaționale între ele, subliniază ISW.

Declarațiile oficiale ucrainene recente arată clar că designul campaniei ucrainene este conceput pentru a permite ca o serie de operațiuni succesive să priveze Rusia de inițiativă, să învingă armata rusă și să elibereze mai mult teritoriu ucrainean.

Condițiile meteorologice din această iarnă vor dicta probabil un interval de timp în care Ucraina va putea să desfășoare un război de manevră și să își continue șirul de succese operaționale cu pauze minime, care ar crește riscurile ca Ucraina să piardă inițiativa.

Și în toamnă ambele armate au continuat ofensiva și contraofensiva în ciuda sezonului noroios, în ciuda previziunilor occidentale că acest lucru va suspenda pentru o perioadă operațiunile, iar pe măsură ce temperaturile scad, forțele ucrainene vor putea să exploateze condițiile meteo, iarna fiind un sezon bun pentru războiul mecanizat în Ucraina, primăvara fiind un sezon de coșmar, din cauza noroiului.

Acest lucru va ajuta trupele Kievului, care se pregătește să profite de solul înghețat, potrivit ISW.

Dar dacă aliații Kievului nu vor ajuta trupele ucrainene în această iarnă pentru a desfășura operațiuni decisive de contraofensivă, așa cum ar putea fi interpretate declarațiile directorului pentru Informații Naționale al SUA, Avril Haines, atunci capacitatea lor va fi limitată până, cel mai probabil, în martie 2023, ceea ce ar oferi forțelor rusești un impuls valoros, conchide ISW.

Urmărește ultimele evoluții din a 285-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend